Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kerrostalossa omasta asunnostaan ottaa kokonaan lämmityksen pois päältä?

Vierailija
02.01.2023 |

Hei, mietin voiko kerrostalossa, jossa on kaukolämpö ottaa kokonaan omasta huoneistostaan lämmityksen pois päältä, jos seinässä on lämmönsäädin? Ja jos voi, tiedättekö tuleeko naapuriasunnoista kuitenkin riittävästi lämpöä, etteivät putket jäädy? Laitoin vahingossa lämmityksen ennen joulua pois päältä ja mietin, onko putket nyt rikki.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä asunnossasi pakkasta, vai miksi olet huolissasi jäätymisestä?

Minulla ei ole ollut koko talvena asunnossa lämmitys päällä kuin reilun viikon, kun oli kovat pakkaset.

Vierailija
2/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä asunnossasi pakkasta, vai miksi olet huolissasi jäätymisestä?

Minulla ei ole ollut koko talvena asunnossa lämmitys päällä kuin reilun viikon, kun oli kovat pakkaset.

Ei tietenkään ollut, kun oli lämmitys päällä. Lähtiessäni otin lämmityksen pois. Olen ollut poissa kotoa kaksi viikkoa ja palaan vasta kahden viikon päästä niin kiinnostaisi tietää pitääkö varautua putkirikkoon, kun palaan 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voi laittaa lämmöt pois kokonaan. Todennäköisesti alakerran asunto kuitenkin lämmittää. 

Vierailija
4/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa laittaa koko kerrostalon kaukolämpö kiinni ja kaikki asunnot lämmittää itse sähköllä kun toi tuulivoima on niin halpaa ja puhdasta , kaukolämpö kun on mustaa hiiltä tai fossiilikaasua.

Vierailija
6/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon ympärillä on muita lämpöisiä asuntoja, tuskin putket jäätyvät.

Oma asuntoni on keskellä kerrostaloa, ja lämmitystä ei juuri tarvitse. Kylpyhuoneen lattialämmitystä en tosin pääse itse säätämään, mutta makuuhuoneessa ei ole ollut lämmitystä vuosiin. Olohuoneessa pidän 18 astetta.

Vierailija
7/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäädy putket, vaikka patteri olisi pois päältä.

Vierailija
8/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, joku koko elämänsä omakotitalossa elänyt on muuttanut kerrostaloon.

Vierailija
9/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut kokeiltua kuinka kylmäksi asunto jäähtyy, jos laittaa lämmitykset pois. Meillä voi säätää lämmitystä kuitenkin huonekohtaisesti. Mulle maksimi on kuitenkin 20 astetta ja sitä lämpimämpää en halua. 

Vierailija
10/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslämpö siellä on kyllä päällä vaikka sä laitat ne säätimet pois. Tämä jannu oli fiksuista fiksuin: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008905051.html

Vierailija
11/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan laskenut asunnot lämpötila alle +22 asteen, vaikka lämmitys on aina ollut pois päältä. Talo rakennettu 2017.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän