Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
561/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään 😍 Pukeudun myös itse perinteisen klassisesti. Se näyttää ja tuntuu ihastuttavan hillityltä ja hallitulta, kovin ylevältäkin. En oikein välitä nykyajan "muotikledjuista" enkä varsinkaan kertakäyttökulttuurista, mikä ei kestä aikaa!

Vierailija
562/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hoikan miehen päällä kaikki näyttää hyvältä, paitsi collegepuku ja lökät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole tavannut miestä joka olisi sekä pinnallinen (räteistä kiinnostunut) että hänellä olisi substabssia. Tyylikkäästi pukeutuvalla miehellä on tasan ne vaatteet, pää on tyhjää täynnä.

Korkea koulutus ja sivistyneisyys tietysti näkyvät myös pukeutumisessa. Tohtori pukeutuu arvonsa mukaisesti, esimerkiksi.

Eikä pukeudu, ei nyt enää millään 1800- luvulla eletä :D Ihan tavallisia ihmisiä ne tohtoritkin on ja sitä myöden pukeutuminen.

Aloittajan kuulostaa snobilta :D Mutta jos nuo vaatteet tekee onnelliseksi niin siitä vaan!

Vierailija
564/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole tavannut miestä joka olisi sekä pinnallinen (räteistä kiinnostunut) että hänellä olisi substabssia. Tyylikkäästi pukeutuvalla miehellä on tasan ne vaatteet, pää on tyhjää täynnä.

Korkea koulutus ja sivistyneisyys tietysti näkyvät myös pukeutumisessa. Tohtori pukeutuu arvonsa mukaisesti, esimerkiksi.

Eikä pukeudu, ei nyt enää millään 1800- luvulla eletä :D Ihan tavallisia ihmisiä ne tohtoritkin on ja sitä myöden pukeutuminen.

Aloittajan kuulostaa snobilta :D Mutta jos nuo vaatteet tekee onnelliseksi niin siitä vaan!

Kyllä koulutus ja oppineisuus päälle päin näkyy. Yksittäisiä poikkeuksia tietysti on suuntaan ja toiseen, mutta suurissa piirtein ja tilastolliseseti katsoen korkeasti koulutettu pukeutuu paremmin kuin vähemmän koulutettu. 

Vierailija
565/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin. Olen itsekin klassinen pukeutuja.

Vierailija
566/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tyyli on kaunista kummallakin sukupuolella, ihailen siihen tarvittavaa viitseliäisyyttä. Itse en viihdy niissä vaatteissa, olen tpaita-farkkutyyppi ja jo arkipäivieni hiukan siistimpi toimistopukeutuminen on pakkopullaa.

Vierailija
567/1283 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästä pukeutumisesta tulee rutiini ja tapa, kun sitä jonkin aikaa harjoittaa. Pikku hiljaa vaatekaappi täyttyy helposti yhteen sovitettavista vaatteista, kun hankintoja ryhtyy tekemään harkiten. Melko nopeasti oppii tietyt helpot perusasiat ja perusyhdistelmät, joihin on helppo turvautua, jos ei ehdi tai jaksa miettiä, mitä päälle laittaisi.

Vertaisin pukeutumista muihin rutiineihin. Ihmiset laittavat hiuksensa ja siistiytyvät, ajavat partansa, meikkaavat ja niin edelleen jokseenkin päivittäin. Ne hommat rutinoituvat ja niistä tulee tapa. Sama koskee tyylikästä pukeutumista.

Kun tottuu näkemään itsensä tyylikkäänä peilistä, ei tee mieli vaihtaa tuulipukuun ja huppariin enää.

Vierailija
568/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun nuorempana miehenä minua ärsytti, kun osa miehistä osasi pukeutua ja käyttäytyä minua paremmin tilanteen mukaan. Muistan itsekin ajatelleeni, että nuo ovat snobeja tai muuten vaan ikäviä tyyppejä. Oikeasti kyse oli kateudesta: olisin halunnut saman suosion tekemättä itse mitään ja muuttamatta pukeutumistani tai käytöstäni.

Ihan ekaksi aloin muuttamaan käytöstäni aikuisemmaksi ja olemaan huomaavaisempi muita kohtaan. Toki olin avulias ja osasin perustavat ennenkin (nämä tulivat kotikasvatuksesta), mutta kesti tovi oppia oikea kuuntelemisen taito. Se, että yrittää oikeasti ymmärtää, mitä toinen haluaa sanoa, on kiinnostunut siitä ja osaa ottaa sen huomioon myöhemmissä kohtaamisissa.

Seuraavaksi aloin lukea pukeutumisesta ja huomasin, kuinka paljon mukavammin, kestävämmin ja tyylikkäämmin voisin pukeutua, jos miettisin etukäteen huolellisesti, mitkä vaatteet sopivat ylipäänsä yhteen. Otin vaatekaappini perusväreiksi sinisen, harmaan, ruskean ja vihreän, muiden värien toimiessa pelkkinä tehosteväreinä. Näin liki kaikki arkivaatteet sopivat yhteen ja pystyin luomaan paljon aiempaa suuremman määrän erilaisia arkiasujen yhdistelmiä paljon pienemmästä määrästä vaatteita, jotka olivat paljon aiempaa mukavampia, laadukkaampia ja paremmin istuvia. Paremman käytöksen ja pukeutumisen vuoksi minusta tuli kuin eri mies ja takarivien hieman katkerasta "älyköstä" tuli se, joka kutsutaan tilaisuuden vetäjäksi tai yhdistyksen puheenjohtajaksi. Myös naisten suhtautuminen, mukaan lukien oman puolison, muuttui samalla radikaalisti. Nuorena sitä vaan tavoitteli toisten huomiota ja vain nörtihtävän ulkokuoren läpi näkevät kiinnostuivat ninusta, nyt tiedän, että olen ihan hyvää aviomiesmatskua ja minullakin olisi oikeus valita seuraani, mikäli olisin sinkku.

Näitä ketjun katkeransävyisiä kommentteja lukiessa näen itseni nuorempana ja lapsellisena.

Vierailija
569/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäästä pukeutumisesta tulee rutiini ja tapa, kun sitä jonkin aikaa harjoittaa. Pikku hiljaa vaatekaappi täyttyy helposti yhteen sovitettavista vaatteista, kun hankintoja ryhtyy tekemään harkiten. Melko nopeasti oppii tietyt helpot perusasiat ja perusyhdistelmät, joihin on helppo turvautua, jos ei ehdi tai jaksa miettiä, mitä päälle laittaisi.

Vertaisin pukeutumista muihin rutiineihin. Ihmiset laittavat hiuksensa ja siistiytyvät, ajavat partansa, meikkaavat ja niin edelleen jokseenkin päivittäin. Ne hommat rutinoituvat ja niistä tulee tapa. Sama koskee tyylikästä pukeutumista.

Kun tottuu näkemään itsensä tyylikkäänä peilistä, ei tee mieli vaihtaa tuulipukuun ja huppariin enää.

Itseasiassa minulla menee nykyään huomattavasti vähemmän aikaa pukeutumiseen kuin vaikkapa nuorempana. Jos lähden juhliin, voin vaan napata kaapista puvun ja kokemuksesta tilanteeseen sopivan paidan ja solmion. Yleisimmät solmutkin onnistuvat kädenkäänteessä. Sama pätee arkipukeutumista. Kaapissa on muutama neule ja muutamia arkipukeutumiseen sopivia kauluspaitoja, melkein mikä tahansa niiden yhdistelmä on passeli, joten voin ottaa, mitä kaapista käteen sattuu. Kenkiä ei tarvitse murehtia sen enempää, koska säännöllisen puhdistuksen ja lankkauksen myötä eteisessä on vain puhtaita kenkiä (lika kannattaa putsata pois kotiin tullessa). Koska sukkalaatikossa on vain kivoja kuoseja, minun ei tarvitse murehtia, sopivatko tennissukat nahkakenkien kanssa. Ne tennissukat ovat urheiluvälinelaatikossa.

Vierailija
570/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ketjun katkeransävyisiä kommentteja lukiessa näen itseni nuorempana ja lapsellisena.

Tässä ketjussa tosiaan moni huutelee, että tyylikkäät ovat homppelipoikia tai tyylikkyydellä ei ole väliä tai että tyylikkyys on jotenkin merkki pinnallisuudesta. Höpö höpö.

Sellainen, joka osaa, pukeutuu tyylikkäästi, ja sellainen, joka ei osaa tai ymmärrä, vähättelee tyylikkyyden arvoa ja merkitystä.

Vierailija
571/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koulutus ja oppineisuus päälle päin näkyy. Yksittäisiä poikkeuksia tietysti on suuntaan ja toiseen, mutta suurissa piirtein ja tilastolliseseti katsoen korkeasti koulutettu pukeutuu paremmin kuin vähemmän koulutettu. 

Tunnen kaiketi satoja eri alojen tohtoreita ja heistä hyvin pieni osa, ehkä pari prosenttia, pukeutuu huonosti. He ovat sitten muultakin habitukseltaan 60- ja 70-luvun kulttuurisen hävityksen tuotteita.

Vierailija
572/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tosiaan moni huutelee, että tyylikkäät ovat homppelipoikia tai tyylikkyydellä ei ole väliä tai että tyylikkyys on jotenkin merkki pinnallisuudesta. Höpö höpö.

Sellainen, joka osaa, pukeutuu tyylikkäästi, ja sellainen, joka ei osaa tai ymmärrä, vähättelee tyylikkyyden arvoa ja merkitystä.[/quote

Hyvä käytös ja pukeutuminen ovat niitä tekijöitä, jotka ylipäätään mahdollistavat sen, että pääsee kosketuksiin sen sukupuolen kanssa, joka parisuhdemielessä kiinnostaa.

Toki tietyissä piireissä voi saada vielä yläasteenkin jölkeen suosiota sillä, että on "kova tyyppi", mutta jo parikymppisenä tuollaiset porukat alkavat eriytyä omaksi, muusta väestöstä irralliseksi poppooksi, jossa tuskin kovin laadukasta aviomiesmatskua/vaimomatskua pyörii.

Omassa kaveripiirissäni yliedustettuna tietynlainen pukeutumisen täysin laiminlyövä insinööriporukka, jolle leimallista on ollut hyvin heikko naisonni. Jopa ne, joilla parisuhde on, kärsivät intohimon puutteesta. Tavallaan on han loogistakin, että naiset pitävät lujimmin kiinni niistä miehistä, joilla on eniten kysyntää parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
573/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
574/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus kuulustaa Dowton Abbeyn mainokselta… mutta kukin tyylillään…

Vierailija
575/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
576/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloitus kuulustaa Dowton Abbeyn mainokselta… mutta kukin tyylillään…

Eikös downton abbeyssä porukka pukeudu arkena pukuihin eikä neuleisiin ja perushousuihin?

Vierailija
577/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa tuollainen tyyli. Tosi hyvältä. Tuntuu, että liian paljon on niitä, joiden mielestä on ok mennä häihin farkuissa ("Kyllä se mun mielestä on ihan riittävän juhlavaa, jos farkkujen kanssa laittaa kauluspaidan ja jonkun takin. Miksi nyt puku pitäisi olla?") Itse en ikimaailmassa menisi toisten tärkeään juhlaan farkut jalassa. Farkut eivät ole juhlavaate, vaikka ne yhdistäisi mihin.

Vierailija
578/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa tuollainen tyyli. Tosi hyvältä. Tuntuu, että liian paljon on niitä, joiden mielestä on ok mennä häihin farkuissa ("Kyllä se mun mielestä on ihan riittävän juhlavaa, jos farkkujen kanssa laittaa kauluspaidan ja jonkun takin. Miksi nyt puku pitäisi olla?") Itse en ikimaailmassa menisi toisten tärkeään juhlaan farkut jalassa. Farkut eivät ole juhlavaate, vaikka ne yhdistäisi mihin.

Häät joka päivä? Minusta vaatteista kiinnostunut mies on naisellinen, ei voi mitään. Kuten meikkaava mieskin. Sori siitä.

Vierailija
579/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa minulla menee nykyään huomattavasti vähemmän aikaa pukeutumiseen kuin vaikkapa nuorempana. Jos lähden juhliin, voin vaan napata kaapista puvun ja kokemuksesta tilanteeseen sopivan paidan ja solmion. Yleisimmät solmutkin onnistuvat kädenkäänteessä. Sama pätee arkipukeutumista. Kaapissa on muutama neule ja muutamia arkipukeutumiseen sopivia kauluspaitoja, melkein mikä tahansa niiden yhdistelmä on passeli, joten voin ottaa, mitä kaapista käteen sattuu. Kenkiä ei tarvitse murehtia sen enempää, koska säännöllisen puhdistuksen ja lankkauksen myötä eteisessä on vain puhtaita kenkiä (lika kannattaa putsata pois kotiin tullessa). Koska sukkalaatikossa on vain kivoja kuoseja, minun ei tarvitse murehtia, sopivatko tennissukat nahkakenkien kanssa. Ne tennissukat ovat urheiluvälinelaatikossa.

kirjoitat neitimäisesti 😂

Vierailija
580/1283 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitat neitimäisesti 😂

Voi olla. Oikeastaan aika hienoa, jos tekstistä ei välity, että kirjoittaja on kaikkien paheksuma valkoinen lihaasyövä heteroukkomies. Vieläpä melko isokokoinen ja karvainen sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi