Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?
Kommentit (436)
Maakunnista löytyy ihmisiä jotka osaavat vielä opettaa maanviljelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi autioituu koko ajan poliittisten loisten takia. Sinulle annettaisiin ilmaiseksi talo ja ympäröivä maa.
Saisit itse kasvattaa ruokasi. Kukaan poliittinen loinen tai byrokraatti ei sitä enää estäisi.
Kun olet omavarainen, olet vapaa kansalainen.
Mikä estää nytkään muuttamasta muuttotappiokuntaan, ostamasta taloa ja pitämällä kasvimaata syödäkseen?
Ei onnistu niin kauan kun Suomi on Euroopan Unionissa.
Onnistuu helpolla, kunhan et halua maataloustukia.
Me teemme myös vaihtokaupaa ulkomaille. Emme tarvitse teitä.
Siinä on teille lukuja ”omavaraisuudesta”. https://valtioneuvosto.fi/-/1410837/hallitus-vahvisti-vuoden-2022-keske…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!
Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.
Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.
Sinä asut tuilla edelleenkin Helsingissä, jos työ ei kelpaa.
Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)
Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.
Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.
Et osaa vieläkään sisäistää asiaa.
Maakunnat olisivat omavaraisia. Sinua ei enää rangaistaisi jos itse haluat kasvattaa ruokasi. Olisit vapaa. Sinulle annettaisiin mahdollisuus elämään. Ei olisi enää poliittisia ketkuja kieltämässä asiaa.
Koitatko sanoa että minulla olisi oikeus ottaa itselleni jonkun viljelijän maat? Miksi se minulle ne antaisi? Millä takaat ettei joku tulisi minulta sitä maaplänttiä viemään samoin kuin minä voin sen toiselta viedä?
Suomi autioituu koko ajan poliittisten loisten takia. Sinulle annettaisiin ilmaiseksi talo ja ympäröivä maa.
Saisit itse kasvattaa ruokasi. Kukaan poliittinen loinen tai byrokraatti ei sitä enää estäisi.
Ja kun tulee halla ja vie viljelykset, niin voi tulla aika karu vuosi siellä vapaalla tilalla (jonka joku mystinen hyväntekijä on taikonut sinulle).
Jos nyt ei pärjää, niin ei taatusti pärjäisi jos pitäisi itse oma ruoka tehdä. Tässä ketjussa taas vähätellään kuinka vaikeaa oikeasti tehokkaan maatilan ylläpitäminen on. Totuus on, että 99% suomalaisista ei osaisi edes omaa pelto/karjaa hoitaa.
Maakunnissa on tietotaito jäljellä. Lisäksi teemme kauppaa ulkomaille.
Tehokkaasti toimivan maatilan ylläpitäminen vaatii vuosikymmenien kokemuksen, miljoonien eurojen investoinnit ja kymmentuntiset työpäivät. Luulen, että hyvin harvasta olisi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maakunnat olivat ennen demokraattisia. Emme tarvitse helsinkiläisten teennäisiä rakennelmia demokratiasta, koska ne eivät ole alkuunkaan demokraattisia. Meille palaisi demokratia takaisin maakuntiin.
Ei taida maailmassa olla demokratiaa, jossa ei ole Parlamenttia. Turkuun siis rakennettaisiin Parlamenttitalo, johon valittaisii x edustajaa joksikin kaudeksi. Ei se maakuntien byrokratia mihinkään muuttuisi, kuin helsinkiläisten edustajien sijasta suurempi osa olisi turkulaisia tai tamperelaisia. Itä-Suomen kannalta kuvio ei muuttuisi.
Eme tarvitse parlamenttitaloja emmekä kaipaa sipilöintiä ja ihmeellisiä himmeleitä.
Meille kelpaa vanhat koulut ja kunnantalot kokoontumisiin ja päätöksentekoon, sekä kansanäänestyksiin. Me emme tarvitse korskeaa näyttävyyttä, koska meillä ei ole poliittisia loisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!
Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.
Lähden sitten jos tämä teidän suunnittelema Suomi epäonnistuu elättämään minut. Odottelen tuilla jos se Suomi onnistuu rakentamaan jostain minulle uuden työpaikan.
Minä en edelleenkään asu Helsingissä, käyn töissä siellä kuten niin monet muutkin. Täällä sanottiin että minun pitäisi sitten muuttaa Helsinkiin mutta minä valitsen jäädä työttömäksi Suomeen :)
Sinulle tuiisi työpaikka maakunnastasi, koska maakuntalaiset arvostavat uusien yritysten perustamista. Jos sinulla on motivaatiota, sinulla olisi myös vapaat kädet ja mahdollisuudet elää omavaraisesti.
Juuri nyt ei ole. Siinä elelisin onnellisesti tuilla odotellen jos yritykset muuttaa Suomeen. Kaupunki jossa asun on hyvää vauhtia ajamassa yrityksiä pois joten tuskin tarvitsee enää töitä tehdä. Omavaraisuuteen minulla ei ole varaa, sitä ennen pitäisi pystyä ostamaan maata.
Maakunnat olisivat omavaraisia. Sinua ei enää rangaistaisi jos itse haluat kasvattaa ruokasi. Olisit vapaa. Sinulle annettaisiin mahdollisuus elämään. Ei olisi enää poliittisia ketkuja kieltämässä asiaa.
Koitatko sanoa että minulla olisi oikeus ottaa itselleni jonkun viljelijän maat? Miksi se minulle ne antaisi? Millä takaat ettei joku tulisi minulta sitä maaplänttiä viemään samoin kuin minä voin sen toiselta viedä?
Ja kun tulee halla ja vie viljelykset, niin voi tulla aika karu vuosi siellä vapaalla tilalla (jonka joku mystinen hyväntekijä on taikonut sinulle).
Jos nyt ei pärjää, niin ei taatusti pärjäisi jos pitäisi itse oma ruoka tehdä. Tässä ketjussa taas vähätellään kuinka vaikeaa oikeasti tehokkaan maatilan ylläpitäminen on. Totuus on, että 99% suomalaisista ei osaisi edes omaa pelto/karjaa hoitaa.
Tehokkaasti toimivan maatilan ylläpitäminen vaatii vuosikymmenien kokemuksen, miljoonien eurojen investoinnit ja kymmentuntiset työpäivät. Luulen, että hyvin harvasta olisi tähän.
Se on ollut ennenkin pakko. Suurimman osan aikaa Suomen historiassa. Pienen torpan pito riittää monille. Siinä karaistuu myös henkisesti ja ruumiillisesti ja loppuu tyhjänpäiväinen kitinä.
Kenelle ei kelpaa tervehenkinen elämä, voi jäädä Helsinkiin tai muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin järkipuhetta toukohousuilta.
Ehdottomasti.
Putintrollit, maanpetturit sekä muut ketkut pysykööt kaikana maakunnista..
No kai sentään rahat kelpaa edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Se ei välttämättä muuttaisi hankalaa poliittista tilannetta helpommaksi kuten toivotaan ja ajatellaan(?), vaan voisi sekoittaa lisää ihmisten päätä (uusi systeemi). Koska maakunnissa olisi sitten omat manipuloinnit ja manipuloijat – tosin on nytkin. Uusimaa on oma saareke jo nyt. Toivottavasti koko maassa ihmiset voivat vaikuttaa omiin asioihinsa positiivisesti. Asuntorakentamisen pitäisi kohdistua myös pienituloisille, nyt on aika huonoa betonikuutiota kaukana marketeista, kolkot alueet jne.
Kaikki politiikassa vaikuttaneet karkotettaisiin Helsinkiin. Poliitikkoja ei enää asuisi maakunnissa. Pääsy kielletty.
He ovat syöpä jonka helsinkiläiset saavat elättää. He ovat syöpä myös maakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin järkipuhetta toukohousuilta.
Ehdottomasti.
Putintrollit, maanpetturit sekä muut ketkut pysykööt kaikana maakunnista..
No kai sentään rahat kelpaa edelleen?
Huomaan ettei sinulla ole ollut mitään kosketusta entisajan vanhoihin ihmisiin Suomessa.
He elättivät itse itsensä. Eivät tarvinneet kenenkään rahoja. Ja olivat kuulemma tosi onnellisia, vaikka työtä oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut ennenkin pakko. Suurimman osan aikaa Suomen historiassa. Pienen torpan pito riittää monille. Siinä karaistuu myös henkisesti ja ruumiillisesti ja loppuu tyhjänpäiväinen kitinä.
Kenelle ei kelpaa tervehenkinen elämä, voi jäädä Helsinkiin tai muuttaa ulkomaille.
Ja elämä oli karua, lapsikuolleisuus (alle 1 vuoden ikäisillä) oli 25%. Kieltämättä karjaisee luonnetta, kun omia lapsia hautaa.
Mitä sinne helsinkiin jää jos se eroitetaan muusta suomesta?
Valtion hallinto yms. muut siirretään Turku/Lahti/Oulu/Kajaani?
Ei sinne jää muuta kuin isot tyhjät ostoskeskukset?
Käy hyvin HEXIT :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää nytkään muuttamasta muuttotappiokuntaan, ostamasta taloa ja pitämällä kasvimaata syödäkseen?
Ei onnistu niin kauan kun Suomi on Euroopan Unionissa.
Me teemme myös vaihtokaupaa ulkomaille. Emme tarvitse teitä.
Miten viestisi liittyy lainaamiisi mitenkään? EU:n jäsenenäkin voit muuttaa maalle ja koittaa tulla toimeen omilla kasvatuksillasi. Ketään ei kiinnosta, kunhan et halua nostaa maataloustukia tai myydä kasvattamiasi tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maakunnat olivat ennen demokraattisia. Emme tarvitse helsinkiläisten teennäisiä rakennelmia demokratiasta, koska ne eivät ole alkuunkaan demokraattisia. Meille palaisi demokratia takaisin maakuntiin.
Ei taida maailmassa olla demokratiaa, jossa ei ole Parlamenttia. Turkuun siis rakennettaisiin Parlamenttitalo, johon valittaisii x edustajaa joksikin kaudeksi. Ei se maakuntien byrokratia mihinkään muuttuisi, kuin helsinkiläisten edustajien sijasta suurempi osa olisi turkulaisia tai tamperelaisia. Itä-Suomen kannalta kuvio ei muuttuisi.
Eme tarvitse parlamenttitaloja emmekä kaipaa sipilöintiä ja ihmeellisiä himmeleitä.
Meille kelpaa vanhat koulut ja kunnantalot kokoontumisiin ja päätöksentekoon, sekä kansanäänestyksiin. Me emme tarvitse korskeaa näyttävyyttä, koska meillä ei ole poliittisia loisia.
Eli et usko turkulaisten, tamperelaisten tai vaikkapa oululaisten kaipaavan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinne helsinkiin jää jos se eroitetaan muusta suomesta?
Valtion hallinto yms. muut siirretään Turku/Lahti/Oulu/Kajaani?
Ei sinne jää muuta kuin isot tyhjät ostoskeskukset?
Käy hyvin HEXIT :-)
Eikun ideana on, ettei uusi valtioa tarvitse hallintoa, parlamenttia jne. asioita. Muun Suomen valtio säästää, kun ei hallintoa tai kansainvälisiä sopimuksia vaikuttamassa. Tietysti kun lähdetään karsimaan, niin voidaan leikata jokainen alue, johon menee enemmän verovaroja, kuin kyseinen alue tuottee verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Ah, olisi ihanaa lähteä Helsingistä risteilylle ilman landespedejä. Toivottavasti tää toteutuisi!
Et sisäistänyt vieläkään asiaa.
Myös landespede lähtee risteilylle. Pääsee edelleen minne muualle tahansa haluaa, mutta ei Helsinkiin.
Ilman landespedejä pääset risteilylle ainakin Suomenlinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla monelle ikävä Netflixiä, älypuhelimia jne. nykyajan hömpötyksiä.
100 vuotta ajassa taaksepäin ja oma valtio turvenuijille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja elämä oli karua, lapsikuolleisuus (alle 1 vuoden ikäisillä) oli 25%. Kieltämättä karjaisee luonnetta, kun omia lapsia hautaa.
Ap:llä ei pienintäkään hajua millaista elämä oli vaikkapa 1800-luvulla. Silloin nälkävuosina kuoli 200 000 suomalaista nälkään ja tauteihin parin vuoden aikana, eli suunnilleen 10 % suomalaisista. Siitä on romantiikka kaukana kun taistellaan joka päiväisestä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova on luotto maaseudun vetovoimaan, miksiköhän nuoret muuttaa pois jos siellä on niin hyvä olla? Palvelut keskittyisi taas uuteen ”pääkaupunkiseutuun” ja maaseudun palvelut huonontuisivat entisestään. No ainahan voi pilkkoa maan uudestaan pienempiin osiin.
Nuoret muuttavat opiskelemaan ja osa heistä palaa valmistuttuaan maakuntiin.
Maaseutu on tietoisesti ajettu alas tuhoisalla politiikalla. Siksi ihmisten on pitänyt muuttaa muualle Suomeen työn perässä.
Nyt tilanne muuttuu. Suoimesta tulee jälleen hyvinvointivaltio.
Pahoinvointivaltio jää enää Helsingin alueelle.
Jos haluaa parhaan akateemisen sivistyksen, Turku olkoon sellainen paikka.
Kaikki ei halua pariutua sukulaisen kanssa, niinkuin siellä teilläpäin.
En ole pariutunut sukulaiseni kanssa, eivätkä vanhempani. Molemmat olivat täysin eri puolilta Suomea. Minullakin.
Te helsinkiläiset saatte pariutua toistenne kanssa.
Ap