Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän näin talvisaikaan paljon saappaita.
Samoin. Suomessa kehnot ja vaihtelevat säät ja kelit hankaloittavat pukemista. Monesti on pakko tinkiä tyylistä sään vuoksi, ja kylmyyden takia lyhytvartiset saappaat on hyvä vaihtoehto. Nahkaiset saappaat parhaimmillaan voivat olla tyylikkäät eivätkä näytä lahkeen alla kovin paljon huonommalta kuin kävelykenkä.
Tarkoitin siis lyhytvartisia derbysaappaita.
Mitä mieltä ap sun tyttöystävä on sun Klassisesta Pukeutumisesta?
Jaa… ei ole naista löytynyt vai. 🤣🤣🤣🤣🤣
Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän?
Etkö ole jo kuullut?!? Me klassisesti pukeutuvat miehet emme ole naisiin suuntautuneita alkuunkaan. Me peilaamme vahattuja p*llejamme toistemme peilikiillotetuista kengistä.
diplomaattisesti asia on jo täällä ilmaistu, joten sanon hiukan huolittelematta että oletko kenties vähän spräädä? Siis: peitteletkö kenties jotakin ikävää ominaisuutta selvästi satsaamalla pukeutumiseesi, haluatko että sinut nähdään edullisemmassa valossa kuin olisi aihetta? Haluatko kenties hiukan ansiotonta huomiota ja/tai mitä sinulla on tarjota huolitellun ulkoasusi katteeksi? 80-luvulla oli puhetta snobbareista, mihin syyllistyin itsekin. Olihan se kiva silloin leikkiä. Ja sinänsä en tuomitse panostamista pukeutumiseen, piristää ankeaa katukuvaa kyllä joskus jonkun persoonallinen maku. Mutta ja mutta.
Runkkailetteko myös flanellihousukankaiden näytepalapakkojen kera?
Saispa muodikkaan poikaystävän. Jatka samaan malliin!!
Yksivärinen harmaasävyinen puku,tai tumma. Paita yksivärinen,ihon väriin sopiva, harmahtava lila tai harmaa,tai lämminsävyinen kelta -oranssihtava,lämmin punaisen sävy tms tummalle miehelle,vaalealle omat sopivat värit,usein siniset tai vihertävät ,tyylikäs kravatti,paitaa hiukan tummempi. Laatuliikkeistä,myyjä osaa usein neuvoa tai mukaan henkilö,joka itse pukeutuu hyvin. Värisävyt on syytä tarkastaa luonnonvalossa tai voi epäonnistua etenkin vihreissä ja lilan sävyissä.
Tietysti se ei muille kuulu,miten pukeutuu,mutta silmäniloa ovat tyylikkäät miehet. Tukka ei saa olla epäsiisti.
Yksivärinen harmaasävyinen puku,tai tumma. Paita yksivärinen,ihon väriin sopiva, harmahtava lila tai harmaa,tai lämminsävyinen kelta -oranssihtava,lämmin punaisen sävy tms tummalle miehelle,vaalealle omat sopivat värit,usein siniset tai vihertävät ,tyylikäs kravatti,paitaa hiukan tummempi. Laatuliikkeistä,myyjä osaa usein neuvoa tai mukaan henkilö,joka itse pukeutuu hyvin. Värisävyt on syytä tarkastaa luonnonvalossa tai voi epäonnistua etenkin vihreissä ja lilan sävyissä.
Tietysti se ei muille kuulu,miten pukeutuu,mutta silmäniloa ovat tyylikkäät miehet. Tukka ei saa olla epäsiisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän?
Olen jo vuosia naimisissa, kiitos kysymästä. Jälkikasvuakin on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
diplomaattisesti asia on jo täällä ilmaistu, joten sanon hiukan huolittelematta että oletko kenties vähän spräädä? Siis: peitteletkö kenties jotakin ikävää ominaisuutta selvästi satsaamalla pukeutumiseesi, haluatko että sinut nähdään edullisemmassa valossa kuin olisi aihetta? Haluatko kenties hiukan ansiotonta huomiota ja/tai mitä sinulla on tarjota huolitellun ulkoasusi katteeksi? 80-luvulla oli puhetta snobbareista, mihin syyllistyin itsekin. Olihan se kiva silloin leikkiä. Ja sinänsä en tuomitse panostamista pukeutumiseen, piristää ankeaa katukuvaa kyllä joskus jonkun persoonallinen maku. Mutta ja mutta.
En pukeudu muiden vuoksi vaan oman mukavuuteni vuoksi ja siksi, ettei minua kiinnosta ravata vaatekaupassa muodin perässä. Laatu kestää pidempään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Runkkailetteko myös flanellihousukankaiden näytepalapakkojen kera?
Saattaa kuulostaa sinne peräkammariin vieraalta, mutta enemmän kiinnostaa vaimon kanssa vehtailu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pölyisen musta, linttaan astuttu ja ylimalkaisesti kiilloteltu (ei siis kiillotettu) terpy risaisin nauhoin ja tuuman paksuisine kumipohjineen Hankook-pohjakuviolla on kansallisasumme tyypillisin kenkä. Kelpaa hautajaisiin ja betoninvalantaan! Solmiokin on muistettu ottaa mukaan ja naapurin ukko osasi sen jopa solmia. Siinä on hauskoja kuvioitakin! Taskuliinaa ei tietenkään ole, kun hinnat alkaen -Loakeillaan virkaanastujaisiinsa toikkaroiva valtionpäämieskään ei sellaista käytä.
Helppo pari myyjälle myydä ja koska on laadultaan sitä itseään, pian saa myydä uuden parin. Tiedä, vaikka asiakkaaseen menisi jollakin kerralla itse Wanha Aatami ja hän päättäisi ostaa oikein laatukengät. Oikein Eccot!!! Niissä kun on kuulemma paremmin pitävä liimakin!
Kieltämättä näin. Vielä niitä huonolaatuisia kenkiäkin masentavaa on, kuinka huonosti niitä pidetään. Itseasiassa uskoisin, että ihmiset ostavat paljon uusia kenkiä yksinkertaisesti siksi, etteivät ole pitäneet vanhoistakaan huolta. Joskus tulevaisuudessa nauramme vielä, kuinka tuhlailevaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Siis: peitteletkö kenties jotakin ikävää ominaisuutta selvästi satsaamalla pukeutumiseesi, haluatko että sinut nähdään edullisemmassa valossa kuin olisi aihetta?
En ole ap mutta vastaan silti.
Ei tyylikkyys tarkoita minkään vian peittelemistä. Sinusta en tiedä, mutta minä mieluusti esiinnyn parhaana versiona itsestäni ja pukeudun sen mukaisesti. Se ei vaadi kohtuuttomasti aikaa eikä rahaa eikä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis: peitteletkö kenties jotakin ikävää ominaisuutta selvästi satsaamalla pukeutumiseesi, haluatko että sinut nähdään edullisemmassa valossa kuin olisi aihetta?
En ole ap mutta vastaan silti.
Ei tyylikkyys tarkoita minkään vian peittelemistä. Sinusta en tiedä, mutta minä mieluusti esiinnyn parhaana versiona itsestäni ja pukeudun sen mukaisesti. Se ei vaadi kohtuuttomasti aikaa eikä rahaa eikä vaivaa.
Hyvin sanottu. Ilkeämielinen voisi todeta, että kaikki asiat vaativat paljon aikaa ja vaivaa, jos ei osaa :P
Tykkään paljonkin! Tosi hienoa, että nykypäivänä löytyy vielänmiehiä, jotka kiinnittävät huomiota pukeutumiseensa. Monestihan sitä sanotaan, että kengät ja kello kertovat millainen mies on.
Hieno tyyli! Toivotteko myös naiseltanne klassisempaa pukeutumista? Minua kiinnostaisi, mutta tähänastisissa suhteissa miehet ovat olleet niin huonosti pukeutuvia, että on ollut vähän hassun näköistä, kun toisella on collarit ja toisella mekko.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on naisena vähän hassu ajatus, että vain paskasti pukeutuva mies olisi joku catch. Itseasiassa monesti ne on just niitä hirveimpiä, joilla on karsea hygieniakin.. yöks
N32
Nojaa🙄itse pidän miehellä Makian vaatteista