Naiset katkeroituvat vanhetessaan
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:58"]
Se katkeroituminen johtuu miehistä ja heidän sisäänrakennetusta pahuudestaan.
[/quote]Miehistä kyllä, mutta ei heidän pahuudestaan, vaan siitä, että vanha nainen ei enää saakaan huomiota miehiltä vaan ne menee nuoremmille naisille. Ja jokaisen naisen perustarve on saada huomiota ja tulla huomioiduksi.
Mikäs ihme se on? Yli 40 v nainen on pelkkä yhteiskunnan ongelmajäte.
[/quote]
Niinpä. Yli 40-vuotias lakimiehesi, yli 40-vuotias lapsesi opettaja, yli 40-vuotias lääkäri, joka hoitaa isääsi. Yli 40-vuotias siivooja, joka siivoaa työpaikallasi. Yli 40-vuotias näyttelijä, jota menet katsomaan elokuviin. Yli 40-vuotias kumppanisi terapeutti. Yli 40-vuotias kaupan kassa, joka hymyillen neuvoo sinulle oikean hyllyvälin.
Yli 40-vuotias nainen on todellakin ongelmajätettä. Sinä taas olet timanteista hiotuin, kaunis ja sädehtivä. Ihana sinä, joka tuot meille kaikille iloa, onnea, terveyttä ja hyvää mieltä.
Mä oon ainakin katkeroitunut ja muuttunut ilottomaksi. Koska vaikea elämä. Terv nainen 40 vee
Mä oon ainakin katkeroitunut ja muuttunut ilottomaksi. Koska vaikea elämä. Terv nainen 40 vee
Enpä ole huomannut ja kohta 60 paukkuu rikki.
Itse asiassa elämä käy tietyllä tavalla helpommaksi. Kun ymmärtää päästää irti turhista haaveista ja oppii nauttimaan tästä hetkestä sekä siitä, mitä on, alkaa elämä maistua mukavammalta. Kun ei aseta itselle ja toisille turhia paineita eikä edellytyksiä, oppii pitämään sekä itsestään että toisista enemmän (tämä koskee myös sitä aviomiestä).
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:00"]
On se tavallaan totta. Nuorena sitä luulee, että maailma on avoinna ja kaikki mahdollista, sen kuin tartut tilausuuksiin ja kaikki on itsestä kiinni. Myöhemmin sit tajuat, että sua pidättelee samat rakenteelliseet esteet kuin äitiäsi.
[/quote]
Niin, velvollisuudentunne ja vastuu lapsista. Mies on vapaa menemään ja mä jään kotiin lapsien kanssa. Jotenkin se vaan lipsahti niin vaikka muuta meinasin
Kuka näitä aloituksia tehtailee? On vielä niin patalaiska että ei jaksa edes viestiä kirjoittaa. Samanlaisia aloituksia ilmestyy kuin sieniä sateella tänä iltana.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:02"]
Se katkeroituminen johtuu miehistä ja heidän sisäänrakennetusta pahuudestaan.
[/quote]Miehistä kyllä, mutta ei heidän pahuudestaan, vaan siitä, että vanha nainen ei enää saakaan huomiota miehiltä vaan ne menee nuoremmille naisille. Ja jokaisen naisen perustarve on saada huomiota ja tulla huomioiduksi.
[/quote]
Hehee. Juuri tässä on nuorempien naisten ongelma.
Osa katkeroituu, osa ei, se on valinta. Jis osaa arvostaa elettyä, koettua, itseään ja jäljellä olevaa aikaa, hyviä asioita ja kuinka on selvinnyt pahoista asioista niin sitten ei ole mitään hätää. Minä olen hiljaisesti onnellinen ja välillä vähemmän hiljaisesti. Tyytyväinen, hyvällä tuulella, rakastaen ja rakastettu. No problems.
Tyttöystävä sanoi kerran (monen vuoden asiakaspalvelukokemuksella) että hankalimmat asiakkaat on keski-ikäiset naiset. Ne on heti valittamassa pikkujutuista ja puhuu ilkeästi. Sama havainto kyllä itselläni työelämästä naisvaltaisilla aloilla: ei tee ikä hyvää naisille.
Johtuen huonoista miehistä/parisuhteista?
Tunnen paljon ei-katkeria, keski-ikäisiä naisia! Valitettavasti myös niitä katkeroituneita.. Itselleen kuoppaa kaivavat.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:03"]
Enpä ole huomannut ja kohta 60 paukkuu rikki.
Itse asiassa elämä käy tietyllä tavalla helpommaksi. Kun ymmärtää päästää irti turhista haaveista ja oppii nauttimaan tästä hetkestä sekä siitä, mitä on, alkaa elämä maistua mukavammalta. Kun ei aseta itselle ja toisille turhia paineita eikä edellytyksiä, oppii pitämään sekä itsestään että toisista enemmän (tämä koskee myös sitä aviomiestä).
[/quote]Juuri näin! Itse tosin olen vielä alle 50 v, mutta ihan samoissa tunnelmissa mennään. Muutama vuosi sitten oli pieni muutaman kuukauden kriisi, sellainen olo, että tässäkö tämä nyt oli. Lapset lentävät pesästä, mitä tässä enää on odotettavissa? Sitten vähitellen sitä alkoi arvostamaan pieniä asioita, nauttimaan hetkestä, antamaan anteeksi toisille ja itselleen pienet virheet. Aviomies alkoi tuntua niin ihanan kotoiselta, eikä se enää rassaa, että mies jättää kahvimukinsa pöytään, ähisee aina kun tekee jotain, pukeutuu kotona kalsareihin ja muuta mukavaa. Yhtäkkiä kanssaihmiset alkoi nähdä uudessa valossa, alkoi ymmärtämään, että kullakin meillä on oma taustamme ja teemme parhaamme niillä voimavaroilla jotka meillä on. Itse olen saanut paljon uusia ystäviäkin ja uskaltautunut uusiin piireihin mukaan, rohkeutta on tullut paljon lisää.
En ymmärrä miksi katkeroituisin? Siksikö, että miehet eivät enää huomioi kuten nuorena? Höpöhöpö, ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja sitäpaitsi, jos uuden miehen tarvitsisi, niin sellainen kyllä löytyisi alta aikayksikön. Se on eri asia haluaisiko uutta miestä. Ja miehethän eivät oikeastaan koskaan saa huomiota naisilta, elleivät satu olemaan rikkaita ja superkomeita. Mulle riittää oikein hyvin mieheltäni saama huomio ja pyrin itse myös häntä huomioimaan.
Harmillista, että jotkut luulevat, että elämä loppuu keski-ikäisenä. Ehkä he ovat niitä, joille ulkonäkö on elämän suurin asia?
Mulla taas asiakaspalvelualalta on ihan toisenlainen kokemus. Ensinnäkin hankalia asiakkaita oli äärimmäisen vähän, suurin osa oli mukavia ja ystävällisiä. Ikävimmät muistot liittyvät muutamaan n. 50-60 miesasiakkaaseen, he olivat niin tietäviä kaikesta, tiesivät asiat paremmin kuin minä, joka olin alaani melkoisen perehtynyt. Ja sitten oli pari inhottavaa vanhempaa miesasiakasta, jotka harrastivat suorastaan seksuaalista häirintää, tai yrittivät. Osoitin heille ovea ja sanoin, että ei ole asiaa enää tähän putiikkiin. En muista ainoatakaan hankalaa naispuolista asiakasta, ainoastaan yhden ynseän n. 70 v entisen opettajan, mutta hän oli tunnettu ikävästä luonteestaan jo nuorena.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:58"]Mikäs ihme se on? Yli 40 v nainen on pelkkä yhteiskunnan ongelmajäte.
[/quote]
Samoin kuin yli 30 v mies :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:00"]Ehei kullannuppu, yli nelikymppisenä elämä vasta alkaa. Seksi muuttuu rakasteluksi, hankalat ihmiset jätetään pois elämästä ja aletaan nauttia joka hetkestä. Elämän parasta aikaa!
[/quote]
Totta, paitsi seksi on seksiä edelleen ja erittäin tuhmaa :) juoksin myös ekan maratonin 38-vuotiaana. Ei tarvi mielistellä ketään ja voi tosiaan unohtaa joutavat tyypit. Aivan mahtavaa!
Aijaa, mä toimin asiakaspalvelualalla ja asiakkaista n. 90 % on naisia ja ehkä 2/3 keski-ikäisiä. Kaikki on kivoja ja meillä juttua riittää, vaikka olen puolet nuorempi. Ajattelenkin usein asiakkaistani, että ihana nähdä, miten hyvää elämää sitä voi elää vanhempanakin ja nauttia elämän pienistä iloista. Oliskohan tässä nyt kyse vähän asiakaspalvelijan omastakin asenteesta? Kun itse on hymyileväinen ja ystävällinen, saa samaa takaisin. Jos itse on naama norsun veellä, niin ei kai se asiakaskaan kovin ihanasti sitten käyttäydy. Hänhän sentään maksaa saamastaan palvelusta!
Asiakaspalvelu ja keski-ikäiset naiset.. siinä voi olla myöskin sellainen kulma, että keski-ikäinen nainen osaa ja uskaltaa vaatia sen palvelun. Ja ehkä hieman paheksuu töppöasiakaspalvelijoita.
Halusin istua ravintolassa ikkunapöytään, paras pöytä koko ravintolassa mutta se oli siivoamatta. Emmin siinä ystävieni kanssa että menisikö vaan, tässä olisi mukavinta. Nuori tyttö huusi tiskiltä että teidän pitää odottaa että ehditään siivoamaan pöytä. Mikäpä siinä, odottelin rauhassa mihinkään liikkumatta, lueskelin listaa ja juteltiin. Tyttö tuli naama kireänä siivoamaan. Sai sitten ihan samaa asennetta meidän pöydältä. Ei hymyä, ei tervehdyksiä, mennään hänen valitsemallaan linjalla. Oli hieman kysymysmerkkinä siinä lopussa. Minua ei kiinnosta olla kohtelias jos tarjoilija alkaa näyttämään asennetta heti kun joku ei mene hänen kaavansa mukaan. Tämä on suurin syy miksi toisinaan olen tympeä asiakas.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:12"]
Tyttöystävä sanoi kerran (monen vuoden asiakaspalvelukokemuksella) että hankalimmat asiakkaat on keski-ikäiset naiset. Ne on heti valittamassa pikkujutuista ja puhuu ilkeästi. Sama havainto kyllä itselläni työelämästä naisvaltaisilla aloilla: ei tee ikä hyvää naisille.
[/quote]Sun tyttöystäväs taitaa olla sellainen hapannaama, joita paljon näkee asiakaspalvelussa, sellainen just että "ei vois vähempää kiinnostaa", pääsispä jo himaan...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:58"]Mikäs ihme se on? Yli 40 v nainen on pelkkä yhteiskunnan ongelmajäte. [/quote] Samoin kuin yli 30 v mies :)
[/quote]
30 v miehen vertaaminen 40 v naiseen ei voi olla kuin katkeran keski-ikäisen naisen harhaa. Ilmeisesti naiset saa tästä kiksejä.
Ihan tiedoksi että moni, todella moni mies voi kertoa sinulle, että naismenestys on huipussaan siinä 30-35-vuotiaana, kun on jo ehkä hyväpalkkainenkin ammatti ja vähän iän tuomaa itsevarmuutta ja karismaa. Moni entinen ujo runkkarikin huomaa, että naisia voi ihan oikeasti saada baarista mukaan. Toki homma voi mennä toisinpäin niillä miehillä, jotka ei ole muuta tehneet kuin viinaa kiskoneet 16-vuotiaasta lähtien. Mut hei, en mä halua mitenkään pilata iltaa tai mitään että ota tää ihan vaan ööö ... ironiana... jos tuntui pahalta lukea :)
Ehei kullannuppu, yli nelikymppisenä elämä vasta alkaa. Seksi muuttuu rakasteluksi, hankalat ihmiset jätetään pois elämästä ja aletaan nauttia joka hetkestä. Elämän parasta aikaa!