Äitini syyllistää
Naurettavaa puhua ääneen 50v tällaista mutta kyllä hänen sanansa satuttavat. Minulla on helppo elämä ja muistuttaa siitä usein. Ei ole lapsia, ei tarvitse raataa vkonloppuisin. Ei tarvitse pestä mattoja, ei tarvitse kerätä marjoja. Ei ole juoppoa miestä.
Kommentit (32)
Ne on valintoja, joita voi tehdä. Äidilläsi on ollut sama mahdollisuus valita. Muistuta häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on valintoja, joita voi tehdä. Äidilläsi on ollut sama mahdollisuus valita. Muistuta häntä.
Sanoinkin mutta siitä vasta tulistuu.
Jaa, kyllä mun sinkkutytär kerää marjoja metsästä, pesee mattonsa.
Onhan hänen elämänsä tietysti kotitöistä vapaampaa kuin lapsiperheen mutta toisaalta yksinäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan hänen elämänsä tietysti kotitöistä vapaampaa kuin lapsiperheen mutta toisaalta yksinäisempää.
Kyllä minäkin kerään marjani ja sieniä mutta toki touhu ei ole niin pakonomaista. Ap
Äiti siis syyllistää sinua siitä että sinulla on liian helppo elämä? Great. Ja muistuttaa mistä kaikesta hän on joutunut luopumaan sinun takiasi? Ihana äiti sinulla. En jaksaisi olla tuollaisen kanssa.
Ehkä hän näkee sinun kärsineen sinkkuudesta ja tuo hyviä puolia esiin.
Suvussamme on vanhapiika jonka elämänasenne on myönteinen ja tehnyt kaikkea, hankkinut kesämökin, iloinen ja ystävällinen kaikille.
Omalle liki 50 v sinkulle olen sanonut että katsos tätiäsi, yksin voi elää hyvän elämän.
Vierailija kirjoitti:
Äiti siis syyllistää sinua siitä että sinulla on liian helppo elämä? Great. Ja muistuttaa mistä kaikesta hän on joutunut luopumaan sinun takiasi? Ihana äiti sinulla. En jaksaisi olla tuollaisen kanssa.
Kyllä näin tapahtuu ja jopa on onnistunut minut tuntemaan häpeää ja syyllisyyttä.
Oma äitini keräsi hullun lailla vadelmia ryteikköiseltä mökkitontilta ja valitti että oli pakko kerätä, vaikka kukaan ei niitä häneltä pyytänyt. Kutsuimme niitä verivatuiksi.
Minä en kerää marjoja enkä pese mattoja, ihan sama mitä äitini siitä sanoo.
Voisihan tämän kääntää niinkin päin että äiti syyttää tytärtään myös silloin kun tämän elämä on vaikeaa (sairaita lapsia, työttömyyttä, juoppo mies). Että omia valintoja sekin.
Vältä kontaktia,on minun neuvoni.
Siksi muut pitävät etäisyyttä äitiinsä, eivätkä juuri voi nähdä äitiään, ehkä soittelu. Käytös voi muuttua hetkessä kamalaksi, jos äiti alkaa raivota tai tiuskia. Vaikka lapsi olisi itse "auringonpaiste" käytökseltään, ettei sano mitään väärää tai siis yrittää välttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa se oma spuge.
:-)
Oma kotipultsari tuntuu olevan monien sinkkuneitojen valinta poistamaan yksinöisyyttä ja rakkauden nälkää.
On joku jolle motkottaa ja syyttää sitten vanhempana pieleen menneestä elämästä.
Kotispurgu tai himanarsisti on aina varma valinta parisuteessa.
Entinen työkaveri sanoi, että parisuhde v um aisen ihmisen kanssa on turvallista.
Tietää jo etukäteen kuinka toinen tulee käytäytymään, eikä tarvitse yllättyä mistään.
Taas tuo sama äitijuttu.
Sama tyyppikö noita tehtailee?
Vaiko taas toimittavat syöttävät äksöniä putkeen. Että täällä ois vilkasta ja valtavat määrät kommentteja.
Mainostajathan seuraa jatkuvasti palsta kävijämäärää, ja kommenttien määrää. Niiltähän se tällekin tällekin sivustolle.
Mainostajat maksaa siitä, ja paljon, että saavat mainoksensa paljon käytetyille areenoille.
Sano että et voi sille itse minkään, että synnyit hänelle, ja että tietenkin äitisi on pitänyt pitää sinusta sitten huolta. Turha alkaa kylvämään mitään vastakkain asettelua, voit koittaa hetken kuunnella ja tulla vastaan (jos vain kestät), todennäköisesti tulee jauhamaan samoja juttuja harmaan hautaan asti, ja iän myötä levy jää vaan pahemmin jumiin (kokemusta on).
Jonkun verran ymmärrän äitisi ajatusmaailmaa koska itse olen uhrautuvaa tyyppiä, ja laitan muiden hyvinvoinnin omani edelle, mutta tiedostan tämän heikkouden ja en ole uhriutuva, en valita tai syyllistä valinnoistani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä matot pesee mattopesula. Marjat ostetaan kerättynä, eikä mies ole alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin tapahtuu ja jopa on onnistunut minut tuntemaan häpeää ja syyllisyyttä.
Tervepäiset äidit ovat onnellisia, jos lapsella ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä matot pesee mattopesula. Marjat ostetaan kerättynä, eikä mies ole alkoholisti.
Miten olet yhtäaikaa sinkku ja puhut miehestäsi? Eihän kaikki kerää marjoja rouvatkaan, eivät siivoa tai pese mattojaan. Jotkut taas tekevät , ovatpa sinkkuja tai rouvia.
Pakonomainen marjojenpoiminta on tuttua myös äidilleni. Onneksi on tullut jo niin vanhaksi, ettei pysty metsään menemään ja mökkikin myyty.
Loppui se iänikuinen hiillostaminen marjojen keruuseen. Pihallani on puskia, mutta poimin ne huvikseni eikä minun tarvitse siihen työhön ketään orjuuttaa. Ja jollei minua huvita poimia, syököön linnut. Hyvin käy kuitenkin.
Eikä minun tarvitse pestä mattojakaan jollei huvita, hyvin voi olla kolmekin vuotta lattialla tai olen ilman mattoja. Tai ostan niin halvat, että voin surutta ne hävittää, kun likaantuvat. Tai vien ne pesulaan, jos sattuu huvittaan.
Elämä on valintoja, kyllä.
Paha äiti/paha anoppi. Varmat aiheet, sivun mainostajat tykkää käyntikerroista kuten joku jo totesikin.
Ok