Keittiöpsykologit! Mikä kaverillani on, mikä tällaista aiheuttaa?
Haluaisin tietää, mikä kaverillani on, mikä tällaista aiheuttaa ja onko mitään parannuskeinoa?
Tai ees onko mitään vinkkejä miten hänen kanssa tulisi paremmin toimeen?
Kuvailen nyt vähän häntä:
- pakkomielteinen ulkonäön suhteen, näytettävä täydelliselle koko ajan. Laittaa botoxia, käy kampaajalla, aina uudet vaatteet jne. Ei vie edes roskia ilman täydellistä meikkiä.
- sosiaalinen media oltava täydellinen. Siis todella virheetön.
- halusi lapsen koska "kaikilla on", lapsi kuitenkin heitteillä ja muut hoitaa. Lähinnä joskus pukee sille merkkivaatteet ja ottaa kuvia instaan. Ei ymmärrä asioita lapsen näkökulmasta vaikka yritän selittää hänelle. Tuntuu ettei ymmärrä että lapsi on oikea ihminen.
- on TÄYSIN läheisriippuvainen, ei kestä yhtään olla yksin. Joka päivä joku kylässä tai hän jonkun luona
- ei pysty yhtään reflektoimaan omaa käytöstään, ei ymmärrä miksi joku asia voi loukata jne. Tekee herkästi itsestään uhrin, kääntää valokeilan aina itseensä tavalla tai toisella. Vähän niinkuin gaslighttaa, joskus kyselen häneltä anteeksipyynnön perään mutta päädynkin itse pyytämään anteeksi?
- kaiken kaikkiaan tehokas manipuloija. Erityisesti miehille tykkää räpytellä ripsiään ja esittää muuta kuin on. Elää miesten huomiosta. Haluaa aina olla se kaunein ja kiinnostavin nainen, suuttuu jos joku muu saa huomiota.
- todella runsasta päihteiden käyttöä, alkoa ja tabletteja päivittäin. Holtitonta rahankäyttöä, velkaantumista. "Lainaa" sukulaisilta, ystäviltä, joooooko pliiiiis maksan just takas!
- ottaa lemmikkejä ja hylkää ne heti
- ei halua likaantua tai tulla hikiseksi, yrittää nakittaa muut tekemään kaikki pikkujututkin. Laiska. Ei suostu siivoamaan jne, "ei sovi hänen arvolleen".
- haalii itselleen runsaan määrän tuttuja, tutun tuttuja yms, käyttää heitä siekailematta hyväkseen monella tapaa. Hylkää heti jos ei saa haluamaansa ja hankkii uusia.
- parisuhteet ja työsuhteet ei onnistu, loppuu heti alkuunsa. Hän ei ole kovin älykäs, ei peruskoulun jälkeistä koulutusta.
Onko tämä jokin persoonallisuushäiriö? Hänen vanhemmat ja lapsuus oli normaali niin mietin miksi hänestä tuli tällainen. Tila tuntuu pahenevan koko ajan, on jo lähes 40v.
Kommentit (38)
Raskainta hänessä varmaan kuitenkin se, että utelee kaiken, haluaa kuulla ihmisten salaisuudet. Kertoo ne heti eteenpäin eli täysin epäluotettava!
Myöskin aina myöhässä, jos lupaa tulla jonnekin, ei tule. Lupauksensa on täysin yhtä tyhjän kanssa.
Ap
Toivottavasti et ole tekemisissä. Miksi teit aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Raskainta hänessä varmaan kuitenkin se, että utelee kaiken, haluaa kuulla ihmisten salaisuudet. Kertoo ne heti eteenpäin eli täysin epäluotettava!
Myöskin aina myöhässä, jos lupaa tulla jonnekin, ei tule. Lupauksensa on täysin yhtä tyhjän kanssa.
Ap
Ainiin ja jatkuvat tölväisyt! Esim pyysi minua kahville:
"soitin jo Sussulle, Maijulle ja Tiinalle mut eivät päässeet niin piti sit lähtee sun kanssa! "
Tulee aina olo että oon suunnilleen joku vara-vaihtoehtojen b-suunnitelma.
Ap
Kuka tollasta romaania jaksaa lukea? Mutta joo, ton 2 kommentin jälkeen sä taidat olla se joka jakaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hän kertoi vastauksen kysymykseesi heti avauksensa alussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tollasta romaania jaksaa lukea? Mutta joo, ton 2 kommentin jälkeen sä taidat olla se joka jakaa kaiken.
Vähä-älyiset ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tulla hänen kanssaan paremmin toimeen! Ja ymmärtää mistä tämä kumpuaa. Voiko esim parantua terapialla?
Hän on kuitenkin parhaina päivinään loistava, ihmiset pörrää ympärillään ja hänessä on joku magneetin kaltainen vetovoima.
Saattaa myös spontaanisti kehua "en pärjäis ilman sua, oot mun paras ystävä" jne.
Ap
Hanki oma elämä. Miksi ihmeessä käytät aikaasi tällaiseen ihmiseen ja hänen persoonansa pohtimiseen. Mikä sinussa on vikana?
Huono itsetunto, kaipaa huomiota/hyväksyntää, elää jossain harhaluulossa että some = elämä? Elää somen kautta eikä siksi enää ymmärrä että esim. lapsesta ja lemmikeistä pitää ihan oikeasti huolehtia eikä vaan ottaa kivoja kuvia muille tykättäväksi?
Narsisti. Kaikki merkit sopii täydellisesti. Luulee olevansa muiden yläpuolelle, vaikka saavutuksia ei ole. Paitsi ehkä se lapsi jonka se teki vain statussymbolin takia. Yrittää korottaa itseään ulkonäöllä, koska ulkonäkö on narsisteille äärimmäisen tärkeä työkalu sosiaalisissa kanssakäymisissä. Muut ihmiset ovat vain työkaluja kotitöiden askareisiin ja raha-automaatteja, kun kela ei anna työttömälle tarpeeksi. Etsii itselleen elättäjää ja kilpailee jopa tuntemattomien naisten kanssa miehistä, koska narskun pitää päästä valitsemaan se parhain yksilö jotta muut saisivat sitten tyytyä jämäpaloihin.
Olisi muotia sanoa, että narsisti. Ehkäpä vaan pinnallisuutta yhdistettynä alhaisiin älynlahjoihin.
Ihmisen pitäisi itse haluta muuttua, jotta hän voisi parantua pääkoppa-asioistaan. Lisäksi en jaksa uskoa, että tulisi spontaanisti muuttumaan parempaan suuntaan. Hän näyttäisi pärjäävän tuollaisena ja muut ihmiset mahdollistavat tuon käytöksen.
Yleensä myös persoonallisuushäiriöt helpottavat ikääntymisen myötä. Toki päihteet puolestaan pilaavat aivoja.
Itse ottaisin etäisyyttä, jos ei ole elämässä mikään pakollinen tuttavuus, esim. omien lasten toinen vanhempi.
T: Keittiöpsykologi
Mitä ihmettä? Onko tämä keksitty tarina? Jos on totta, niin tee lastensuojeluilmoitus. Ei lapsi voi asua kodissa, jossa vanhempi vetää päivittäin viinaa ja tabuja.
Luulin että murrosikäisestä kyse, mutta liki nelikymppinen? Ehkä joku sekamuotoinen pershäiriö voisi olla, menee ehkä b-klusteriin.
Toisaalta tää on kuin jostain psykan oppikirjasta, on niin ilmiselva että vois olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Olisi muotia sanoa, että narsisti. Ehkäpä vaan pinnallisuutta yhdistettynä alhaisiin älynlahjoihin.
Ihmisen pitäisi itse haluta muuttua, jotta hän voisi parantua pääkoppa-asioistaan. Lisäksi en jaksa uskoa, että tulisi spontaanisti muuttumaan parempaan suuntaan. Hän näyttäisi pärjäävän tuollaisena ja muut ihmiset mahdollistavat tuon käytöksen.
Yleensä myös persoonallisuushäiriöt helpottavat ikääntymisen myötä. Toki päihteet puolestaan pilaavat aivoja.
Itse ottaisin etäisyyttä, jos ei ole elämässä mikään pakollinen tuttavuus, esim. omien lasten toinen vanhempi.
No olen vakavasti pohtinut, suljenko hänet kokonaan elämästäni pois sillä hänen tilansa tuntuu pahenevan näin keski-iän kynnyksellä. Lisäksi jatkuva mariseminen ja kiukuttelu on lisääntynyt viime vuosina voimakkaasti ja se on tosi kuluttavaa!
Lisäksi saattaa soittaa kännissä klo 2 yöllä ja suuttuu, jos en vastaa.
Sanoisinko että minun on "pakko" olla hänen kanssaan x verran tekemisissä. Tiedän miten hän mustamaalaa ihmisiä jotka ei häntä enää miellytä niin toki pelottaa ne seuraamukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen vakavasti pohtinut, suljenko hänet kokonaan elämästäni pois sillä hänen tilansa tuntuu pahenevan näin keski-iän kynnyksellä. Lisäksi jatkuva mariseminen ja kiukuttelu on lisääntynyt viime vuosina voimakkaasti ja se on tosi kuluttavaa!
Lisäksi saattaa soittaa kännissä klo 2 yöllä ja suuttuu, jos en vastaa.
Sanoisinko että minun on "pakko" olla hänen kanssaan x verran tekemisissä. Tiedän miten hän mustamaalaa ihmisiä jotka ei häntä enää miellytä niin toki pelottaa ne seuraamukset.Ap
Miten niin mustamaalaus pelottaa, jos kaikki hänen tutun tutun tuttunsa tietävät millainen epävakaa yksilö kyseessä? Välit vain poikki ja rikosilmoitus kunnianloukkauksesta, kun mustamaalaus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Onko tämä keksitty tarina? Jos on totta, niin tee lastensuojeluilmoitus. Ei lapsi voi asua kodissa, jossa vanhempi vetää päivittäin viinaa ja tabuja.
Toinen vanhempi hoitaa lasta n 80% ajasta, loput ajasta "kaverini" vie hänet omalle äidilleen tai oikeastaan kenelle tahansa joka suostuu hoitamaan joten miten se auttaisi mielestäsi tilanteessa?
En halua tehdä kiusaa tuolle toiselle vanhemmalle joka jo nyt joutuu elämään tällaisen exän ja tilanteen kanssa. Uskon että lapsi jossain vaiheessa kieltäytyy itse menemästä enää äidilleen ja hyvä niin.
Ap
Jos on noin hankala jo nyt niin pahemmaksi menee kun ikää tulee ja ainakin jollain tasolla tajuaa että alkaa vanhenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhempi hoitaa lasta n 80% ajasta, loput ajasta "kaverini" vie hänet omalle äidilleen tai oikeastaan kenelle tahansa joka suostuu hoitamaan joten miten se auttaisi mielestäsi tilanteessa?
En halua tehdä kiusaa tuolle toiselle vanhemmalle joka jo nyt joutuu elämään tällaisen exän ja tilanteen kanssa. Uskon että lapsi jossain vaiheessa kieltäytyy itse menemästä enää äidilleen ja hyvä niin.Ap
Jos exän luona on kaikki hyvin niin ei hänelle tule mitään ongelmia lasusta. Lapsen turvallisuus on tässä tärkeintä, ei sinun kaveri. Ajattele lasta.
Miksi pohdit asiaa? Etkä ole hänen kaverinsa.