Miksi naisen on niin vaikeaa hyväksyä avointa suhdetta?
Miksi parisuhteesta olemisen ja naimisissa olemisen pitää olla aina niin vakavaa? Meillä on vaimon kanssa lapset ja yhdessä perheenä kiva koti, johon kummallakaan meillä ei yksin olisi mitään mahdollisuuksia, kaikki toimii muuten ihan hyvin, halutaan olla ydinperhe, mutta mut tekee hulluksi kun on vain se yksi nainen jonka kanssa seksiä. Menin kysymään että miten olisi avoin suhde, sain kielteisen vastauksen ja nyt vaimo ottaa esille joka riidassa sitä että eikö yks riitä ja suorastaan vainoaa ettei vain varmasti olisi muita. Miksi avoimuus on niin kielteistä, vaikka hyvää oloa sillä vain haetaan ja itse ajattelen että mitä parempi olo niin sen paremmin jaksaa tehdä niitä asioita ydinperheenä? M33v
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Ap en ole huomannut että olisit kommentoinut mitenkään esiin nostettuja kysymyksiä mahdollisesta vahinkoraskaudesta eli mitä jos vaimosi odottaisikin jonkun muun lasta avoimen suhteen seurauksena? Miten suhtautuisit?
Entäs sukupuolitaudit? Miten avoimessa suhteessa hoidetaan asia niin että ei altista varsinkaan toista taudeille.
Meillä on lapset tehty, eikä hänellä ole mahdollisuutta raskautua yrittämälläkään...
Mut jos olisi mahdollista, niin seurauksiin pitää tottakai suhtautua aina huomioonottavasti, sitten meillä olisi yksi lapsi lisää... Ajatellaanpa että mä olen joskus käynyt vieraissa, naisten mielestä varmasti sillä kaikkein alimmalla tavalla. Kyllä mulla on ollut aina mielessä että jos käy vahinko tai saa jonku taudin niin vastuu on minulla...
Olen saanut vahinko lapsen ja vastuuni kannoin siten että muutin lapsen äidin kanssa yhteen ja osuuteni hoidin. Tietysti ongelmia olis sen suhteen että me ollaan naimisissa ja vahinko olisi vieraan kanssa...
Tautien suhteen siinä avoimessakin täytyy olla säännöt. Ei niin että tinderistä joka illalla uusi mätsi panoksi, kuten monilla horoilla on tapana, vaan tottakai mieluiten joku sellainen FWB tyylinen juttu... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omaksi parhaaksesi: jos seksielämä tökkii liitossa jo nyt, ja kaipaat muuta - hanki se! Tuo ei tule paranemaan tuosta.
Itseasiassa luulen että seksi toimii erittäin hyvin, ei ole siitä kiinni, mutta olen erittäin seksuaalinen ja tietysti saa koska vain ja mistä vain, mutta kivempi jos ihan lupa olisi... Ap
Lähes 50-vuotiaana naisena, pitkän avioliiton kokeneena sekä muutaman lyhyemmän suhteen kokeneena annan sisarellisen neuvon maailman naisille.
Älkää ihan oikeasti menkö naimisiin miesten kanssa, älkää laittako taloutta yhteen niiden kanssa. 99,9% miehistä on alapäänsä vietävissä ja ajattelee alapäällään. Missä pilde, siellä mies. Nainen ei ole ihminen niille vaan reiänkantoteline.
Teette pari lasta niiden kanssa, mutta ette muuta yhteen. Deittailette, jos huvittaa niiden kanssa. Ja sitten kun alkaa se pildehärdelli niin potku persuuksiin.
Aamen.
Kiitos, kerrankin suoraa puhetta naiselta.
Jaan täysin saman ajatuksen näin 31-vuotiaana. En tarvitse miestä mihinkään, suurin neuvoni on se että älä muuta kenenkään kanssa samaan kotiin, ei yhteisiä asuntolainoja jne.
Suurin neuvo tuossa oli se, että traumat ovat usein ihmissuhteiden tiellä. Lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei taas vapaana hyvin toimeentulevana naisena kelpaisi tuollainen naimisissa oleva perheellinen mies rakastajaksi. Myös mun pitäisi hyötyä siitä suhteesta jotenkin, mitä annettavaa sulla ap olisi jollekulle naiselle vaikka sun vaimo suostuisikin tuohon? Jotain satunnaisia panoja autossa kun vaimo on lasten kanssa puistossa sunnuntaina?
Egoisti
Kuvastaa miesten ajatusmaailmaa. Paitsi oman vaimon, myös toisten naisten pitäisi tukea miehen avointa liittoa, olla käytettävissä, elleivät ole egoisteja.
Mulle ehdotti myös yksi pano(j)a, kerskuen, miten liittonsa on kyllä avoin, joten ongelmia ei tule. Nauroin päin naamaa. Sanoin, että ei ongelmia, mutta eipä sulla ole mitään tarjottavaakaan.
Irtopanoissa suurin osa miehistä on surkeita ja apkin tämän myönsi, räpellystä ja puoliseisokkia. Pidemmässä suhteessa taas, mitä mä tästä saisin? Jos soitan miehelle, että nyt panettaa, hän vastaa että voi voi mulla on lasten hoitovuoro, vaimo on menoillaan. Sovitaanko ens viikon ke, silloin on mun vuoro? No juu, ei mua varmaan silloin enää paneta, olen hoitanut tän muualla jo.
Eli nämä avointen suhteiden miehet oikeasti hakevat kakkosnaista vaimon luvalla. Ja semmoinen justiin ei mua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä sinulle nyt vakava yritys selittää asiaa. Aika monilla naisilla seksi liittyy sillä tavalla tunneasioihin, että oma mies alkaa iljettää, jos tietää hänen käyvän vieraissa. Tämä on varmaankin jokin biologiaan ja perimmäisiin vaistoihin liittyvä juttu ja aivan yhtä voimakas kuin se sinun tarpeesi käydä vieraissa. Nainen saattaa myös kokea, että koko perusturvallisuus ja onni katoaa, jos mies käy vieraissa. On olemassa pieni joukko naisia, joille seksin kanssa pelaaminen on samanlaista kuin miehille, mutta se on todella pieni joukko. Älä piinaa vaimoasi, vaan tee omat ratkaisusi. Olen itse swinger-kuvioissa mukana miehen toiveesta ja voin kertoa sinulle, että tämä on se todellisuus. Se että naisesi ei halua sinun käyvän vieraissa, on osoitus siitä, että hän välittää sinusta. Tämä on aika iso paradoksi. Ymmärrän miesten himoa vieraisiin, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit, jotka eivät tajua, että toiset ihmiset (=naiset) eivät koe samoin vaan äimistelevät melko päivänselvää asiaa.
Tää ei välttämättä oo pelkkä mies-nais kysymys. Mun mies ei suostunut avoimeen juuri tästä syystä...
Varmaan siitä syystä ei suostunut, että miehelläsi ei olisi enää mitään käyttöä, kun sinä harrastaisit seksiä joka päivä eri miehen kanssa. Miehesi todennäköisesti heittelisi vain tennispalloa seinään.
JOKA PÄIVÄ?? En harrasta omanikaan kanssa edes viikoittain. Jos meillä olisi avoin, niin todennäköisesti käyttäisin tätä mahdollisuutta ehkä kerran vuodessa, nimenomaan tuomaan jännitystä ja piristystä elämääni. En ole seksiaddikti.
Kuvannollisesti, koska siihen sinulla olisi mahdollisuus. Et luonnollisesti harrastaisi joka päivä seksiä eri miehen kanssa, tiedän.
"miehelläni ei olisi enää mitään käyttöä"... ei hänellä ole ollut minulle käyttöä jännityksen saamiseksi elämääni enää pitkään aikaan. Joten avoin suhde ei oliis miehektäni MITENKÄÄN pois.. :D
... Ja "yhdessä" olette, koska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap en ole huomannut että olisit kommentoinut mitenkään esiin nostettuja kysymyksiä mahdollisesta vahinkoraskaudesta eli mitä jos vaimosi odottaisikin jonkun muun lasta avoimen suhteen seurauksena? Miten suhtautuisit?
Entäs sukupuolitaudit? Miten avoimessa suhteessa hoidetaan asia niin että ei altista varsinkaan toista taudeille.
Meillä on lapset tehty, eikä hänellä ole mahdollisuutta raskautua yrittämälläkään...
Mut jos olisi mahdollista, niin seurauksiin pitää tottakai suhtautua aina huomioonottavasti, sitten meillä olisi yksi lapsi lisää... Ajatellaanpa että mä olen joskus käynyt vieraissa, naisten mielestä varmasti sillä kaikkein alimmalla tavalla. Kyllä mulla on ollut aina mielessä että jos käy vahinko tai saa jonku taudin niin vastuu on minulla...
Olen saanut vahinko lapsen ja vastuuni kannoin siten että muutin lapsen äidin kanssa yhteen ja osuuteni hoidin. Tietysti ongelmia olis sen suhteen että me ollaan naimisissa ja vahinko olisi vieraan kanssa...
Tautien suhteen siinä avoimessakin täytyy olla säännöt. Ei niin että tinderistä joka illalla uusi mätsi panoksi, kuten monilla horoilla on tapana, vaan tottakai mieluiten joku sellainen FWB tyylinen juttu... Ap
Oletkin ihan todellinen real winner, voi luoja mitä settiä.
Mutta Tinderissä on niitä h o r o j a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sä olet naiselle tarpeeton jos et ole uskollinen ja hulluna omaan naiseen.
Jos minä haluan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa, teen sen sinkkuna. En minä sinne kotiin silloin mitään "aviomiestä" tarvitse, mikä sen miehen pointti sit enää olisi? Jakaa tiskivuorot? En minä sellaista tarvitse.
Höpö höpö... Nyt ette taas ymmärrä mistään mitään... Onko seksi se jonka takia olet miehen kanssa? Ei minulle todellakaan vaimon kanssa yhdessä olo perustu vain seksiin, sitä saisin riittävästi muualtakin. Perhe, koti, monia monia sellaisia asioita, jotka koostavat tunnesiteen, jota ei haluta rikkoa. Esim lapseton vuokralla asuja on aivan eri... Ap
Uskotkohan nyt juttujasi itsekään. Seksi on se asia, joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Kumppanuusvanhemmuus, kämppäkaveruus ja FWB on keksitty. Joten mitä jää jäljelle? Et halua rikkoa tunnesidettä, mutta kyselet onko se naimisissa olo niin vakavaa ja mutku MINÄ haluan seksiä muiden(kin?) naisten kanssa? Ihan selvästi tajuat omat motiivisi ja haet täältä vain tekosyitä sille, että voisit noukkia rusinat pullasta eli olla ukkomies ja sinkkumies yhtäaikaa. Vaimosi asema tässä kuviossa olisi (on?) koiran tasolla, vaikka kuinka muut miehet olisi sinulle ok. Se ei ole syy miksi haluat avoimen suhteen ja vaimosikin sen ymmärtää. Ehkä, ehkä saattaa olla syy miksi ei suostu tuollaseen järjestelyyn? En ihmettelisi jos tällä hetkellä harkitsee tekevänsä valinnan puolestasi...
Sinäkin olet vain päässäsi määritellyt, että ihmisen kuuluu olla yksiavioinen. Ylimielisesti pidät vastaamasi kommentoijan naisystävää koiran tasolla sekä kuvittelet tietäväsi syyn, miksi joku haluaa avoimen... Omaa ajatusmaailmaa voisi olla ihan hyvä tuulettaa välillä. Miksi oletata tilanteen olevan alistava ja vääristynyt, jos kakasi ihmistä tekee vapaaehtoisesti mitä haluaa satuttamatta toista?
Kyllä, se satuttaisi, jos toinen rakastuisi toiseen ihmiseen ja haluaisi jättää minut, se voisi tapahtua joko avoimessa tai suljetussa. Minä en OMISTA häntä, enkä hänen seksuaalisuuttaan, tai kipuiluita, ajatuksia, kriisejä. Jos minun kolmenkympin kriisistä selviytyminen vaatii sen, että leikin hetken aikaa teinityttöä, järjestän ajatukseni uudestaan ja toivun niin sitten vaatii. Kumppani joko ymmärtää tai uhriutuu "minä en kelpaa", kyse ei ole kelpaamisesta tai edes kumppanista. Kyse on minun ajatuksistani ja kriiseistä, joita kumppanini ei omista. Jos hän pyrkisi rajoittamaan, menettäisi minut.
Hauku vain minut, minä en hauku sinua.
Ei ole tarvetta määritellä omassa päässäni asioita, jotka ap on ihan omin kätösin tänne kirjoittanut: Aloitusviestissä toteaa että hän itse haluaa harrastaa seksiä muiden naisten kanssa, mutta vaimolleen valehtelee että haluaa hänen harrastavan seksiä muiden miesten kanssa. Jo tämän pitäisi soittaa kelloja päässä. Lisäksi kuvailee itseään erittäin seksuaaliseksi ihmiseksi, minkä takia haluaa avoimen suhteen - mutta tämä asia ei jostain kumman syystä tullut ilmi jo suhteen alussa, vaan vasta kun on yhteisiä lapsia ja omaisuutta. Miksi? Miksi odottaa halujensa kanssa siihen asti että kumppani on saanut pallon jalkaansa avioliiton, lasten ja asuntolainan muodossa, jos kyseessä on vain kahden välinen vapaaehtoinen, harmiton sopimus? Voisiko näin sopivaan ajoitukseen liittyä epäilys, että kumppani ei olisi jatkanut suhdetta jos olisi tuonut toiveensa ilmi aiemmin, joten pelisääntöjä yritetään muuttaa jälkikäteen tilanteessa jossa eroaminen on hankalampaa? Kyllä, tässä tapauksessa kumppanilla on vain välinearvoa. Vähän kuin kiva pieni puudeli.
Enkä missään kohtaa määritellyt että kaikkien kuuluisi olla yksiavioisia (lainaus kiitos). Mutta se mitä sinä kutsut ylimielisyydeksi on ihan vaan sitä, että joku näkee tällaisen narsistisen kusetusyrityksen läpi ja sanoo sen ääneen. Ja miten tiitteily tähän asiaan liittyy? Harvemmin naisia miehen harrastusmieliset mekkoleikit kiinnostaa. Sitten toki eri asia, jos leikkauttaa peniksensä pois, alkaa larppaamaan lesboa ja odottaa että koko suhteen pitää pyöriä hänen kriisiensä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet itsekäs, ylimielinen ja erittäin yksinkertainen ajatuksissasi.
Parisuhde on vakava jos se ei ole avoin muille seksisuhteille, asioista ei keskustella koska siinä ei anneta sinulle lupaa pettää ( mitä hienona miehenä olet tehnytkin jo) jne....näet vikaa vain muissa.En tiedä kuinka paljon tiedät avoimista suhteista, kokeiluista jne mutta kommenttiasi perusteella tuskin kovin paljoa.
Olet nyt jo toistuvasti pettänyt eli vaarantanut sen ydinperheesi, nyt ihmettelet kun vakava ja keskustelukyvytön vaimosi ei suostu avoimeen suhteeseen koska sinä sitä haluat.Avoin suhde voi muutamalla prosentilla aikuisista, lapsettomista ihmisistä toimia. Hyvin pieni prosentti.
Se tuo kuitenkin vääjäämättä mukana lieveilmiöitä jotka vaikuttavat perheeseesi ja lapsiisi.
Vanhempana en ikinä ottaisi riskiä ( kun seksiä teillä kuitenkin on ) että vien lapsiltani oikeuden perheeseen siksi etten pysty pitämään housujani kiinni.Teoriassa minulla ei olisi itse ongelmaa panna vierasta koska erotan hyvin hauskanpidon tunteista. Mieheni saisi toki tehdä saman. Mutta pidän ajatusta siitä että vanhemmat sumplii kuka hoitaa lapsia jotta toinen pääsee jne täysin ällöttävänä ja oksettavana. Se ei vaan kuulu lapsiperheeseen.
Olin kyse kymmeneen vuotta sitten juuri täysi-ikäisenä Saksassa au-pairina kuvassa perheeseen jossa kaksi lasta ja juuri 40-vuotiaat vanhemmat. Pariskunnalla alkoi olemaan kokeiluja esim ystäväpariskunnan kansssa. Perheen äiti kertoi näistä avoimesta. Jäin hoitamaan heidän lapsiaan kun he lähtivät tapaamaan ystäviään. Perheen isä kärsi tilanteesta eikä se ollut hänen halunsa, kyseessä oli rouvan ikäkriisi. Lopputulos oli totaalinen välirikko ystävien kanssa.
Lähdin takaisin Suomeen ja perheeseen tuli uusi au-pair Italiasta. Perheen äiti hullaantui tästä nuoresta kundista täysin ja pakka meni sekaisin. Menin perheeseen pariksi kuukaudeksi takaisin auttamaan pyynnöstä. Kahden pienen lapsen ( joista toinen oli vakavasti kehitysvammainen) elämä pirstaleiksi ja kaikki sekaisin. Oliko se sen arvoista? Tuskin.
Ainoa joille se nimeomaan voi edes jotenkin toimia on vanhemmat lapsettomat pariskunnat, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on vakava jos se ei ole avoin muille seksisuhteille, asioista ei keskustella koska siinä ei anneta sinulle lupaa pettää ( mitä hienona miehenä olet tehnytkin jo) jne....näet vikaa vain muissa.En tiedä kuinka paljon tiedät avoimista suhteista, kokeiluista jne mutta kommenttiasi perusteella tuskin kovin paljoa.
Olet nyt jo toistuvasti pettänyt eli vaarantanut sen ydinperheesi, nyt ihmettelet kun vakava ja keskustelukyvytön vaimosi ei suostu avoimeen suhteeseen koska sinä sitä haluat.Avoin suhde voi muutamalla prosentilla aikuisista, lapsettomista ihmisistä toimia. Hyvin pieni prosentti.
Se tuo kuitenkin vääjäämättä mukana lieveilmiöitä jotka vaikuttavat perheeseesi ja lapsiisi.
Vanhempana en ikinä ottaisi riskiä ( kun seksiä teillä kuitenkin on ) että vien lapsiltani oikeuden perheeseen siksi etten pysty pitämään housujani kiinni.Teoriassa minulla ei olisi itse ongelmaa panna vierasta koska erotan hyvin hauskanpidon tunteista. Mieheni saisi toki tehdä saman. Mutta pidän ajatusta siitä että vanhemmat sumplii kuka hoitaa lapsia jotta toinen pääsee jne täysin ällöttävänä ja oksettavana. Se ei vaan kuulu lapsiperheeseen.
Olin kyse kymmeneen vuotta sitten juuri täysi-ikäisenä Saksassa au-pairina kuvassa perheeseen jossa kaksi lasta ja juuri 40-vuotiaat vanhemmat. Pariskunnalla alkoi olemaan kokeiluja esim ystäväpariskunnan kansssa. Perheen äiti kertoi näistä avoimesta. Jäin hoitamaan heidän lapsiaan kun he lähtivät tapaamaan ystäviään. Perheen isä kärsi tilanteesta eikä se ollut hänen halunsa, kyseessä oli rouvan ikäkriisi. Lopputulos oli totaalinen välirikko ystävien kanssa.
Lähdin takaisin Suomeen ja perheeseen tuli uusi au-pair Italiasta. Perheen äiti hullaantui tästä nuoresta kundista täysin ja pakka meni sekaisin. Menin perheeseen pariksi kuukaudeksi takaisin auttamaan pyynnöstä. Kahden pienen lapsen ( joista toinen oli vakavasti kehitysvammainen) elämä pirstaleiksi ja kaikki sekaisin. Oliko se sen arvoista? Tuskin.
Voi hyvin olla näin... Mutta kysyinkin jo aloituksessa että miksi se on näin, enkä ole saanut ainuttakaan vastausta, ainoastaan omaan suhteeseeni liittyviä pohdintoja ja mielipiteitä, niitä toki saa olla... Mutta ylipäätään miksi se on niin että avoimuutta ei hyväksytä? Nussiihan eläimetkin, monet jopa omien jälkeläisten nähden ja ristiin rastiin (ei kaikki) niin miksi ihmisellä se on asia jonka takia jopa tapetaan toisia... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ajatellut että jos tuot perheeseen taudin/vahinkolapsen jonkun muun kanssa niin vastuu on sinulla. Mutta kait sentään tajuat että vaikka ”vastuu on sinulla” niin kaikki perheesi jäsenet kärsivät seurauksista? Eli täysin syyttömät lapset ja vaimo kärsivät siitä että sinulle oma muna on tärkeämpi kuin oma perhe.
Jo se että jäät kiinni pettämisestä aiheuttaisi puolisosi kanssa isot riidat, pettymyksen tunteet ja mahdollisesti jopa eron. Lapset menettäisivät sen perheen sellaisena kuin se on ollut, lapset menettäisivät kotinsa ja vaikka eroa ei tulisi niin lapset kärsisivät siitä kuinka huonosti äiti voi suhteessa koska isin muna on perheessä kaikkein tärkein yksilö. Ja sinä vaan jeesustelet kuinka sinä ”kannat vastuun”. Sinä teet valinnan pettää vaimoasi mutta kyllä muut kärsivät sen seurauksista todella paljon jos sattuu jotain vaikka vain se että jäät kiinni tekosistasi.
Mitä pidemmälle keskustelu on edennyt niin sen itsekkäämmältä ap vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi (enää) avoimeen suhteeseen, todella harvoin ne onnistuvat. Menin tyhmyyksissäni nuorena sekaantumaan sellaiseen kuvioon, ja lopputulos oli pelkkää sydänsurua, kun menin rakastumaan. Pariskunta oli naimisissa, avoimessa suhteessa. Kumpikin oli ihan taviksia ulkonäöltään, ei mitään kaunottaria tai komistuksia, ihan peruskivoja ihmisiä kyllä. Ja arvaatte varmaan, että tavisnaiselle, vähän vähemmänkin kauniille, olisi tarjolla just niin paljon irtoseksiä kuin hän haluaa, varsinkin kun kyseessä on sosiaalinen ja rohkeasti miehiin kontaktia ottava, nauravainen nainen. Mutta arvatkaapa miten paljon irtopiparia on tarjolla vähän tylsälle ja ujolle tavismiehelle? Jos ette jo arvanneet, niin eipä juuri ollenkaan. Vaimo sitten yritti oikein aktiivisesti värvätä miehelleen tyttöystäviä, että mies ei olisi ollut mustasukkainen, kun vaimo saa vierasta, mutta hän ei. Eroon sekin loppui.
Ollaankohan me samalta kylältä kotosin:-) kun tunsin tämmöisen pariskunnan myös, onneksi en itse sotkeentunut heidän hommiinsa millään lailla, olin miehen työkaveri.
Oli tosiaankin melkoisen kiusallista, kun tämä nainen yritti parittaa miestään milloin kenenkin kanssa. Pahin oli, kun eksyin heille saunaan, olin siis naisen vieraana. Nainen pitkitti ja pitkitti ja pitkitti sitä saunaan menoa, vaikka sanoin, että pitää lähteä, huomenna työpäivä. Vihdoin sinne saunaan päästiin ja yllätys oli melkoinen, kun miehensä tuli jostain työmatkalta ja oli selvästi sinne saunaan tulossa myös. Sain todella nopeasti vaatteet päälle. Terveisiä vaan jos tunnistatte, että ihan korrektia ei ole pelata noita pelejä kun itse on 40 ja toinen 20. Jälkeen päin sain kuulla, että ovat avoimessa liitossa ja harrastavat erilaisia kimppoja.
Ihan kiva se suostumus vaan on niissäkin etukäteen hommata, vieläkin ällöttää.
Tarkoitus siis sanoa, että ei ainoastaan ole pariskunnan oma asia nämä järjestelyt silloin, kun niihin aktiivisesti aletaan muita värväilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin takaisin Suomeen ja perheeseen tuli uusi au-pair Italiasta. Perheen äiti hullaantui tästä nuoresta kundista täysin ja pakka meni sekaisin. Menin perheeseen pariksi kuukaudeksi takaisin auttamaan pyynnöstä. Kahden pienen lapsen ( joista toinen oli vakavasti kehitysvammainen) elämä pirstaleiksi ja kaikki sekaisin. Oliko se sen arvoista? Tuskin.Voi hyvin olla näin... Mutta kysyinkin jo aloituksessa että miksi se on näin, enkä ole saanut ainuttakaan vastausta, ainoastaan omaan suhteeseeni liittyviä pohdintoja ja mielipiteitä, niitä toki saa olla... Mutta ylipäätään miksi se on niin että avoimuutta ei hyväksytä? Nussiihan eläimetkin, monet jopa omien jälkeläisten nähden ja ristiin rastiin (ei kaikki) niin miksi ihmisellä se on asia jonka takia jopa tapetaan toisia... Ap
Koska kaikkien elämä ei pyöri sen nussimisen ympärillä.
Kommentin kirjoittaja vastasi kyllä, ei halua riskeerata perhettään ja lastensa elämää. Varmaan monella sama syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sä olet naiselle tarpeeton jos et ole uskollinen ja hulluna omaan naiseen.
Jos minä haluan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa, teen sen sinkkuna. En minä sinne kotiin silloin mitään "aviomiestä" tarvitse, mikä sen miehen pointti sit enää olisi? Jakaa tiskivuorot? En minä sellaista tarvitse.
Höpö höpö... Nyt ette taas ymmärrä mistään mitään... Onko seksi se jonka takia olet miehen kanssa? Ei minulle todellakaan vaimon kanssa yhdessä olo perustu vain seksiin, sitä saisin riittävästi muualtakin. Perhe, koti, monia monia sellaisia asioita, jotka koostavat tunnesiteen, jota ei haluta rikkoa. Esim lapseton vuokralla asuja on aivan eri... Ap
Uskotkohan nyt juttujasi itsekään. Seksi on se asia, joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Kumppanuusvanhemmuus, kämppäkaveruus ja FWB on keksitty. Joten mitä jää jäljelle? Et halua rikkoa tunnesidettä, mutta kyselet onko se naimisissa olo niin vakavaa ja mutku MINÄ haluan seksiä muiden(kin?) naisten kanssa? Ihan selvästi tajuat omat motiivisi ja haet täältä vain tekosyitä sille, että voisit noukkia rusinat pullasta eli olla ukkomies ja sinkkumies yhtäaikaa. Vaimosi asema tässä kuviossa olisi (on?) koiran tasolla, vaikka kuinka muut miehet olisi sinulle ok. Se ei ole syy miksi haluat avoimen suhteen ja vaimosikin sen ymmärtää. Ehkä, ehkä saattaa olla syy miksi ei suostu tuollaseen järjestelyyn? En ihmettelisi jos tällä hetkellä harkitsee tekevänsä valinnan puolestasi...
Sinä kuulut joukkoon, jolle on aivan sama kuinka esim lapset vaeltelevat vanhempien välillä, eikä ydinperheessä kasvaminen ole sen arvokkaampaa kuin katsoa lapsuuden aikana seitsemää eri isä tai äitipuolta...
Miten sä kumppanuusvanhempana rakennat vaikka kodin perheelle, jos se maksaa 200 000 ja yksin on varaa 100 000, yhdessä 200 000? Minä ainakin haluan elämältäni enemmän kuin vuokrakolmion ja paljon naisia. Ja se enemmän on koti, lapset, lemmikit, yhdessä näitä asioita saa niin paljon enemmän ja elintaso on paljon paljon korkeampi. Näihin myös muodostuu tunteita...
Ap
Ja sinä kuulut joukkoon, jolle on aivan sama kohtaako puolison toiveet omiesi kanssa. Pääasia että sinulle on synnytetty lapsia, sinä saat asua tuplasti kalliimmassa talossa kuin itse kykenisit maksamaan ja sinä saat harrastaa seksiä niin monen naisen kanssa kuin haluat. Tähän mennessä ei AINUTTAKAAN ajatusta sille mitä puoliso haluaa, ja ollaan jo 8.sivulla. Mutta kotiin, lapsiin ja jopa lemmikeihin olet muodostanut tunteita. Toisin kuin vaimoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin takaisin Suomeen ja perheeseen tuli uusi au-pair Italiasta. Perheen äiti hullaantui tästä nuoresta kundista täysin ja pakka meni sekaisin. Menin perheeseen pariksi kuukaudeksi takaisin auttamaan pyynnöstä. Kahden pienen lapsen ( joista toinen oli vakavasti kehitysvammainen) elämä pirstaleiksi ja kaikki sekaisin. Oliko se sen arvoista? Tuskin.Voi hyvin olla näin... Mutta kysyinkin jo aloituksessa että miksi se on näin, enkä ole saanut ainuttakaan vastausta, ainoastaan omaan suhteeseeni liittyviä pohdintoja ja mielipiteitä, niitä toki saa olla... Mutta ylipäätään miksi se on niin että avoimuutta ei hyväksytä? Nussiihan eläimetkin, monet jopa omien jälkeläisten nähden ja ristiin rastiin (ei kaikki) niin miksi ihmisellä se on asia jonka takia jopa tapetaan toisia... Ap
Me olimme lapseton pariskunta ja mieheni ehdotti samaa. Koska suhde muutenkin oli sen tyyppinen, että en nähnyt sillä kyllä varsinaista tulevaisuutta, suostuin.
Sovimme säännöistä, turvallisuus jne sekä, että nettisovelluksista tms. ei seuraa haeta, sillä siinä on niin isot riskit, vaan treffien pitää onnistua luonnikkaammin ja turvallisemmin.
Mies alkoi pakittaa suunnitelmista jossain mun viidensien treffien paikkeilla, omalla nollasaldollaan. Mä sanoin, että no backsies, sanoo jenkkipoika. Kyllä siitä se erokin tuli.
Ap, tämä on vain todellisuutta. Moni mies ei usko, koska uskoo, että ei se oma rakas kumminkaan ala niitä miehiä k ö y rimään.
Sitten on vielä se, että tässä tilanteessa monet naiset kokeilee ekaa toista naista.
Että on tässä riskinsä miehenkin kannalta.
Säälin todellakin tämän ap:n vaimoa. Ja suosittelen näyttämään tämän ketjun hänelle, jotta hän voi sitten tehdä omat päätelmänsä ja ratkaisunsa. Lyön vetoa, että vaimolla ei ole harmainta aavistustakaan millaisen kokovartalomulqeron kanssa on naimisissa. Toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap lueppa ketju läpi niin huomaat että kyllä sinulle on vastattu. Mutta koska vastaukset eivät ole sinulle mieluisia niin ohitat ne ja valitat vaan. Oikeasti haluaisit vaan saada todistettua itsellesi että avoin suhde on normaali ja hyväksyttävä. Mutta kun se ei ole ellei molemmat niin halua. Minäpä koostan sinulle vielä muutaman poiminnan ketjusta kun et kerta itse osaa lukea niitä sieltä
Miksi avoin suhde ei ole suosittu ja yleisesti hyväksytty
- monet ihmiset haluavat että puoliso on heille erityinen henkilö. Vain he kaksi harrastavat seksiä keskenään ja se tekee osaltaan suhteesta niin erityisen.
- monet eivät kykene nauttimaan satunnaisista seksikerroista koska heille on tärkeää tunteet seksissä. Jos ajatellaan vaikka vakipano niin jos syntyy voimakkaat tunteet tämän kanssa niin silloin seksi olisi hyvää mutta sitten ei enää haluaisi omaa puolisoaan vaan pelkästään tätä toista joten ero….
- vahinkoraskauden mahdollisuus, pieni jos ehkäistään huolella mutta voi muuttaa monen ihmisen elämän lopullisesti ja mahdollinen kuitenkin suurimmalle osaa ihmisiä
- sukupuolitaudit. Joo voi olla vaan se yksi vakipano kummallakin mutta entä jos niillä vakipanoilla paljon irtosuhteita… oikeasti taudin riski olisi iso. Ja kondomikaan ei suojaa kaikilta taudeilta.
- kiinni jääminen, eli mitä jos naapuri, sukulainen tai vaikka oma lapsi saisi sinut kiinni vieraan kanssa, selitettäisiinkö muillekkin että meillä avoinsuhde vai otettaisiinki pettäjän maine. Kyllähän tuossa väkisten tulisi pidemmän päälle pettäjän maine jos aktiivisesti harrastaisi muita.
- moraali, monet nyt vaan kokevat yksiavioisuuden halutuksi olotilaksi. Ja siinä ei ole mitään väärää. Kun ap alkoi seurustelemaan olisi silloin kannattanut etsiä puoliso joka kokee avoimen suhteen omaksi jutuiksi. Silloin ei olisi ongelmaa. Mutta jos lupaa olla uskollinen ja vain puolison kanssa niin sitten kanssa elää niin. Tai eroaa jos ei siihen kykene.
Ap ymmärrätkö nyt muiden näkökantaa asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä sinulle nyt vakava yritys selittää asiaa. Aika monilla naisilla seksi liittyy sillä tavalla tunneasioihin, että oma mies alkaa iljettää, jos tietää hänen käyvän vieraissa. Tämä on varmaankin jokin biologiaan ja perimmäisiin vaistoihin liittyvä juttu ja aivan yhtä voimakas kuin se sinun tarpeesi käydä vieraissa. Nainen saattaa myös kokea, että koko perusturvallisuus ja onni katoaa, jos mies käy vieraissa. On olemassa pieni joukko naisia, joille seksin kanssa pelaaminen on samanlaista kuin miehille, mutta se on todella pieni joukko. Älä piinaa vaimoasi, vaan tee omat ratkaisusi. Olen itse swinger-kuvioissa mukana miehen toiveesta ja voin kertoa sinulle, että tämä on se todellisuus. Se että naisesi ei halua sinun käyvän vieraissa, on osoitus siitä, että hän välittää sinusta. Tämä on aika iso paradoksi. Ymmärrän miesten himoa vieraisiin, mutta ärsyttää kaltaisesi tyypit, jotka eivät tajua, että toiset ihmiset (=naiset) eivät koe samoin vaan äimistelevät melko päivänselvää asiaa.
Tää ei välttämättä oo pelkkä mies-nais kysymys. Mun mies ei suostunut avoimeen juuri tästä syystä...
Varmaan siitä syystä ei suostunut, että miehelläsi ei olisi enää mitään käyttöä, kun sinä harrastaisit seksiä joka päivä eri miehen kanssa. Miehesi todennäköisesti heittelisi vain tennispalloa seinään.
JOKA PÄIVÄ?? En harrasta omanikaan kanssa edes viikoittain. Jos meillä olisi avoin, niin todennäköisesti käyttäisin tätä mahdollisuutta ehkä kerran vuodessa, nimenomaan tuomaan jännitystä ja piristystä elämääni. En ole seksiaddikti.
Kuvannollisesti, koska siihen sinulla olisi mahdollisuus. Et luonnollisesti harrastaisi joka päivä seksiä eri miehen kanssa, tiedän.
"miehelläni ei olisi enää mitään käyttöä"... ei hänellä ole ollut minulle käyttöä jännityksen saamiseksi elämääni enää pitkään aikaan. Joten avoin suhde ei oliis miehektäni MITENKÄÄN pois.. :D
... Ja "yhdessä" olette, koska?
:D
Yhteiselämä on mukavaa, tullaan hyvin toimeen keskenään, meillä on hauskaa ja hyvää seksiä. Hän vaan ei enää yksinkertaisesti ole minulle uusi kokemus.
Voisin aivan hyvin kääntää kysymyksesi toisinpäin, "te olette yhdessä tasan niin kauan kuin alkuhuuma kestää, sitten vaihtoon?"
Katsos kun voi elää siten, että alkuhuuman tasaantumisen jälkeen ollaan vaan tässä. Tai siten voi kipuilla sen kanssa, että välillä haluaa jännitystä elämäänsä ja tehdä niin... Valintojen maailma.
Mutta niin, meillä miehelle se ei käynyt ja kyllä meillekin ero jossain vaiheessa varmaan tulee. Edellisestä kriisistäni päästiin yli, mutta en tiedä jaksanko enää seuraavasta. Ikäkriisini aktivoituu aina ja päädyn ajattelemaan, että miksi ja millä oikeudella rajoitamme ainutta elämäämme. Jos ketään ei tahallaan loukata niin miksi ei saada olla kuten halutaan?
Miksi, Ap, menit naimisiin? Etkö ymmärtänyt mitä tuli luvattua? Näe tämä näin: sinulla ja vaimollasi on sopimus, lupauksineen jotka todistajien läsnäollessa annoitte. Nyt ehdotit muutosta, vaimosi ei suostu.
Sinulla on 2 vaihtoehtoa: Jatkaa niillä ehdoilla mitä maistraatissa tai papin edessä luvattiin. Tai erota.
Mitä tänne valitat? Päätöshän on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Eri, mutta mitä ihmeen rajoja hän tarvitsee? Suo anteeksi karkeuteni, mutta vaihtelevia naisvartaloita ja seksuaalisia kokemuksia hän tuntuu tarvitsevan. Ja saa myös tarvita, jos se tuottaa onnellisuutta!
On hassua, että asioista ei saisi keskustella. Sitähän se on, jos mies tai nainen puhuu seksuaalisuudestaan, ja ehdottaa avointa suhdetta. Ei on tietysti ihan ok vastaus siihen toiselta.
Ei me olla missään raamatullisessa teokratiassa, missä kaikki muut suhdekuviot kuin nainen+mies on kiellettyjä. Jokainen sopii parisuhteensa säännöt ihan paikallisesti, ja ei siinä ole mitään pahaa.
Noin yleisellä tasolla varmasti avoimen suhteen vaarana on, että toinen osapuoli löytääkin uuden rakkauden kohteen, ja dumppaa vanhan. Tätä pelätään ja siksi nähdään avoin suhde riskinä. Näen tuossa paljon totuutta, ja ymmärrän hyvin. Moni väljehtynyt suhde, jossa seksiä harrastetaan kerran kuussa, voi hyvin vaarantua, jos rinnalle tulee uusi kuvio, missä on intohimoa.
Toisaalta, sekin väljehtyy lopulta (jos kestää kauan), ja avoimen suhteen kauneus on juuri siinä, että voi vaan nauttia niistä alkuhehkuista uusien ihmisten kanssa. Se oma suhde on ja pysyy, ja se on enemmän kaveripohjalta (miksi kaikki suhteet ajan kanssa muuttuvat), ja ne intohimot saa sieltä lyhyistä kuvioista. Tietysti sama miehellä ja naisella avoimessa suhteessa.
Ei millään pahalla mutta mistä ajattelit löytäväsi seuraa? Arveletko perheellisen ukkomiehen joka sössöttää avoimesta suhteesta olevan kovinkin haluttua kamaa? Älä nyt hyvä mies nolaa itseäsi ja perhettäsi tuon enempää. Leikitään että vaimo suostuu, mutta asettaa ehdoksi että sinun tulee informoida tätä sivuhoitoa siitä että olet perheellinen ja teillä on vaimon kanssa avoin suhde. Veikkaan että mahdollinen naishoito kääntyy kannoillaan siinä kohtaa kun kerrot olevasi perheellinen. Ihan oikeesti ei pidä elää satumaailmassa ja kuvitella liikoja. Realiteetti on että nainen, jopa perheellinen saa seksiä aina halutessaan. En jaksa uskoa että oma menekkisi olisi yhtä korkea kuin vaimolla. Mistä meinasit näitä sivuhoitoja haalia? Omalla nimellä ja naamalla tinderiin josta tutut sut tunnistaa? Eihän tossa oo päätä eikä häntää elät fantasiamaailmassa. Ei pidä vaatia määränsä enempää. Vaikka sinä haluaisit muita naisia, se ei takaa että kukaan muu haluaa sinua. Mistä löydät ajan tutustua ja treffailla sitä kolmatta osapuolta ennen mahdollista sänkyyn päätymistä, koska en usko että saisit yhden yön hoidon tosta noin vain. Palaahan nyt taas maan pinnalle ennenkuin avaat semmoisen portin mitä ei voi sulkea-nimittäin se että vaimo löytää oikeasti itselleen seuraa ja sinä et tai vaimon silmissä pisteesi laskee pysyvästi nollaan.
Parisuhde on vakava jos se ei ole avoin muille seksisuhteille, asioista ei keskustella koska siinä ei anneta sinulle lupaa pettää ( mitä hienona miehenä olet tehnytkin jo) jne....näet vikaa vain muissa.
En tiedä kuinka paljon tiedät avoimista suhteista, kokeiluista jne mutta kommenttiasi perusteella tuskin kovin paljoa.
Olet nyt jo toistuvasti pettänyt eli vaarantanut sen ydinperheesi, nyt ihmettelet kun vakava ja keskustelukyvytön vaimosi ei suostu avoimeen suhteeseen koska sinä sitä haluat.
Avoin suhde voi muutamalla prosentilla aikuisista, lapsettomista ihmisistä toimia. Hyvin pieni prosentti.
Vanhempana en ikinä ottaisi riskiä ( kun seksiä teillä kuitenkin on ) että vien lapsiltani oikeuden perheeseen siksi etten pysty pitämään housujani kiinni.
Teoriassa minulla ei olisi itse ongelmaa panna vierasta koska erotan hyvin hauskanpidon tunteista. Mieheni saisi toki tehdä saman. Mutta pidän ajatusta siitä että vanhemmat sumplii kuka hoitaa lapsia jotta toinen pääsee jne täysin ällöttävänä ja oksettavana. Se ei vaan kuulu lapsiperheeseen.