Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
301/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Suomessa voi ostaa Armanin mittapuvun? Sellaisen kuin esim. Kimi Räikkösellä usein on iltatilaisuuksissa.

Hyvä kysymys. Mikään kovin hyvä hinta-laatu-suhde ei noissa designer-merkeissä ole. Ylipäätään parempaa vastinetta rahoilleen saa, kun ei juokse brändien perässä.

Ap

No tämähän on täyttä paskapuhetta. Et ole tainnut Armanin pukua nähdä? Ei tarvitse olla edes mikään mittapuku kun sen ottaa ripustimesta niin kaikesta näkee, että saa laatua. Halvalla ei hyvää saa. Siinä mielessä totta, että kalliilla saa myös huonoa mutta jos Armanin puvusta puhutaan niin hinta ja laatu on hyvin kohdallaan

Armanin mittapuvulle löysin sattumalta hyvän vaihtoehdon. Minulla ongelmana on kun hartiat on leveät ja lantio kapea niin takin pitää olla isompaa kokoa kuin housut. Itärajalla on Zsar Outlet missä on Armanin myymälä. Siellä oli myynnissä Armanin valmispukuja reilulla tonnilla kpl, saattoi olla halvempiakin. Ostin samasta puvusta kaksi eri kokoa ja otin näistä toisesta takin ja toisesta housut. Myyjä katsoi hölmönä kun sanoin etten tarvitse niitä yli jääneitä takkia ja housuja. Sanoin, että myy jollekin muulle tai jos et saa myytyä niin voitko viedä vaikka UFF keräykseen. Näin lupasi tehdä. Huippulaatua, klassista tyyliä ja halvalla.

Vierailija
302/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet mitä mieltä naiset ovat pukeutumisestasi? :D

Omaksi viihteekseni. Miesten keskinäisestä mielipiteestä minulla on jonkinlainen käsitys, mutta naisten mielipiteistä ei. Kuten tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, niin mielipiteitä on erilaisia kuten naisiakin. Toinen tykkää rock-tyylistä ja toisille ajaton klassinenkin on ok.

Ehkä eniten jäin miettimään sitä, että jos saisitte päättää sormia napsauttamalla miehellenne (ja itsellenne) tyylin ilman mitään rahan tuomia rajoitteita, mikä se olisi?

Mehän olemme jo päättäneet tyylimme, ei täällä alasti hilluta. Ihme kysymys.

Jep. Pinnallisuuden lisäksi näissä ukoissa tökkää juuri tuo muiden halveksunta, kyvyttömyys ymmärtää että ne hupparit ja villapaidat on aidosti sitä miten se ihminen haluaa pukeutua. Ja luulo, että kaikki tahtoisi pukeutua johonkin frakkiin, tai arvostaisi sellaista. Ei halua, eikä se ole rahasta kiinni.

Ei vaan ole kovin miehekästä tuo pukeutumiseen keskittyminen. Eikä kannata verrata aikaan kun formaali pukeutuminen oli pakollista, ei esim. päässyt opiskelemaan yliopistoon ellei ollut ylioppilaan pukua, joka oli monelle liian kallis. Nykyään se huippututkija luultavimmin on siinä hupparissa, ja substanssiköyhä pelle koreilee puvulla. Niin se maailma muuttuu.

Oletko miettinyt, että voi olla itse se substanssiköyhä hupparissa ja ap tutkija frakissa?

Sen huipputukijan ei tarvitse korostaa itseään vaatteilla. Toisin kuin tyhjäpään, jolla ei muuta olekaan.

Kaikkeen toki maailmassa löytyy poikkeuksensa, mutta hyvin pinnallinen ihminen yleensä pyrkii kompensoimaan sitä tyhjyyttään sillä pinnalla. Ihan sama kun bodareilla, joiden maailma koostuu siitä peilaamisesta ja lihasten ihailusta, ihmisellä jolle vaatteet on noin tärkeät sitten  tuskin muuta onkaan. Siis noin keskimäärin.

Eli ei-pinnallinen voi olla vain kiinnittämällä hullun määrän vaivaa irokeesin ympärille rakentuvan, huomiota herättävän tyylin rakentamiseen? Vai miten se meni?

Ja joku useamman vuoden vanha pikkutakki tai ihan ihmisten palkalla länsimaissa tehdyt kengät ovat bimboutta?

Sinähän se sanaseppo olet. En ihan pysynyt kärryillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan klassinen pukeutuminen aina ilo silmälle. Tulee kuitenkin mieleen joitain käytännön ongelmia. Ensiksin Suomessa ei yleisesti pukeuduta kovin hyvin. Puku on lähinnä juhlavaate miehillä. Ja juhliakin tuntuu nykyisin olevan aika harvoi ihmisillä. Työpukeutuminen on sitten asia erikseen. Jos työnkuva ehdottomasti vaatii puvun pitämistä, silloin asia on tietenkin yksinkertainen. Aika harvassa työssä tuota kuitenkaan enää edellytetään. Saattaa helposti tuntea itsensä ylipuketuneeksi, jos työpaikalla muut ovat lähinnä villapaidoissa ja farkuissa ja itse näyttää englantilaiselta herrasmieheltä. On myös vaarana että saatetaan pitää tärkeilijänä, snobina, nousukkaana, riikinkukkona tai seksuaalivähemmistön edustajana. Toki muiden mielipiteistä ei pidä liikaa välittää. Mutta ei ole mukava myöskään joutua silmätikuksi tai olla se jonka selän takana vähän hyväntahtoisesti naureskellaan. Tällä yritän sanoa lähinnä että moni sopeuttaa pukeutumisensa vallitsevaan ympäristöön. Olisihan se kiva elää 1930-luvun Lontoon seurapiireissä missä herrat ja rouvat pukeutuisivat tyylikkäästi. 

Mistä tulee muuten, että hyvin pukeutuvaan ihmiseen liitetään negatiivisia mielikuvia eniten sen oman sukupuolen puolelta? Jos katsoo tätä ketjua, niin eniten dissaavat miehet, jotka pelkäävät muuttuvansa homoksi, jos ostavat itselleen oikeankokoisia ja hyvälaatuisia vaatteita. Naiset pääosin ovat hyväksyviä tai pitävät jopa toivottavana.

Vastaavasti naisten ketjuissa luonnonkauniita naisia haukutaan aina naisten toimesta, mutta ei miesten.

Onko kyseessä lopulta joku kateusjuttu?

Vierailija
304/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipas vaan paljon kirjoitusvirheitä. Sen siitä saa, kun kirjoittaa kännykällä, jossa on panssarilasi.

Syytätkö panssarilasia etkä itseäsi kirjoitusvirheistä? Eli se on panssarilasin vika kun kirjoitat huolimattomasti?

Voisit tarkistaa viestisi ennen lähettämistä niin ei olisi tuollaisia ongelmia.

Niin voin

Ap

Vierailija
305/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuulipuku kyllä helpompi pitää puhtaana. Rasituksesi tuollainen tulee vaimon pyykkipäivänä. Tuulipuku myös estää miehen perseen hajun leviämisen ja tarttumisen kalusteisiin kuten sohvaan.

Ei kukaan täysijärkinen nainen huoli miestä, joka ei osaa itse pyykätä ja jokainen täysijärkinen mies osaa huolehtia vaatteistaan.

Tuulipuku on ulkoiluasu, miten se sohvaan liittyy?

Pyykätä? Pukuja🙄

Minä vien pesulaan (mieheni puvut)

Vierailija
306/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minun aviomieheni pukeutumiseltasi, mutta hän puolet sinua vanhempi.

Minunkin mieheni voisit olla. (Pukeutumiseltasi) rykmenttiraitoja en tajunnut. Mitä lie nuorten kotkotuksia😂. Muuten ihan jees.

Rykmenttiraidat on itseasiassa iänvanha juttu, muotiputiikeista noita tuskin saa. Rykmenttiraidat semmosia poikkiraitoja, mitä on joskus taannoin käytetty brittiarmeijassa.

Vierailija
307/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet mitä mieltä naiset ovat pukeutumisestasi? :D

Omaksi viihteekseni. Miesten keskinäisestä mielipiteestä minulla on jonkinlainen käsitys, mutta naisten mielipiteistä ei. Kuten tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, niin mielipiteitä on erilaisia kuten naisiakin. Toinen tykkää rock-tyylistä ja toisille ajaton klassinenkin on ok.

Ehkä eniten jäin miettimään sitä, että jos saisitte päättää sormia napsauttamalla miehellenne (ja itsellenne) tyylin ilman mitään rahan tuomia rajoitteita, mikä se olisi?

Mehän olemme jo päättäneet tyylimme, ei täällä alasti hilluta. Ihme kysymys.

Jep. Pinnallisuuden lisäksi näissä ukoissa tökkää juuri tuo muiden halveksunta, kyvyttömyys ymmärtää että ne hupparit ja villapaidat on aidosti sitä miten se ihminen haluaa pukeutua. Ja luulo, että kaikki tahtoisi pukeutua johonkin frakkiin, tai arvostaisi sellaista. Ei halua, eikä se ole rahasta kiinni.

Ei vaan ole kovin miehekästä tuo pukeutumiseen keskittyminen. Eikä kannata verrata aikaan kun formaali pukeutuminen oli pakollista, ei esim. päässyt opiskelemaan yliopistoon ellei ollut ylioppilaan pukua, joka oli monelle liian kallis. Nykyään se huippututkija luultavimmin on siinä hupparissa, ja substanssiköyhä pelle koreilee puvulla. Niin se maailma muuttuu.

Oletko miettinyt, että voi olla itse se substanssiköyhä hupparissa ja ap tutkija frakissa?

Sen huipputukijan ei tarvitse korostaa itseään vaatteilla. Toisin kuin tyhjäpään, jolla ei muuta olekaan.

Kaikkeen toki maailmassa löytyy poikkeuksensa, mutta hyvin pinnallinen ihminen yleensä pyrkii kompensoimaan sitä tyhjyyttään sillä pinnalla. Ihan sama kun bodareilla, joiden maailma koostuu siitä peilaamisesta ja lihasten ihailusta, ihmisellä jolle vaatteet on noin tärkeät sitten  tuskin muuta onkaan. Siis noin keskimäärin.

Eli ei-pinnallinen voi olla vain kiinnittämällä hullun määrän vaivaa irokeesin ympärille rakentuvan, huomiota herättävän tyylin rakentamiseen? Vai miten se meni?

Ja joku useamman vuoden vanha pikkutakki tai ihan ihmisten palkalla länsimaissa tehdyt kengät ovat bimboutta?

Sinähän se sanaseppo olet. En ihan pysynyt kärryillä.

Annoit irokeesijäbän esimerkiksi henkilöstä, joka yrittää olemuksellaan herättää mahdollisimman vähän huomiota. Vastaavasti totesit, että klassisesti pukeutuvat miehet ovat erityisen huomiohakuisia. Klassista pukeutumistahan ovat esimerkiksi neuleet tai nahkakengät.

Vierailija
308/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen avaus oli jo joskus aikaisemmin=)

Muukin pelottaa jo etukäteen että aprillia, olen 45v nainen😫

Vierailija
309/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyttömäistä. Miesten sharmi ja raamikkuus kadonnut pukeutumisessa.

Eikös tämä ole hieman ristiriitaista, että klassinen pukeutuminen on tyttömäistä, mutta sharmi ja raamikkuus on kadonnut pukeutumisessa? Viitaatko nyt johonkin klassista pukeutumista edeltävään aikaan vai mihin? Klassista pukeutumista ennenhän oli kaikenlaisia röyhelöitä, peruukkeja ja mitä nyt oli ennen viktoriaanista aikaa.

Vierailija
310/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Suomessa voi ostaa Armanin mittapuvun? Sellaisen kuin esim. Kimi Räikkösellä usein on iltatilaisuuksissa.

Hyvä kysymys. Mikään kovin hyvä hinta-laatu-suhde ei noissa designer-merkeissä ole. Ylipäätään parempaa vastinetta rahoilleen saa, kun ei juokse brändien perässä.

Ap

No tämähän on täyttä paskapuhetta. Et ole tainnut Armanin pukua nähdä? Ei tarvitse olla edes mikään mittapuku kun sen ottaa ripustimesta niin kaikesta näkee, että saa laatua. Halvalla ei hyvää saa. Siinä mielessä totta, että kalliilla saa myös huonoa mutta jos Armanin puvusta puhutaan niin hinta ja laatu on hyvin kohdallaan

Armanin mittapuvulle löysin sattumalta hyvän vaihtoehdon. Minulla ongelmana on kun hartiat on leveät ja lantio kapea niin takin pitää olla isompaa kokoa kuin housut. Itärajalla on Zsar Outlet missä on Armanin myymälä. Siellä oli myynnissä Armanin valmispukuja reilulla tonnilla kpl, saattoi olla halvempiakin. Ostin samasta puvusta kaksi eri kokoa ja otin näistä toisesta takin ja toisesta housut. Myyjä katsoi hölmönä kun sanoin etten tarvitse niitä yli jääneitä takkia ja housuja. Sanoin, että myy jollekin muulle tai jos et saa myytyä niin voitko viedä vaikka UFF keräykseen. Näin lupasi tehdä. Huippulaatua, klassista tyyliä ja halvalla.

Eikö tuossa saisi melkein samaan hintaan räätäliltäkin? Ja olisi omien mittojen mukaan.

Vierailija
311/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuulipuku kyllä helpompi pitää puhtaana. Rasituksesi tuollainen tulee vaimon pyykkipäivänä. Tuulipuku myös estää miehen perseen hajun leviämisen ja tarttumisen kalusteisiin kuten sohvaan.

Ei kukaan täysijärkinen nainen huoli miestä, joka ei osaa itse pyykätä ja jokainen täysijärkinen mies osaa huolehtia vaatteistaan.

Pyykätä? Pukuja🙄

Minä olen vaativainen nainen ja todennäköisesti mies-raukka joutuu viemään pukunsa itse pesulaan, jos minulla ei satu olemaan sinne muuta asiaa. Minua vain sattui ärsyttämään se kommentti, että vaimo rasittuu pyykkipäivänä, jos on tuulipukua kummempia vaatteita. Meillä pyykkikoneen laittaa pyörimään se, joka huomaa korissa olevan sopivasti pestävää. Vaatehuolto ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
312/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän moderniata tyylistä ripauksella rokkari-renttua ja sporttisuutta. Eli ei yhtään minun makuuni. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
313/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys on kaiken a & o 👍 Tämä pätee naistenkin kohdalla ja yleensä tällaiset myös pariutuvat keskenään toimien toinen toisensa "muotimuusana". Hienoa katseltavaa - ihailen!

Vierailija
314/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tuo aina addun verkkarit voittaa...

Vierailija
315/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tyylikäs mies. Ei kuitenkaan olisi ihan minun tyyppiäni, pidän vähän rennommasta meiningistä pukeutumisessa. En usko että sopisimme rinnakkain.

Kiitos, tämä oli hyvä kommentti. Millaista tyyliä tarkoitat rennommalla meiningillä? Onko pariskunnalla mielestäsi hyvä olla samanlainen tyyli vai voiko olla myös hieman erilainen? Mietin vaan, että loppujaan aika harvoin tulee vastaan pariskuntia, joilla olisi täysin vastakkainen tyyli.

Kyllä, minulle on tärkeää, että tyylini sopii miehen tyylin kanssa yhteen ja olemme siltä osin samaa paria. En ihan luonnollisestikaan kiinnostu miehistä, joiden tyyli on liian kaukana omastani. Rennommalla meinigillä tarkoitan tyyliä, joka ei ole liian tarkkaan mietitty (tai vaikka olisikin, ei näytä siltä), mutta kuitenkin tyylikäs ja siisti. Vähän hankala kuvailla kattavasti, tiedän kun sellaisen näen.

Tämän kuvauksen perusteella on vaikea tehdä eroa ap:n tyylin ja mainitsemasi rennomman tyylin välillä. Ap:han sanoi ostavansa vaatteita ajatuksella, mutta suosivansa melko huoletonta lookkia. Jos kaappi on täynnä klassisia värejä (sininen, valkoinen, harmaa, pullonvihreä, burgundinpunainen, ruskea jne.) niin niitähän voi yhdistellä melko mielivaltaisesti ja silti näyttää tyylikkäältä ja sopusointuiselta.

Ok, annan pari selkeää esimerkkiä asuista, jotka minua miellyttää: yksivärinen hyvinistuva teepaita, hillitysti revityt farkut ja maiharit. Tai yksivärinen t-paita, chinot ja tennarit. Tosi simppeliä, mutta näyttää hiton hyvältä hyväkroppaisella miehellä. Ja mun mielestä korutkaan ei ole pahitteeksi, eli niitäkin voisi olla mukana asussa. Näen hyvin selkeän eron aloituksessa kuvattuun tyyliin.

Toi on hyvännäköinen tyyli hyväkroppaisella miehellä - kuten mikä tahansa tyyli - mutta semijärkky esim. viiskymppisellä lievästi ylipainoisella ka kaljuuntuvalla miehellä.

Totta. Näillä nykyajan laihaläskeillä tai sipsikaljahampparivartaloilla mikään ei näytä enää hyvältä.

Minulle tuo tyyli olisi muutenkin himpun verran too much, koska olen itse laiskahko pukeutuja. Vaatteiden pitää olla siistejä, perustyylikkäitä, mieluusti mukavia ja lisäksi kestäviä ja etenkin pestäviä. Mistä herää kysymys kuinka usein peset liivisi ja puvuntakkisi ja suorat housusi? Niissä on aika helkkarinmoinen huoltaminen, jos verrataan perus farkkutyyliin. Puvun takkien kauluksiin pinttyy myös niskarasvaa ja hikeä ja niitäkin pitää pesettää. Huollat kai vaatteesi itse ja pidät ne puhtaina? Minä en jaksaisi. Vaatteet pitää olla mieluiten ja valtaosin silittämättä siistejä ja pystyä pyörittämään perusohjelmalla ja 1400 kierroksen linkouksella tavallisessa pesukoneessa.

Vierailija
316/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykätä? Pukuja🙄

Miksei mies vie niitä itse? Oletko hänen sisäkkönsä?

Vierailija
317/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän moderniata tyylistä ripauksella rokkari-renttua ja sporttisuutta. Eli ei yhtään minun makuuni. Mutta jokainen tyylillään.

Kiitti kommentista! Tärkeintä lienee, että se oma puoliso miellyttää.

Vierailija
318/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pukeutumistyylit käy kunhan sopii kantajalleen. Itsevarmuus on tärkeintä, ei kannata pohtia mitä muut ajattelevat omasta asusta vaan pukeutua juuri oman makunsa mukaan.

Vierailija
319/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tyylikäs mies. Ei kuitenkaan olisi ihan minun tyyppiäni, pidän vähän rennommasta meiningistä pukeutumisessa. En usko että sopisimme rinnakkain.

Kiitos, tämä oli hyvä kommentti. Millaista tyyliä tarkoitat rennommalla meiningillä? Onko pariskunnalla mielestäsi hyvä olla samanlainen tyyli vai voiko olla myös hieman erilainen? Mietin vaan, että loppujaan aika harvoin tulee vastaan pariskuntia, joilla olisi täysin vastakkainen tyyli.

Kyllä, minulle on tärkeää, että tyylini sopii miehen tyylin kanssa yhteen ja olemme siltä osin samaa paria. En ihan luonnollisestikaan kiinnostu miehistä, joiden tyyli on liian kaukana omastani. Rennommalla meinigillä tarkoitan tyyliä, joka ei ole liian tarkkaan mietitty (tai vaikka olisikin, ei näytä siltä), mutta kuitenkin tyylikäs ja siisti. Vähän hankala kuvailla kattavasti, tiedän kun sellaisen näen.

Tämän kuvauksen perusteella on vaikea tehdä eroa ap:n tyylin ja mainitsemasi rennomman tyylin välillä. Ap:han sanoi ostavansa vaatteita ajatuksella, mutta suosivansa melko huoletonta lookkia. Jos kaappi on täynnä klassisia värejä (sininen, valkoinen, harmaa, pullonvihreä, burgundinpunainen, ruskea jne.) niin niitähän voi yhdistellä melko mielivaltaisesti ja silti näyttää tyylikkäältä ja sopusointuiselta.

Ok, annan pari selkeää esimerkkiä asuista, jotka minua miellyttää: yksivärinen hyvinistuva teepaita, hillitysti revityt farkut ja maiharit. Tai yksivärinen t-paita, chinot ja tennarit. Tosi simppeliä, mutta näyttää hiton hyvältä hyväkroppaisella miehellä. Ja mun mielestä korutkaan ei ole pahitteeksi, eli niitäkin voisi olla mukana asussa. Näen hyvin selkeän eron aloituksessa kuvattuun tyyliin.

Toi on hyvännäköinen tyyli hyväkroppaisella miehellä - kuten mikä tahansa tyyli - mutta semijärkky esim. viiskymppisellä lievästi ylipainoisella ka kaljuuntuvalla miehellä.

Totta. Näillä nykyajan laihaläskeillä tai sipsikaljahampparivartaloilla mikään ei näytä enää hyvältä.

Minulle tuo tyyli olisi muutenkin himpun verran too much, koska olen itse laiskahko pukeutuja. Vaatteiden pitää olla siistejä, perustyylikkäitä, mieluusti mukavia ja lisäksi kestäviä ja etenkin pestäviä. Mistä herää kysymys kuinka usein peset liivisi ja puvuntakkisi ja suorat housusi? Niissä on aika helkkarinmoinen huoltaminen, jos verrataan perus farkkutyyliin. Puvun takkien kauluksiin pinttyy myös niskarasvaa ja hikeä ja niitäkin pitää pesettää. Huollat kai vaatteesi itse ja pidät ne puhtaina? Minä en jaksaisi. Vaatteet pitää olla mieluiten ja valtaosin silittämättä siistejä ja pystyä pyörittämään perusohjelmalla ja 1400 kierroksen linkouksella tavallisessa pesukoneessa.

Kuten aloituksessa todetaan, niin eihän ne puvut joka päivä tai joka viikkokaan käytössä ole. Arkipäivinä sitten flanelia, chinoja, neuleita, pellavaa yms. muuta simppeliä tilanteen mukaan. Kauluspaidathan voi pestä koneessa ja neuleet käsin.

Vierailija
320/1283 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa todetaan, niin eihän ne puvut joka päivä tai joka viikkokaan käytössä ole. Arkipäivinä sitten flanelia, chinoja, neuleita, pellavaa yms. muuta simppeliä tilanteen mukaan. Kauluspaidathan voi pestä koneessa ja neuleet käsin.

Puvut toki pesulassa. Ihan keuhean usein niitä harvemmin tarvitsee kyllä pestä, kunhan tuulettaa aina hyvin käytön jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme