Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaniset häät

Vierailija
12.06.2015 |

Tuli tästä makaronilaattikkoa tarjoavien hääketjusta mieleen: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4495949/hjalp_riittaako_200gr_makaronilaatikkoa_yhta_haavierasta_kohden

Olen siis sitä mieltä, että tuo tarjoilu on naurettavaa ja jopa vieraita loukkaavaa (itse laatikossa ei ole mitään vikaa edes juhlaruokana, mutta esim. Karjalainen mummoni pitää makaronilaatikkoa lisukkeena, ei pääruokana, ja sellainen sen olisi oltava häissä).

Muusta olin siis samaa mieltä kritisoijien kanssa, paitsi heidän keiden mielestä häissä olis pakko saada lautasellisen lihaa per henkilö, okei, vähän liioittelen, mutta silti.

Me olemme mieheni kanssa tiukkoja kasvissyöjiä, mieheni kotivege ja muuten vegetaristi, joka syö myös riistaa ja itsekalastettua kalaa.
Menimme kihloihin keväällä ja päätimme, että ensi kesänä vietettävissä häissämme tarjotaan vain vegaaniruokaa, molemmilla kuin on tutut, juhlavat lempparit jotka ainakin omaan suuhun maistuu hyvälle.

Häämme ovat pienet, alle 50 vierasta, sekä sukulaispainoitteiset ja kaikki tietää ruokailututtomuksemme varsin hyvin.

Kysymys kuuluukin, kokisitko raivonpuuskan lihattomissa häissä? Lähtisitkö lahjojen kanssa kävelemään, kun kaukaa hyvältä näyttänyt liha paljastuukin seitaniksi ja lasten (ja lastenmielisten) pöydän nakit soijanakeiksi? Tarjoilu on siis kattavaa, alku- ja pääruokaa on suunniteltu kahta eri sorttia, neljää erilaista salaattia, kahta leipälajia erilaisilla levitteillä, jälkiruuaksi hääkakku, pikkupullia ja keksejä, juomina kahvia, mehua, kokista, vettä, valko- puna- ja kuohuviiniä. Lapsille ja nirsoille tosiaan tekisimme perunamuusin ja vegenakkikastikkeen.

Miltä kuulostaa?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 00:54"]

Tarkoitin laadukkuudella sitä että on eri vaihtoehtoja (vrt pelkkä makaronilaatikko) ja viestistä välittyi kuva et puhutaan monipuolisesta tarjoilusta :D Nakit ei mun laatukäsitykseen kuulu mut lapsille on ok. Miks mä ees perustelen tätä?

[/quote]

Eli mistään laadukkaasta vaihtoehdosta ei ollut edes puhuttu. Ap:n viestissä sanottiin ainoastaan, että tarjolla on kahta erilaista alku- ja pääruokaa, erilaisia salaatteja ja leipää, ja niitä soijanakkeja. Laadukasta tai sitten ei. Sitä ei voi viestin perusteella tietää kukaan muu kuin ap.

Sinä yrität perustella siksi, ettei taas kerran jäisi kiinni yksi valehteleva vegaani. Et onnistunut.

Vierailija
2/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää sun mies. Reppana haluaisi syödä muutakin, mutta onkin sitten "kotivege" (niinkö se meni?), kun eukko ei anna lihaa kotona syödä... Noinhan se loppujen lopuksi menee, selität miten vaan...

Kyllä mä jotain söisin teidän häissä, mutta miksi ei voisi olla lihaa sitä haluaville? Tämä on nyt vähän sama vääntö että jos morsiuspari ei käytä alkoholia, voiko sitä olla tarjoamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleva vegaani häipyi eikä se jaksa enää peukutellakaan, kun jäi kiinni :DDDDD

Vierailija
4/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meni varmaankin taas nukkumaan :D Tai sitten sitä hävettää, kun jäi jo toisen kerran kiinni itselleen vastailusta ja toivoo, että koko ketju painuu unohdukseen :D

Mikä mahtaa muuten olla tyypin motiivi? Miksi joku viitsii keksiä taas kerran yhden aloituksen vegaaniruuasta, täyttää ketju omilla kehuilla kaikkea vegaanista kohtaan ja peukutella ihan simona? Joku uskonnon velvoittama pakko sananjulistukseen vai silkka hulluus? Pakko-oireinen häiriö?

Vierailija
5/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mikset vastaa? Paikalla näyt olevan, kun peukut lisääntyy :D Mikä siis on sinun ongelmasi, uskonto vai mielenterveyshäiriö?

Vierailija
6/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:00"]

Tuli tästä makaronilaattikkoa tarjoavien hääketjusta mieleen: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4495949/hjalp_riittaako_200gr_makaronilaatikkoa_yhta_haavierasta_kohden Olen siis sitä mieltä, että tuo tarjoilu on naurettavaa ja jopa vieraita loukkaavaa (itse laatikossa ei ole mitään vikaa edes juhlaruokana, mutta esim. Karjalainen mummoni pitää makaronilaatikkoa lisukkeena, ei pääruokana, ja sellainen sen olisi oltava häissä). Muusta olin siis samaa mieltä kritisoijien kanssa, paitsi heidän keiden mielestä häissä olis pakko saada lautasellisen lihaa per henkilö, okei, vähän liioittelen, mutta silti. Me olemme mieheni kanssa tiukkoja kasvissyöjiä, mieheni kotivege ja muuten vegetaristi, joka syö myös riistaa ja itsekalastettua kalaa. Menimme kihloihin keväällä ja päätimme, että ensi kesänä vietettävissä häissämme tarjotaan vain vegaaniruokaa, molemmilla kuin on tutut, juhlavat lempparit jotka ainakin omaan suuhun maistuu hyvälle. Häämme ovat pienet, alle 50 vierasta, sekä sukulaispainoitteiset ja kaikki tietää ruokailututtomuksemme varsin hyvin. Kysymys kuuluukin, kokisitko raivonpuuskan lihattomissa häissä? Lähtisitkö lahjojen kanssa kävelemään, kun kaukaa hyvältä näyttänyt liha paljastuukin seitaniksi ja lasten (ja lastenmielisten) pöydän nakit soijanakeiksi? Tarjoilu on siis kattavaa, alku- ja pääruokaa on suunniteltu kahta eri sorttia, neljää erilaista salaattia, kahta leipälajia erilaisilla levitteillä, jälkiruuaksi hääkakku, pikkupullia ja keksejä, juomina kahvia, mehua, kokista, vettä, valko- puna- ja kuohuviiniä. Lapsille ja nirsoille tosiaan tekisimme perunamuusin ja vegenakkikastikkeen. Miltä kuulostaa?

[/quote]

Kellään, joka aikoo pitää vegehäät, ei ole oikeutta arvostella toisten tarjoomuksia. Piste.

Vierailija
7/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:00"]

Tuli tästä makaronilaattikkoa tarjoavien hääketjusta mieleen: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4495949/hjalp_riittaako_200gr_makaronilaatikkoa_yhta_haavierasta_kohden Olen siis sitä mieltä, että tuo tarjoilu on naurettavaa ja jopa vieraita loukkaavaa (itse laatikossa ei ole mitään vikaa edes juhlaruokana, mutta esim. Karjalainen mummoni pitää makaronilaatikkoa lisukkeena, ei pääruokana, ja sellainen sen olisi oltava häissä). Muusta olin siis samaa mieltä kritisoijien kanssa, paitsi heidän keiden mielestä häissä olis pakko saada lautasellisen lihaa per henkilö, okei, vähän liioittelen, mutta silti. Me olemme mieheni kanssa tiukkoja kasvissyöjiä, mieheni kotivege ja muuten vegetaristi, joka syö myös riistaa ja itsekalastettua kalaa. Menimme kihloihin keväällä ja päätimme, että ensi kesänä vietettävissä häissämme tarjotaan vain vegaaniruokaa, molemmilla kuin on tutut, juhlavat lempparit jotka ainakin omaan suuhun maistuu hyvälle. Häämme ovat pienet, alle 50 vierasta, sekä sukulaispainoitteiset ja kaikki tietää ruokailututtomuksemme varsin hyvin. Kysymys kuuluukin, kokisitko raivonpuuskan lihattomissa häissä? Lähtisitkö lahjojen kanssa kävelemään, kun kaukaa hyvältä näyttänyt liha paljastuukin seitaniksi ja lasten (ja lastenmielisten) pöydän nakit soijanakeiksi? Tarjoilu on siis kattavaa, alku- ja pääruokaa on suunniteltu kahta eri sorttia, neljää erilaista salaattia, kahta leipälajia erilaisilla levitteillä, jälkiruuaksi hääkakku, pikkupullia ja keksejä, juomina kahvia, mehua, kokista, vettä, valko- puna- ja kuohuviiniä. Lapsille ja nirsoille tosiaan tekisimme perunamuusin ja vegenakkikastikkeen. Miltä kuulostaa?

[/quote]

Kellään, joka aikoo pitää vegehäät, ei ole oikeutta arvostella toisten tarjoomuksia. Piste.

[/quote]

Varsinkaan jos vegehäissä tarjotaan soijarouhemakaronilaatikkoa :DDDDDDDDD

Vierailija
8/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:39"]Valehteleva vegaani häipyi eikä se jaksa enää peukutellakaan, kun jäi kiinni :DDDDD
[/quote]
Tai mitäs jos se menikin vaan nukkumaan?

Vierailija
9/165 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkäisin. Tosin itse toivoisin, että menu ei olisi kovin seitan(vehnä) tai soijapohjainen koska kummatkaan eivät sovi meidän perheelle kovin hyvin mutta niilläkin kyllä pärjäisimme. Olemme kasvis-kalansyöjä perhe ja olemme olleet vegaanisissa häissä, joissa oli todella hyvä tarjoilu ja häissä joissa oli kiva lakto-ovo-vege tarjoilu.

Vierailija
10/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vain. Ilmoittakaa asiasta jo kutsussa niin ei tule yllätyksenä. Me pidettiin miehen kanssa alkoholittomat häät alkumaljaa myöten, kun elämäntapaamme ei kuulu tippaakaan alkoholia. Mainittiin kutsussa, niin tiesivät vieraat, mihin olivat ryhtymässä. Onnea juhliin!

Vierailija
11/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitkaa asiasta kutsusta, niin vieraat osaa varautua. Itse en vain jostain syystä pidä kasvisruuista (etenkin jos tofua, seitania, quornia), joskus jo haju ällöttää. Itse en ruuan takia jättäisi tulematta, varautuisin vaan tilanteeseen.

Vierailija
12/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan pikemminkin innoissani, kunhan siihen vegaaniruokaan olisi sit kans panostettu, eikä tarjolla olis perus kasvissosekeittoa, kukkakaaligratiinia ja porkkanaraastetta. 

Vierailija
13/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija-allergia :D Oikeasti soijalle allergisia on vähemmän kuin tässä keskustelussa moni väittää olevansa. Ei, kyse on valtaosalla joko a) psykosomaattiset oireet tai b) mauste, jota käytetään marinadissa. Tofu itse ei voi maistua pahalta KOSKA SE EI MAISTU MILTÄÄN ILMAN MAUSTAMISTA.

Ja tuolle tyhjäpäälle, joka väitti syöneensä soijaa 100+ kertaa, älä puhu paskaa, tietäisit kyllä ylemmän kohda viimeisen lauseen todeksi, jos puhuisit totta. Ei, haluat vain purkaa pahaa oloasi oksentamalla muiden niskaan päästäsi tihkuvaa mätää. Mene OIKEASTI sinne Japaniin ja pyydä ruoka, jossa on tofua, niin ymmärrät paljon enemmän kuin nyt.

Vierailija
14/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:25"]Kahviin kuitenkin maitoa tarjolle. Vaikka luomumaitoa. Muuten tulee varmasti ikävä tunelma. Kahvi on kuitenkin yksi tärkeimmistä jutuista häätarjoilussa ja soija-, kaura-, riisi- tms. maidonkorvikkeet kahvissa aivan järkyttävän pahoja. Muuten söisin mielelläni vegaaniruokaa, jos se on hyvin valmistettua ja herkullista. [/quote] Lehmänmaito se vasta kuvottavaa kahvissa on. [/quote] Jos ei siitä tykkää, niin sitä ei ole pakko ottaa, mutta ei kahvitusta voi järjestää ilman maitoa. Ei vaan voi! Suomessa kahvikulttuuri on todella tärkeä osa juhlimista, ja suuri osa kahvinjuojista ei kahviaan juo ilman maitoa. [/quote] Jaahas, Timo Soinin lyömätön ei vaan voi -argumentti.

[/quote]Eli pakottaisitko sä ihmiset juomaan kahvinsa mustana, vai käyttämään heidän mielestään tod.näk. pahan makuista soijamaitoa?

Vierailija
15/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:25"]Kahviin kuitenkin maitoa tarjolle. Vaikka luomumaitoa. Muuten tulee varmasti ikävä tunelma. Kahvi on kuitenkin yksi tärkeimmistä jutuista häätarjoilussa ja soija-, kaura-, riisi- tms. maidonkorvikkeet kahvissa aivan järkyttävän pahoja. Muuten söisin mielelläni vegaaniruokaa, jos se on hyvin valmistettua ja herkullista. [/quote] Lehmänmaito se vasta kuvottavaa kahvissa on. [/quote] Jos ei siitä tykkää, niin sitä ei ole pakko ottaa, mutta ei kahvitusta voi järjestää ilman maitoa. Ei vaan voi! Suomessa kahvikulttuuri on todella tärkeä osa juhlimista, ja suuri osa kahvinjuojista ei kahviaan juo ilman maitoa. [/quote] Jaahas, Timo Soinin lyömätön ei vaan voi -argumentti.

[/quote]

Ei, vaan neuvo, jolla voi välttyä suurimmilta ilkeiltä puheilta ja kireältä tunnelmalta ja pahasta verestä hääpäivänään.

[/quote]

Meidän häät. Me päätämme. Jos ei kelpaa, menkää vittuun

[/quote]Niin menisinkin, ja ottaisin oman paketin mukaani :)

Vierailija
16/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:00"]Tuli tästä makaronilaattikkoa tarjoavien hääketjusta mieleen: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4495949/hjalp_riittaako_200gr_makaronilaatikkoa_yhta_haavierasta_kohden

Olen siis sitä mieltä, että tuo tarjoilu on naurettavaa ja jopa vieraita loukkaavaa (itse laatikossa ei ole mitään vikaa edes juhlaruokana, mutta esim. Karjalainen mummoni pitää makaronilaatikkoa lisukkeena, ei pääruokana, ja sellainen sen olisi oltava häissä).

Muusta olin siis samaa mieltä kritisoijien kanssa, paitsi heidän keiden mielestä häissä olis pakko saada lautasellisen lihaa per henkilö, okei, vähän liioittelen, mutta silti.

Me olemme mieheni kanssa tiukkoja kasvissyöjiä, mieheni kotivege ja muuten vegetaristi, joka syö myös riistaa ja itsekalastettua kalaa.
Menimme kihloihin keväällä ja päätimme, että ensi kesänä vietettävissä häissämme tarjotaan vain vegaaniruokaa, molemmilla kuin on tutut, juhlavat lempparit jotka ainakin omaan suuhun maistuu hyvälle.

Häämme ovat pienet, alle 50 vierasta, sekä sukulaispainoitteiset ja kaikki tietää ruokailututtomuksemme varsin hyvin.

Kysymys kuuluukin, kokisitko raivonpuuskan lihattomissa häissä? Lähtisitkö lahjojen kanssa kävelemään, kun kaukaa hyvältä näyttänyt liha paljastuukin seitaniksi ja lasten (ja lastenmielisten) pöydän nakit soijanakeiksi? Tarjoilu on siis kattavaa, alku- ja pääruokaa on suunniteltu kahta eri sorttia, neljää erilaista salaattia, kahta leipälajia erilaisilla levitteillä, jälkiruuaksi hääkakku, pikkupullia ja keksejä, juomina kahvia, mehua, kokista, vettä, valko- puna- ja kuohuviiniä. Lapsille ja nirsoille tosiaan tekisimme perunamuusin ja vegenakkikastikkeen.

Miltä kuulostaa?
[/quote]

No, olen itse lihaani ja ihmettelen syvästi vegaanien tarvetta "tekolihalle". Kasvisruoka on ihan hyvää mutta miksi sinne pitää lisätä jotakin epäilyttäviä mukalihanpalaisia soijamöhkäleitä (soijakaan ei ole tutk. mukaan mitenkään terveellinen). Miksette anna olla kasvisruoan olla kasvista ja hae sitä proteiinia muista tuotteista. Eli summasummarum: näytän peukkua kasvisruoalle ja alapeukkua tekolihalle.

Vierailija
17/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:43"]

Onpa soija-allergia yleistä. Minulla on kaveri, ja sekä hän että lapsi ovat allergisia. Eivät näemmä olekaan ainoita.

[/quote]Soija allergisoi herkästi. Oma Ex-maitoallergikko lapseni herkistyi soijalle parissa viikossa, kun maidolle etsittiin korvikkeita. Kauramaito sitten sopi. Maitoallergia meni ohi kahteen ikävuoteen mennessä, mutta soija on edelleen kananmunan ja pähkinöiden lisäksi  vältettävien listalla.

Vierailija
18/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa nämä ihmiset, jotka oikeesti vetää lihanpalat nenään toisen juhlatarjoiluista :D

Vierailija
19/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 07:42"]Soija-allergia :D Oikeasti soijalle allergisia on vähemmän kuin tässä keskustelussa moni väittää olevansa. Ei, kyse on valtaosalla joko a) psykosomaattiset oireet tai b) mauste, jota käytetään marinadissa. Tofu itse ei voi maistua pahalta KOSKA SE EI MAISTU MILTÄÄN ILMAN MAUSTAMISTA.

Ja tuolle tyhjäpäälle, joka väitti syöneensä soijaa 100+ kertaa, älä puhu paskaa, tietäisit kyllä ylemmän kohda viimeisen lauseen todeksi, jos puhuisit totta. Ei, haluat vain purkaa pahaa oloasi oksentamalla muiden niskaan päästäsi tihkuvaa mätää. Mene OIKEASTI sinne Japaniin ja pyydä ruoka, jossa on tofua, niin ymmärrät paljon enemmän kuin nyt.
[/quote]

Kuulepas, kun matkustaa työkseen Aasiassa, niin aika paljon sitä tofua on tullut nähtyä. Ja todellakin maustettua. Mutta se vaan ei maistu. Olen suhteellisen kaikkiruokainen, mutta tofu on kyllä no-no, vaikka olen päässyt sitä testaamaan todella hyvissäkin ravintoloissa.
Miten vaikeaa se on ymmärtää, että kaikki eivät pidä siitä.
Ja Japani on aika pieni osa Aasiaa.

Vierailija
20/165 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnut noita soijanakkeja ym "lihaa jäljitteleviä" ruokia, mikä niissä on pointti? Jos et syö lihaa, niin miksi sun pitäisi edes leikkiä syöväsi sitä? Vähän niinkuin alkoholiton olut, jotain oleellista puuttuu.
Mutta joo, itse asiasta. Mun mielestä häät on hääparin näköinen juhla, jos he eivät syö lihaa niin miksi sitä pitäisi siellä tarjota. Jos jollekin vieraalle tämä on ongelma, ottakoon omat lihamakkaransa matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän