Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paino ei putoa? Oikeesti menee hermo

Vierailija
07.02.2022 |

Oon 100kg ja syön 1500kcal päivässä. Käyn salilla ja lenkillä ja poltan kellon mukaan niillä päivässä n. 700kcal yhteensä. Päivän jäävät kalorit siis 800kcal. Kuukauden menny näin ja paino ei putoa????

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain lääkitystä? Onko kilpirauhasarvot otettu, tai oletko käynyt muissa verikokeissa tyyliin vuoden sisään?

Vierailija
2/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkasti seurasit painon kehittymistä massakaudella?

Kiristely ottaa aikansa. Kanasalaattia, rahkaa, kananmunia ja vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kalorit väärin tai sitten yliarvioit kalorinkulutuksesi.

Vierailija
4/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain lääkitystä? Onko kilpirauhasarvot otettu, tai oletko käynyt muissa verikokeissa tyyliin vuoden sisään?

Ei oo lääkityksiä

Ei oo kyllä myöskään otettu mitää verikokeita tai testejä vuosiin. Oon 35v.

Vierailija
5/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kellojen yms poltetut kalorit ei pidä ollenkaan paikkansa.

Kauanko olet ollut "dieetillä"?

Punnitsetko kaikki syömisesi?

Vierailija
6/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne, tosin olen huomattavasti vähemmän ylipainoinen mutta päivän miinuskalorit 500-1000 kcal. Olen vielä suosi sitten laihduttanut tällä tasan samalla tavalla, nyt uskon etten laihdu Ketipinorin ja unettomuuden vuoksi. Olen sairauslomalla koska käytännössä nukun 2 tuntia yössä stressin vuoksi. Aiemmin en uskonut kun joku kertoi ettei laihdu miinuskaloreilla. 

Vierailija
7/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päivän kalorit oikein laskettu sisältäen kaiken ruuan ja juoman?

Itse pitäisin urheilemisesta välipäiviäkin, jotta keho saa lepoaikaa. Sykemittarien arviot kulutuksesta voivat olla yläkanttiin.

Vierailija
8/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt?

Vierailija
9/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasket kalorit väärin tai sitten yliarvioit kalorinkulutuksesi.

Tähän oon nyt kiinnittänyt erityistä huomiota että lasken ihan kaiken vaa-an kanssa tarkasti.

Ja tuota yliarviointia olen miettinyt mutta vaikka kuinka arvioisin väärin pitäisi jotain silti tapahtua.

Ei mun kokoisen peruskulutus voi olla 800kcal.

Vierailija
10/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kello arvioisi liikunnat yli niin luulisi että tunnin salitreeni ja 45 min kävely kuluttaa tuon 700kcal 100 kg kokoisella..

Vierailija
11/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko hyvin yöllä?

Vierailija
12/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutko hyvin yöllä?

Todella vaihtelevasti.

Joskus 4h, joskus 9h.

Keskimääräisesti joku 6,5-7h.

Vierailija
13/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukutko hyvin yöllä?

Todella vaihtelevasti.

Joskus 4h, joskus 9h.

Keskimääräisesti joku 6,5-7h.

Riittämätön lepo voi näytellä merkittävää roolia siinä, miksi paino ei putoa. Väsymys nostaa kortisolin määrää, ja se taas tekee hallaa painonpudotukselle.

Jos pystyt vaikuttamaan unen määrään, pyri lisäämään lepoa. Jos kerran sulta tuo kalorien laskeminen sujuu, niin mitä jos nostaisit kalorien määrän vaikka 2000:en ja katsoisit, mitä tapahtuu?

Vierailija
14/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisella on lähtökohtaisesti enemmän lihasmassaa kuin normaalipainoisilla. Keskittyisin enemmän kestävyysurheiluun. 10 km reipasta kävelyä neljästi viikossa. 

Hanki kotiin kuntopyörä, juoksumatto tms. Osta desimitta kotiin ja hämmästy, kuinka pieni määrä on desilitrassa vaikkapa pastaa, mutta hämmästyttävästi kaloreita.

Vierailija
15/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi ny ensin ymmärtää, että elimistö ei toimi noin matemaattisesti.  Kulutustaan ei pysty millään kelloilla tietämään, eikä kyllä kalorien tarvettakaan.

Vierailija
16/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisella on lähtökohtaisesti enemmän lihasmassaa kuin normaalipainoisilla. Keskittyisin enemmän kestävyysurheiluun. 10 km reipasta kävelyä neljästi viikossa. 

Hanki kotiin kuntopyörä, juoksumatto tms. Osta desimitta kotiin ja hämmästy, kuinka pieni määrä on desilitrassa vaikkapa pastaa, mutta hämmästyttävästi kaloreita.

Onko desimitta parempi kalori arvioija kuin vaaka?

Vierailija
17/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tähän mitä syöt päivän aikana. Grammamäärät myös. Ja sen sijaan, että valitsit sen kaikkein terveellisimmän päivän, kerro sellainen päivä, miten oikeasti yleensä syöt.

Vierailija
18/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on tosi lyhyt aika. Ja toi laihtumisesta stressaaminen ei ainakaan edesauta sitä. Juotko alkoholia?

Vierailija
19/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans kiinnittäisin huomiota nukkumiseen. Mitä paremmin nukut sitä helpommin laihdut. Panosta illalla rauhoittumiseen, lue kirjaa, älä tee mitään stimuloivaa. Kuukauden jälkeen huomaat jo tuloksia. 

Tunnin päivittäinen liikunta ei kauheasti vaikuta laihtumiseen. Matalasykkeinen kävely ei juuri kuluta kaloreita. Jos vaan pystyt niin käy vapaapäivänä lisäksi pitempi, 2-3 tunnin lenkki tai pieni hiihtovaellus luonnossa. Koko ajan ei tarvitse olla liikkeessä, mutta tällä tavoitellaan sykkeen maltillista korotusta pitkälle ajalle. Tekee hyvää sydämelle ja nostaa aineenvaihduntaa. 

Vierailija
20/171 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tähän mitä syöt päivän aikana. Grammamäärät myös. Ja sen sijaan, että valitsit sen kaikkein terveellisimmän päivän, kerro sellainen päivä, miten oikeasti yleensä syöt.

En ole ap, mutta onko sillä merkitystä, mitä syö, jos kalorit pysyvät tietyssä määrässä?