Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen tavattava lasta, jonka nainen on hankkinut huijaamalla?

Vierailija
15.06.2015 |

Esimerkiksi valehtelemalla ehkäisystä.

Itse en tiedä, pystyisinkö tai haluaisinko olla missään tekemisissä lapsen ja hänen äitinsä kanssa.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:50"]

Taustaa, olen tuntenut miehen useita vuosia, takana muutama kännipano, aina käytetty kumia ja olen kertonut että en pillereitä käytä. No vikalla kerralla tulin raskaaksi kun emme kumia käyttäneet, nyt mies sitä mieltä että en ole hänelle koskaan kertonut etten käytä mitään. Hän ei halua lasta nähdä eikä tunnustaa ja on sitä mieltä että saan itse hoitaa lapsen. Lapsen hoitaminen yksin on minulle ihan ok, mutta kyllä haluaisin että mies lapsen tunnustaa, lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Mies ei halua tunnustaa lasta, koska ei halua joutua maksamaan elareita lapsesta mitä ei ole koskaan halunnutkaan. Joten ottakaa kantaa että laitanko miehen tunnustamaan lapsen, lapsella olisi tällöin isä edes paperilla vai annanko olla.

[/quote]

Laitat tunnustamaan, silloin lapsi tietää, että hänellä on isä jossain. Lisäksi miehille tekee ihan hyvää joutua vastaamaan tekemisistään. Kännipano ei ole ehkäisyn synonyymi.

[/quote]

Miehille pitäisi tulla oikeus vastaavaan. Jos vähän epäilee isyyttää niin lapsi testattavaksi!

[/quote]

Miten niin pitäisi? Miehillä on tuo oikeus jo nyt.

[/quote]

Miehellä ei ole oikeutta vaatia isyystestiä jos nainen sitä vastustaa. Jos lortto panee ruotsinlaivalla niin aviomies on aina lapsen isä jos nainen näin haluaa. Ja jos mies sivusuhteessa saattaa naisen raskaaksi ja tekee lapsen, lapsen oikealla isällä ei ole mahdollisuuksia vaatia lasta testattavaksi.

Vierailija
42/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:10"]

Ei tarvitse. Kysehän ei ole miehen lapsesta muuten kuin biologisesti ja juridisesti. Lapsen ja vanhemman suhde on kuitenkin ensisijaisesti muuta kuin pala paperia.

[/quote]

Ei siis, lapsen ja vanhemman suhde on muutakin kuin pala paperia silloin kun lapsen oikea isä onkin postinkantaja. Silloin kun mies on tietämättään siittänyt lapsen, se paperinpala on juurikin se joka velvoittaa.

T: Tasa-arvomammat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies on humalassa, kun laukeaa ja luuli, että nainen käytti ehkäisyä? Alentuneesti syyntakeettoman hyväksikäyttöä? Onko rikollista?

Onko miehellä missään epäselvässä tilanteessa koskaan mitään oikeusturvaa, vai aina oma syy?

Vierailija
44/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:46"]

Voi hyvät herrat. Käyttäkää sitä kumia, niin ei tarvitse sitten vauvapalstalla itkeä miten ilkeä nainen "huijasi". Varmaan näitäkin naisia on, mutta ottakaa nyt huomioon, että ihan oikeastikin ehkäisy voi pettää ja silloin tulee raskaaksi, halusi tai ei.

Muistakaa nyt se biologinen fakta, että sukupuoliyhdynnästä voi tulla raskaaksi. Ja että siihen tarvitaan kaksi. Kumpikin on vastuussa, mies ja nainen. Kumpikin. MYÖS SINÄ. 

Siis: älä pane paljaalla, jos et halua isäksi. Simppeliä!

[/quote]

Periaatteessa simppeliä, mutta miehen ei siis pitäisi voida luottaa edes pitkäaikaiseen kumppaniinsa kun tämä sanoo käyttävänsä ehkäisyä vaan lähtökohtaisesti oletettava, että toinen valehtelee kuitenkin? Varmaan kiva parisuhde tuossa vaiheessa.

[/quote]

No enpä usko, että tässä tapauksessa on kyse pitkäaikaisesta kumppanista. Tai no, huonomman aineksen mielestä pitkäaikainen kumppani = kolme kuukautta kimpassa.

[/quote]

Eiköhän suuri osa kusetuksista tapahdu juurikin pitkissä suhteissa!

Vierailija
45/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:22"]

Entä jos mies on humalassa, kun laukeaa ja luuli, että nainen käytti ehkäisyä? Alentuneesti syyntakeettoman hyväksikäyttöä? Onko rikollista?

Onko miehellä missään epäselvässä tilanteessa koskaan mitään oikeusturvaa, vai aina oma syy?

[/quote]

Oikeusturva tai alkoholi eivät  poista ihmisen vastuuta omista teoistaan.

Vierailija
46/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:21"]

Miehellä ei ole oikeutta vaatia isyystestiä jos nainen sitä vastustaa. Jos lortto panee ruotsinlaivalla niin aviomies on aina lapsen isä jos nainen näin haluaa. Ja jos mies sivusuhteessa saattaa naisen raskaaksi ja tekee lapsen, lapsen oikealla isällä ei ole mahdollisuuksia vaatia lasta testattavaksi.

[/quote]

"Isyyden kumoamista koskevan kanteen voi nostaa aviomies, äiti tai lapsi. Aviomiehen ja äidin on pantava kanne vireille viiden vuoden kuluessa lapsen syntymästä. Jos aviomiehellä tai äidillä on ollut laillinen este tai hän näyttää muun erittäin painavan syyn, minkä vuoksi kannetta ei ole aikaisemmin nostettu, voi hän panna kanteen vireille 2 momentissa säädetyn määräajan kuluttuakin. Aviomiehellä ei ole oikeutta nostaa kannetta, jos hän, saatuaan tietää toisen maanneen äidin lapsen siittämisaikana, on lapsen syntymän jälkeen kirjallisesti selittänyt lapsen omakseen." https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1975/19750700

Vierailija
47/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:50"] Taustaa, olen tuntenut miehen useita vuosia, takana muutama kännipano, aina käytetty kumia ja olen kertonut että en pillereitä käytä. No vikalla kerralla tulin raskaaksi kun emme kumia käyttäneet, nyt mies sitä mieltä että en ole hänelle koskaan kertonut etten käytä mitään. Hän ei halua lasta nähdä eikä tunnustaa ja on sitä mieltä että saan itse hoitaa lapsen. Lapsen hoitaminen yksin on minulle ihan ok, mutta kyllä haluaisin että mies lapsen tunnustaa, lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Mies ei halua tunnustaa lasta, koska ei halua joutua maksamaan elareita lapsesta mitä ei ole koskaan halunnutkaan. Joten ottakaa kantaa että laitanko miehen tunnustamaan lapsen, lapsella olisi tällöin isä edes paperilla vai annanko olla. [/quote]   Mikä sun motiivi on pitää lapsi, jota isä ei halua? Oletko vähän pehmeä päästäsi? Ajatteletko ollenkaan miestä tai lasta ja niiden tulevaisuutta? Miksi et etsi miestä joka HALUAA lapsen kanssasi? Ei ole vittuilua, vaan ihan aidosti haluaisin ymmärtää motiivisi. [/quote] Ei se lapsen vika ole, että sai alkunsa noin. Tottakai minä pidän lapsen ja kannan vastuun siitä, että olen ilman ehkäisyä pannut. Minulle abortti ei ole ratkaisu tähän.

[/quote]

Jos abortti ei ole ratkaisu, niin miksi jaat vittuasi kännipanoille?

Lapsen ja isän koko loppuelämään vaikuttava päätös, sinun ITSEKKÄÄSTÄ päätöksestäsi ja vittusi jakamisesta?

Muiden elämän pilaaminen on sinulle ihan FINE, koska sinä olet ITSEKÄS?

Vierailija
48/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät herrat. Käyttäkää sitä kumia, niin ei tarvitse sitten vauvapalstalla itkeä miten ilkeä nainen "huijasi". Varmaan näitäkin naisia on, mutta ottakaa nyt huomioon, että ihan oikeastikin ehkäisy voi pettää ja silloin tulee raskaaksi, halusi tai ei.

Muistakaa nyt se biologinen fakta, että sukupuoliyhdynnästä voi tulla raskaaksi. Ja että siihen tarvitaan kaksi. Kumpikin on vastuussa, mies ja nainen. Kumpikin. MYÖS SINÄ. 

[/quote]

Periaatteessa simppeliä, mutta miehen ei siis pitäisi voida luottaa edes pitkäaikaiseen kumppaniinsa kun tämä sanoo käyttävänsä ehkäisyä vaan lähtökohtaisesti oletettava, että toinen valehtelee kuitenkin? Varmaan kiva parisuhde tuossa vaiheessa.

[/quote]

Toteuta mammojen ohjeita ja kerro vaimollesi että koskaan ei voi tietää jos nainen valehtelee käyttävänsä pillereitä -> kohta ei ole vaimoa.

No niin, kohta joku mamma tulee sanomaan, ettei miehen sitä oikeaa syytä pidäkään myöntää. Ja sitten kohta taas valitetaan, kun miehet on niin epärehellisiä ja suhteissa ei voida olla avoimia kaikesta.

Vierailija
49/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:28"]

[/quote]

"Isyyden kumoamista koskevan kanteen voi nostaa aviomies, äiti tai lapsi. Aviomiehen ja äidin on pantava kanne vireille viiden vuoden kuluessa lapsen syntymästä. Jos aviomiehellä tai äidillä on ollut laillinen este tai hän näyttää muun erittäin painavan syyn, minkä vuoksi kannetta ei ole aikaisemmin nostettu, voi hän panna kanteen vireille 2 momentissa säädetyn määräajan kuluttuakin. Aviomiehellä ei ole oikeutta nostaa kannetta, jos hän, saatuaan tietää toisen maanneen äidin lapsen siittämisaikana, on lapsen syntymän jälkeen kirjallisesti selittänyt lapsen omakseen." https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1975/19750700

[/quote]

Kuka tahansa mies ei voi vaatia isyyden selvittämistä jos äiti sitä vastustaa, lapsen tunnustanut mies kuitenkin voi sitä vaatia äidin vastustuksesta huolimatta.

"Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä."

Vierailija
50/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moraalini kyllä sallisi ehkäisystä valehtelemisen, jos kuumeisesti haluaisin lapsen eikä halukasta isäkandidaattia olisi näkyvissä. En kyllä sitten vaatisi elareita, koska lapsen saaminen on se pointti, ei rahan saaminen. Ainoa syy miksi en ole noin jo toiminut on se, etten halua lasta niin tyhmältä isältä, joka uskoo naisen vakuuttelut ehkäisystä.

Vierailija
51/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:35"]

Mun moraalini kyllä sallisi ehkäisystä valehtelemisen, jos kuumeisesti haluaisin lapsen eikä halukasta isäkandidaattia olisi näkyvissä. En kyllä sitten vaatisi elareita, koska lapsen saaminen on se pointti, ei rahan saaminen. Ainoa syy miksi en ole noin jo toiminut on se, etten halua lasta niin tyhmältä isältä, joka uskoo naisen vakuuttelut ehkäisystä.

[/quote]

Just. Lapsesi parasta ajattelisit siis? Ja en hetkeäkään usko ettet olisi elareita huutelemassa.

Ellet nyt ole niitä palstan miljonäärinaisia, joita täällä pyörii pilvin pimein.

Vierailija
52/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun naisten kommentit saavat minut voimaan pahoin. Nyt lentää oksennus xO´´´´´´

Vierailija
53/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni avautui 5 vuotta suhteen päättymiseen jälkeen raivoamalla että minä huijasin hänet isäksi. 4 kertaa! Neljä yhteistä lasta siis meillä 10 vuoden aikana. Olin kuulemma väittänyt etten voi tulla raskaaksi,  vaikka minulla oli jo yksi lapsi kun menimme yhteen :D En koskaan sellaista väittänyt, enkä ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä enkä koskaan väittänytkään sellaista käyttäväni. Neljä kertaa meni siis miehellä oppimiseen että ilman ehkäisyä voi tulla raskaaksi ja jälkeenpäin väittää että minä huijasin hänet neljän lapsen isäksi. Vastasin kysymällä onko hänellä kenties jokin kehitysvamma kun kesti noin kauan tajuta miten niitä lapsia tulee. Että eipä sinänsä yllätä nämä "huijatut" miehet täällä. Luulen että suurin osa vain muna sojossa aivot ameeban tasolle taantuneena kun kaikki verenkierto siellä alapäässä pistää vaan menemään (jopa kerta toisensa jälkeen!) ja sitten kun ei isyys kiinnostakaan onkin tullut naisen "huijaamaksi". 

Vierailija
54/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Vulva vaan niin Pyhä edelleenkin, mistä ketju on loistava osoitus.

Eikä teitä palstamammoja koskaan edes hävetä oma typeryytenne?

Vierailija
55/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:19"]

[/quote]

[/quote]

No enpä usko, että tässä tapauksessa on kyse pitkäaikaisesta kumppanista. Tai no, huonomman aineksen mielestä pitkäaikainen kumppani = kolme kuukautta kimpassa.

[/quote]

Eiköhän suuri osa kusetuksista tapahdu juurikin pitkissä suhteissa!

[/quote]

Alemman aineksen kolmen kuukauden pitkissä suhteissa varmasti tapahtuukin kusetusta. Hyvin tyypillistä käytöstä teille.

Vierailija
56/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:50"]

Taustaa, olen tuntenut miehen useita vuosia, takana muutama kännipano, aina käytetty kumia ja olen kertonut että en pillereitä käytä. No vikalla kerralla tulin raskaaksi kun emme kumia käyttäneet, nyt mies sitä mieltä että en ole hänelle koskaan kertonut etten käytä mitään. Hän ei halua lasta nähdä eikä tunnustaa ja on sitä mieltä että saan itse hoitaa lapsen. Lapsen hoitaminen yksin on minulle ihan ok, mutta kyllä haluaisin että mies lapsen tunnustaa, lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Mies ei halua tunnustaa lasta, koska ei halua joutua maksamaan elareita lapsesta mitä ei ole koskaan halunnutkaan. Joten ottakaa kantaa että laitanko miehen tunnustamaan lapsen, lapsella olisi tällöin isä edes paperilla vai annanko olla.

[/quote]

Laitat tunnustamaan, silloin lapsi tietää, että hänellä on isä jossain. Lisäksi miehille tekee ihan hyvää joutua vastaamaan tekemisistään. Kännipano ei ole ehkäisyn synonyymi.

[/quote]

Miehille pitäisi tulla oikeus vastaavaan. Jos vähän epäilee isyyttää niin lapsi testattavaksi!

[/quote]

Miten niin pitäisi? Miehillä on tuo oikeus jo nyt.

[/quote]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Aviomiehellä on oikeus kiistää isyytensä siihen asti, kun lapsi on kolmevuotias. Laki on myös muuttumassa eli mies saa vaatia isyystestiä eikä nainen voi sitä kieltää (poislukien avio-olettama).

Vierailija
57/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meinaatko, että saisit pienemmän tuomion, jos kännissä tapat jonkun? Humalatila EI laske mitään vastuuta.

Vierailija
58/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset ihmettelee, miksi miehet haluavat peppuseksiä :D

Vierailija
59/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:35"]

[/quote]

Just. Lapsesi parasta ajattelisit siis? Ja en hetkeäkään usko ettet olisi elareita huutelemassa.

Ellet nyt ole niitä palstan miljonäärinaisia, joita täällä pyörii pilvin pimein.

[/quote]

Ajattelisin ensin itseäni, ja sitten kun lapsi on olemassa, hänen parastaan.

Useimmat meistäkin ovat joka tapauksessa kiitollisia siitä, että ovat saaneet syntyä, vaikka harvalla on täydellinen lapsuudenkoti ollut.

En ole miljonääri, mutta tiedän, että Kela maksaa minimielatustuen, jos toinen vanhempi ei syystä tai toisesta maksa sitä lapsesta.

Ihmisten ei pitäisi olla niin katkeria. Elämää tämä vain on, ja elämää pitää elää.

Vierailija
60/137 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:43"]

[/quote]

Meinaatko, että saisit pienemmän tuomion, jos kännissä tapat jonkun? Humalatila EI laske mitään vastuuta.

[/quote]

Nainen juottaa miestä, jotta saa valehdeltua ehkäisyn. Tai esimerkiksi ottaa kortsun pois huomaamatta, koska mies on humalassa.

Tai tyhjentää käytetyn kortsun sisäänsä vessan roskiksesta salaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme