Miksi paino ei putoa? Oikeesti menee hermo
Oon 100kg ja syön 1500kcal päivässä. Käyn salilla ja lenkillä ja poltan kellon mukaan niillä päivässä n. 700kcal yhteensä. Päivän jäävät kalorit siis 800kcal. Kuukauden menny näin ja paino ei putoa????
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tähän mitä syöt päivän aikana. Grammamäärät myös. Ja sen sijaan, että valitsit sen kaikkein terveellisimmän päivän, kerro sellainen päivä, miten oikeasti yleensä syöt.
En ole ap, mutta onko sillä merkitystä, mitä syö, jos kalorit pysyvät tietyssä määrässä?
Pointti olikin tässä se, että kiinnostaa onko ne kalorit oikein laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ei laihduta. Monesti todettu.
Tuo on kyllä niin höpöhöpöä kuin olla ja voi. Liikunta laihduttaa, koska se vaikuttaa elimistön aineenvaihduntaan. Lihasten ylläpitäminen kuluttaa enemmän energiaa kuin rasvan ylläpitäminen.
Mulla nukkuminen oli ratkaiseva tekijä, paino jumitti, kunnes aloin pitää huolta että nukun vähintään 8 tuntia yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tähän mitä syöt päivän aikana. Grammamäärät myös. Ja sen sijaan, että valitsit sen kaikkein terveellisimmän päivän, kerro sellainen päivä, miten oikeasti yleensä syöt.
En ole ap, mutta onko sillä merkitystä, mitä syö, jos kalorit pysyvät tietyssä määrässä?
Nimenomaan sillä on merkitystä MITÄ syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo laskeeko ap edes sinnepäin ilmoittamansa kalorit. Toisaalta kertoi hän mitä vain, niin hän voi jättää osan todellisuudessa syömistään tai juomistaan aineista kertomatta.
Rajallinen määrä vaihtoehtoja, joista muiden mahdoton sanoa mikä olisi syynä. Väärinlasketut kalorit, huonot unet, stressitaso, jokin sairaus tai väärinlaskettu kulutus.
Te jotka tosissaan väitätte että ette laihdu johtuen lääkkeistä, ratkaisitte juuri nälänhädän. Kehitysmaihin kaikille tätä lääkettä x niin kenenkään ei tarvitsisi syödä enää.
Nobelia odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka tosissaan väitätte että ette laihdu johtuen lääkkeistä, ratkaisitte juuri nälänhädän. Kehitysmaihin kaikille tätä lääkettä x niin kenenkään ei tarvitsisi syödä enää.
Nobelia odotellessa.
Mutta kun me emme elä sellasiessa tilanteessa, jossa ruokaa ei saa, vaan sellaisessa, jossa sitä on tarjolla päivittäin monella aterialla. Lääkitys voi vaikuttaa aineenvaihduntaan niin, että normaalit ruokamäärät vaikuttavatkin elimistöön eri tavalla kuin ennen. Esim. mä söin vuoden mirtatsapiinia ja lihoin varmasti 15 kg. Kun lopetin lääkkeen, alkoi välitön laihtuminen ilman, että tein mitään asian eteen. Söin samoin kuin ennen ja paino vain putosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin höpöhöpöä kuin olla ja voi. Liikunta laihduttaa, koska se vaikuttaa elimistön aineenvaihduntaan. Lihasten ylläpitäminen kuluttaa enemmän energiaa kuin rasvan ylläpitäminen.
Kyllä ja ei. Tavallisena toimistotyössäkäyvänä liikunta minulla tarkoittaa noin tunnin liikkumista ehken päivittäin. Tuolla liikkumisella kulutan kalorimäärän, mikä minun on erittäin helppo syödä päivän aikana. Voin siis liikkua ja silti lihoa ilman suurempaa yrittämistä. Mikäli taas mietimme ammattiurheilujoita, jotka liikkuvat useamman tunnin päivässä, niin heidän on vaikeampi syömisillään kattaa päivän kaloritarpeensa. Tavallisille kansalaisille suurin vaikutus painoon tehdään syömisissä ja juomisissa. Liikunta auttaa pitämään mielen virkeänä ja aineenvaihdunnan toimivana.
kuinka pitkään oot syönyt tälleen? mulla saattaa isoilla miinuskaloreilla jäädä paino viikoksikin tasasena ja sitten yht-äkkiä putoaa 2kg
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kello arvioisi liikunnat yli niin luulisi että tunnin salitreeni ja 45 min kävely kuluttaa tuon 700kcal 100 kg kokoisella..
Mä en usko, että kuluttaa ihan noin paljon, toki riippuu paljon intensiteetistä. Kohtalaisella rasitustasolla kuntosalilla on palanut n. 350 kcal ja kävelyllä 150kcal eli yhteensä ”vain” 500. Mutta hei, se on jo tosi hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelia odotellessa.
Mutta kun me emme elä sellasiessa tilanteessa, jossa ruokaa ei saa, vaan sellaisessa, jossa sitä on tarjolla päivittäin monella aterialla. Lääkitys voi vaikuttaa aineenvaihduntaan niin, että normaalit ruokamäärät vaikuttavatkin elimistöön eri tavalla kuin ennen. Esim. mä söin vuoden mirtatsapiinia ja lihoin varmasti 15 kg. Kun lopetin lääkkeen, alkoi välitön laihtuminen ilman, että tein mitään asian eteen. Söin samoin kuin ennen ja paino vain putosi.
eli nälänhätään mirtatsapiinia niin 100cal ateria onkin 5000 cal ateria. Kyllä siinä alkaa aliravittukin lapsi pikkuhiljaa paisumaan!
Tavan normaalia peruskauraa. Pari sekuntia suussa ja loppuiän vyötäröllä.
Jo pelkkä karkkihyllyn ohi käveleminen ja sata vuotta sitten syödyn patukan muistaminen näkyy heti vyötäröllä ja naamassa.
Lihot 7 kiloa jokaista syömääsi 50 grammaa kohden.
Liikunta on sikahuono keino laihduttaa, koska missään olosuhteissa ei pysty liikkumaan niin paljoa, että vaikutus alkaisi jossain näkyä ja tuntua.
Limupullon juonnin jälkeen täytyisi juosta taas tuhansia kilometrejä.
Paskat geenit, niin homma on sillä taputeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelia odotellessa.
eli nälänhätään mirtatsapiinia niin 100cal ateria onkin 5000 cal ateria. Kyllä siinä alkaa aliravittukin lapsi pikkuhiljaa paisumaan!
Et taida kauheasti ymmärtää lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne, tosin olen huomattavasti vähemmän ylipainoinen mutta päivän miinuskalorit 500-1000 kcal. Olen vielä suosi sitten laihduttanut tällä tasan samalla tavalla, nyt uskon etten laihdu Ketipinorin ja unettomuuden vuoksi. Olen sairauslomalla koska käytännössä nukun 2 tuntia yössä stressin vuoksi. Aiemmin en uskonut kun joku kertoi ettei laihdu miinuskaloreilla.
Sama. Ollut 1600 kcal ruualla 4kk ja joka päivä liikuntaa, gramaakaan ei tipu. Syynä paha unettomuus, saan nukuttua vain 1-3h yössä.
Vierailija kirjoitti:
Nobelia odotellessa.
Tämähän on ihan tunnettu tosiasia, ihan turha inistä. Kyse on aineenvaihduntaan vaikuttavista hormoneista ja niiden säätelystä minkä osa lääkkeistä tuhoaa. Perehdy jos äly riittää.
Psykoosilääkkeiden antipsykoottisen vaikutusmekanismin kannalta dopamiini- ja serotoniinireseptorien antagonismia pidetään keskeisinä. Klotsapiiniin ja olantsapiiniin–mutta ei haloperidolin–aiheuttamaan painon nousuun näyttäisi liittyvän samanaikainen leptiinipitoisuuksien kasvu (Kraus ym. 1999, Casey ja Zorn 2001). Serotoniini osallistuu tämän energia-aineenvaihdunnan säätelyssä keskeisen peptidin erityksen säätelyyn (Casey ja Zorn 2001).
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne, tosin olen huomattavasti vähemmän ylipainoinen mutta päivän miinuskalorit 500-1000 kcal. Olen vielä suosi sitten laihduttanut tällä tasan samalla tavalla, nyt uskon etten laihdu Ketipinorin ja unettomuuden vuoksi. Olen sairauslomalla koska käytännössä nukun 2 tuntia yössä stressin vuoksi. Aiemmin en uskonut kun joku kertoi ettei laihdu miinuskaloreilla.
Tämä. Unettomuus estää laihtumasta, samoin stressi, kun keho tarraa vähäiseen energiaan kuin viimeiseen oljenkorteen. Ap ei myöskään luultavasti laske saamiaan ja kuluttamiaan kaloreita oikein. Tukevasti ylipainoiset ihmiset kyllä kuluttavat melkein mitään tekemättä reippaasti yli 2000kcal, että jossakin menee vikaan, jos ei tuolla kalorimäärällä laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelia odotellessa.
100mg lääke on tehty 15 kilosta voita, kyllähän sen kaikki tietää. Näitä kun syöt 35 päivässä niin ei ihme että lihottaa. Vai oliko se sittenkin se perinteinen "mulla on tää kilpirauhanen" (= 3 big mac ateriaa päivässä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelia odotellessa.
100mg lääke on tehty 15 kilosta voita, kyllähän sen kaikki tietää. Näitä kun syöt 35 päivässä niin ei ihme että lihottaa. Vai oliko se sittenkin se perinteinen "mulla on tää kilpirauhanen" (= 3 big mac ateriaa päivässä)
Miten tuo liittyy noihin mun viesteihini? Itse en löydä yhteyttä. Lakkaa vastaamasta mulle, jos puhut jostain ihan eri asiasta kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans kiinnittäisin huomiota nukkumiseen. Mitä paremmin nukut sitä helpommin laihdut. Panosta illalla rauhoittumiseen, lue kirjaa, älä tee mitään stimuloivaa. Kuukauden jälkeen huomaat jo tuloksia.
Tunnin päivittäinen liikunta ei kauheasti vaikuta laihtumiseen. Matalasykkeinen kävely ei juuri kuluta kaloreita. Jos vaan pystyt niin käy vapaapäivänä lisäksi pitempi, 2-3 tunnin lenkki tai pieni hiihtovaellus luonnossa. Koko ajan ei tarvitse olla liikkeessä, mutta tällä tavoitellaan sykkeen maltillista korotusta pitkälle ajalle. Tekee hyvää sydämelle ja nostaa aineenvaihduntaa.
Tunnin reipas kävely kuluttaa 100 kg henkilöllä kaloreita 300-400 kcal.