Leimataanko huumeiden viihdekäyttäjä narkkariksi?
Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että huumeita voi käyttää kohtuudella, aivan kuin alkoholiakin.
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:57"]
Ei tämä ole minun mittapuuni. Googlaa vaikka alkoholiriippuvuuden diagnostiset kriteerit. Ihmiset ovat erilaisia, mutta kyse on kaikilla riippuvuussairaudesta.
[/quote]
Lähinnä kyseessä on nyt se oma mielipiteesi siitä, kuinka paljon tai vähän tai useammin tai harvemmin ihmisen pitää alkoholia käyttää, että kutsut käyttäjää alkoholistiksi. Google ei kerro mielipidettäsi.
Huumeiden käyttäjä = narkomaanirotta joka levittää tauteja. T: terveysalalla työskentelevä.
Kyllä se asia on niin että alkoholiin VOI kuolla, ja kannabikseen EI VOI KUOLLA. Puhun yliannostuksen mahdollisuudesta. Keuhkoille tekee hallaa toki jos polttaa mutta nautintotapoja on käsittääkseni useita muitakin jotka eivät ole haitallisia. Valtaapitävien intresseihin Suomessa kuuluu viinamonopoli ja terveydenhuoltomonopoli tavalla tai toisella. Alkoholi on parempi päihde sallittuna koska se taannuttaa ihmisiä juuri sopivasti, kukaan ei jaksa kapinoida tai kyseenalaistaa. Vaan kun kerta viikonloppuna sait "nollata" niin nyt pitää jaksaa taas viikko painaa töissä, 50h vähintään, että on sitten ensi viikonloppuna taas puhdas omatunto ottaa vinettoo. Tämä on yksi veronmaksukone koko Suomi ja Suomalaiset on ihan lampaita. Kuolisipa äkkiä vanhat ikäluokat pois niin alettaisiin nähdä edes jotain muutosta tässä porvarien hallitsemassa lammaskansassa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:02"]
Huumeiden käyttäjä = narkomaanirotta joka levittää tauteja. T: terveysalalla työskentelevä.
[/quote]
Ja siinä taas yksi mielikuvitushenkilö, joka luulee jälleen kerran olevansa paljon enemmän mitä oikeasti on, kommentoi perinteiseen tyyliinsä täyttä diibadaabaa. Että ihan terveysalalla... Hohhoijaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:56"]
Ajattele, mä pääsen tuohon samaan tilaan, ja ilman mitään "blosseja". Meditoimalla tai hyvää kirjallisuutta lukien, luonnossa. Siihen tilaan, jossa ymmärtää tätä maailmaa, ihmisiä, itseään ja rakkautta syvemmin.
[/quote]
Jos et ole koskaan kannabista edes kokeillut, niin aika väkinäistä on edes yrittää esittää, että pääset vastaavaan tilaan meditoimalla, sillä ei se ole kuitenkaan lainkaan sama asia. Kannabis kylläkin auttaa meditoimisessa.
[/quote]
Vai niin. Kannabispössyttelijät ovat oma jääräpäinen heimonsa, jotka vapaaehtoisesti tuhoavat aivojaan ja keuhkojaan, ja yrittävät saada muut seuramaan. Pössyttelyn tuloksena hampaat kellastuvat, keuhkot mustuu, pää pehmenee ja silmät alkaa punottaa. Hienoa jos mikä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:03"]
Kyllä se asia on niin että alkoholiin VOI kuolla, ja kannabikseen EI VOI KUOLLA. Puhun yliannostuksen mahdollisuudesta. Keuhkoille tekee hallaa toki jos polttaa mutta nautintotapoja on käsittääkseni useita muitakin jotka eivät ole haitallisia. Valtaapitävien intresseihin Suomessa kuuluu viinamonopoli ja terveydenhuoltomonopoli tavalla tai toisella. Alkoholi on parempi päihde sallittuna koska se taannuttaa ihmisiä juuri sopivasti, kukaan ei jaksa kapinoida tai kyseenalaistaa. Vaan kun kerta viikonloppuna sait "nollata" niin nyt pitää jaksaa taas viikko painaa töissä, 50h vähintään, että on sitten ensi viikonloppuna taas puhdas omatunto ottaa vinettoo. Tämä on yksi veronmaksukone koko Suomi ja Suomalaiset on ihan lampaita. Kuolisipa äkkiä vanhat ikäluokat pois niin alettaisiin nähdä edes jotain muutosta tässä porvarien hallitsemassa lammaskansassa.
[/quote]
Alkoholi on tosiaan tuhoisin huume aivoille, ja kuten totesit, sitä käyttämällä ei järki pahemmin kasva.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:07"]
Vai niin. Kannabispössyttelijät ovat oma jääräpäinen heimonsa, jotka vapaaehtoisesti tuhoavat aivojaan ja keuhkojaan, ja yrittävät saada muut seuramaan. Pössyttelyn tuloksena hampaat kellastuvat, keuhkot mustuu, pää pehmenee ja silmät alkaa punottaa. Hienoa jos mikä.
[/quote]
Kannabiksessa ei ole mitään myrkyllistä siitäkään huolimatta, että sinä yrität niin väittää. Jos siinä jotain myrkyllistä olisi, sen lääkäkäyttökin olisi täysin mahdotonta. Jos kannabissavu pelottaa, tee leivonnaisia tai käytä vaporisaattoria.
Olen katkaissut kaksi tärkeää ihmissuhdetta viihdekäytön takia. Molemmissa tapauksissa kuvioissa oli mukana myös väkivaltaisuutta. En usko sattumiin. Tämän takia minulla on nollatoleranssi viihdekäyttöön, ja toivoisinkin teiltä aikuisilta ihmisiltä, ettette kirjoittelisi huumeista ihannoivaan sävyyn keskustelupalstoille, joita lapsennekin saattavat lukea. Pitäkää käsityksenne ominanne.
Huumausaineiden dekriminalisointi tulisi suorittaa Suomessa ja näyttää keskisormea näille uskovaisille ja junteille jotka PELKÄÄ, ja joiden pelon avulla porvarit pitävät valtaa tässä maassa. Ihmisellä on tarve päihtyä jostain, kaikki täyttävät tätä tarvettaan jollain, entiset linnakundit löytää Jumalan ja hihhulit muutenkin saa tämän tarpeensa täyteen jeesuksesta tai jostain muusta hengellisestä huuhaasta, toiset liikunnasta, toiset naimisesta, toiset autoilusta, toiset shoppailusta, toiset valehtelusta, toiset auttamisesta, toiset ruuasta.... Mutta kaikki ketkä ovat riippuvaisia jostain muusta kuin "huumausaineista", eivät tunnista olevansa riippuvaisia yhtään mistään ja samalla katsovat alaspäin näistä "aineista" riippuvaista...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]
Olen katkaissut kaksi tärkeää ihmissuhdetta viihdekäytön takia. Molemmissa tapauksissa kuvioissa oli mukana myös väkivaltaisuutta. En usko sattumiin. Tämän takia minulla on nollatoleranssi viihdekäyttöön, ja toivoisinkin teiltä aikuisilta ihmisiltä, ettette kirjoittelisi huumeista ihannoivaan sävyyn keskustelupalstoille, joita lapsennekin saattavat lukea. Pitäkää käsityksenne ominanne.
[/quote]
Jos vaikkapa toteaa, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, niin ei siinä mitään ihannointia tarvitse ole. Fakta asia kuitenkin, oli asian vastustaja tai ei. Lisäksi veikkaan, että väkivaltaisissa ihmissuhteissasi on kuitenkin käytetty jotain muutakin päihdettä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:07"]
[/quote]
Kannabiksessa ei ole mitään myrkyllistä siitäkään huolimatta, että sinä yrität niin väittää. Jos siinä jotain myrkyllistä olisi, sen lääkäkäyttökin olisi täysin mahdotonta. Jos kannabissavu pelottaa, tee leivonnaisia tai käytä vaporisaattoria.
[/quote]
Ei kiitos kannabispsykoosille. Olet hölmö neuvoessasi täällä...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:57"]
Ei tämä ole minun mittapuuni. Googlaa vaikka alkoholiriippuvuuden diagnostiset kriteerit. Ihmiset ovat erilaisia, mutta kyse on kaikilla riippuvuussairaudesta.
[/quote]
Lähinnä kyseessä on nyt se oma mielipiteesi siitä, kuinka paljon tai vähän tai useammin tai harvemmin ihmisen pitää alkoholia käyttää, että kutsut käyttäjää alkoholistiksi. Google ei kerro mielipidettäsi.
[/quote]
Kysyit minun mielipidettäni? Minun mielestäni ei ole selkeitä rajoja, koska ihmiset ovat erilaisia. Toiselle voi kehittyä riippuvuus samoilla määrillä, millä toiselle ei.
Voit kokeilla olla vaikka kuukauden ilman. Jos ei ole riippuvainen, se lienee helppoa. Jos ajatuskin tuntuu mahdottomalta, on syytä pysähtyä miettimään omaa juomistaan, tai käyttämistään.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:14"]
Huumausaineiden dekriminalisointi tulisi suorittaa Suomessa ja näyttää keskisormea näille uskovaisille ja junteille jotka PELKÄÄ, ja joiden pelon avulla porvarit pitävät valtaa tässä maassa. Ihmisellä on tarve päihtyä jostain, kaikki täyttävät tätä tarvettaan jollain, entiset linnakundit löytää Jumalan ja hihhulit muutenkin saa tämän tarpeensa täyteen jeesuksesta tai jostain muusta hengellisestä huuhaasta, toiset liikunnasta, toiset naimisesta, toiset autoilusta, toiset shoppailusta, toiset valehtelusta, toiset auttamisesta, toiset ruuasta.... Mutta kaikki ketkä ovat riippuvaisia jostain muusta kuin "huumausaineista", eivät tunnista olevansa riippuvaisia yhtään mistään ja samalla katsovat alaspäin näistä "aineista" riippuvaista...
[/quote]
Jeesus-riippuvaiset ovat ainakin monta kertaa paljon enemmän sekaisin kuin ns. huumeriippuvaiset.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]
[/quote]
Jos vaikkapa toteaa, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, niin ei siinä mitään ihannointia tarvitse ole. Fakta asia kuitenkin, oli asian vastustaja tai ei. Lisäksi veikkaan, että väkivaltaisissa ihmissuhteissasi on kuitenkin käytetty jotain muutakin päihdettä.
[/quote]
Ei mitään muita päihteitä, eivätkä olleet minun parisuhteitani. Molemmat käyvät päivätöissä, toinen kansankynttilänä. Toinen käytti muuta kuin kannabista.
"Olen katkaissut kaksi tärkeää ihmissuhdetta viihdekäytön takia. Molemmissa tapauksissa kuvioissa oli mukana myös väkivaltaisuutta. En usko sattumiin. Tämän takia minulla on nollatoleranssi viihdekäyttöön, ja toivoisinkin teiltä aikuisilta ihmisiltä, ettette kirjoittelisi huumeista ihannoivaan sävyyn keskustelupalstoille, joita lapsennekin saattavat lukea. Pitäkää käsityksenne ominanne."
Olisiko liikaa pyydetty jos voisit valottaa hieman, että mitä aineita nämä väkivaltaan turvautuneet henkilöt käyttivät, ja millaisissa tilanteissa he käyttivät väkivaltaa ? Verrokiksi tähän keskusteluun.... Kiitos jo etukäteen jos jaksat.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:15"]
Ei kiitos kannabispsykoosille. Olet hölmö neuvoessasi täällä...
[/quote]
Kannabispsykoosihan tulee suunnilleen yhdelle kymmenestätuhannesta käyttäjästä. Eli se on siis erittäin harvinainen, ja monet psykoosit voitaisiin myös ennaltaehkäistä asiallisella valistuksella, jota ei tosin anneta. Alkoholipsykoosi taas on huomattavasti yleisempi ja ihan arkipäivää. Lisäksi on vielä kofeiinipsykoosit ja muidenkin päihteiden aiheuttamat psykoosit. Sellaista päihdettä kuin ei taida edes olla, joka ei jossain määrin lisäisi psykoosiriskiä.
En jostain syystä pysty tällä kännykällä lainaamaan, mutta joku tuolla aikaisemmin väitti, ettei voi uskoa ekan kannabisannoksen saavan skitsofreniaa puhkeamaan. Kuukletahan vähän, nimenomaan skitsofrenian puhkeaminen siihen herkillä on yksi vaikeimmista kannabiksen ongelmista. Kukaan kun ei tiedä etukäteen, onko itsellä tällaista herkkyyttä, se on lisäksi kohtalaisen yleinen. Sairaus voi puhjeta hyvinkin pienestä määrästä. Mun molemmat vanhemmat on psykiatreja päihdepuolella, ovat nähneet niin monta yhdellä polttelukokeilulla elämänsä lopullisesti pilannutta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:17"]
Kysyit minun mielipidettäni? Minun mielestäni ei ole selkeitä rajoja, koska ihmiset ovat erilaisia. Toiselle voi kehittyä riippuvuus samoilla määrillä, millä toiselle ei. Voit kokeilla olla vaikka kuukauden ilman. Jos ei ole riippuvainen, se lienee helppoa. Jos ajatuskin tuntuu mahdottomalta, on syytä pysähtyä miettimään omaa juomistaan, tai käyttämistään.
[/quote]
Eli enää et väitäkään, että satunnaisestikin alkoholia käyttävä on alkoholisti? Eli voidaan siis myös todeta, että satunnaisesti huumeitakaan käyttävä ei ole narkomaani, jos ei käytä huumeita ainakaan useammin kuin alkoholia käyttävä ei-alkoholisti (sinun mittapuusi mukaan) alkoholia
Mä olen niin narkki. Pössyttelen pari kertaa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:56"]
Ajattele, mä pääsen tuohon samaan tilaan, ja ilman mitään "blosseja". Meditoimalla tai hyvää kirjallisuutta lukien, luonnossa. Siihen tilaan, jossa ymmärtää tätä maailmaa, ihmisiä, itseään ja rakkautta syvemmin.
[/quote]
Jos et ole koskaan kannabista edes kokeillut, niin aika väkinäistä on edes yrittää esittää, että pääset vastaavaan tilaan meditoimalla, sillä ei se ole kuitenkaan lainkaan sama asia. Kannabis kylläkin auttaa meditoimisessa.