Miksi naisen on niin vaikeaa hyväksyä avointa suhdetta?
Miksi parisuhteesta olemisen ja naimisissa olemisen pitää olla aina niin vakavaa? Meillä on vaimon kanssa lapset ja yhdessä perheenä kiva koti, johon kummallakaan meillä ei yksin olisi mitään mahdollisuuksia, kaikki toimii muuten ihan hyvin, halutaan olla ydinperhe, mutta mut tekee hulluksi kun on vain se yksi nainen jonka kanssa seksiä. Menin kysymään että miten olisi avoin suhde, sain kielteisen vastauksen ja nyt vaimo ottaa esille joka riidassa sitä että eikö yks riitä ja suorastaan vainoaa ettei vain varmasti olisi muita. Miksi avoimuus on niin kielteistä, vaikka hyvää oloa sillä vain haetaan ja itse ajattelen että mitä parempi olo niin sen paremmin jaksaa tehdä niitä asioita ydinperheenä? M33v
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä.
Itse ehdotin miehelle että ihan vaikka vaan hän voisi hommata sivuun jonkun toisen, mutta sai raivarit.
Nyt on sitten taas kuukausien tauko sänkyhommista, sattuneista syistä tiedän että hänelläkin. Ja muhun kohdistunut painostus jatkuu.
Menis edes joskus muualle niin ei tarvitsis mua painostaa!
Joo, alapeukkuja satelee, teet sitten miten tahansa niin teet väärin.
Joitakin ei voi koskaan miellyttää.
Eikä tarvitsekaan.
Tuo on ymmärrettävää, tuohan on torjuminen ja sen osoitus, että ihan sama. Samalla tavalla kuin ap:n vaimokaan ei ollut innostunut ajatuksesta, että hänkin voisi kokeilla, voisi piristää.
Nämä asiat pitäisi puhua läpi toisella tavalla kuin ehdotella muiden panemista. Todellinen ongelma on jokin muu.
On niitä omistushaluisia miehissäkin. Meillä ei ole ollut seksiä nyt kuuteen vuoteen, mies ei kykene. Pyysin noin vuoden 2 kohdalla lupaa harrastaa seksiä jonkun muun kanssa. Hän ei siihen kyennyt. Hän siis haluaa omistaa minut, vaikkei oikeasti kykene omistamaan
No minä naisena ainakin arvostan turvallisuutta aika korkealle.
Avoin suhde aiheuttaa kohtuullisen isoja riskejä parisuhteeseen ja pelkän seksuaalisen vaihtelun vuoksi. Minä en näe järkevänä ottaa noita riskejä huomioiden sen mitä sillä saavutettaisiin.
Ja jos ap ei vielä ymmärrä riskejä niin
- raskaus jonkun toisen kanssa, entä jos se vieras nainen tai oma vaimo ei suostu aborttiin niin sisaruspuoli vaikuttaa esim nykyisten lasten elämään todella pitkään esim vanhempien kuollessa perinnönjaossa vaikka muuten ei yhteyttä pidettäisiinkään.
- sukupuolitaudit. Osaa ei voi ehkäistä edes kortsua käyttämällä ja jos toiselle seksi niin tärkeää että valmis avoimeen suhteeseen niin epäilyttäisi että paneeko tuollainen mies ilman kortsuakin jos mahdollisuus tulee eteen.
- rakkaus, entä jos toinen puoliso rakastuu seikkailuilla uuteen ihmiseen ja erotaan sen takia.
Sori en halua ottaa noita riskejä koska seksuaalinen vaihtelu ei ole minulle niin tärkeää. Eikä varsinkaan sinun vaihtelun halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mies haluaa myös yksiavioisuutta. Ehdoton ei kummallakin avoimelle suhteelle. Ei se ole kaikkien juttu ja se teidän avoimen suhteen kannattajien pitää hyväksyä. Mulle on ihan sama muiden suhteet ja onko ne avoimia vai ei kunhan ei aleta määräilemään kaikkia muitakin pareja samanlaiseksi.
Totta... Juuri näin tietysti. Mutta miksi? Ap
No me ihmiset ollaan erilaisia. Joku tykkää kahvista, joku teestä, joku ei kummastakaan - joku tykkää monogamiasta, joku avoimesta suhteesta, joku polyamoriasta. Ei näitä mitään tarvitse sen kummemmin perustella oikeuttaakseen ne itselleen - kunhan oman kumppanin tai omien kumppaneiden kanssa sovitaan asiat kaikkia osapuolia arvostaen ja kunnioittaen.
Ap kertoo tuolla yhdessä viestissä jo pettäneensä vaimoaan useamman kerran eli hakee avoimella suhteella vain lupaa käydä vieraissa eikä tarvitse pelätä kiinni jäämistä. Täysin oma lehmä ojassa ja eikä välitä lainkaan vaimon tunteista. Vastenmielinen itseään täynnä oleva kuspää.
Meidän suhde alkoi kun olimme 18 vuotiaita, tai no mies 19. Ennen suhdetta ehdin harrastaa seksiä ja olinkin seksuaalisesti hyvin aktiivinen. Miehellä myös oli joitain kokeiluita.
No, nyt ollaan nelikymppisiä ja lapset lähtee pikkuhiljaa pesästä. Pitkä, rakastava ja uskollinen liitto on meillä ollut ja mitään hinkua ei tätä miestä ole vaihtoon laittaa. Kaikkinon siis hyvin.
MUTTA seksihaluja on myös muualle kuin omaan kumppaniin kohdistuen. Olen aina ollut seksuaalinen nainen , melko rempseä ja avoin monessa asiassa.
Mihinkä tämä ominaisuus minusta häviäisi vaikka miestäni rakastan? Aika näyttää mihin tässä päädytään.
Ei tuomita ketään. Se oma elämäntyyli ei välttämättä aina ole ainoa oikea ja jos katson sivusta joitain riivinrautoja ja alistettuja parisuhteessa eläviä ihmisiä, niin kyllä välillä tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa. Että tuoko on sitä rakkautta?
Kun tapellaan, äkkäillään, pompotetaan. Nukutaan jopa kymmeniä vuosia eri huoneissa,läheisyydestä ja seksistä puhumattakaan.
Totta kai ihmisen hyvinvoinnin luulisi olevan prioriteetti numero yksi - määräilyn, vahtaamisen ja omistamisenhalun sijaan. Mutta ihminen nyt keskimäärin on aika tyhmä olento. Päätään saa välillä epäuskoisena pyöritellä, kun kuuntelee yksiavioisuuden nimiin puhkuvien kaksinaismoralistien aivoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle kyse ole siitä, että olen jotenkin vakava ja iloton. En vain halua olla kenenkään muu kanssa kuin mieheni. Irtosuhteet ei anna mulle mitään, kokeiltu on. Enkä ole ihastunut keneenkään muuhun tai halunnut muiden kanssa seksiä koko sinä aikana kun olen ollut mieheni kanssa yhdessä, eli noin kymmeneen vuoteen.
Sitä kutsutaan monogamiaksi ja se on hyvin luonnollista monille.
Meillä on sallitua flirttailla toisten kanssa. Se on se hauska osuus. Irtoseksistä harva saa samaa kuin suhteessa.
Olet yhä edelleen umpisurkea ja väsynyt trollinaikkonen. Lopeta jo tämä p.a s ka🥱🥱🥱🥱
Minä voisin harkita avointa suhdetta. Jos siis jostakin syystä jompikumpi meistä muuttuisi kyvyttömäksi huolehtimaan toisesta seksuaalisesti. Ollaan erittäin seksuaalisia molemmat, mutta vain suhteessamme, ei vie mitään pois ja seksi on luottamuksen ollessa kunnossa parasta ikinä.
Ap olet niljakas. Tiedät mitä mieltä puoliso on ja petät salaa, valehtelet päin naamaa. Toivon vaimollesi parempaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
eipä se miehillekään ole ok
Tuntuuhan se ap:lle olevan ok ja hän on mies(oletettu).
Luin otsikon ja heti tuli ajatus että minkähänlaista apua ja tukea tuo ihminen tarvitseekaan palstalaisilta, kun noin kaltoin kohdellaan ja huonosti suhtaudutaan hänen rakentaviin ehdotuksiinsa.
Koluan sisintäni lumikolan kanssa, otin vielä lumilingonkin hätiin, mutta ei vain löydy empatiaa.
Kaikki asiat pitää sopia sen valitsemansa kumppanin kanssa. Jos ei samaa asiaa molemmat halua toteuttaa niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota kumppanista, joka ei hyväksy suhteeseen erityiskuvioita.
Onnea valitsemallesi tielle sen jälkeen. Ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäätään sukupuolesta riippumatta. Miksi ei voi olla avoimessa suhteessa?
Aikoinaan ex-kumppani ehdotti avointa suhdetta. Mietin asiaa ja totesin, ettei ajatus tunnu minusta hyvältä. En halunnut jakaa rakastani. Joillekin muille asia on ok ja jokainen tehköön ratkaisun omalta osaltaan.
Ap on puhunut vaikka mitä. Aluksi oli koettanut kysyä asiasta vaimosta ja sen jälkeen joka riidan yhteydessä tulee esiin, että eikö hän riitä, ja vaimo vainoaa mahdollisista toisista naisista. Sitten toisessa viestissä sanoo, että ovat keskustelleet ja päässeetkin jonkinlaiseen ratkaisuun mutta muuten vain kiinnostaa, miksi tämä on naisille niin vaikeaa. Sitten myöhemmin taas kertoo, että itse asiassa hän pettää vaimoaan joka tapauksessa muutenkin. Välillä hän sanoi, että tunneside on tärkeä ja ei niistä irtojutuista saa samaa. Silti hän puhuu, että olisi tärkeää saada erilaisia vartaloita, kun se on niin kiihottavaa ja toisi onnellisuutta.
Minä toivon, että ap:n vaimo löytää itselleen aidosti rakastavan miehen, koska ap:sta ei sellaista itsestään löydä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Aika moni alkaa miettimään tuollaista, kun liitto kotona muuttuu seksittömäksi. Nalkutus ja pikkujuttujen säätäminen korvaavat seksin - miettii vaan että miksi kukaan on kenekään kanssa jos toinen vain ärsyttää ja tekee asiat väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Aika moni alkaa miettimään tuollaista, kun liitto kotona muuttuu seksittömäksi. Nalkutus ja pikkujuttujen säätäminen korvaavat seksin - miettii vaan että miksi kukaan on kenekään kanssa jos toinen vain ärsyttää ja tekee asiat väärin?
Mutta ap sanoi, että heillä on seksiä. Hyvää sellaista.
Koska naiset tietävät miten tuossa oikeasti käy ja mitä mies oikeasti tarkoittaa kun sanoo haluavansa avoimen suhteen. Oikeastihan mies tarkoittaa että suhde on hänelle avoin ja voi panna muita mutta jos naisella in muita miehiä niin alkaa se kiukuttelu ja mustasukkaisuus. Ja kyllä, näin on käynyt kaikissa tietämissäni "avoimissa"suhteissa. Naiset ovat sitten tietenkin lähteneet suhteesta jonkun suhteen aikana tapaamansa toisen miehen matkaan koska eivät ole halunneet katselle enää sitä kiukuttelevaa miestä joka yritti jollain avoinsuhdehöpinöillä saada vain itselleen oikeuden käydä vieraissa. Kaikkien naisten nykyiset suhteet ovat normaaleja parisuhteita eikä mitään avoimia suhteita joissa vain oikeasti etsitään että tulisiko joku parempi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta mitä ihmeen rajoja hän tarvitsee? Suo anteeksi karkeuteni, mutta vaihtelevia naisvartaloita ja seksuaalisia kokemuksia hän tuntuu tarvitsevan. Ja saa myös tarvita, jos se tuottaa onnellisuutta!
Vaimo ei halua. Jos on pakkomielle, niin silloin mies ottaa eron ja paneskelee ympäriinsä niin paöjon kuin kerkeää.
Ja myös: teille ukoille ei noissa vapaissasuhteissa sitten sovi,että.myös vaimo paneskelee ympäriinsä. Olin suhteessa, jossa mies halusi " vapaan" suhtern,nosetarkoityi häntä,ei minua.
Kokeilkaa alkuun kolmen kimppaa, vaimo voisi sen kautta löytää itselleen kivan miehen.