Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vierailija
08.02.2022 |

Kannatan lämpimästi ajatusta.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (436)

Vierailija
81/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän alue olisi parhaiten hyvinvoiva, jos Suomesta silpoisi kustannuksien mukaan reuna-alueet ja muuten ongelmalliset osat pois? Olisikohan länsirannikko elinvoimaisin? Turusta Vaasaan kaistale vai ehkä Pirkanmaa?

Pohjoinen Suomi pärjää erinomaisesti matkailulla sekä omavaraisella elintarviketuotannolla.

Muualle Suomeen jää kaunis ja puhdas luonto, sekä merkittävät matkailukohteet.

Vierailija
82/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, olisi ihanaa lähteä Helsingistä risteilylle ilman landespedejä. Toivottavasti tää toteutuisi!

Toivon samaa. Olemme silloin kaikki onnellisempia puolin ja toisin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa Helsinki-vihaamista, mutta jos koette sen terapeuttiseksi niin kaikin mokomin.

MIetin vaan että mihin tulisi uusi pääkaupunki....tai siis, hallittaisiinko muuta Suomea demokraattisesti, ja mihin silloin laitettaisiin se edustajien kokoontumispiste? Vai siirryttäisiinko paikalliseen päätöksentekoon siten että kaikki joilla on ajokortti tapaavat perjantai-iltana nakarilla ja potkivat renkaita ja siinä sovitaan mikä on passeli bensan hinta ja kenen lääkärinlaskut maksetaan? Paikkakunnat päättäisivät itse. Rahaa on kun ahne Helsinki ei enää verota!

Vierailija
84/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän alue olisi parhaiten hyvinvoiva, jos Suomesta silpoisi kustannuksien mukaan reuna-alueet ja muuten ongelmalliset osat pois? Olisikohan länsirannikko elinvoimaisin? Turusta Vaasaan kaistale vai ehkä Pirkanmaa?

Ei se ole ongelma meille. Meille riittää tervehenkinen ja vaatimattomampi elämä. Näin on ennenkin pärjätty ja ihmiset olivat paljon onnellisempia. Nauroivatkin enemmän. Oli rento meininki, pipo ei kiristänyt.

Vierailija
85/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.

Et saa enää tulla muualle Suomeen.

Jyväjemmarit eivät halua sua. Eivätkä yritykset. Ei kukaan.

Ei se haittaa. Jään työttömäksi kuten jo monta kertaa sanoin. Ei minua haittaa elää teidän muiden maksamilla tuilla.

Vierailija
86/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.

Sinä asut tuilla edelleenkin Helsingissä, jos työ ei kelpaa.

Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)

Vierailija
87/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa Helsinki-vihaamista, mutta jos koette sen terapeuttiseksi niin kaikin mokomin.

MIetin vaan että mihin tulisi uusi pääkaupunki....tai siis, hallittaisiinko muuta Suomea demokraattisesti, ja mihin silloin laitettaisiin se edustajien kokoontumispiste? Vai siirryttäisiinko paikalliseen päätöksentekoon siten että kaikki joilla on ajokortti tapaavat perjantai-iltana nakarilla ja potkivat renkaita ja siinä sovitaan mikä on passeli bensan hinta ja kenen lääkärinlaskut maksetaan? Paikkakunnat päättäisivät itse. Rahaa on kun ahne Helsinki ei enää verota!

Et ole vieläkään sisäistänyt asiaa. Maakunnat olivat ennen demokraattisia. Emme tarvitse helsinkiläisten teennäisiä rakennelmia demokratiasta, koska ne eivät ole alkuunkaan demokraattisia. Meille palaisi demokratia takaisin maakuntiin.

Suomen pääkaupunki olisi Turku. Ja maakuntien rentoon fiilikseen pohjautuen voisimme neuvotella Suomeen muutamia pääkaupunkeja lisää, mm. Oulu, Rovaniemi, Jyväskylä, Tampere, Lahti, Kuopio jne.

Turku nousisi uuteen kukoistukseen sivistyksen alkuperäisenä kehtona. Me emme ole r a s i s t e j a  turkulaisia kohtaan kuten Helsingissä ollaan.

Vierailija
88/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin jää kaikki byrokraatit sekä muut tyhjänpäiväiset työpaikat, kuten Arkadinmäki.

Maakunnat eivät halua byrokraatteja eivätkä heidän rakennelmiaan.

Kerrotko esimerkin demokraattisesta maasta, jolla ei ole eduskunnan tapaista parlamenttia? Muu Suomi luultavastai rakentaisi uuden Parlamenttitaloa, ehken Turkuun ja säännöllisesti valitsisi vaaleilla edustajien uuteen Parlamenttiin. Muu Suomi muodostaisi oman hallituksensa, joka saamillaan valtuuksilla pyörittäisi Muuta Suomea.

Maakunnan ihmiset ovat aina pärjänneet. Emme tarvitse poliittisia suojatyöpaikkoja joissa elätetään lahjattomia diletantteja, he jääkööt Helsinkiin höpöttömään tyhjää.

Päätämmme yhdessä nopeasti asiamme keskustelemalla sekä kansanäänestyksillä.

Eli turkulainen, oululainen, kajaanilainen ja rovaniemeläinen ei kaipaisi parlamenttia? Kuten todettua, taitaisi olla ainutlaatuinen demokraattinen maa maailmassa tämä uusi Muun Suomen valtio. 

Vierailija
89/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on loinen tai syöpä muulle Suomelle. Ulos!!

Vierailija
90/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)

Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.

Vierailija
91/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalisin oma valtio olisi Uusimaa. Uusimaa olisi käytännössä täysin omavarainen ruuan ja energian osalta. Lisäksi erittäin vaurasta (Euroopan vauraampia alueita), erinomaiset yliopistot ja paljon yritystoimintaa.

Vierailija
92/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on loinen tai syöpä muulle Suomelle. Ulos!!

Ulos. ULOS Helsinki!!!

Vierailija
93/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.

Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.

Vierailija
94/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimaalisin oma valtio olisi Uusimaa. Uusimaa olisi käytännössä täysin omavarainen ruuan ja energian osalta. Lisäksi erittäin vaurasta (Euroopan vauraampia alueita), erinomaiset yliopistot ja paljon yritystoimintaa.

Ei käy. Minulla on toinen suku kotoisin Uudeltamaalta. En näkisi heitä enää koskaan.

Puhun nyt Helsingin kaupungista.

Ap

Vierailija
95/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy. Minulla on toinen suku kotoisin Uudeltamaalta. En näkisi heitä enää koskaan.

Ap

Ei rajalle mitään piikkilanka-aitaa tarvitse laittaa, normaalit rajamuodollisuudet. Ja koska koko Uusimaa hyötyisi Helsingistä, niin kannatusta varmasti löytyisi.

Vierailija
96/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.

Et osaa vieläkään sisäistää asiaa.

Maakunnat olisivat omavaraisia. Sinua ei enää rangaistaisi jos itse haluat kasvattaa ruokasi. Olisit vapaa. Sinulle annettaisiin mahdollisuus elämään. Ei olisi enää poliittisia ketkuja kieltämässä asiaa.

Vierailija
97/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on luotto maaseudun vetovoimaan, miksiköhän nuoret muuttaa pois jos siellä on niin hyvä olla? Palvelut keskittyisi taas uuteen ”pääkaupunkiseutuun” ja maaseudun palvelut huonontuisivat entisestään. No ainahan voi pilkkoa maan uudestaan pienempiin osiin.

Vierailija
98/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei rajalle mitään piikkilanka-aitaa tarvitse laittaa, normaalit rajamuodollisuudet. Ja koska koko Uusimaa hyötyisi Helsingistä, niin kannatusta varmasti löytyisi.

Puhun Helsingin totaalisesta erottamisesta Suomesta.

Voisit kuitenkin päättää, kummalle puolelle jäät. Sen jälkeen kaikki yhteydet katkaistaisiin  Helsinkiin sekä siellä asuviin ihmisiin. Lopullisesti.

Vierailija
99/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova on luotto maaseudun vetovoimaan, miksiköhän nuoret muuttaa pois jos siellä on niin hyvä olla? Palvelut keskittyisi taas uuteen ”pääkaupunkiseutuun” ja maaseudun palvelut huonontuisivat entisestään. No ainahan voi pilkkoa maan uudestaan pienempiin osiin.

Nuoret muuttavat opiskelemaan ja osa heistä palaa valmistuttuaan maakuntiin.

Maaseutu on tietoisesti ajettu alas tuhoisalla politiikalla. Siksi ihmisten on pitänyt muuttaa muualle Suomeen työn perässä.

Nyt tilanne muuttuu. Suoimesta tulee jälleen hyvinvointivaltio.

Pahoinvointivaltio jää enää Helsingin  alueelle.

Jos haluaa parhaan akateemisen sivistyksen, Turku olkoon sellainen paikka.

Vierailija
100/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret muuttavat opiskelemaan ja osa heistä palaa valmistuttuaan maakuntiin.

Maaseutu on tietoisesti ajettu alas tuhoisalla politiikalla. Siksi ihmisten on pitänyt muuttaa muualle Suomeen työn perässä.

Nyt tilanne muuttuu. Suoimesta tulee jälleen hyvinvointivaltio.

Pahoinvointivaltio jää enää Helsingin  alueelle.

Jos haluaa parhaan akateemisen sivistyksen, Turku olkoon sellainen paikka.

Kaikki ei halua pariutua sukulaisen kanssa, niinkuin siellä teilläpäin.