Kaipaan vanhanaikaista tiskipöytää?
Asumme asunnossa jossa keittiössä on puujäljitelmätaso ja siihen upotettu yksi allas.
Vain yksi allas on hankala ja laminaattipintaa jää aina jotenkin tahraiseksi pyyhinnän jäljiltä.
Ovat kuitenkin rempattu hetki sitten joten ei haluta lähtä vaihtamaan.
Tiskipöydättömyys on kyllä valinta missä mennään jotenkin estetiikka ja muoti edellä.
Käytännöllinen ei ole.
Kommentit (182)
Joo, anoppi tuskailee saman asian kanssa. Keittiöremoan jälkeen on yksi tiskiallas. Kaikkea ei voi pestä koneessa.
Meillä asunnon edellinen asukas oli teettänyt keittiörempan. On sentään allas ja pikkuallas. Tasot on jouduttu jo vaihtamaan puujäljitelmistä uuteen materiaaliin. Muuten keittiö on kaikkea muuta kuin käytännöllinen. Kiva katsella, mutta säilytystiloissa yms., on kaikki käytännöllisyys unohtunut. Kukahan lie ollut "näppärä" suunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun asunnossa, jossa on kyllä oikea kahden altaan tiskipöytä, josta en luopuisi. Mutta ei ole mitään työtasoa ruokien käsittelylle samalla puolella keittiötä kuin tiskiallas, eikä edes laskutilaa hellan ja tiskialtaitten välillä. Selvästi miehen suunnittelema keittiö jostain 1970-luvulta.
Kyllä, naisethan tosiaan ajattelevat aina ensin käytännöllisyyttä ja vasta sitten sellaisia kuin muodikkuus, ulkonäkö jne. (?)
Kunnon tiskipöydässä pystyi tasolla olleen veden vain pyyhkimään liinalla altaaseen.
Nyt kun tasolla on vettä, se pitää imeyttää liinaan jne koska upotetussa komposiittialtaassa on reunalla korotettu pykälä.
V*tun kätevää
Mun mielestä olisi ihanaa, jos olisi yksi iso suorakulman mallinen allas. Sellainen "country-style", valkoinen ja syvä.
Meillä on kunnon keittiö. On työtilaa ja kaksi allasta. Minä tiskaan kaiken käsin ei ole konetta enkä kaipaa sitä. En kiduta itseäni. Pyykkikone on.
Uudehko asunto, siinä yksi pyöreä allas!. Esim isot uunipellit joutuu pesemään suihkun alla!
Samassa asunnossa osa keittiön kaapistoa (kulmissa) tehty niin että kulmassa ei ole ovea, vaan jos sinne jotain laittaa kulman taa, niin se on kirjaimellisesti siellä, ei käytössä koskei sieltä voi ottaa mitään "normaalisti". Haluaisin oikeasti tavata sen joka tämän keittiön suunnitteli! gggggrrrrrrrrrrr
Mulla 80-lukulaisessa kerostaloasunnossa 2 allasta mutta toisessa ritilä.
Mun mielestä molemmissa tulppa.
Sais sen tiskiveden, ja toiseen huuhteluveden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 80-lukulaisessa kerostaloasunnossa 2 allasta mutta toisessa ritilä.
Mun mielestä molemmissa tulppa.
Sais sen tiskiveden, ja toiseen huuhteluveden.
Ja tämän pystyn ihan miespuolisena ajattelemaan. Sori vihaajat.
Samoin. Mäkin haluan kunnon keittiön tiskipöytineen takaisin. Jopa ovi keittiöön olisi kiva.
Perinteinen tiskipöytä ja astiankuivauskaappi ovat käytännöllisimmät. Toki ei muodikkaita tai kaikkien silmää miellyttävät. Itse koe kauniiksi käytännölliset ratkaisut. Epäkäytännöllinen rasittaa silmää ja mieltä. Toisia taas rasittaa arjessa enemmän kodin ulkonäkö kuin epäkäytännölliset ratkaisut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi ihanaa, jos olisi yksi iso suorakulman mallinen allas. Sellainen "country-style", valkoinen ja syvä.
Siitä et saa nurkkia puhtaaksi tuosta noin vaan, eli on yksi kaikista epäkäytännöllisimkistä altaista ikinä.
Tietysti käsintiskaaja voi aina ostaa halvan muovipaljun, joka sitten on se toinen allas, kuten itselläni on.
Ja tämänkin tajusin vaikka olen mies (?)
Kun rakennutettiin omakotitalo 2000-luvun alkupuolella, oli keittiössä muodissa työtasoon upotetut pesualtaat. Otettiin silti perinteinen kaksialtainen tiskipöytä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti käsintiskaaja voi aina ostaa halvan muovipaljun, joka sitten on se toinen allas, kuten itselläni on.
Meillä on sellainen. Mutta kyllä 2 isoa allasta olisi kivempi.
Saahan sen tiskipöydän vaihdettua siihen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ja säilytät tätä muovivatia missä? Uusissa asunnoissa on kaappitilaa minimaalisesti. Tiskialtaan alla oleva kaappi on täynnä kierrätysroskiksia.
Rakentajat säästävät tässäkin. Ruostumaton tiskipöytä kahdella altaalla maksaa 700e. Siis pelkkä kansiosa.
Meillä on vain yksi iso allas, niin iso, että uunipelti mahtuu pohjalle. Se on mielestäni ok ratkaisu. Tiskaamisen kanssa ei ole ongelmaa, kun niin harvoja astoita tiskaan käsin, että voin huuhtoa ne lopuksi juoksevan veden alla.
Vaikeimpia on ne kokkaushetket, jolloin on tullut likaisia astioita, mutta vielä tarvitsisi puhdasta vettä huuhtomiseen, esim leipomisessa. Silloin ne likaiset astiat pyörii tiellä.
Keittiössä on muutama pahempikin suunnittelun kukkanen, esim. uuni on integroitu kalusteeseen, jonka vieressä ei ole laskutilaa. Kuumia uunipeltejä pitää kuljettaa monta askelta, että pääsee ehjän tason viereen.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen tiskipöydän vaihdettua siihen helposti.
Joo, jos kaapit vaihtaa ja korjaa välitilan kaakeloinnin, joka varmasti särkyy. Vanhoitin kaappeihin ei onnistu yhden altaan tilalle kaksi, ei sitten millään.
Minä asun asunnossa, jossa on kyllä oikea kahden altaan tiskipöytä, josta en luopuisi. Mutta ei ole mitään työtasoa ruokien käsittelylle samalla puolella keittiötä kuin tiskiallas, eikä edes laskutilaa hellan ja tiskialtaitten välillä. Selvästi miehen suunnittelema keittiö jostain 1970-luvulta.