Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vierailija
08.02.2022 |

Kannatan lämpimästi ajatusta.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (436)

Vierailija
41/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin jää kaikki byrokraatit sekä muut tyhjänpäiväiset työpaikat, kuten Arkadinmäki.

Maakunnat eivät halua byrokraatteja eivätkä heidän rakennelmiaan.

Vierailija
42/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, koska se säästäisi paljon rahaa. Mutta miten roskakunnat selviäisivät ilman helsinkiläisiltä varastettuja aluetukia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirrot maakuntiin Helsingistä pitää välittömästi lopettaa. Me ei haluta kustantaa velttoja sikafarmareita ja epärehellisiä lappalaisia. 

Erinomainen ehdotus. Helsinki köyhtyköön edelleen euron avulla.

Muualle Suomeen oma valuutta.

Rupla.

Markka.

Kaikki putintrtollit luuhaavat Helsingissä, joten teidän asiannne käytättekö euroa vai ruplaa. Asia ei kuulu meille. Olette vieras valtio.

Vierailija
44/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin jää kaikki byrokraatit sekä muut tyhjänpäiväiset työpaikat, kuten Arkadinmäki.

Kerrotko esimerkin demokraattisesta maasta, jolla ei ole eduskunnan tapaista parlamenttia? Muu Suomi luultavastai rakentaisi uuden Parlamenttitaloa, ehken Turkuun ja säännöllisesti valitsisi vaaleilla edustajien uuteen Parlamenttiin. Muu Suomi muodostaisi oman hallituksensa, joka saamillaan valtuuksilla pyörittäisi Muuta Suomea.

Vierailija
45/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Helsinkiin jäisi:

-muutama satama

- lämpövoimala

Ei, omaa maataloutta, ei sähkön tuotantoa, ei lentokenttää ellei malmin kenttää palauteta.

Aika paljon jäisi asioita tuonnin varaan.

Vierailija
46/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kunnassa on byrokraatit ja rakennelmat. Ja samat lait. Ellei niitä joku inhimillistä koko maassa. Mutta suomi on myös eu:ssa josta tulee nootit ja maapallolla on rahasysteemi, jota pitäisi uudistaa.

Vierailija
47/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolasta Länsi-Venäjän talousveturi ja rahayksiköksi rupla.

Vierailija
48/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä hallitsevat viherstalinistit joiden kannatus muualla olematonta. Siis ei mitään yhteistä arvopohjaa.

Vierailija
49/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan, koska se säästäisi paljon rahaa. Mutta miten roskakunnat selviäisivät ilman helsinkiläisiltä varastettuja aluetukia?

Et osaa vieläkään sisäistää asiaa, koska et ymmärrä maaseutua.

Maakunnissa on ennenkin pärjätty omavaraisesti. Teille tuotiin maakunnista ja tuodaan vieläkin ruokaa Helsinkiin. Et ymmärrä vieläkään kuka ruokkii sinut.

Voit käyttää tästä lähtien tattaria ja vehnää, maissia ja hirssiä. Gluteeniton vilja on terveellistä.

Vierailija
50/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten Suomelle ei jäisi yhtään kaupunkia jäljelle, ja Suomi ei enää pärjäisi tilastollisesti niin hyvin. Sitäpaitsi Helsingissä kaikki on lähes samanlaista kuin muualla Suomessa. Ruoka, kieli, arkkitehtuuri yms.

Vierailija
51/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raipe52 kirjoitti:

Helsingissä hallitsevat viherstalinistit joiden kannatus muualla olematonta. Siis ei mitään yhteistä arvopohjaa.

Ei  mitään yhteistä, ei yhteistä arvopohjaa. Ei mitään yhteistä edes henkisesti maakunnan ihmisten kanssa.

Identiteettipolitiikka ja intersektionaalinen feminismi jääkööt myös Helsinkiin.

Vierailija
52/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten Suomelle ei jäisi yhtään kaupunkia jäljelle, ja Suomi ei enää pärjäisi tilastollisesti niin hyvin. Sitäpaitsi Helsingissä kaikki on lähes samanlaista kuin muualla Suomessa. Ruoka, kieli, arkkitehtuuri yms.

Meille jää Turku josta on tullut kaikki sivitys Suomeen, myös Helsinkiin. Meidän pääkaupunkimme tulee olemaan Turku.

Vierailija
53/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti menisi tuo paperinpyörittäjien kylä konkurssiin. 30 isoimman yrityksen pääkonttorit ovat pääkaupunkiseudulla, jonka takia näyttää että Helsinki maksaa eniten veroja. Jokainen terveellä järjellä varustettu ihminen tietää et ne rahat tulee tehtaista ja muista tuotantolaitoksista, eikä paperin pyörittämistestä. Ne UPM:n, Koneen, Cargotecin ym tehtaat eivät sijaitse Helsingissä.

Vierailija
54/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämähän johtaisi siihen että muualla Suomessa toimintaa omaavien yritysten pääkonttorit siirtyisi pois Helsingistä, eli reilusti yli puolet pääkonttoreista. Samoin valtion virastoista iso osa siirtyisi Helsingistä pois koska helsinkiläisille riittää aika pienet virastot.

Lopputulos olisi se että verosumma mitä Helsinkiläiset maksaa nyt, kuihtuisi kasaan ja siitä todennäköisesti muodostuisi kehitysmaa koska iso osa helsinkiläisistä edustaa jo kehitysmaita.

Vierailija
55/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

Vierailija
56/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua haittaisi, minusta Helsinki ei edusta Suomea, on ihan eri lattemaailmansa.

Itse olen aina pitänyt Helsinkiä ankeana ja rumana, nyt se on sitä varmasti vielä enemmän kun taitaa ulkomaalaisia olla melkeinpä jo enemmän kuin suomalaisia. Olen viimeksi käynyt siellä n. 20 vuotta, sitten.

Ei onneksi ole pakko käydä jatkossakaan, toivon mukaan.

Vierailija
57/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolasta Länsi-Venäjän talousveturi ja rahayksiköksi rupla.

Maakunnat voivat päättää omista valuutoistaan.

Minä haluan paikkakunnalleni markan.

Liira, frangi, punta, kruunu ym. kelpaavat. Karjalaiset ovat venäläisiä, käyttäkööt myös ruplaa jos haluavat.

Suomessa kulki rajan yli ennenvanhaan myös laukkur y s s i ä. Ruotsalaisilla ja skandinaaveilla vapaa pääsy maakuntiin, sekä kaikille ulkomaalaisilla. Matkailu on erittäin merkittävä elinkeino muualla Suomessa.

Vierailija
58/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minua haittaisi, minusta Helsinki ei edusta Suomea, on ihan eri lattemaailmansa.

Itse olen aina pitänyt Helsinkiä ankeana ja rumana, nyt se on sitä varmasti vielä enemmän kun taitaa ulkomaalaisia olla melkeinpä jo enemmän kuin suomalaisia. Olen viimeksi käynyt siellä n. 20 vuotta, sitten.

Ei onneksi ole pakko käydä jatkossakaan, toivon mukaan.

Minä olen asunut Helsingissä ja viihdyin siellä mainiosti. Helsinki on kaunis kaupunki. Helsingissä on paljon  kivoja ihmisiä, mutta myös Suomen pahimmat ihmiset. En tarvitse helsinkiläisiä.

Ap

Vierailija
59/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska vantaalaiset, espoolaiset, sipoolaiset, keravalaiset, kauniaislaiset, tuusulalaiset, järvenpääläiset... Jopa porvoolaiset käyvät siellä töissä!

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Vierailija
60/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heille annettaisiin mafdollisuus päättää, muutavatko Helsinkiin kokonaan asumaan.

Maakuuntien ihmisten on pitänyt ennenkin muuttaa muualle työpaikan perässä.

Niin vain maakuinnista tulleet ihmiset ovat maksaneet selkä vääränä veroja Helsinkiin.

Mutta nyt se loppuu. Teidänkin on elätettävä itsenne. Oltava kokonaan omavaraisia.