Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on niin vaikeaa hyväksyä avointa suhdetta?

Vierailija
08.02.2022 |

Miksi parisuhteesta olemisen ja naimisissa olemisen pitää olla aina niin vakavaa? Meillä on vaimon kanssa lapset ja yhdessä perheenä kiva koti, johon kummallakaan meillä ei yksin olisi mitään mahdollisuuksia, kaikki toimii muuten ihan hyvin, halutaan olla ydinperhe, mutta mut tekee hulluksi kun on vain se yksi nainen jonka kanssa seksiä. Menin kysymään että miten olisi avoin suhde, sain kielteisen vastauksen ja nyt vaimo ottaa esille joka riidassa sitä että eikö yks riitä ja suorastaan vainoaa ettei vain varmasti olisi muita. Miksi avoimuus on niin kielteistä, vaikka hyvää oloa sillä vain haetaan ja itse ajattelen että mitä parempi olo niin sen paremmin jaksaa tehdä niitä asioita ydinperheenä? M33v

Kommentit (247)

Vierailija
61/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Mekin miehen kanssa oltu 10 vuotta yhdessä ja ennen lapsia meillä onkin pari parinvaihtokokemusta joista ei jäänyt mitenkään huonoa fiilistä. Nyt pikkulapsiarjessa itse kaipaisi vähän piristystä sek sielämään ja aikaa sek sille olisi helpompi myös ajoittain järjestää siten että toinen on kotona lasten kanssa. Mies vain tuntuu nyt jostakin syystä luulevan että tämä tarkoittaa etten halua häntä.

Moni ei ymmärrä, että se ei automaattisesti tarkoita suhteen olevan huono jos haluaa seksiä muidenkin kuin oman kumppanin kanssa. Oma mies on rakas ja pidän meidän yhteisestä elämästä. Välillä vain siihen arjen pyöritykseen hukkuu ja tämä on yksi keino piristää omaa elämää ja parisuhdetta.

Vierailija
62/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tunnu ymmärtävän, mitä rakkaus tarkoittaa (ei itserakkaus). Ei mulla muuta. 

Sydämeni itkee verta kun luen tällaisia kommentteja. Teillä on paljon opittavaa elämästä ja eri suhdemuodoista. Esim. avoimessa suhteessa voi olla ihan yhtä paljon ja yhtä syvää rakkautta kuin ”tavallisessa” parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko teitä muitakin pyörryttää? Ehkä se johtuu siitä, että universumimme pyörii villisti ap:n pippelin ympärillä?

Vierailija
64/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrä nyt ap. Samalla tavalla kun sinä kaipaat avointa suhdetta joku muu kaipaa perinteistä kahden ihmisen suhdetta. Kyse on erilaisista preferensseistä. Minä henkilökohtaisesti en voisi ikinä kuvitella avointa suhdetta. Mulle esim. seksiin liittyy aina tunneside ja kiintymys toiseen, en halua edes seksiä vain seksin vuoksi. Pitäisin ongelmallisena jos toisella olisi ihan erilainen ajatusmaailma. Minun pitää riittää omalle kumppanilleni ja jos en riitä niin sitten ero.

Kyllä mä tiedän että seksiin liittyy tunneside. Olen kokeillut, vaimon kanssa se löytyy ja seksi on todella hyvää, mut olen käynyt vieraissa ja kyllä olen huomannut ja todella ihmetellyt kuinka iso merkitys sillä tunnesiteellä ja yhteisellä kemialla on. Reissuni ovat olleet todella surkeita, se seksi on ollut todellista säätämistä, vaikka odotukset ovat olleet aivan liian kovat. En usko että voisin löytää muualta yhtä hyvää seksiä, mutta kysymys olikin että miksi yleisesti avoimuuteen suhtaudutaan kielteisesti. Ap

Vierailija
65/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelunhalu on luonnollinen asia. Jostain syystä monet niin miehet kuin naisetkin ovat niin hyvin yhteensopivia ja kommunikointi on vaivatonta että he kokevat sen vaihtelunhalun, seikkailun, spontaanisuuden siinä omassa suhteessa.

Hei ap, onko sinulla joitain fantasioita, joitain tarpeita ja mielihaluja joita et ole uskaltanut kertoa kumppanillesi, ehdotan että kerrot hänelle. 

Avoin suhde on yleensä sen ehdottajan ehdoilla eikä useinkaan turvallinen kummallekaan. 

Ettekö voisi kokeilla seikkailla yhdessä? 

Vierailija
66/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä sitten on se erityinen juttu? Mikä tekee sinun ja vaimosi suhteesta erityisen ja erottaa sen siitä, olette ”vain” vanhempia, arjen ja jonkun tietyn ulkoisen elämäntavan jakajia?

Syrjähyppyjä ja rakastajia ei kaikissa menneisyyden piireissä ole niin paheksuttu, koska avioliitot ovat olleet ensisijaisesti taloudellisia ja sosiaalisia sopimuksia. Sen jälkeen kun isälle on tehty perillinen, äitikin on saanut humputella. Ei kai siinä kunhan peli on selvä molemmille.

Sinun vaimollasi on kuitenkin todennäköisesti hyvinkin paljon emotionaalisia odotuksia sinua ja liittoanne kohtaan. Voi olla että sinullakin oikeasti on, mutta nyt vaan tekisi mieli vierasta.

Ei kannata liikaa luottaa omiin taitoihinsa tässä pelissä..jos et tajua mikä vaimoasi hiertää, olet oikeastaan aika pihalla monesta asiasta.

Vierailija
67/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on lähes jokaisen miehen ongelma; ydinperhe on ihan kiva juttu, mutta vaihtelevuus seksuaalisuuden puolella toisi onnellisuutta.

On meitä naisiakin jotka ajatellaan samoin. 14 vuotta ollaan oltu uskollisia suhteessa ja kaikki on hyvin, ollaan onnellisia, seksiä on ja se on ihanaa. Mutta silti olisi ihanaa vielä joskus tehdä sitä jonkun muun kanssa.

Vierailija
68/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap. Mekin miehen kanssa oltu 10 vuotta yhdessä ja ennen lapsia meillä onkin pari parinvaihtokokemusta joista ei jäänyt mitenkään huonoa fiilistä. Nyt pikkulapsiarjessa itse kaipaisi vähän piristystä sek sielämään ja aikaa sek sille olisi helpompi myös ajoittain järjestää siten että toinen on kotona lasten kanssa. Mies vain tuntuu nyt jostakin syystä luulevan että tämä tarkoittaa etten halua häntä.

Moni ei ymmärrä, että se ei automaattisesti tarkoita suhteen olevan huono jos haluaa seksiä muidenkin kuin oman kumppanin kanssa. Oma mies on rakas ja pidän meidän yhteisestä elämästä. Välillä vain siihen arjen pyöritykseen hukkuu ja tämä on yksi keino piristää omaa elämää ja parisuhdetta.

Jospa hankkisit jonkin muun harrastuksen piristämään, kun kerran mieskään ei asiasta innostu. Eikä varsinkaan parisuhdetta voi piristää sellaisilla keinoilla, joita parisuhteen toinen osapuoli ei koe piristäviksi. 

Vierailija
69/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on lähes jokaisen miehen ongelma; ydinperhe on ihan kiva juttu, mutta vaihtelevuus seksuaalisuuden puolella toisi onnellisuutta.

Olen törmännyt samaan ilmiöön, halutaan sekä syödä että säästää kakku. Ja usein kun vaimo kieltäytyy avoimesta suhteesta, niin sitten joka tapauksessa hypitään kukasta kukkaan selän takana. Eli kun puolisosi ehdottaa avointa suhdetta, voit olla varma, että oli vastaus mikä tahansa, puuhiin ryhdytään.

Harva tuntee itseään nuorena naimisiin mennessään niin hyvin, että osaisi ottaa asiaan mitään kantaa. Ei kai kukaan astu avioon ja pohdi samalla, tekiskö 10-15 päästä mahdollisesti muitakin mieli....

Vierailija
70/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrä nyt ap. Samalla tavalla kun sinä kaipaat avointa suhdetta joku muu kaipaa perinteistä kahden ihmisen suhdetta. Kyse on erilaisista preferensseistä. Minä henkilökohtaisesti en voisi ikinä kuvitella avointa suhdetta. Mulle esim. seksiin liittyy aina tunneside ja kiintymys toiseen, en halua edes seksiä vain seksin vuoksi. Pitäisin ongelmallisena jos toisella olisi ihan erilainen ajatusmaailma. Minun pitää riittää omalle kumppanilleni ja jos en riitä niin sitten ero.

Kyllä mä tiedän että seksiin liittyy tunneside. Olen kokeillut, vaimon kanssa se löytyy ja seksi on todella hyvää, mut olen käynyt vieraissa ja kyllä olen huomannut ja todella ihmetellyt kuinka iso merkitys sillä tunnesiteellä ja yhteisellä kemialla on. Reissuni ovat olleet todella surkeita, se seksi on ollut todellista säätämistä, vaikka odotukset ovat olleet aivan liian kovat. En usko että voisin löytää muualta yhtä hyvää seksiä, mutta kysymys olikin että miksi yleisesti avoimuuteen suhtaudutaan kielteisesti. Ap

Ehkä kaltaisesi henkilöt avoimien suhteiden pr-henkilöinä liittyvät tähän kielteiseen suhtautumiseen.

Vierailija
71/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan niitä samoja juttuja kuin miksi miehet ei halua naista jolla ollut useita seksikumppaneita. Täällä on paljon niitä miehiä, ehkä ne voisi vastata.

Hyväksyn kunhan se on rehellistä... Minä olen ihan itse ollut tuollaisen naisen kanssa ilman minkäänlaista suhdetta, muuta kuin se seksi, mutta suurin ongelma oli se ettei siihen naiseen voinut luottaa koskaan. Samana päivänä 5 eri miestä halusi panemaan sitä ja naisella ei ollut edes kumeja, kuulemma miehet aina toi tai Jos ilman niin ne miehet olivat kertoneet että ovat puhtaita, tavata halusi lisää ja silti huomasi että miehiä oli niin ettei aikaa ollut kenellekään... Eihän sellaisen kanssa kukaan järkevä mies ala pitkään vehtaamaan... Hyvin epäluotettava. Ap

Ymmärräthän että jos teillä on avoinsuhde niin se vaimosi saa olla vaikka samalla kertaa viiden eri miehen pantavana? Oletko ehtinyt ajatella sitä? Siis että vaimosi panee useat miehet joka reikään jos hän sellaisesta nauttii.

Vierailija
72/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaimosi slabahuulen käsittelyyn. Ei enää sua kyselekään, kun on saanut kunnon melaa. N25

Vierailija
73/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuin kolmas osapuoli vie suhteelta luottamuksen, arvon, turvallisuuden. Miksi elämän pitää olla aina täynnä jännityksiä erilaisin vaaroin höystettynä? Tervetuloa aikuisuuteen AP, useimmat onneksi kuitenkin nauttivat ihan siitä tavallisesta ja turvallisesta arjesta ja puolisosta.

Vierailija
74/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi meitä on paljon, niistä vaan hyvin harvoin esim. täällä vauvapalstalla huudellaan. Nautitaan elämästä, rakkaudesta ja parisuhteista jokainen kuten parhaaksi koetaan.

Se on kuitenkin sääli, että niin moni joutuu toteuttamaan salaa toiveitaan, eli pettämään.

Vierailija
75/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.

Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.

Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.

En sanoisi noin... Tuo keskustelu jatkui ja mun ihan itseni johdattelemana erittäin rakentavasti, kuinka en missään nimessä tarkoita että meidän pitäisi lähteä eri suuntiin, vaan voitaisiinko asialle tehdä jotain ja löydettiinkin se ratkaisu ja käytiin myös läpi syy miksi noin kysyin... Tottakai... Mut silti, sukupuolesta riippumatta, niin mikä parisuhteesta tekee niin vakavan ettei lapsiperheessä ja nimenomaan ydinperheessä varsinkaan voi hyväksyä avoimuutta, vaan on sitouduttava siihen yhteen...? Ap

Sä leikit sun perheellä. Pidät sitä itsestään selvänä. Nakkaisit lastesi äidin tuosta vaan muiden miesten syliin. Se tuntuu siltä että sinä et välitä. Niin kuin et välitäkkään. Et vaimostasi, et lapsistasi, et mistään siitä mitä olette yhdessä rakentaneet… sinä haluat heittää sen pelipöytään ja katsoa kestääkö se sellaista. Sinä et suojele teidän perhettä, vaan riskeeraat kaiken. Vaimosi on todennäköisesti aika peloissaan kun ymmärtää ettei perheellänne ole sinulle sitä merkitystä minkä hän on luullut olevan.

Sä olet ainakin aivan pihalla koko asiasta. Ap

Tällä tavalla pihalla vaimosikin todennäköisesti on, mutta sinä et tajua hänen tunteistaan hölkäsen pöläystä eikä sinua edes kiinnosta.

Vierailija
76/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on monogaminen eikä itse halua muiden kanssa seksiä, niin jos sinä kävisit muita panemassa olisi se vaimosi näkökulmasta pettämistä.

Miksi perustit perheen, etkö tiennyt tuote itsestäsi??

Vierailija
77/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaikeaa? Eroa, jos olet väärässä suhteessa.

Äitini oli avoimen suhteen kannattaja. Itse en ole, enkä koskaan tule olemaankaan. 

Vierailija
78/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi rakastaa vähemmän ja tässä tapauksessa se vaikuttaa olevan ap.

Vierailija
79/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kyse ole siitä, että olen jotenkin vakava ja iloton. En vain halua olla kenenkään muu kanssa kuin mieheni. Irtosuhteet ei anna mulle mitään, kokeiltu on. Enkä ole ihastunut keneenkään muuhun tai halunnut muiden kanssa seksiä koko sinä aikana kun olen ollut mieheni kanssa yhdessä, eli noin kymmeneen vuoteen.

Sitä kutsutaan monogamiaksi ja se on hyvin luonnollista monille.

Vierailija
80/247 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä naisena jaan saman ajatuksen ap:n kanssa, minulle sopisi avoin suhde vallan hyvin. Minulle riittäisi 1-2 lisäkumppania ihan hyvin. Mieluiten vakituisia. Jos mies haluaisi useita irtosuhteita, vaatisin turvaseksiä. Muita rajoitteita ei olisi.

Meillä on hyvä elämä näin ja talous turvattu. En halua erota, mutta olen kokeilunhaluinen eikä kaikki tarpeeni tyydyty tässä suhteessa. Kaipaan enemmän rakkautta kuin mitä saan.

Minusta näitä asioita ei voi ennakoida täysin. Kymmen vuotta sitten kun avioiduimme, olisin ollut eri mieltä. Ihminen muuttuu matkan varrella.

En halua luopua tästä suhteesta. Rakastan edelleen miestäni myös ja homma toimii monin osin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi