Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitriinikirjahyllyt, pianot, kangaspuut... Joskus kalliita, nyt ongelmajätettä

Vierailija
05.02.2022 |

Mitkä muut kodin tavarat alkavat olla ei-toivottuja ja vaikeasti hävitettäviä?

Kommentit (248)

Vierailija
141/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman käy sääliksi suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat. Ovat aikanaan laittaneet pienen omaisuuden tietosanakirjasarjoihin. Nyt niiden hävittämisestä pitää jopa maksaa.

Minun käy sääliksi meidän ikäluokkamme. Joudumme hankkiutumaan eroon vanhempiemme tavaroista ja kirjoista.

Auts, totta, jos ne ei itse millään raaski luopua niistä. Esim. Valittujen palojen lyhennetyt kirjat. Yih. Niitäkin vielä hyllyissä näkee.

Miksikähän näitä Valittujen Palojen kirjalyhennelmiä haukutaan niin kauheasti? Minä olen aina ollut innokas lukija, ja lapsena ja nuorena luin myös noita lyhennelmiä. Siellä oli paljon oikein hyviä kirjoja. Osan olen myöhemmin lukenut täysimittaisina englanniksi, ja osa on edelleen hyllyssäni sulassa sovussa Dostojevskien kanssa. Sieltä saatan niitä valita, jos haluan jotain tuttua ja helppoa luettavaa.

Vierailija
142/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin juuri Yamahan uuden pianon, vanha vitriinikaappikin löytyy. Mikäli omistaisin isomman talon, kangaspuutkin kelpaisivat. Sukulainen kertoi miten ihanaa on kutoa kangaspuilla ja kuunnella samalla äänikirjoja. Kuulosti ihanan rentouttavalta.

Kyllä minullekin uusi Yamaha kelpaisi, sen sijaan on vain vanha virttynyt Hellas joka ei pysy edes vireessä, eikä sitä kukaan halua.

Minä etsin pitkään pianoa, testailin uusia pikku-Yamahoita, ja päädyin lopulta hankkimaan ison vanhan Hellaksen. Painaa ehkä kaksi kertaa enemmän, mutta on kyllä upea sointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman käy sääliksi suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat. Ovat aikanaan laittaneet pienen omaisuuden tietosanakirjasarjoihin. Nyt niiden hävittämisestä pitää jopa maksaa.

Minun käy sääliksi meidän ikäluokkamme. Joudumme hankkiutumaan eroon vanhempiemme tavaroista ja kirjoista.

Irtolava tai kaksi pihaan ja ryönät lavalle. Ainoa toimiva tapa, jos yhtään omalle ajalleen antaa arvoa.

Vierailija
144/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin juuri Yamahan uuden pianon, vanha vitriinikaappikin löytyy. Mikäli omistaisin isomman talon, kangaspuutkin kelpaisivat. Sukulainen kertoi miten ihanaa on kutoa kangaspuilla ja kuunnella samalla äänikirjoja. Kuulosti ihanan rentouttavalta.

Kyllä minullekin uusi Yamaha kelpaisi, sen sijaan on vain vanha virttynyt Hellas joka ei pysy edes vireessä, eikä sitä kukaan halua.

Minä etsin pitkään pianoa, testailin uusia pikku-Yamahoita, ja päädyin lopulta hankkimaan ison vanhan Hellaksen. Painaa ehkä kaksi kertaa enemmän, mutta on kyllä upea sointi.

Mulla on kanssa 1960-luvulta peräisin oleva Hellas. Ne kestää todellakin iankaiken ja sointi on upea. Niitä Yamahoita en huolisi. 

Vierailija
145/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään esineistä, joita nyt omistat, ei kolmen vuoden jälkeen kelpaa kenellekään, ne pahviset Ikea romusi ovat levinneet, tietokoneesi on jätettä ja vaatteesi poltetaan.

😅

En usko kylläkään että mun 5 levisfarkut ja useammat vintage nahkatakit poltetaan...

Voi kuule, muoti muuttuu, sinulle ne on vintagea, mutta niitä on niin helkkarin paljon, ettei niillä ole mitään arvoa, ja nuoriso väheksyy kaikkea aitoa, kas kun eläimiä ei saa tappaa, joten kyllä ne roskiin menee.

Usko minua.

Täytyy sitten itse käyttää ne loppuun, vielä tässä on laskennallisesti 30 vuotta niitä kulutella...

Vierailija
146/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, miehellä on vitriinissä kansainvälisiä palkintoja ja palokunnan palkintoja, mm. Eniten pelastettuja henkiä vuodessa. Ei minusta ole noloa että ne on esillä olohuoneessa.

Vierailija
147/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sisustan kotini sen mukaan mikä on toimivaa ja minusta kivaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa, onko joku in tai out.

Vierailija
148/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, totta, jos ne ei itse millään raaski luopua niistä. Esim. Valittujen palojen lyhennetyt kirjat. Yih. Niitäkin vielä hyllyissä näkee.

Miksikähän näitä Valittujen Palojen kirjalyhennelmiä haukutaan niin kauheasti? Minä olen aina ollut innokas lukija, ja lapsena ja nuorena luin myös noita lyhennelmiä. Siellä oli paljon oikein hyviä kirjoja. Osan olen myöhemmin lukenut täysimittaisina englanniksi, ja osa on edelleen hyllyssäni sulassa sovussa Dostojevskien kanssa. Sieltä saatan niitä valita, jos haluan jotain tuttua ja helppoa luettavaa.

Samaa ihmettelen. Mitä vikaa on kirjalyhennelmissä?

Vierailija
149/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lmao mitä väliä? Kun aika omistajasta jättää niin roskiin vaan. Luuletko että tämänpäivän vanhuksetkaan säästi omien edeltäjiensä roinaa?

Aijaa. Meillä on täyspuisia tyylikalusteita, kirjoja ja muotokuvia 1700-luvulta koska jokainen sukupolvi on ne säästänyt ja niin aion minäkin säästää.

Vierailija
150/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, miehellä on vitriinissä kansainvälisiä palkintoja ja palokunnan palkintoja, mm. Eniten pelastettuja henkiä vuodessa. Ei minusta ole noloa että ne on esillä olohuoneessa.

Mulla vaimolla samoin palkintoja kauneuskilpailuista paljon. Ai niin. Miehesi käy mun muijaa painaa liian usein. Voitko kertoo sen sille. Kiitos

Vierailija
151/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa 1960-luvulta peräisin oleva Hellas. Ne kestää todellakin iankaiken ja sointi on upea. Niitä Yamahoita en huolisi. 

Em tiedä 60-luvun Hellaksesta mutta meidän kasari-Hellas on ainakin surkea. Ei pysy pitkään vireessä, eikä tosiaan kukaan sitä huoli. Kahdesti olen yrittänyt tyrkyttää Roskalava-ryhmässä.

Näitä on ollut paljon myös kouluissa, siksi niitä on paljon tarjolla.

Vierailija
152/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei huolita mihinkään, ei edes kierrätyskeskuksiin.

Vierailija
153/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ilmeisesti sun kuplasi on aika kouluttamatonta jos kuvittelet että kirjahyllyt on out.

Tiedoksi: Eivät ne ole out kuin valcoroskainstatollokansalaisilla.

Ei vitriinejä oteta edes kierrätyskeskuksiin.

Milloin vitriinihyllyjä myytiin viimeksi uutena? Ysärillä?

Ikea ainakin myy vitriinikirjahyllyjä koko ajan.

Vierailija
154/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin?

Saako jostain nyt kangaspuita ihan tosi halvalla tai jopa ilmaiseksi?

Haluan heti semmoiset.

Laita sinäkin oma ilmoitus Toriin. Meidön kierrätyskeskuksessa olo juuri kangaspuut 30 eurolla, mutta ilmaiseksikin moni tarjoaa.

Vierailija
155/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimolla samoin palkintoja kauneuskilpailuista paljon. Ai niin. Miehesi käy mun muijaa painaa liian usein. Voitko kertoo sen sille. Kiitos

Kuulostat surulliselta ihmiseltä. Sääliksi käy..

Vierailija
156/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ilmeisesti sun kuplasi on aika kouluttamatonta jos kuvittelet että kirjahyllyt on out.

Kohta nuo vitriini-kirjahyllyt on kuuminta hottia! Muoti menee aina laidasta laitaan.

Ja huojuviin IKEA-pahvivanerikyherryksiin tottuneet alkavat arvostaa kunnon puusta tehtyjä huonekaluja. Sitten niistä vitriinihyllyistä suorastaan kilpaillaan, onhan niissä aitoa nostalgiaa ja lujaa laatua.

Mutta ensin pitää jonkun katu-uskottavan julkkiksen kodista semmoinen vilahtaa. Olisiko tuommoista vaikka Koutaniemi/Yaffalla?

Vierailija
157/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne Ikean taitaa olla sellaisia yksittäisiä vitriinikaappeja, eikä kasarityylisiä ruskeita 3-osaisia kokonaisuuksia, jossa vetolaatikoita, avohyllyjä ja ylhäällä vitriini.

Vierailija
158/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei huolita mihinkään, ei edes kierrätyskeskuksiin.

Mutta edelleen mietityttää, miksi ihmisiä niin paljon kauhistuttaa, että jollakulla on niitä ”edelleen” hyllyssään. Ei teidän tarvitse minun kuolinpesääni putsata, eikä toivottavasti kenenkään muunkaan vuosikymmeniin.

Vierailija
159/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne Ikean taitaa olla sellaisia yksittäisiä vitriinikaappeja, eikä kasarityylisiä ruskeita 3-osaisia kokonaisuuksia, jossa vetolaatikoita, avohyllyjä ja ylhäällä vitriini.

Niistä ruskeista kirjahyllymoduleista saa nykyään muotisenkkejä kun vaihtaa vetimet ja asentaa kapeat pienet jalat.

Vierailija
160/248 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta nuo vitriini-kirjahyllyt on kuuminta hottia! Muoti menee aina laidasta laitaan.

Ja huojuviin IKEA-pahvivanerikyherryksiin tottuneet alkavat arvostaa kunnon puusta tehtyjä huonekaluja. Sitten niistä vitriinihyllyistä suorastaan kilpaillaan, onhan niissä aitoa nostalgiaa ja lujaa laatua.

Mutta ensin pitää jonkun katu-uskottavan julkkiksen kodista semmoinen vilahtaa. Olisiko tuommoista vaikka Koutaniemi/Yaffalla?

Ne kasari-ysärikokonaisuudet oli halpaa lastulevyä. Ei niistä varmaan kovin äkkiä innostuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi