Kannattaako erota?
Meillä on miehen kanssa mennyt parisen vuotta jo vähän huonosti. Nykyään sanomista tulee puolin ja toisin lähes päivittäin. Minun mielestä syy on siinä, että mies ei enää hoida asioita, jotka on sovittu hänen hoidettavakseen. Miehen mielestä syy on siinä, että minä nalkutan ja haukun häntä koko ajan. Myönnän, pari kertaa olen haukkunutkin lyttyyn, kun on jättänyt jonkin tärkeän asian hoitamatta, mutta en todellakaan hauku häntä joka päivä.
Olen useamman kerran ihan asiallisesti yrittänyt miehen kanssa keskustella aiheesta, mutta aina on vastaus ollut "enpä tiedä" tai "täytyypä miettiä". Parina viime kertana olen sanonut miehelle, että asioiden täytyy muuttua ja hänen täytyy taas alkaa ottaa vastuuta asioista. Kovasti on luvannut muuttua, mutta eipä ole tavat parantuneet puolessa vuodessa. Miehen mielestä pariterapiat ja vastaavat ovat vain hulluja varten, että niistäkään ei taida olla apua.
Kyse ei ole siitä, että miehen pitäisi tehdä kaikki hommat täällä, vaan siitä että hänkin ottaisi vastuuta asioista. Minä alan olla jo ihan väsynyt siihen, että mun pitää huolehtia kaikesta. Esim jos olen iltavuorossa arki-iltana, niin mun täytyy soittaa kotiin miehelle että nyt lapsille iltapalaa ja nukkumaan, koska muutoin mies ei laita lapsia ajoissa nukkumaan. Ei kuulemma vain huomaa ajan kulumista, joka kerta sama vastaus.
Onko ero nyt ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa? Nuorimmainen lapsista aloittaa syksyllä koulun eikä siihen samaan nyt eroamista viitsisi alkaa. Toisaalta ei kai lapsillekaan ole hyväksi kuunnella vanhempien jatkuvaa riitelyä?
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:45"]
Ero ei saisi koskaan olla vaihtoehto, ellei mies ole vaarallinen rikollinen. Asioista kannattaa puhua perheneuvonnassa. Palveluja tarjoavat niin normaali terveydenhuolto kuin myös seurakunnatkin. Jos maksaa kirkollisveroa, niin tässä tapauksessa siitä verojenmaksusta kannattaa ottaa hyöty irti ja hoitaa parisuhde kuntoon.
Onnea ja menestystä tulevaan!
[/quote]
Täytyy selvitellä, jos sitä kautta saisi itselleen apuja. Kun mies on tosiaan sitä mieltä, että terapiat on vaan hulluja varten eikä hän suostu sinne lähtemään. Mutta ainakin se helpottaisi oloa, kun pääsisi jollekin näistä asioista puhumaan.
Ap
Ero ei saisi koskaan olla vaihtoehto, ellei mies ole vaarallinen rikollinen. Asioista kannattaa puhua perheneuvonnassa. Palveluja tarjoavat niin normaali terveydenhuolto kuin myös seurakunnatkin. Jos maksaa kirkollisveroa, niin tässä tapauksessa siitä verojenmaksusta kannattaa ottaa hyöty irti ja hoitaa parisuhde kuntoon.
Onnea ja menestystä tulevaan!