Mistä löytää vanhanaikainen, konservatiiivinen nainem?
Missä yleensä vietätte aikaa jossa teihin voi törmätä? Millaisista miehistä kiinnostutte?
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta konservatiivisuus yleensä tarkoittaa sitä että nainen hoitaa kodin ja lapset, eikö totta? Eikö ole epäreilua että nainen ja mies käyvät kumpikin ensin töissä ja sitten vain toinen hoitaa kodin ja lapset siihen päälle? Sen sijaan että asiat tehtäisiin modernisti puoliksi?
Toki mieskin osallistuu lasten kanssa touhuiluun, siinä kohtaa kun ne ovat hieman vanhempia. Konservatiivinen nainen ei koe kodinhoitoa rasitteena, vaan puhdas ja järjestyksessä oleva koti on enemmänkin kunnia asia, aivan kuten miehelle hyvä auto. Saahan niitä lasten leluja olla siellä ja koiran karvoja yms. mutta sellainen tietty suhtautuminen kotiin. Täällä on paljon sellaisia, joiden vanhemmilla ja itselläänkin oli niitä "Tertun keittiö on kodin sydän" plakaateja keittiössä. Ja niin oli, kuin myös Liisan ja Annelin...
Mies harrastaa lasten kanssa, toki viettää aikaa eikä jätä kaikkea naiselle. Kun naisella on fiksu työ jossa suoriutuu hyvin, mutta joka ei ole hänelle henki ja elämä, niin kyllä sitä jää vapaa-aikaa muuhunkin vielä kuin järjestyksen ylläpitämiseen. Asioita ei pidä tehdä siten, että siinä on joku matemaattinen 50/50 sääntö, vaan siten mikä sopii itselle, missä on hyvä ja mistä nauttii. Sitten kun dynamiikka on kunnossa niin molemmat tuovat yhdessä oloon paljon vaikka se ei aina olisi 50/50.
Tämä on hauska, sillä tämä menee jo niin överin puolelle, että tätä ei pysty kukaan ottamaan todesta. Toisin kuin tekstissä irvaillaan, kotityöt ovat töitä, eivät huvia, siksi niitä sanotaan kotitöiksi, eikä kotihuveiksi. Kotityöt ovat rasite, varsinkin jos käy kokopäivätyössä. Kokopäivätyökin vie sen pakollisen tuntimäärän, vaikka kuinka työ ei olisi ihmiselle henki ja elämä. Suurin osa päivästä kuluu tässä työssä, joka ilmeisesti ei konservatiivisen naisen tekemänä ole minkään arvoista, vaikka sen tekemisestä jopa maksetaan.
Aika huvittava ajatus on myös se, että mies puuhailisi muka lasten kanssa, sitten, kun he ovat oppineet nukkumaan kunnolla, syömään itse, käymään vessassa ja kaikkein rankin puolesta tekemisen vaihe olisi ohi. Kasvatukseen mies ei edelleenkään olisi valmis osallistumaan, vain leikkimiseen ja ajanviettoon lasten kanssa. Vaikka nyt olikin kyse palstatrollista, ikävä kyllä työteliään suomalaisen naisen kanssa moni mies laskee vielä nykyisinkin naisen harteille suurimman osan kotitöistä ja lastenkasvatusvastuusta, vaikka nainen käy täysipäiväisesti töissäkin. Suomalaisen naisen ei pitäisi olla niin vaatimaton ja velvollisuudentuntoinen, vaan varmistaa, että elämä ei ole vain toisten palvelemista.
Tämän lisäksi tuntuu omituiselta, että nainen äitinä suostuisi järjestelyyn. Mitä oikeasti tapahtuisi, jos äiti joutuisi pitkäksi aikaa sairaalaan? Isä osaisi ainoastaan leikkiä lastensa kanssa? Kyllä molempien vanhempien pitää osallistua kaikkeen päivittäiseen perheessä tapahtuvaan, jotta saavat pidettyä jälkeläisensä edes hengissä ja vaatetettuina, jos toinen vanhempi makaa vaikkapa teholla. Molempien vanhempien on osattava laittaa ruokaa, vaihtaa vaippa, pestä pyykki ja tietää lasten sotut ja neuvolan numerot.
Meille itse asiassa kävi noin taaperoikäisen lapsen kanssa eli sairastuin vakavasti kotiäitinä ollessani ja olin pitkiä aikoja sairaalassa. Kotiin tultuani tietysti myös huonossa kunnossa, eikä ollut varmaa selviänkö elossa. Mies selvisi kaikesta hyvin, vaikka kodin siisteys ei ollutkaan ihan omaa tasoani ja ruokana oli valmisruokia. Ei kodin ja lasten hoitaminen ole kovin vaikeaa, sitä ei kannata tässä keskustelussa käyttää argumenttina, etteikö sitä tarvittaessa oppisi kaikki normaalijärkiset.
Itselleni tuo kokemus oli osoitus siitä, että mies pysyy rinnalla ja rakastaa niinä huonoinakin päivinä. Naiset, jotka kovasti korostavat itsenäistä pärjäämistä eivät ehkä ihan jaksa uskoa siihen, että mies rakastaa, vaikkei nainen jonakin päivänä kykenisikään ansaitsemaan elantoa eikä hoitamaan edes niitä lapsia ja kotia.
Minä olen ollut pitkään kotona myös, osin sairauden vuoksi, mutta myös työelämässä. Meillä on niin hyvä taloudellinen tilanne, että minun ei ole tarvinnut käydä töissä kuin mielenvirkistykseksi. Siihen ei tarvitse sekoittaa mitään konservatiivisuutta välttämättä ollenkaan. Se kuulostaa vähän erikoiselta, vaikka minua voisi ehkä kuvata konservatiiviseksi, porvari kun olen jne.
Joillain miehillä tuntuu olevan joku kaikkivoipaisuusharha, kun he eivät osaa edes kuvitella tilannetta, jossa he menettävät työnsä tai työkykynsä. Tosi kiva, jos mies on ollut perheen ainoa tulonsaaja. Siinäpä nainen saa 15 vuoden kotiäitiyden jälkeen lähteä etsimään töitä elättääkseen perheen. Koulutus on vanhentunut ja ikääkin 40+, nuoremmat menee ohi oikealta ja vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää etsiä tuollainen nainen. Ellet itse ole ap, niin mitä vinkkejä hänelle antaisit; mistä tuollaisia naisia löytyy? Itse edelleen olen aistivinani, ettei tarkoituksesi ole vastata siihen kysymykseen vaan viestiä, että muunlainen elämäntapa ("woke-kulttuuri") on huono, väärä ja naisten pitäisi luopua siitä. Saahan sitäkin tietysti toivoa, mutta en näe sellaista keskustelua kovin hedelmälliseksi ap:n kysymyksen kannalta.
En ole Ap eikä minun tarvitse etsiä naista. Mutta tiedän, että koko ajan enemmän ja enemmän ne teidänkin mielestä hyvät miehet etsivät naisia muualta. Tuo on erittäin hankala kysymys, mitä Ap esitti. Täällä sen sijaan ketju täytyy kommenteista, jossa kuvitellaan että konservatiivisuudella tarkoitetaan tai haetaan jotain orjaa joka ei saisi lainkaan tehdä töitä ja jonka pitäisi KAIKKI kotiin ja lapsiin liittyvä tehdä itse. Miten tällaiseen jaksaa edes vastata kun näistä harhaisista olettamuksista pidetään fanaattisesti kiinni. Jos katsotaan noita aiempien vuosikymmenten ihmisiä, niin he olivat onnellisia. Hymyiltiin koska oli vahva identiteetti ja merkitystä elämässä. Silloin vaan ei ollut niin paljoa turhaa, vaikka ei ollutkaan rahaa.
Toivoisin, että niitä naisia löytyisi Suomesta niin ei tarvitse kaikkien miesten lähteä etsimään miehiä Itä-Euroopasta tai ulkomailta. Tuo aiemmin mainittu Marttakerho oli kyllä hyviä idea, ehkä sinne ajautuu nuorempiakin naisia kun tajuavat että hyvät korkeatasoiset miehet heidän laisia kaipailevat :)
Äiti kertoi, että isä oli aikoinaan käynyt joella äidin puolesta huuhtelemassa lakanat. Naapurin miehet olivat isää yrittäneet kieltää, etteivät heidän vaimonsakin alkaisi moista vaatimaan. Turha romantisoida entisaikoja. Kovaa ja raakaa elämää, josta oli onni usein kaukana. Kyllä ainakin oma äitini oli enemmän kuin onnellinen, kun sai lopulta kodin, jossa oli lämmin vesi ja sai pesukoneen, eikä tarvinnut enää saunassa synnyttää, vaan sai sairaalassa synnyttää ja levätä synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää etsiä tuollainen nainen. Ellet itse ole ap, niin mitä vinkkejä hänelle antaisit; mistä tuollaisia naisia löytyy? Itse edelleen olen aistivinani, ettei tarkoituksesi ole vastata siihen kysymykseen vaan viestiä, että muunlainen elämäntapa ("woke-kulttuuri") on huono, väärä ja naisten pitäisi luopua siitä. Saahan sitäkin tietysti toivoa, mutta en näe sellaista keskustelua kovin hedelmälliseksi ap:n kysymyksen kannalta.
En ole Ap eikä minun tarvitse etsiä naista. Mutta tiedän, että koko ajan enemmän ja enemmän ne teidänkin mielestä hyvät miehet etsivät naisia muualta. Tuo on erittäin hankala kysymys, mitä Ap esitti. Täällä sen sijaan ketju täytyy kommenteista, jossa kuvitellaan että konservatiivisuudella tarkoitetaan tai haetaan jotain orjaa joka ei saisi lainkaan tehdä töitä ja jonka pitäisi KAIKKI kotiin ja lapsiin liittyvä tehdä itse. Miten tällaiseen jaksaa edes vastata kun näistä harhaisista olettamuksista pidetään fanaattisesti kiinni. Jos katsotaan noita aiempien vuosikymmenten ihmisiä, niin he olivat onnellisia. Hymyiltiin koska oli vahva identiteetti ja merkitystä elämässä. Silloin vaan ei ollut niin paljoa turhaa, vaikka ei ollutkaan rahaa.
Toivoisin, että niitä naisia löytyisi Suomesta niin ei tarvitse kaikkien miesten lähteä etsimään miehiä Itä-Euroopasta tai ulkomailta. Tuo aiemmin mainittu Marttakerho oli kyllä hyviä idea, ehkä sinne ajautuu nuorempiakin naisia kun tajuavat että hyvät korkeatasoiset miehet heidän laisia kaipailevat :)
Selkeästi kyse on siitä ettei konservatiiviselle henkilölkke ole suomessa käsitettä vaan se vaihtuu näkemyksen mukaan.
Sinulle se on kitkuttelua pienellä rahalla, toiselle se on sitä että vaimo kitkuttelee pienellä rahalla.
Kukaan ei ole yllättynyt että sellaista on vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija156 kirjoitti:
Nykyään joitakin konservatiivimiehiä ahdistaa kun pitäisi imuroida ja pestä pyykkiä. Siksi jotkut haaveilee vaimosta, joka olisi samalla kodin- ja lastenhoitaja. Olisi kivempaa työpäivän jälkeen vaan heittäytyä nojatuoliin viskilasi kädessä.
Nainen on vastuussa kodista, se on hänen valtakunta. Koti on eräällä tavalla aina ollut pyhä. Ei miehiä kiinnosta niin paljoa sisustukset ja tavarat sun muu. Mies on vastuussa siitä mitä tapahtuu kodin ulkopuolella ja siitä, että nainen ja perhe voivat hyvin, sekä muutenkin miehen pitää pystyä ottamaan vastuu päätöksistä ja konfliktitilanteista. Hoitaa homma niin sanotusti. Nainen hoitaa sitten hommat kotona. Toki mies hoitaa lapsia ja leikkii niiden kanssa mutta ei lainkaan siinä määrin kun nainen. Sitä paitsi miehen rooli on ensiarvoisen tärkeä lasten kasvatuksen kanssa, lapsi tarvitsee isän ja miehen roolin. Siinä vaiheessa kun miehistä on tullut soijaisia niin lapsetkaan eivät pärjää elämässä.
Mitä siellä kodin ulkopuolella on mitä se mies hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija156 kirjoitti:
Nykyään joitakin konservatiivimiehiä ahdistaa kun pitäisi imuroida ja pestä pyykkiä. Siksi jotkut haaveilee vaimosta, joka olisi samalla kodin- ja lastenhoitaja. Olisi kivempaa työpäivän jälkeen vaan heittäytyä nojatuoliin viskilasi kädessä.
Nainen on vastuussa kodista, se on hänen valtakunta. Koti on eräällä tavalla aina ollut pyhä. Ei miehiä kiinnosta niin paljoa sisustukset ja tavarat sun muu. Mies on vastuussa siitä mitä tapahtuu kodin ulkopuolella ja siitä, että nainen ja perhe voivat hyvin, sekä muutenkin miehen pitää pystyä ottamaan vastuu päätöksistä ja konfliktitilanteista. Hoitaa homma niin sanotusti. Nainen hoitaa sitten hommat kotona. Toki mies hoitaa lapsia ja leikkii niiden kanssa mutta ei lainkaan siinä määrin kun nainen. Sitä paitsi miehen rooli on ensiarvoisen tärkeä lasten kasvatuksen kanssa, lapsi tarvitsee isän ja miehen roolin. Siinä vaiheessa kun miehistä on tullut soijaisia niin lapsetkaan eivät pärjää elämässä.
Edelleen, mistä rahat? Ei sulta ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli tietää, että määrittelevätkö palstan naiset vloggaamisen tai only fansin työnteoksi? Voiko se olla ammatillinen identiteetti? Sisällön tuottaja.
Ilmeisesti miehet määrittelee kun nuo on juuri sitä pikku harrastelutyötä mitä nainen voi tehdä kodinhoidon välissä. Itse asiassa en keksi mitä muuta työtä voisi.
Tunnen tällaisen konservatiivisen tapauksen. Mies kävi hyväpalkkaisissa töissä, elätti perheen, ja vaimo hoiti perheen viisi lasta ja kodin. Oli kaunis koti ja hyvin käyttäytyvät lapset. Meni 20 vuotta näin, lapset muutti pois kotoa, ja mies löysi uuden vaimon. Yksin jääneellä naisella ei ole mitään koulutusta sitten 80-luvun, oli työttömänä kunnes tuli eläkeikään, eläke on olematon, avioerosta sai sentään sen verran että pystyi ostamaan itselleen pienen yksiön lähiöstä. Nyt kituuttelee minimillä, ja aikuiset lapset tuo kyläillessään ruoka-apua. En tiedä mitä itse ajattelee tästä kaikesta, mutta itseäni ketuttaisi tosi paljon. Eniten varmaan itseni, että aikanaan suostuin tuollaiseen järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa jonka tiedän on koulut keskeyttänyt mt-ongelmainen. Perinteisten roolien haikailu on ehkä vain sitä, ettei pärjää nykymaailmassa ja kotiäidin rooli kuulostaa helpommalta.
No usein se onkin noin, että ne naiset haluaa perinteisen parisuhteen jotka eivät oikein pärjää elämässä. Helpointa heille on löytää joku mies elättämään ja pyöräyttää sille pari lasta.
Ja höpö höpö. Jos puhutaan nyt perinteisestä naisesta joka uskossa niin esim. minä olen kyllä ihan itse elättänyt itseni ja myös lapseni sen jälkeen kun erosin ei uskovaisesta miehestä.
Totuus vaan on se ettei onnistu minkäänlainen parisuhde ei uskovan miehen kanssa ja ikävä totuus myös se, että uskovia miehiä ei hirveästi ole. Sain kuitenkin ne lapset joista olen kiitollinen. Kaikenlaisia (vääriä) miehiä yrittänyt kyllä änketä elämääni mutta niin erilaiset on elämänarvot ettei siitä mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Joillain miehillä tuntuu olevan joku kaikkivoipaisuusharha, kun he eivät osaa edes kuvitella tilannetta, jossa he menettävät työnsä tai työkykynsä. Tosi kiva, jos mies on ollut perheen ainoa tulonsaaja. Siinäpä nainen saa 15 vuoden kotiäitiyden jälkeen lähteä etsimään töitä elättääkseen perheen. Koulutus on vanhentunut ja ikääkin 40+, nuoremmat menee ohi oikealta ja vasemmalta.
Jep. Tämäkin kirjoittaja kuulostaa siltä mt-syistä sairaseläkeläiseltä, millä ihmeellä hän tienaa koko perheen rahat? Ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tarkoittaa " vamhanaikainen, konservatiivinen" nainen?
Käyttää mielellään hameita ja mekkoja, tykkää leipomisesta ja muusta ruuanlaitosta, viihtyy hyvin kotona, ei tupakoi eikä käytä alkoholia, ei tatuointeja eikä lävistyksiä (poislukien korvakorut), ei kiroile eikä puhu muutenkaan alatyylisesti, haluaa kehittää itseään ja pitää hyötyliikunnasta ja kuntourheilusta. Olisiko tuo hyvä määritelmä?
Mikä tässä on konservatiivista? Täytän helposti nuo kriteerit. Tai no, pari lasia viiniä menee silloin tällöin, jos se raja siinä menee, niin sitten menee:-) En missään tapauksessa määrittele itseäni vanhanaikaiseksi tai konservatiiviseksi. Olen akateemisessa asiantuntija-ammatissa, olen esimerkiksi avioliitossa pitänyt oman sukunimeni, määrittelen itseni feministiksi. Tuollaiset alussa mainitut asiat ovat vain pintaa, eivätkä kerro ihmisen ajatusmaailmasta vielä mitään.
Tuon vastakohtana voisi pitää semmoista kaiken maailman tosi-tv-sarjoihin osallistuvaa bimboa, jonka elämä pyörii röokin, kaljan ja bilettämisen ympärille ja jolla on eri puolilla kehoa tatskoja ja lävistyksiä. Lisäksi hän pukeutuu paljastavasti ja toistelee v-sanan tasaiseen tahtiin ja aina on kovassa meikissä. Lisäksi heikko yleissivistys ja huono tuntemus historiasta.
Eiköhän suurin osa ihmisistä ole tuolta väliltä. Itselläni ei ole lävistyksiä edes korvissa, mutta tatuointeja on (lähinnä omaan akateemiseen alaani liittyen). En pukeudu paljastavasti, juo tai polta. Meikkaan lähinnä ripsivärillä. Tykkään pukeutua mekkoihin. Hiukseni ovat pitkät, hyvinhoidetut ja värjäämättömät. En biletä enkä edes katso tosi-tv-sarjoja koska ne eivät minua kiinnosta. Olen akateemisesti koulutettu, mutta en ole koskaan ollut alani töissä opiskelun jälkeen. Olen intersektionaalinen feministi, kotirouva, varakas ja äänestän vasemmistoa. Rakastan intohimoisesti lukemista ja kotona olemista. Olen huono kokki ja en kummoinen leipoja. Nautin dokkareista ja siivoamisesta.
Tämä ei ole deitti-ilmoitus vaan huomio siitä kuinka monella tavalla ihminen voi määritellä itsensä ja toiset. En laskisi itseäni konservatiiviseksi mitenkään päin vaikka monet ominaisuuteni viittaavat siihen. Siksi tuntuu hassulta että jotkut etsivät niin tietynlaista kumppania epämääräisen janan päädystä.
Siinä olisi ylläri kun treffeille tulisikin joku minunkaltaiseni!
Se kotirouvaMitenkä kotirouvana oleminen sopii vasemmistolaiseen ideologiaan?
Minä olen suhteellisen oikeistolainen, valkoinen, lihaasyövä hetero- ja maisterismies. Kannatan Kokoomuksen tavoin Suomen EU- ja Nato-jäsenyyttä sekä liberaalia länsimaista demokratiaa. Ihmiset ovat aivan viime kädessä yksilöitä enkä minua häiritsi mitä aikuiset harrastavat vapaaehtoisesti makuuhuoneissaan. Lisäksi olen uskonnoton ja vietän varsin puritaanista elämää.
Hienostihan kotirouvana oleminen siihen sopii. Mieheni on yrittäjä ja me maksamme runsaasti veroja joilla huolehditaan yhteiskunnasta. Sivistynyt yhteiskunta huolehtii heikommassa asemassa olevista ja tarjoaa tukea ja turvaa koko elämän matkalta. Ihmiset ovat todellakin yksilöitä ja helpoimmin he pääsevät käyttämään oman potentiaalinsa kun heitä tuetaan, ei pakoteta nurkkaan. Markkinatalous on vain yksi osa globaalia yhteiskuntaa, ei se pääosa. Kun asuin USAssa näin ihan tarpeeksi mitä oikeistolainen politiikka tekee yksilöille. Me jouduimme asumaan 24h vartioidussa kodissa ja lapsia ei voinut kuvitellakaan päästävänsä yksin minnekään. Suomessa jossa yhteiskunta huolehtii myös huonompiosaisista voimme elää paljon vapaammin ja turvallisemmin.
Olen myös uskonnoton, kuten kunnon vasemmistolaisen kuuluukin.
Se kotirouva
Et sinä mitään veroja maksa.
Mansikkainen kirjoitti:
Tunnen tällaisen konservatiivisen tapauksen. Mies kävi hyväpalkkaisissa töissä, elätti perheen, ja vaimo hoiti perheen viisi lasta ja kodin. Oli kaunis koti ja hyvin käyttäytyvät lapset. Meni 20 vuotta näin, lapset muutti pois kotoa, ja mies löysi uuden vaimon. Yksin jääneellä naisella ei ole mitään koulutusta sitten 80-luvun, oli työttömänä kunnes tuli eläkeikään, eläke on olematon, avioerosta sai sentään sen verran että pystyi ostamaan itselleen pienen yksiön lähiöstä. Nyt kituuttelee minimillä, ja aikuiset lapset tuo kyläillessään ruoka-apua. En tiedä mitä itse ajattelee tästä kaikesta, mutta itseäni ketuttaisi tosi paljon. Eniten varmaan itseni, että aikanaan suostuin tuollaiseen järjestelyyn.
Tuohan se riski on. Plus että en minä ainakaan voisi vaan oleilla ja järjestellä sohvatyynyjä tietäen, että minä päivänä tahansa mies voisi näyttää minulle ovea, ja minulla olisi vaan ne päälläni olevat vaatimattomat vaatteet vain.
Mitä vanhempi koulutus ja mitä pidempi kotoilu takana, sitä mahdottomampaa enää löytää mielekästä työpaikkaa iässä 40+, kun eläkeikään on kuitenkin vielä 25 v.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuollaista naista voi enää löytää muualta kuin Martta-kerhoista! Liity siis sellaiseen, mutta muista, että useat naiset siellä ovat naimisissa, mutta leskiäkin löytyy!
Minä kuulun marttoihin, eikä niissä naisissa ole yhtään niin typerää että suostuisi ap:n ruokapalkkaiseksi työntekijäksi.
Meillä on kursseja mm sijoittamisesta, sulla on vanhentunut kuva Martoista.
Vierailija kirjoitti:
Äiti kertoi, että isä oli aikoinaan käynyt joella äidin puolesta huuhtelemassa lakanat. Naapurin miehet olivat isää yrittäneet kieltää, etteivät heidän vaimonsakin alkaisi moista vaatimaan. Turha romantisoida entisaikoja. Kovaa ja raakaa elämää, josta oli onni usein kaukana. Kyllä ainakin oma äitini oli enemmän kuin onnellinen, kun sai lopulta kodin, jossa oli lämmin vesi ja sai pesukoneen, eikä tarvinnut enää saunassa synnyttää, vaan sai sairaalassa synnyttää ja levätä synnytyksen jälkeen.
Minulla on vain yksi kysymys. Onko 80 ja 90-lukujen elämäntyyli ja asenne-arvomaailma entisaikoja? Silloin oli lämmintä ja valoisaa, sai synnyttää sairaalassa, ruokaa oli yllin kyllin ja sai vielä reissatakin, mutta ei toki ihan siinä määrin mitä nykyään. Ja silloin oltiin konservatiivisia. Paitsi jotkut kommunistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljon mitä meinaat. Jos tarkoitat naista joka suhtautuu mieheen kuten silloin suhtauduttiin kun vain mies sai omistaa, ansaita ja päättää ja sen kanssa oli pakko pysyä väleissä jotta selvisi elämästä, niin toivottavasti et mistään.
Jos taas meinaat että haluat naisen, joka tykkää leipoa ja haluaa lapsia sekä naimisiin ilman avioehtoa, niin eiköhän tuollaisen voi löytää ihan vaikka Tinderistäkin.
Jos et asu maatilalla jossa niitä "miesten töitä" oikeasti piisaa tai ansaitse niin paljon että nainen voi jäädä kotiäidiksi tai voitte palkata siivoojan, niin sellaista taas lienee vaikea löytää joka kokee perinteiseksi sellaisen ratkaisun jossa sä löhöät sohvalla tai menet kavereiden kanssa ja nainen käy töissä, siivoaa ja hoitaa lapset yksin.
Saitpa paljon ivaa mahtumaan kirjoitukseesi. Katson olevani "konservatiivinen" nainen, mutta luulen, että se termi pitää jokaisen määritellä itse. Minä en esimerkiksi ole uskovainen, vaan olen ateisti. En myöskään äänestä kokoomusta (jos joku nyt luuli, että konservatiivinen tarkoittaa sitä). Haluan, että mies hoitaa raha-asiat. Haluan, että mies pitää minusta huolta. En koe mitään tarvetta pärjätä joka asiassa yksin (en käsitä, mitä ihmeen luonteen ylivertaisuutta sellainen jääräpäisyys osoittaa). Haluan myös käydä töissä (jos minulla on mukava työpaikka) mutta olla kotonakin, jos elämäntilanne niin vaatii. Haluan ainakin hoitaa lapset kotona. Sukupuolia on mielestäni kaksi ja Social Justice -uskonto on mielestäni erittäin vakava aate, joka on tuhonnut jo monen teini-ikäisen elämän. Miehet ja naiset ovat hyvin erilaisia ja mitä enemmän samanlaisuutta yritetään pakottaa, sitä enemmän korostuvat epätoivottavat ääri-ilmiöt, kuten groteski "naisellisuuden" ylikorostaminen (huulitäytteet, erilaiset implantit yms). Mitä feministisempi nainen, sitä todennäköisemmin hän on pettynyt miehiin ja elää yksin.
Konservatiivisuus ei mielestäni tarkoita, eikä ole koskaan tarkoittanutkaan sitä, että nainen haluaisi sohvalla makaavan miehen ja hoitaa yksin kaikki asiat. Tuollaisessa suhteessa on joku muu ongelma kuin konservatiivisuus.
Tässä joitain asioita, jotka kuuluvat minun "vanhoillisuuteeni", mutta kuten yllä todettiin, me olemme aika pitkälti jo varattuja. Sikäli en siis osaa auttaa aloittajaa :)
Tässä on jo paljon enemmän asioita, jotka minäkin liitän konservatiivisuuteen. Edellisen kuvauksen konservatiivinaisesta (ei tatuointeja jne) täysin aikalailla itsekin, mutta nyt erot tulevat näkyviin: En ikimaailmassa antaisi miehen hoitaa raha-asioitani; haluan miehen pitävän minusta huolta samassa merkityksessä kuin itse pidän huolta miehestä eli kuten rakastetusta ihmisestä huolehditaan; elän siten, että pärjäisin koska tahansa myös yksin, jos puoliso kuolee ennen minua tai haluaa erota (esim. elintasoni pysyy samana); pidän itsestäänselvyytenä, että käyn töissä niin pitkään kuin terveyttä riittää, lapsen kanssa olin kotona siihen saakka, että hän täytti 1,5 vuotta; en ole sukupuoliaktivisti, mutta ystäväpiiriini kuuluu niin transvestiittejä kuin transgendereitäkin ja minusta jokainen voi itse määritellä sukupuolensa; miehissä ja naisissa on eronsa mutta on hyvin vähän asioita, jotka ovat kiinni yksilön sukupuolielimistä.
Kirjoittamasi lisäksi liitän itse konservatiivisuuteen pidättäytymisen irtosuhteista, kiinnittymisen "toisen sukuun" (miehen sukunimen ottaminen ja aktiivinen yhteydenpito sukulaisiin/osallistuminen sukulaisten juhliin, juhlapyhien vietto yhdessä jne) ja varmaan monia muitakin asioita löytyisi.
Mielenkiintoista, että sinun mielestäsi on konservatiivista pidättäytyä irtosuhteista ja pitää aktiivisesti yhteyttä miehen puolen sukuun :) Olisin kuvitellut, että nämä ovat yhteiskunnassa normeja, riippumatta siitä, määrittelevätkö ihmiset itsensä konservatiivisiksi vai eivät.
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/naisten-seksikumppanien-maara-on…
"viimeisten kahden vuoden aikana parisuhteen solmineilla miehillä ja naisilla kyseinen parisuhdekumppani on ollut keskilukujen perusteella heidän yhdeksäs seksikumppaninsa. Nämä ihmiset ovat olleet pääosin alle 35-vuotiaita."
Ainakin omassa kuplassani on ihan normaalia, että sinkkunakin on seksielämää.
Omassa kuplassani ei myöskään ole mitään velvoitteita pitää aktiivisesti yhteyttä toisen sukuun. Moni niin tekee mutta eivät läheskään kaikki..
Mikä on pointtisi yhdeksännen kumppanin osalta? Ettekö näe mitään yhteyttä naisten seksikumppaneiden määrällä, parisuhteiden syntymiseen ja niiden laatuun?
Tuollainen romanttisuus ja uskollisuus ja yksiavioisuus, mitä naiset tässä ketjussa vaativat mieheltä on kyllä kiinni lähes yksinomaan naisten seksikäyttäytymisestä.
eri
Miksi se on kiinni naisten seksikäyttäytymisestä? Siis oletko oikeasti sitä mieltä että mies ei kykene olemaan uskollinen jos joku toinen nainen häntä viettelee? Että yksiavioisuus on mahdollista vain jos naiset eivät harrasta seksiä kuin oman aviomiehensä kanssa, koska miehet ovat kykenemättömiä yksiavioisuuteen? Samalla tavalla yksiavioisuus voisi olla kiinni vain miesten seksikäyttätymisestä - jos yksikään mies ei harrastaisi seksiä kuin oman vaimonsa kanssa, olisivat kaikki onnellisesti yksiavioisia. Mutta tämä ajatus tietysti naurattaa sinua.
En lähde tässä avaamaan enempää, mutta kiteytettynä syy on naisten kykenemättömyys uskollisuuteen (tilastollinen fakta) ja suhteiden kestämättömyys (kuten myös). Tämän seurauksena miehen on järkevintä minimoida riskit investoimalla suhteeseen vähemmän ja käyttämällä muita tilaisuuksia hyväksi.
Eli koska me naiset olemme kykenemättömiä uskollisuuteen eivätkä suhteemme kestä, sinun on järkevintä minimoida riskit investoimalla suhteeseen vähemmän ja käyttämällä muita tilaisuuksia hyväksi, ja sillä on vaikutusta minun parisuhteeni laatuun?
Puhun miehistänne, minä en ole sellaiseen suhteeseen ryhtymässä.
Eli lauseessasi ei ollut mitään järkeä. En minä ainakaan olisi huolinut miestä, joka "investoi suhteeseen vähemmän ja käyttää muita tilaisuuksia hyväksi". Tuskin kukaan muukaan.
Niin, et varmasti olisi, jos ymmärtäisit kuinka naisten käyttätyminen on muuttanut miehiä, mikä on tässä ollut viestieni pointti.
Miksi tämän palstan miehet niin usein alentuvat oman elämänsä objekteiksi? Sinäkin annat ymmärtää, että minun käytökseni on muuttanut sinua. Koska siitähän on kysymys, jos naisten käyttäytyminen on muuttanut miehiä. Ventovieraiden random-naisten käyttäytyminen on muuttanut sellaisia miehiä, joita he eivät koskaan edes kohtaa.
Miksi ette halua olla oman elämänne subjekteja?
Puhun vain omasta puolestani, mutta kyllä naisten käytös on ainakin minua muuttanut todella paljon. Aiemmin en edes tiennyt miten ilkeitä naisia on olemassa, mutta kun aloin surffailla netissä, silmäni aukesivat. Kuvittelin, että suurin osa naisista ovat kunnollisia ja kunniallisia, mutta tulin aivan toisiin aatoksiin kun näin naisten sielunelämään heidän kirjoitustensa kautta. Suomessakin on vielä joitakin kunnollisia naisia, mutta sellaisen löytäminen oli kuitenkin aika työlästä, joten suuntasin katseeni maahan, jossa on miljoonia kunniallisia ja uskollisia naisia. Sieltä vaimo sitten lopulta löytyi. On siis sanottava suuret kiitokset teille suomalaiset naiset, että näytitte todellista puoltanne eri keskustelualustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija156 kirjoitti:
Mitä siellä kodin ulkopuolella on mitä se mies hoitaa?
Muokin kiinnostaa. Äänestää ei voi valtakirjalla, omat rahani sijoitan itse, oman autoni vien itse katsastukseen tai tarvittaessa korjaamolle. Mitä siis mies hoitaa puolestani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljon mitä meinaat. Jos tarkoitat naista joka suhtautuu mieheen kuten silloin suhtauduttiin kun vain mies sai omistaa, ansaita ja päättää ja sen kanssa oli pakko pysyä väleissä jotta selvisi elämästä, niin toivottavasti et mistään.
Jos taas meinaat että haluat naisen, joka tykkää leipoa ja haluaa lapsia sekä naimisiin ilman avioehtoa, niin eiköhän tuollaisen voi löytää ihan vaikka Tinderistäkin.
Jos et asu maatilalla jossa niitä "miesten töitä" oikeasti piisaa tai ansaitse niin paljon että nainen voi jäädä kotiäidiksi tai voitte palkata siivoojan, niin sellaista taas lienee vaikea löytää joka kokee perinteiseksi sellaisen ratkaisun jossa sä löhöät sohvalla tai menet kavereiden kanssa ja nainen käy töissä, siivoaa ja hoitaa lapset yksin.
Saitpa paljon ivaa mahtumaan kirjoitukseesi. Katson olevani "konservatiivinen" nainen, mutta luulen, että se termi pitää jokaisen määritellä itse. Minä en esimerkiksi ole uskovainen, vaan olen ateisti. En myöskään äänestä kokoomusta (jos joku nyt luuli, että konservatiivinen tarkoittaa sitä). Haluan, että mies hoitaa raha-asiat. Haluan, että mies pitää minusta huolta. En koe mitään tarvetta pärjätä joka asiassa yksin (en käsitä, mitä ihmeen luonteen ylivertaisuutta sellainen jääräpäisyys osoittaa). Haluan myös käydä töissä (jos minulla on mukava työpaikka) mutta olla kotonakin, jos elämäntilanne niin vaatii. Haluan ainakin hoitaa lapset kotona. Sukupuolia on mielestäni kaksi ja Social Justice -uskonto on mielestäni erittäin vakava aate, joka on tuhonnut jo monen teini-ikäisen elämän. Miehet ja naiset ovat hyvin erilaisia ja mitä enemmän samanlaisuutta yritetään pakottaa, sitä enemmän korostuvat epätoivottavat ääri-ilmiöt, kuten groteski "naisellisuuden" ylikorostaminen (huulitäytteet, erilaiset implantit yms). Mitä feministisempi nainen, sitä todennäköisemmin hän on pettynyt miehiin ja elää yksin.
Konservatiivisuus ei mielestäni tarkoita, eikä ole koskaan tarkoittanutkaan sitä, että nainen haluaisi sohvalla makaavan miehen ja hoitaa yksin kaikki asiat. Tuollaisessa suhteessa on joku muu ongelma kuin konservatiivisuus.
Tässä joitain asioita, jotka kuuluvat minun "vanhoillisuuteeni", mutta kuten yllä todettiin, me olemme aika pitkälti jo varattuja. Sikäli en siis osaa auttaa aloittajaa :)
Oletko lapsi, kun sinusta pitää pitää huolta? Hyi olkoon
En ole. Oletko intersektionaalinen feministi? Hyi olkoon.
Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, anteeksi jo etukäteen. Mutta pakko puuttua tuohon "hyi olkoon", kun monilla on niin väärä käsitys tuosta sanahirviöstä intersektionaalinen. Sehän tarkoittaa vain sitä, että yhdenvertaisuus yhteiskunnassa on hieman monimutkaisempi asia kuin vain miesten ja naisten välinen tasa-arvo. Nallekarkit eivät mene muutenkaan tasan. Etnisen taustan omaavilla naisilla on enemmän esteitä tiellään kuin muilla naisilla. Vammaiset ihmiset voivat kokea syrjintää myös oman etnisen ryhmänsä sisällä. Ja niin edelleen. Mikä tässä on niin vaikeaa ja monimutkaista, että voi aiheuttaa tuollaisen "hyi" -reaktion, niin sitä en ymmärrä.
Otahan ne ruusunpunaiset lasit silmiltäsi ja tarkastele intersektionaalisuuden historiaa, käytäntöjä ja vaikutuksia uudelleen. Se ei todellakaan ole mikään "vain" -asia. Intersektionaalisuus pohjaa Critical Race Theory -aatteeseen ja sitä myöten postmodernistiseen (joka taas pohjautuu marxismiin pienillä muutoksilla) ajatusmaailmaan. Intersektionaalisuus on identiteettipolitiikkaa aidoimmillaan ja se näkee ihmisen vain oman identiteettiryhmänsä edustajana, ei yksilönä. Näitä identiteettiryhmiä tulee koko ajan lisää ja ne asetetaan omaan uhrihierarkiaansa järjestykseen. Uhrihierarkiassa ylimpänä olijoille halutaan siirtää valtaa hierarkiassa alemmalla olevilta (vrt. marxismin pääoman siirtäminen sortajilta sorretuille). Jos olet musta transnainen olet aika korkealla hierarkiassa. Jos olet valkoinen heteromies, olet vastuussa koko maailman synneistä aina ja iankaikkisesti, riippumatta teoistasi. Koko ajatusmalli on täysin kieroutunut ja täysin toimimaton. Todellakin hyi olkoon.
Ei se ole hierarkia vaan kuulemista. Totta kai se musta transnainen osaa kertoa paremmin mustien transnaisten tilanteesta ja kokemuksista kuin valkoinen heteromies.
Suomalaiset naiset ovat tässäkin suhteessa paljon muita edellä. He osaavat kertoa jopa mitä me miehet milloinkin ajattelemme mistäkin asioista ja sen pohjalta sitten riitelevät keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo paljon enemmän asioita, jotka minäkin liitän konservatiivisuuteen. Edellisen kuvauksen konservatiivinaisesta (ei tatuointeja jne) täysin aikalailla itsekin, mutta nyt erot tulevat näkyviin: En ikimaailmassa antaisi miehen hoitaa raha-asioitani; haluan miehen pitävän minusta huolta samassa merkityksessä kuin itse pidän huolta miehestä eli kuten rakastetusta ihmisestä huolehditaan; elän siten, että pärjäisin koska tahansa myös yksin, jos puoliso kuolee ennen minua tai haluaa erota (esim. elintasoni pysyy samana); pidän itsestäänselvyytenä, että käyn töissä niin pitkään kuin terveyttä riittää, lapsen kanssa olin kotona siihen saakka, että hän täytti 1,5 vuotta; en ole sukupuoliaktivisti, mutta ystäväpiiriini kuuluu niin transvestiittejä kuin transgendereitäkin ja minusta jokainen voi itse määritellä sukupuolensa; miehissä ja naisissa on eronsa mutta on hyvin vähän asioita, jotka ovat kiinni yksilön sukupuolielimistä.
Kirjoittamasi lisäksi liitän itse konservatiivisuuteen pidättäytymisen irtosuhteista, kiinnittymisen "toisen sukuun" (miehen sukunimen ottaminen ja aktiivinen yhteydenpito sukulaisiin/osallistuminen sukulaisten juhliin, juhlapyhien vietto yhdessä jne) ja varmaan monia muitakin asioita löytyisi.
Mielenkiintoista, että sinun mielestäsi on konservatiivista pidättäytyä irtosuhteista ja pitää aktiivisesti yhteyttä miehen puolen sukuun :) Olisin kuvitellut, että nämä ovat yhteiskunnassa normeja, riippumatta siitä, määrittelevätkö ihmiset itsensä konservatiivisiksi vai eivät.
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/naisten-seksikumppanien-maara-on…
"viimeisten kahden vuoden aikana parisuhteen solmineilla miehillä ja naisilla kyseinen parisuhdekumppani on ollut keskilukujen perusteella heidän yhdeksäs seksikumppaninsa. Nämä ihmiset ovat olleet pääosin alle 35-vuotiaita."
Ainakin omassa kuplassani on ihan normaalia, että sinkkunakin on seksielämää.
Omassa kuplassani ei myöskään ole mitään velvoitteita pitää aktiivisesti yhteyttä toisen sukuun. Moni niin tekee mutta eivät läheskään kaikki..
Mikä on pointtisi yhdeksännen kumppanin osalta? Ettekö näe mitään yhteyttä naisten seksikumppaneiden määrällä, parisuhteiden syntymiseen ja niiden laatuun?
Tuollainen romanttisuus ja uskollisuus ja yksiavioisuus, mitä naiset tässä ketjussa vaativat mieheltä on kyllä kiinni lähes yksinomaan naisten seksikäyttäytymisestä.
eri
Miksi se on kiinni naisten seksikäyttäytymisestä? Siis oletko oikeasti sitä mieltä että mies ei kykene olemaan uskollinen jos joku toinen nainen häntä viettelee? Että yksiavioisuus on mahdollista vain jos naiset eivät harrasta seksiä kuin oman aviomiehensä kanssa, koska miehet ovat kykenemättömiä yksiavioisuuteen? Samalla tavalla yksiavioisuus voisi olla kiinni vain miesten seksikäyttätymisestä - jos yksikään mies ei harrastaisi seksiä kuin oman vaimonsa kanssa, olisivat kaikki onnellisesti yksiavioisia. Mutta tämä ajatus tietysti naurattaa sinua.
En lähde tässä avaamaan enempää, mutta kiteytettynä syy on naisten kykenemättömyys uskollisuuteen (tilastollinen fakta) ja suhteiden kestämättömyys (kuten myös). Tämän seurauksena miehen on järkevintä minimoida riskit investoimalla suhteeseen vähemmän ja käyttämällä muita tilaisuuksia hyväksi.
Eli koska me naiset olemme kykenemättömiä uskollisuuteen eivätkä suhteemme kestä, sinun on järkevintä minimoida riskit investoimalla suhteeseen vähemmän ja käyttämällä muita tilaisuuksia hyväksi, ja sillä on vaikutusta minun parisuhteeni laatuun?
Puhun miehistänne, minä en ole sellaiseen suhteeseen ryhtymässä.
Eli lauseessasi ei ollut mitään järkeä. En minä ainakaan olisi huolinut miestä, joka "investoi suhteeseen vähemmän ja käyttää muita tilaisuuksia hyväksi". Tuskin kukaan muukaan.
Niin, et varmasti olisi, jos ymmärtäisit kuinka naisten käyttätyminen on muuttanut miehiä, mikä on tässä ollut viestieni pointti.
Miksi tämän palstan miehet niin usein alentuvat oman elämänsä objekteiksi? Sinäkin annat ymmärtää, että minun käytökseni on muuttanut sinua. Koska siitähän on kysymys, jos naisten käyttäytyminen on muuttanut miehiä. Ventovieraiden random-naisten käyttäytyminen on muuttanut sellaisia miehiä, joita he eivät koskaan edes kohtaa.
Miksi ette halua olla oman elämänne subjekteja?
Puhun vain omasta puolestani, mutta kyllä naisten käytös on ainakin minua muuttanut todella paljon. Aiemmin en edes tiennyt miten ilkeitä naisia on olemassa, mutta kun aloin surffailla netissä, silmäni aukesivat. Kuvittelin, että suurin osa naisista ovat kunnollisia ja kunniallisia, mutta tulin aivan toisiin aatoksiin kun näin naisten sielunelämään heidän kirjoitustensa kautta. Suomessakin on vielä joitakin kunnollisia naisia, mutta sellaisen löytäminen oli kuitenkin aika työlästä, joten suuntasin katseeni maahan, jossa on miljoonia kunniallisia ja uskollisia naisia. Sieltä vaimo sitten lopulta löytyi. On siis sanottava suuret kiitokset teille suomalaiset naiset, että näytitte todellista puoltanne eri keskustelualustoilla.
Huvittavintahan on, että edelleen vietät suurimman osan ajastasi täällä meidän "ilkeiden naisten" parissa. Et kunniallisen ja uskollisen vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alkuperäinen kysymys oli, mistä löytää konservatiivinen nainen. Mitä neuvoja hänelle antaisitte?
Täällähän on jo neuvottu, että parasta on keskittyä köyhiin ja läheisriippuvaisiin, etsiä esimerkiksi tukiryhmiä, joista näitä löytyy. Toki kukaan ei toivo, että yksikään nainen joutuisi suhteeseen, joka vaarantaisi hänen mielenterveyttään.
Meillä kävi näin. Olen ollut sairaalassa aina toisinaan terveysongelmien vuoksi jo melko nuoresta. Ennen terveysongelmia ehdimme kuitenkin miehen kanssa saada kolme lasta. Sairaalassa makaaminen on kauheaa ja vielä kauheampaa se olisi, jos pitäisi huolehtia siitä, saavatko lapset ruokaa ja vaatetta päälleen. Mies ei sairaalajaksojeni aikana todellakaan mieti sohvatyynyjen väriä, ne ovat minun juttujani, mutta tiedän, että kotiin tullessani perhe on kasassa ja koti kohtuullisen siisti.