Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ahmimishäiriö ja "hoidoksi" tarjottiin virkkaamista tai kävelylenkkiä, eli korviketta syömiselle sekä ruokaympyrän opettelua

Vierailija
05.02.2022 |

Ongelma on että jos lähden lenkille, menen kauppaan. Jos virkkaan, pistän samalla jotain suuhuni. Ja ruokaympyrä tuli tutuksi jo peruskoulussa. TIEDÄN syöväni väärin ja liikaa.

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Vierailija
2/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa vittuilulta, ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kädellä syöt, jos toisessa on virkkuutyö ja toisessa koukku?

Ja kun menet kävelylle, jätät TIETYSTI lompakon kotiin. Jos et jätä, niin ihan oma vikasi.

Vierailija
4/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja lääkkeet kombona.

Vierailija
5/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaista hoitoa sitten haluaisit?

Vierailija
6/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ruokaympyrän mukaan ei kannata ainakaan syödä, jos ei halua että on koko ajan nälkä.

Muutenkaan noihin virallisterveellisiin ruokasuosituksiin ei todellakaan kannata uskoa.

Suositellaan rasvatonta ja hiilihydraattipitosta, aivan järkyttävää sheissea.

Vierailija
7/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun menet kävelylle, jätät TIETYSTI lompakon kotiin. Jos et jätä, niin ihan oma vikasi.

Eivät ne käsiin ole liimattu :D Lasken alas tietysti.

Lompakon voin jättää kotiin mutta puhelinta en, mitä jos vaikka liukastun ja pitää soittaa 112.

Ap

Vierailija
8/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lompakon voin jättää kotiin mutta puhelinta en, mitä jos vaikka liukastun ja pitää soittaa 112.

Ap

Jaa, no sitten jatkat niin.

Vierailija
9/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit hoidon olevan? Mitä kukaan voi sanoa tehdä kerran viikossa (tai miten usein hoitotahoa tapaatkin) jotta olet seuravan viikon 24/7 ahmimatta? Ei mitään. Voi tarjota neuvoja, miten muuten saada ajan kulumaan ja ajatukset muualle, mutta motivaatio muuttaa omaa käytöstä pitää löytyä sinulta.

Vierailija
10/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmimishäiriötä ei ole mahdollista hoitaa, jos et itse ole sillä kannalla, että haluat muutosta.

Tsemppiä!

Vierailija
11/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee ahmittua? Mikä tuo parhaat mielihyvät?

Vierailija
12/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin :/

Suomessa on todella huono osaaminen syömishäiriöissä. Itse ottaisin tuon kyllä aivan huumorilla ja nauraisin päin naamaa.

Melkein naurattaa sanoa, mutta hoidan syömishäiriöistä....

Vierailija
13/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lääkärille kärsiväni ahmimisesta. Kerran lihoin sen takia 30 kg vuodessa.

Kerroin myös, että tiedän tosi paljon ravitsemuksesta, koska olen laihduttanut koko ikäni.

Mitä lääkäri teki? Piti luennon lautasmallista. Se on ohjelmoitu lääkärien päähän ainoana ratkaisuna.

Kai pitäisi tutkia, että mikä ajatusmalli saa ahmimaan? Mikä saa aikaan itsetuhoista käytöstä?

Pätkäpaasto on auttanut jonkin verran. Helpompi säädellä MILLOIN syö, kuin MITÄ syö.

Vierailija
14/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut lähetettiin ravitsemusterapeutille, joka esitelmöi, kuinka kuuluu syödä. Samat asiat olin jo itse lukenut moneen kertaan, ongelma oli, etten pystynyt syömään niin. Päädyin sitten omakustanteiseen terapiaan purkamaan syitä ahmimisen taustalla, ja tuon työn myötä ahmiminen on vähentynyt sekä oon oppinut terveempiä keinoja selviytyä.

Vierailija
15/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syödä lautasen  täydeltä täysjyväpastaa, lohta ja kurkkua ja tomaattia  mutta se ei estä minua etsimästä kohta  jotain naposteltavaa. Paljas kaakaojauhekin kelpaa. Ongelma ei ole, että syön huonosti ja jää nälkä. Ongelma on se, etten lopeta syömistä kunnes makaan vatsa kipeänä sikiösennossa. Ja kun kipu helpottaa, olen taas kaapeilla! 

Siksi painan noin 120 kiloa. 

Ap

Vierailija
16/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota mukaan sellainen mummopuhelin, millä ei voi tehdä muuta kuin soittaa.

Vierailija
17/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten odotit? Että saat jonkun pillerin ja asia korjaantuu kuin itsestään ilman, että sinun itsesi tarvii tehdä mitään?

Vierailija
18/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hakeutuminen yksityiselle terpalle hoitoon selvittämään niin perimmäisiä syitä siihen ahmimiseen?

Johtuuko se esim. hylkäämiskokemuksen aiheuttamasta turvattomuudentunteesta?

Se on asia mitä sun pitäis työstää sen sijaan että suoritat jotain sijaistoimintoa.

Vierailija
19/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota mukaan sellainen mummopuhelin, millä ei voi tehdä muuta kuin soittaa.

Niin. Keinoja on, jos on halua. Syitä voi aina keksiä, miksi ei muka pysty.

Vierailija
20/182 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suosittelen niitä kävelylenkkejä. Vähentävät ahdistusta, masennusta ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän