Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikkaatteko pyykit suoraan kuivumasta kaappiin?

Vierailija
14.06.2015 |

Itse olen aina laittanut suoraan kaappiin, mutta olen huomannut että hirveän moni ei tee niin vaan siirtää ne vaan yhteen kasaan. Täällä kun kehtaa kysyä niin miksi ihmeessä ette laita suoraan kaappiin? Ymmärtäisin jos ne silitettäisiin, mutta kun useimmat eivät kuitenkaan sitä tee.
Jokainen tekee miten tykkää, ei häiritse mua mutta ihmetyttää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. meillä muija tekee kans noin eikä se osaa siihen mitään vastata. Hermostuu kun kysyn miksi vaatteet on kasassa eikä kaapissa.

Vierailija
2/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitettävät siirrän kasaan odottamaan otollista silityshetkeä. Muut viikkaan kaappiin. Jos mies saisi päättää, pyykki kulkisi narulta suoraan päälle, sitten lattialle kierittelemään, sieltä mahdollisesti puolen vuoden päästä koneeseen, sieltä narulle ja taas päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kaappiin. Ei olis edes paikkaa mihin kerätä kasaan ja lisäksi en halua ryppyisiä vaatteita, kun en silittämistä harrasta.

Vierailija
4/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suoraan kuivumasta kaappiin. Ihmettelen tuollaista välivaihetta, sehän vaan lisää työtä. Ei ihme, että kotitöitä riittää...

Vierailija
5/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:57"]En tiiä. meillä muija tekee kans noin eikä se osaa siihen mitään vastata. Hermostuu kun kysyn miksi vaatteet on kasassa eikä kaapissa.
[/quote]

Mitä jos itse viikkaisit ne jatkossa?

Vierailija
6/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole edes kuullut että joku laittaisi ne muualle kuin kaappiin :o. Miksi ihmeessä, samalla vaivallahan ne laittaa kaappiin kuin jonnekin pöydille lojumaan? Sama kuin tyhjentäisi tiskikoneesta astiat jonnekin muualle kuin kaappiin...

Vierailija
7/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä otan pyykit narulta saunassa, viikkaan telineen päällä ja siirrän kaikkien omat viikatut pinot lauteille riviin. Sieltä sitten hakevat kukin omansa. Jos niitä ei haeta, ne on siellä sitten siihen asti että joskus laitan ne, lasten kaapit on välillä silleen mullinmallin, etten edes halua avata niitä, koska en voi jättää sitten niitä silleensä.

Vierailija
8/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että siinä lajittelussa ja käärimisessä on oma hommansa jota ei aina jaksa ja kerkiä tehdä ja kuivuri pitää saada tyhjäksi. Ei niitä vaatteita voi suoraan kaappiin kuivurista kantaa, vaan pitää lajitella perheenjäsenten vaatteet ja eri vaatteet erilailla, jotkut menee henkarille, sukille pitäisi löytää pari, ja varsinkin lasten sukkien kanssa on aina ongelmaa. Olishan se kiva että olisi niin reipas että aina heti tekisi sen, mutta minkäs teet, kun ei tule tehtyä. Sitten pitää kerralla tehdä neljän koneellisen läjä.

Vierailija
9/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silitettävät viikkaan pinoon, ja vien samalla kaappiin. Silitettävät jää lojumaan kuivausrummun päällä olevaan koriin aikaa, kun viitsin vaivautua silittämään. Vihaan silittämistä, joten ovat korissa todella pitkään.

Vierailija
10/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:09"]Sen takia että siinä lajittelussa ja käärimisessä on oma hommansa jota ei aina jaksa ja kerkiä tehdä ja kuivuri pitää saada tyhjäksi. Ei niitä vaatteita voi suoraan kaappiin kuivurista kantaa, vaan pitää lajitella perheenjäsenten vaatteet ja eri vaatteet erilailla, jotkut menee henkarille, sukille pitäisi löytää pari, ja varsinkin lasten sukkien kanssa on aina ongelmaa. Olishan se kiva että olisi niin reipas että aina heti tekisi sen, mutta minkäs teet, kun ei tule tehtyä. Sitten pitää kerralla tehdä neljän koneellisen läjä.
[/quote]

Kannattaa ostaa samanlaisia sukkia niin ei tarvi etsiä pareja. Tai sitte vaan pitää eripareja, niin minä teen. :)

Vierailija
11/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:57"]En tiiä. meillä muija tekee kans noin eikä se osaa siihen mitään vastata. Hermostuu kun kysyn miksi vaatteet on kasassa eikä kaapissa. [/quote] Mitä jos itse viikkaisit ne jatkossa?

[/quote]En todellakaan. On olemassa juttuja joita vain naiset tekee ja mitä miehet tekee. Viikkaus on naisten hommia.

Vierailija
12/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen muuten sukat aina ennen pesua, koskaan ei mikään sukka ole hävinnyt. Aina löytyy pari kuivumaan mennessä.

Vierailija
13/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan heti kylpyhuoneen hyllylle pyyhkeet, silitettävät hoidan kun ehdin.

Vierailija
14/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron kasojen salaisuuden! Kiire!

Mulla on kolme lasta, olen lähiäiti ja vastaan yksin kaikesta lasten pyykkihuollosta. Kaikki lapset plus minä harrastaa liikuntaa 5-6 kertaa viikossa. Pyykkiä tulee koko ajan, tavalliset pyykit, trenivaatteet, lakanat, pyyhkeet, työvaatteet. Aina ei ole aikaa viikata, vaan jos on pakko pestä pyykkiä (pyykkikori täynnä) kerään puhtaat kasaan vierashuoneen sängylle ja laitan uudet kuivumaan pyykkitelineelle. Sängylle heittämisessä menee puoli minsaa. Viikkaamisessa ja kaappiin laittamisessa aika paljon enemmän.

Viikkaan sitten ison kasan kerrallaan. Nämä treenit kun vaatii myös kuskaamista ja ruokahuoltoa... ei kai niitä pyykkejä kukaan huvikseen läjitä.

Vierailija
15/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän niitä sukkanipsuja, pysyvät parit yhdessä.

Vierailija
16/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaalitilanteessa juurikin näin, mutta aina ei vain kerkiä.

Vierailija
17/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:14"]

Lajittelen muuten sukat aina ennen pesua, koskaan ei mikään sukka ole hävinnyt. Aina löytyy pari kuivumaan mennessä.

[/quote]

Olenkin harkinnut yksityisetsivän hommia kodin tavaroiden löytämisessä. Löydän aina kaiken, mitä etsin.

Mies soitti just mökiltä ja kysyi muistatko mitenkään mihin laitettiin se pussi silloin 5v sitten?  Muistelin ja sanoin että soitan kohta. Meni 2min ja soitin back, se on siellä. Joskus kuulee äänestä miten tosissaan ihminen on. Sä oot niin uskomaton nainen! Miten sä voit muistaa?????   

Thanks.

Vierailija
18/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhtaiden pyykkien pyykkikori. Laitan pyykit sinne jos tarvitsen tilaa uudelle satsille kuivuriin/kuivaustelineeseen. Illalla telkkaria katsoessani viikkaan pyykit ja vien kaappeihin. Varsinkin taskuvaippojen täyttö vie hieman aikaa joten kiva rauhassa ne laittaa. Puhtauden pyykkien kori on vanhempien makuuhuoneessa. Ne lojuvat siinä alle päivän.

Vierailija
19/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:14"]No minäpä kerron kasojen salaisuuden! Kiire!

Mulla on kolme lasta, olen lähiäiti ja vastaan yksin kaikesta lasten pyykkihuollosta. Kaikki lapset plus minä harrastaa liikuntaa 5-6 kertaa viikossa. Pyykkiä tulee koko ajan, tavalliset pyykit, trenivaatteet, lakanat, pyyhkeet, työvaatteet. Aina ei ole aikaa viikata, vaan jos on pakko pestä pyykkiä (pyykkikori täynnä) kerään puhtaat kasaan vierashuoneen sängylle ja laitan uudet kuivumaan pyykkitelineelle. Sängylle heittämisessä menee puoli minsaa. Viikkaamisessa ja kaappiin laittamisessa aika paljon enemmän.

Viikkaan sitten ison kasan kerrallaan. Nämä treenit kun vaatii myös kuskaamista ja ruokahuoltoa... ei kai niitä pyykkejä kukaan huvikseen läjitä.

[/quote]

Minä olen totaaliyksinhuoltaja kahdelle lapselle, vuorotyö ja vaikea krooninen sairaus minulla ja koskaan ei ole meillä pyykkikasoja...

Vierailija
20/22 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pitää laittaa pyykkejä narulle niin telineet on täynnä. Vaatekaapit makkarissa jossa lapset yöunilla, en viitsi lähtö sinne kömyään joten heitä vain kuivat lipaston päälle.
Olen niin,laiska, en ikinä viikkaa vaatteita, jokaisen omat vaatteet kasaan syliin ja tungen hyllyille :D
80% vaatteista ei ikinä ehdi kaappiin kun ne puetaan jo päälle.
Unelma koti olisi sellainen, jossa iso kodinhoitohuone ja siellä lasten vaatekaapit.