Stocka on mennyttä, mutta tähän ketjuun hyviä muistoja menneestä Stockasta!
Minä tykkäsin käydä levyosastolla. Ja ihan ylipäätänsä vain kävelemässä ja katselemassa. Samaa en IKINÄ tekisi nyt.
Kommentit (164)
Se oli hienoa, kun oli palveltavana, eikä myyjä koskaan ottanut siihen ketään väliin. Heillä oli sääntö, että yksi asiakas palvellaan kerrallaan.
Stockalta pystyi aikoinaan työmatkalla läpi kulkiessa nopeasti sieppaamaan jotakin tarpeellista (aluspaitoja, parempia sukkia, yms.) mukaan kun nämä pikku-ostosten osastot olivat kätevästi ilmeisimmän kulkureitin varrella. Jos tarvitsi jotakin isompaa (salkku, päällystakki, yms.) niin laadussa ja valikoimassa löytyi. Makeisosastolta löytyi monenlaista erikoisempaa tuomisiksi. Lehtihyllyjä vastapäätä oli jossain vaiheessa kahvitiski josta sai esim. Jamaican Blue Mountainia irtona.
Päätös kätkeä heräteostettavat tavarat sinne tänne kerroksiin oli karmea virhe. Epäilen, että firmalla olisi mennyt paremmin jos vaikka kerrokset olisi suljettu kokonaan ja jätetty jäljelle kaksi alinta luukuttamaan nopeasti liikkuvaa mutta laadukasta tavaraa.
Miten niin mennyttä? Oli ihan niinkuin ennenkin. Ostin tosi kivan ulkoilupuvun sieltä ja alakerran ruokakaupasta monenlaisia herkkuja kotiin vietäväksi.
-ulkosuomalainen
Kävin toisinaan vanhalla Tapiolan Stockmannilla siellä ylimmässä kerroksessa syömässä katkarapuvoileivän, oli hyvää. Jouluaatonaattona bussia odotellessa pystyi kivasti kurkata joulukoristeet -50% alennuksessa siinä Sampokujalla, aina löytyi jotain kivaa. Ja Herkussa oli ihana valikoima kaikkea hyvää ja erikoista.
Muutin Espoosta pois vähän ennen kun Tapiolan mylläys alkoi, ja en vieläkään oikein käsitä että kaikkia niitä paikkoja joissa lapsena ja nuorena aikuisena luuhasin ei enää ole. Sieltä on monet kipot ja taloustarvikkeet pitkän harkinnan jälkeen kannettu opiskelijakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mennyttä? Oli ihan niinkuin ennenkin. Ostin tosi kivan ulkoilupuvun sieltä ja alakerran ruokakaupasta monenlaisia herkkuja kotiin vietäväksi.
-ulkosuomalainen
Alakerran ruokakauppa ei ole entisellään. Valikoimista katosivat S-ketjun käsissä heti ne, joita minä aina ostin - ja ilmeisesti moni muukin, koska muistan, miten niiden kohdalla saattoi olla hyllyssä tyhjää: esim. ne ihanat rusinakierteet vai croissantwienerin nimelläkö niitä myytiin ja H&D:n strawberry cream -jäätelö. Mutta kerran myyjä haki minulle kylmävarastosta tuota suosikkijäätelöäni, kun katselin siinä tyhjää hyllyä. Food market kehtasi pari vuotta sitten laittaa juuri tuon maun alekuvastoon, mutta ei sitä siellä enää silloinkaan ollut valikoimissa. Hullua, että luopuivat tuotteista, joilla oli menekkiä.
Onko täällä niin vanhoja jotka muistavat kun siellä oli hississä tyttö joka vei kerrokseen.
Muisto 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin toisinaan vanhalla Tapiolan Stockmannilla siellä ylimmässä kerroksessa syömässä katkarapuvoileivän, oli hyvää. Jouluaatonaattona bussia odotellessa pystyi kivasti kurkata joulukoristeet -50% alennuksessa siinä Sampokujalla, aina löytyi jotain kivaa. Ja Herkussa oli ihana valikoima kaikkea hyvää ja erikoista.
Muutin Espoosta pois vähän ennen kun Tapiolan mylläys alkoi, ja en vieläkään oikein käsitä että kaikkia niitä paikkoja joissa lapsena ja nuorena aikuisena luuhasin ei enää ole. Sieltä on monet kipot ja taloustarvikkeet pitkän harkinnan jälkeen kannettu opiskelijakotiin.
Tämä. Onnittelut, että pääsit alta pois. Ei siellä käy enää entisen Tapiolan Erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Onko Stockmann lakkautettu?
Ajan kysymys, ajan kysymys...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten mielissä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
-ulkosuomalainen
Jatkan vielä, että sain todella hyvää ja ystävällistä palvelua myyjältä. Oikein sellainen supermyyjä, hyvin ystävällinen, hienotunteinen ja osasi todella hommansa. Vieläkin lämmin muisto siitä. Olisi pitänyt laittaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Eteenpäin porskuttaa verorahojen turvin Businesfinlandin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ulkosuomalainen
Alakerran ruokakauppa ei ole entisellään. Valikoimista katosivat S-ketjun käsissä heti ne, joita minä aina ostin - ja ilmeisesti moni muukin, koska muistan, miten niiden kohdalla saattoi olla hyllyssä tyhjää: esim. ne ihanat rusinakierteet vai croissantwienerin nimelläkö niitä myytiin ja H&D:n strawberry cream -jäätelö. Mutta kerran myyjä haki minulle kylmävarastosta tuota suosikkijäätelöäni, kun katselin siinä tyhjää hyllyä. Food market kehtasi pari vuotta sitten laittaa juuri tuon maun alekuvastoon, mutta ei sitä siellä enää silloinkaan ollut valikoimissa. Hullua, että luopuivat tuotteista, joilla oli menekkiä.
No tämä:( Käytin muutama viikko takaperin hakemassa sieltä ohikulkumatkalla niinkin eksottista herkkua kuin kampasimpukoita. Ei ole, eikä ole kuulemma tuoreena edes valikoimissa. Meidän naapuri K-Supermarket myy niitä tiskissä ihan vakiotuotteena, käytiin sitten siellä ruokaostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ulkosuomalainen
Jatkan vielä, että sain todella hyvää ja ystävällistä palvelua myyjältä. Oikein sellainen supermyyjä, hyvin ystävällinen, hienotunteinen ja osasi todella hommansa. Vieläkin lämmin muisto siitä. Olisi pitänyt laittaa palautetta.
Hienotunteinen? Ostit ulkoilupuvun ja herkkuja, missä kohtaa tarvittiin hienotunteisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ulkosuomalainen
Et ollut miesten osastolla, pari kertaa nyt viimeisen puolen vuoden aikana siinä asioineena voin sanoa, että voi herranjumala sentään, kun olisi 80-luvun Tallinnassa ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ulkosuomalainen
Hienotunteinen? Ostit ulkoilupuvun ja herkkuja, missä kohtaa tarvittiin hienotunteisuutta?
No sanotaan, että kroppani ei ole helpoimpia puettavia. Hän auttoi löytämään minulle sopivan ja pukevan asun ihanalla tavalla, joka jäi mieleeni.
Minun mielestäni Stokka on nostanut profiiliaan viime aikoina varsin hienosti. Ja olen nähnyt myös sellaisia uudistuksia, joita olen itse toivonut, kuten uusi laadukkaiden perusvaatteiden mallisto tai second hand -vaihtoehdon (Reloven) tuominen tavarataloon. Itselle on käynyt monesti niin, että periaatteessa tulen vain Reloveen mutta sitten kuitenkin jatkan siitä sisään tavarataloon.
Uusi kahvila alakerrassa on kiva. Ja olisi niitä muitakin esimerkkejä, mutta nuo tuli ekana mieleen..
Oikotie kotiin kulki Stockan alakerran kautta ja usein mukaan tarttui juuri niitä arjen tarpeellisia juttuja, kuten sukkahousuja, mutta myös joku bling-bling-koru illan bileisiin tai ihana kanta-asiakashintainen kosmetiikkatuote.
Muutenkin aina ensin suuntasin Stockmannille. Sieltä tiesin löytäväni, jos jotain tiettyä tuotetta olin vailla (en tykkää monessa kaupassa kiertämisestä). Osasin kulkea siellä ja löysin etsimäni hyvin. Palvelu oli ystävällistä ja hyvää.
Sitten kaikki alkoi muuttua. Vaatevalikoimassa painottui venäläistyylinen kirjavuus. Remontti, jossa kulkureittejä myllättiin, teki sen, että yhtäkkiä en enää löytänytkään haluamaani paikkaan. Hissit meni minne sattui ja tuntui epämiellyttävältä olla jatkuvasti niin hukassa. Kokonaisvaltainen palvelu katosi: brändiosastot ja niiden osastokohtaiset myyjät eivät halunneet auttaa muiden brändien kanssa, kädellä huitaistiin "katso tuolta". Kun tarvitsin sateenvarjoa, minun olisi pitänyt kiertää joka hiton brändi, kun eivät sateenvarjot tietenkään voineet olla yhteisellä "sateenvarjo-osastolla". Tuntui, että miltään myyjiltä ei enää saanut palvelua, kuten ennen. Olen ollut aina omatoiminen ostelija ja harvoin tarvitsen myyjän apua, mutta kun sitä olisin tarvinnut, ei ketään kiinnostanut auttaa. Nopea osoittaminen "tossa on tollanen" ja äkkiä karkuun. Eräänkin kerran olin etsin tietyntyyppistä mekkoa ja olin valmis maksamaan hyvästä vaikka useampia satasia, mutta lopulta käteen jäi vain 30 € halpishyllyn mekko, kun myyjiltä sai aivan uskomattoman nihkeästi apua.
Enää Stocka ei ole kokonaisuus, vaan joukko irrallisia osastoja ja erillisiä liikkeitä, eikä sinne, tänne ja tuonne kassalle saa maksaa tuota tuotetta. Asiakkaan kannalta hyvin rasittavaa. Luulen meneväni tavarataloon, mutta näköjään menenkin kauppakeskukseen.
Laatu ja palvelu.