Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää vanhanaikainen, konservatiiivinen nainem?

Vierailija
06.02.2022 |

Missä yleensä vietätte aikaa jossa teihin voi törmätä? Millaisista miehistä kiinnostutte?

Kommentit (532)

Vierailija
341/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija156 kirjoitti:

Nykyään joitakin konservatiivimiehiä ahdistaa kun pitäisi imuroida ja pestä pyykkiä. Siksi jotkut haaveilee vaimosta, joka olisi samalla kodin- ja lastenhoitaja. Olisi kivempaa työpäivän jälkeen vaan heittäytyä nojatuoliin viskilasi kädessä.

Nainen on vastuussa kodista, se on hänen valtakunta. Koti on eräällä tavalla aina ollut pyhä. Ei miehiä kiinnosta niin paljoa sisustukset ja tavarat sun muu. Mies on vastuussa siitä mitä tapahtuu kodin ulkopuolella ja siitä, että nainen ja perhe voivat hyvin, sekä muutenkin miehen pitää pystyä ottamaan vastuu päätöksistä ja konfliktitilanteista. Hoitaa homma niin sanotusti. Nainen hoitaa sitten hommat kotona. Toki mies hoitaa lapsia ja leikkii niiden kanssa mutta ei lainkaan siinä määrin kun nainen. Sitä paitsi miehen rooli on ensiarvoisen tärkeä lasten kasvatuksen kanssa, lapsi tarvitsee isän ja miehen roolin. Siinä vaiheessa kun miehistä on tullut soijaisia niin lapsetkaan eivät pärjää elämässä.

Enpä muista, milloin viimeksi  olen tuollaista soopaa missään lukenut.  Aliarvioi sekä miehiä että  naisia, myös niitä hyviä isiä. Mikä se sellainen isä on, joka "ei hoida lapsia lainkaan siinä määrin kuin nainen", mutta on kuitenkin roolimalli. Jos on roolimalli, niin on malli etäisestä ja autoritäärisestä isästä. Tästä mallista on jo kauan pyristelty eroon ja on päästykin  ja hyvästä syystä.  Tuo on vain tekosyy joillain miehille olla tunnekylmä ja emotionaalisesti avuton, minkä voi kokea helpompana vaihtoehtona, jos itsellä on ollut omaan isään etäinen suhde, 

Vierailija
342/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun marttoihin, eikä niissä naisissa ole yhtään niin typerää että suostuisi ap:n ruokapalkkaiseksi työntekijäksi.

Meillä on kursseja mm sijoittamisesta, sulla on vanhentunut kuva Martoista.

Mihin helvettiin naiset tarvitsevat sijoittamista? Tämäkin piti nähdä. Kohta siellä varmaan opetetaan jotain indokiinalaisia tai mitä lie kolmannen maailman ruokaohjeita...

No kuule naiset tarvitsevat rahaa, ja sijoittaminen on fiksua. Mitä mt-sairaseläkeläinen ei varmaan tajua, tuilla kun elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli tietää, että määrittelevätkö palstan naiset vloggaamisen tai only fansin työnteoksi? Voiko se olla ammatillinen identiteetti? Sisällön tuottaja.

Ilmeisesti miehet määrittelee kun nuo on juuri sitä pikku harrastelutyötä mitä nainen voi tehdä kodinhoidon välissä. Itse asiassa en keksi mitä muuta työtä voisi.

No tämä. Kun mies lähtee töihin, laittaa nainen seksikkäät pitsihepenet päälle ja alkaa kuvata nettiin siivousvideoita. Siinä rouva pyllistelee kameralle imuroinnin lomassa. Sen jälkeen alkaa kokkaus ja nainen näyttää, mitä kivaa jääkaapin antimista voi tehdä. Maksavia asiakkaita varmasti riittää.

Vierailija
344/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti kertoi, että isä oli aikoinaan käynyt joella äidin puolesta huuhtelemassa lakanat. Naapurin miehet olivat isää yrittäneet kieltää, etteivät heidän vaimonsakin alkaisi moista vaatimaan. Turha romantisoida entisaikoja. Kovaa ja raakaa elämää, josta oli onni usein kaukana. Kyllä ainakin oma äitini oli enemmän kuin onnellinen, kun sai lopulta kodin, jossa oli lämmin vesi ja sai pesukoneen, eikä tarvinnut enää saunassa synnyttää, vaan sai sairaalassa synnyttää ja levätä synnytyksen jälkeen. 

Minulla on vain yksi kysymys. Onko 80 ja 90-lukujen elämäntyyli ja asenne-arvomaailma entisaikoja? Silloin oli lämmintä ja valoisaa, sai synnyttää sairaalassa, ruokaa oli yllin kyllin ja sai vielä reissatakin, mutta ei toki ihan siinä määrin mitä nykyään. Ja silloin oltiin konservatiivisia. Paitsi jotkut kommunistit.

Mielenkiintoista, että muistat 80- ja 90-luvut konservatiivisina. Minä tulin täysi-ikäiseksi 1980-luvun alussa ja muistan, että ei ainakaan seksikäyttäytyminen ollut konservatiivista. Kyllä silloin jo oli ihan normaalia, että seukattiin ja harrastettiin seksiä, sitten erottiin, ja kokemuksia kertyi. Ja irtosuhteita oli monella muullakin kuin itselläni. Aids levitti hieman pelkoa mutta lähinnä homojen keskuudessa, ei se meitä heteroita oman kokemukseni mukaan hidastanut.

Homoseksuaalisuudesta tuli muutenkin luonnollista, kuten kuuluukin. Tuttavapiirissäni oli myös transvestiitteja. Transgenderismiä ei vielä tunnettu, sukupuolenvaihdokset olivat hyvin harvinaisia.

Ostimme ok-talon muistaakseni 1989. Oli päivänselvää, että siihen tarvittiin molempien tulot. Lapsia pystyi hoitamaan kotihoidontuella muistaakseni kolmevuotiaaksi saakka, mutta en tuntenut yhtään perhettä, missä äiti olisi pystynyt tai edes halunnut olla kotona niin pitkään. Jokunen teki niin, että kävi töissä hetken aikaa, sai sitten toisen lapsen, ja sillä tavalla se vanhempikin lapsi sai olla kotona kokonaan tai osan aikaa vielä vuoden tai pari. Meidän lapsemme pääsi perhepäivähoitoon 1,5 vuotiaana.

"Ruokaa oli yllin kyllin" - paitsi niillä, jotka kokivat 90-luvun alun laman omassa selkänahassaan. Kuten meidän perheemme. Nälässä ei tarvinnut olla, mutta on sinulla kyllä todella ruusunpunaiset lasit, jos ajattelet, että ne olivat hyviä vuosia. Moni teki itsemurhan, osa maksoi velkoja vielä vuosia ja vuosikymmeniä myöhemmin, osa ei päässyt koskaan takaisin jaloilleen. Moni 1980-1990 luvun vaihteessa syntynyt lapsi sai mallin kodista, jossa kumpikaan vanhemmista ei käynyt töissä; jossa oli normaalia elää avustuksilla ja tulla toimeen vähällä. 1987-syntynyttä sukupolvea on tutkittukin paljon.

Ulkomailla olen matkaillut alkuun noin kerran vuodessa, myöhemmin 4-6 kertaa vuodessa 1982 vuodesta lähtien (ellei mukaan lasketa lapsena vanhempien kanssa tehtyjä Ruotsin ja Norjan reissuja). Kyllä on paljon mukavampaa ja helpompaa reissata nykyisin. En todellakaan kaipaa aikaa, jolloin liput piti hankkia matkatoimistosta, rahat olivat matkashekkeinä ja kotiin sai yhteyden tarvittaessa vain lankapuhelimella.

Molemmissa vuosikymmenissä oli kyllä hyvätkin puolensa, mutta aika erikoinen mielikuva sinulla niistä tuntuu olevan.

P.S. En ollut kommunisti enkä "wt" (tatuoitu, kiroileva jne) vaan 80-luvulla maisterin tutkinnon aloittanut ja 90-luvulla valmistunut - opintojen välissä oli pakko käydä töissä muutama vuosi

Vierailija
345/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse koen olevani aika ap:n tarkoittamaa kohderyhmää. Minulla on kyllä jo mies. Hän tekee paljon töitä hoitaakseen talouden ja muut "miesten työt" ilman, että minun tarvitsee niistä huolehtia. Hoidan kodin ja lapset. Mutta ei tämä tarkoita sitä, ettei mieheni koskaan hoitaisi lapsia (ovat jo kouluikäisiä) ja tekisi kotihommia. Pointtina on se, että olen päävastuussa kodista ja hän sitten muista asioista. Pidän itse tästä asetelmasta ja molempien on hyvä olla näin.

On uskonnollista taustaa, mutten ole uskovainen kuitenkaan. Mutta ehkä arvomaailma kuitenkin sitten on lapsuudessa muovautunut tähän.

Vierailija
346/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti nousee naisilla raha puheeksi jos mies esittää naistoiveensa. Sekö on se parisuhteen liima sitten eikä rakkaus niinkuin joskus kuulee sanottavan.

Itselle sopisi myös perinteinen nainen. Tai sanotaanko niin, että näkisin mielelläni, että kumpikin tekisi työtä perheen eteen eikä miettisi mitä Minä tästä saan tai mitä Minun eläkkeeni tulisi olemaan. Taitaa olla harvinaista sellainen ajattelu nykyään, ja sen puolesta puhuu eroluvutkin.

Jos nyt rahasta puhutaan niin siirryin päätoimiseksi sijoittajaksi aika nuorena ja nykyään tulot on -20 000 ... +100 000 viikossa. Tuo satatonnia on tosin harvinaista herkkua mutta viime viikolla sellainenkin ihme tapahtui. Voin kertoa, että tämä on ihan oikeaa työtä eikä siihen sovi, että vaimo tai kukaan muukaan tulee sössöttämään väliin yhtään mitään. Se vaikuttaa mindsettiin. Siksi omasta palstastaan huolen pitävä kotirouva olisi hyvä ratkaisu. Eipä ole löytynyt. No en ole kyllä etsinytkään, ehkä joku tulee joskus kotoa hakemaan.

Vierailija
347/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle sopisi myös perinteinen nainen. Tai sanotaanko niin, että näkisin mielelläni, että kumpikin tekisi työtä perheen eteen eikä miettisi mitä Minä tästä saan tai mitä Minun eläkkeeni tulisi olemaan. Taitaa olla harvinaista sellainen ajattelu nykyään, ja sen puolesta puhuu eroluvutkin.

Haluat siis tyhmän naisen?

Onneksi naiset eivät ole enää niin sinisilmäisiä että unohtavat lasten hankinnan vaikutukset eläkkääseensä ja uraansa. Täysin itsekäs ei tarvitse olla, mutta ei saa olla tyhmäkään. Eroaminen on niin todennäköistä että ei senkään varaan voi laskea että se mies sitten eläkkeellä maksaa enemmän kun nainen saa lasten takia vähemmän. Ei todennäköisesti ole sitä miestä maksamassa.

Siksi kompensointi silloin kun ollaan raskaana, äitiyslomalla ja kodinhoidon tuella. 👌Lapsi tai lapsethan hankitaan yhteisestä halusta ja toiveesta. Jaetaan siis haitta ja vastuukin yhteisesti.

Vierailija
348/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti nousee naisilla raha puheeksi jos mies esittää naistoiveensa. Sekö on se parisuhteen liima sitten eikä rakkaus niinkuin joskus kuulee sanottavan.

Jos nyt rahasta puhutaan niin siirryin päätoimiseksi sijoittajaksi aika nuorena ja nykyään tulot on -20 000 ... +100 000 viikossa. Tuo satatonnia on tosin harvinaista herkkua mutta viime viikolla sellainenkin ihme tapahtui. Voin kertoa, että tämä on ihan oikeaa työtä eikä siihen sovi, että vaimo tai kukaan muukaan tulee sössöttämään väliin yhtään mitään. Se vaikuttaa mindsettiin. Siksi omasta palstastaan huolen pitävä kotirouva olisi hyvä ratkaisu. Eipä ole löytynyt. No en ole kyllä etsinytkään, ehkä joku tulee joskus kotoa hakemaan.

Suuntaa ihan suosiolla katse johonkin aasian maahan. Siellä naiset ovat vielä naisia, eli kunniallisia ja uskollisia yhden miehen naisia. Osaavat kunnioittaa miehen työrauhaa ja vaikka tienaisit kuinka hyvin, he haluavat kantaa oman kortensa kekoon.

Aina yhtä hauskaa kun joku koittaa esittää asiantuntijaa ja puhuu Aasian maista yhtenä ryhmänä.

Vierailija
349/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät ole enää niin sinisilmäisiä että unohtavat lasten hankinnan vaikutukset eläkkääseensä ja uraansa. Täysin itsekäs ei tarvitse olla, mutta ei saa olla tyhmäkään. Eroaminen on niin todennäköistä että ei senkään varaan voi laskea että se mies sitten eläkkeellä maksaa enemmän kun nainen saa lasten takia vähemmän. Ei todennäköisesti ole sitä miestä maksamassa.

Siksi kompensointi silloin kun ollaan raskaana, äitiyslomalla ja kodinhoidon tuella. 👌Lapsi tai lapsethan hankitaan yhteisestä halusta ja toiveesta. Jaetaan siis haitta ja vastuukin yhteisesti.

Sinulla on hieman ruusuinen kuva eläkkeistä. Saattaa hyvinkin olla, ettet tule saamaan latiakaan eläkettä vaikka kuinka vinkuisit.

Vierailija
350/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntaa ihan suosiolla katse johonkin aasian maahan. Siellä naiset ovat vielä naisia, eli kunniallisia ja uskollisia yhden miehen naisia. Osaavat kunnioittaa miehen työrauhaa ja vaikka tienaisit kuinka hyvin, he haluavat kantaa oman kortensa kekoon.

Aina yhtä hauskaa kun joku koittaa esittää asiantuntijaa ja puhuu Aasian maista yhtenä ryhmänä.

*eri

Palstanaisille aasia=Thaimaa

Vierailija
351/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus, vaimon mukana tulee koko suku elätettäväksi.

Mikä helvetin miehen työrauha? 

Eikä tule. Mikä pakko se on väkisin etsiä mahdollisimman köyhän perheen tytär, kun varakkaitakin on tarjolla. No meillä ainakin vaimo ja lapset antavat työrauhan, kun teen välillä etänä, kuten tänään.

Vierailija
352/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hieman ruusuinen kuva eläkkeistä. Saattaa hyvinkin olla, ettet tule saamaan latiakaan eläkettä vaikka kuinka vinkuisit.

Miten sinulla heräsi tuollainen ajatus? Minä en todellakaan usko koskaan saavani mitään eläkettä, olen nyt 32. Sula mahdottomuus nykyisellä väestöpyramidilla. Mutta toki en aio lapsiakaan hankkia kun yhteiskunta vielä hyväksyy sen että lapsista on sata kertaa enemmän haittaa ja vaivaa naiselle vs. miehelle. Ei oo mun juttu.

Mutta vaikka minä uskon eläkejärjestelmän romahtamiseen ei se tarkoita että lisääntyvien naisten pitää uhrata oma potentiaalinen eläkekertymä tai ura yhteisen lapsihaaveen vuoksi ja mies poimii rusinat pullasta. Ei ei. Ei olla tyhmiä.

Vierailija
353/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa jonka tiedän on koulut keskeyttänyt mt-ongelmainen. Perinteisten roolien haikailu on ehkä vain sitä, ettei pärjää nykymaailmassa ja kotiäidin rooli kuulostaa helpommalta.

Suomalaisten naisten pitäisi ottaa oppia venäläisistä naisista. Vaikka nainen on uranainen, niin silti pitää naisella olla sisäsyntyinen tarve panostaa kaikkensa ulkonäön parantamiseen. Toinen asia, mikä suomalaisen naisen pitäisi omaksua, on miehen luontainen johtajuus parisuhteessa. Venäjällä todella älykkäät naisetkin odottavat miehen johtajuutta parisuhteessa. Nämä kaksi asiaa pitäisi suomalaisten naisten tajuta. Tällöin parisuhde hyvän miehen kanssa olisi huomattavasti helpompaa.

Vierailija
354/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tärkeämpää on olla omia sijoituksia, kun eläkkeistä ei ole varmuutta.

Niitä ei kerry tuilla eläessä, ei vaikka kuinka tekisi yksin kotityöt.

Vierailija
355/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "rakkautta" on pitää se nainen tulottomana ja rahattomana tossun alla? Voihan käydä niinkin että se mies kuolee selvästi aiemmin, kuka silloin elättää naisen? Leskeneläke on aika pieni.

Onneksi enemmistö miehistä on ihan normaaleja, joiden ei tarvitse rahalla pakottaa naista jäämään. Siitähän tuossa on kyse, pelosta että nainen lähtee jos sillä on mahdollisuus. On se hyvä, että tämmöiset ei sitä naista löydä mistään.

Vierailija
356/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa jonka tiedän on koulut keskeyttänyt mt-ongelmainen. Perinteisten roolien haikailu on ehkä vain sitä, ettei pärjää nykymaailmassa ja kotiäidin rooli kuulostaa helpommalta.

Suomalaisten naisten pitäisi ottaa oppia venäläisistä naisista. Vaikka nainen on uranainen, niin silti pitää naisella olla sisäsyntyinen tarve panostaa kaikkensa ulkonäön parantamiseen. Toinen asia, mikä suomalaisen naisen pitäisi omaksua, on miehen luontainen johtajuus parisuhteessa. Venäjällä todella älykkäät naisetkin odottavat miehen johtajuutta parisuhteessa. Nämä kaksi asiaa pitäisi suomalaisten naisten tajuta. Tällöin parisuhde hyvän miehen kanssa olisi huomattavasti helpompaa.

Miksi? mitä minä siitä hyötyisin? Ensinnäkin minulla on hyvä mies, toiseksi ulkonäkökeskeinen "parisuhteen johtaja" -mies ei olisi minulle hyvä mies.

Edelleen täällä on yritys muuttaa meitä naisia eikä auttaa ap.ta löytämään haluamansa kaltainen nainen. (Sekä Spessun nainen räkyttämässä...)

Vierailija
357/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tärkeämpää on olla omia sijoituksia, kun eläkkeistä ei ole varmuutta.

Niitä ei kerry tuilla eläessä, ei vaikka kuinka tekisi yksin kotityöt.

Meillä tehdään vaimolle tulevaisuudenturvaa ostamalla maata hänen kotimaastaan aina kun sitä on tarjolla. Talo siellä jo onkin rakennettuna. Jahka pääsen eläkkeelle, muutamme sinne, koska lämpöä riittää ja elämä on halpaa.

Vierailija
358/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta naista sinä tunnet ylipäätään? Minä nimittäin olen syntynyt Venäjällä, eikä tuo kuvaus pidä yhtään paikkansa. Mies kyllä rahoittaa ihan kaiken, mutta sitten pitää olla kukkia ja ulkomaanmatkoja, halvalla saati ilmaiseksi ne naiset ei todellakaan tee mitään. Avioerot ja yh:t ovat hyvin tavallisia. Siellä on kyllä naisia joita Suomeen houkuttaa elintaso, mutta kun on pysyvät oleskeluluvat kädessä se ukko saa äkkiä kenkää. Tuilla eläjät ei ole haluttuja sielläkään, nuo naiset voi valita rikkaammat.

Mutta trollihan sinä olet, sinut tunnistettiin kauan sitten. Ei mitään naista, onneksi.

Vierailija
359/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löydyin mun miehelle ihan yökerhosta vaan :D

Vierailija
360/532 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta naista sinä tunnet ylipäätään? Minä nimittäin olen syntynyt Venäjällä, eikä tuo kuvaus pidä yhtään paikkansa. Mies kyllä rahoittaa ihan kaiken, mutta sitten pitää olla kukkia ja ulkomaanmatkoja, halvalla saati ilmaiseksi ne naiset ei todellakaan tee mitään. Avioerot ja yh:t ovat hyvin tavallisia. Siellä on kyllä naisia joita Suomeen houkuttaa elintaso, mutta kun on pysyvät oleskeluluvat kädessä se ukko saa äkkiä kenkää. Tuilla eläjät ei ole haluttuja sielläkään, nuo naiset voi valita rikkaammat.

Mutta trollihan sinä olet, sinut tunnistettiin kauan sitten. Ei mitään naista, onneksi.

Minulla on venäläinen naisystävä, joka tienaa omat rahansa mutta on silti henkisesti naisellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme