Ettekö te muka "pysty" olemaan vauvastanne erossa?
Kun aina lukee/kuulee noita juttuja, että "en olisi raaskinut olla vauvasta hetkeäkään erossa". Minä 3kk vauvan äiti palasin juuri viiden päivän matkalta ja olisin hyvin mieluusti jäänyt vielä toiseksi viideksi päiväksi, niin ihanaa oli välillä olla kotoa pois...
Kommentit (147)
Tuo on just tervettä äitiyttä, ap! Tsemppiä.
Ymmärrän jos isommasta vauvasta ei ole ongelmaa olla erossa mutta esim 3kk vielä niin pieni, että 5 päivää todella pitkä aika. En olisi AINAKAAAN alle 2-vuotiaasta noin pitkään erossa.
Viis päivää on ihan liikaa olla erossa 3kk vauvasta. :D mutta provohan tää just sen takia onkin. Ei kukaan äiti muuta kuin pakolla ole erossa noin pienestä vauvasta.
Olen kamalan itsekäs: mun vauva on ihana enkä halua kenenkään muun pääsevän sitä ihanuutta yhtä läheltä kokemaan. En pysty olemaan erossa, koska vauvani on parempi kuin sun vauva.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:11"]
En ole pystynyt olemaan erossa vauvoistani.Kauppareissutkin ollet tuskallisia!Kyllä tunti on ihan maksimi jos vauva on alle puolivuotias ja sittenkin kun ollaan oltu vaikka yötä pois ja lapset mummulassa niin fyysinen ja henkinen tuska kova.
Imettäminen tietysti asia vielä erikseen,olen kaikkia imettänyt yli vuoden joten tissini ovat tapaamista vaatineet mutta en muutoinkan halua olla lapsistani erossa,rakastan heitä niin kovin että en pysty hengittämään ilman heitä.
Miehen kanssa ollaan käyty hotellilomalla kun nuorin ollut jo melkein 2 vuotta ja ei ne mitään hauskoja reissuja ole ollut.Kyllä meillä romantiikkaa ja läheisyyttä riittää kotonakin,näin tällä hetkellä!
[/quote]
Kiitos kun heittelette alapeukkuja.Väärinhän mä tietysti suhtaudun kun näin ajattelen.Heh heh..
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:09"]Vauva oli reilu 2 kk, kun oli isänsä kanssa sukuloimassa pitkän viikonlopun. Yhtään ei ollut ikävä, päinvastoin nautin olostani
[/quote]
Mitä vauva söi?!
En pystynyt. Kävin hakemassa kaupungilta kastejuhlaan tarvikkeita ja koko ajan oli sisällä värinä ja tunne, että missä vauva. Yhtäkkiä kadulla alkoi rinnoista valua maitoa ja tuli tuskainen olo, että vauva tarvitsee minua. Oli pakko jättää ostosreissu väliin ja mennä kotiin.
Tämän jälkeen hyväksyin itseni tällaisena äitinä, enkä edes alkanut leikkimään trendikästä " minulla on oikeus omaan aikaan ja vauva ei muuta elämääni lainkaan ja vauvalle on parasta, kun sillä on mahdollisimman monta aikuista huolehtimassa, eikä pilaamassa äitinsä elämää"
Vauvoista kasvoi aikuisia ja nyt nämä nuoret miehet ovat kesälomallaan käymässä kotona, ennen kuin menevät kesätöihin. Hyviä heistä kasvoi, vaikka vauvaliima ja hormoonit jylläsivät heidän synnyttyään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:09"]Vauva oli reilu 2 kk, kun oli isänsä kanssa sukuloimassa pitkän viikonlopun. Yhtään ei ollut ikävä, päinvastoin nautin olostani [/quote] Mitä vauva söi?!
[/quote]Tuttelia.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:09"]Vauva oli reilu 2 kk, kun oli isänsä kanssa sukuloimassa pitkän viikonlopun. Yhtään ei ollut ikävä, päinvastoin nautin olostani [/quote] Mitä vauva söi?!
[/quote]
Pulloa ? Ei mene rinnat pilalle. Säästyvät kiinteinä miehen leikkikaluksi
Pystyin olemaan tilanteen niin vaatiessa, mutta ei tuon ikäisestä kuulu olla erossa ainakaan päivätolkulla. Joku muutaman tunnin kauppareissu, salilla tai lenkillä käynti, ystävien tapaaminen tms. on ihan ok.
Nuoremmasta lapsesta en voinut olla syöttöväliä pitempään erossa, kun ei suostunut juomaan pullosta mitään. Pelkkä tissi kelpasi. Silloin vähän ahdisti, mutta sen jälkeen kun aloitti kiinteät, niin ongelmaa ei ole ollut.
Kyllä tässä hommassakin pitää muistaa se kultainen keskitie.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:10"]
Viis päivää on ihan liikaa olla erossa 3kk vauvasta. :D mutta provohan tää just sen takia onkin. Ei kukaan äiti muuta kuin pakolla ole erossa noin pienestä vauvasta.
[/quote]
Minä olin oikein mielelläni, varasin matkan vauvan ollessa kuukauden :) Olin siis ystäväni kanssa.
Aika 50-50 taitavat mielipiteet jakautua.
Ap
Ja musta tuntuu että olen hirviöäiti kun jätän 1v lapseni hoitoon 4 päiväksi (isovanhemmille tuttuun ja turvalliseen hoitoon) ja lähden lomalle. Ei vaan pysty enää. Olen yksinhuoltaja. Mutta kyllähän siinä nyt ikävä tulee, vähän erikoista jos ei ollenkaan ikävöisi lasta.
En nauti olostani jos vauva ei ole mukana, tuntuu pahalta lähteä minnekään ilman sitä. Pariin otteeseen olen kuitenkin käynyt leffassa yksin tai sitten kampaajalla ihan oman jaksamisen takia. Mies on silloin jäänyt vauvaa hoitamaan. Kun lähden töihin muutaman kuukauden päästä niin mies jää vauvan kanssa kotiin. En tiedä voisinko jättää vauvaa vielä vieraan hoitoon, ehkä sitten 1,5 vuotiaana.
Mä en pystyisi olemaan noin monta päivää noin pienen vauvan luota siksi, että uskon että se ei ole vauvalle hyväksi. Ikävän puolesta voisin kyllä ollakin, ei mulle ole koskaan tuottanut tuskaa olla muutamia päiviä erossa lapsista, päinvastoin ihanaa lomaa yleensä. Eli en jättäisi noin pientä koska vauva kärsisi siitä, minä en.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:09"]Vauva oli reilu 2 kk, kun oli isänsä kanssa sukuloimassa pitkän viikonlopun. Yhtään ei ollut ikävä, päinvastoin nautin olostani
[/quote]
Mitä vauva söi?!
[/quote]
No ei varmaan mitään, daa!
Eikun ihan oikeesti, onko vielä noin tyhmiä ihmisiä olemassa jotka ei ole kuulleet korvikkeista??
[/quote]
No varmaan kuule ruokaa.
Elämä, miten typeriä ihmisiä av:lla on.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:06"]Kun aina lukee/kuulee noita juttuja, että "en olisi raaskinut olla vauvasta hetkeäkään erossa". Minä 3kk vauvan äiti palasin juuri viiden päivän matkalta ja olisin hyvin mieluusti jäänyt vielä toiseksi viideksi päiväksi, niin ihanaa oli välillä olla kotoa pois...
[/quote]
Sä et vissiin imetä?
Liian pitkä aika omasta mielestäni.
Jaa, mä palasin koulunpenkille kun äitiysrahakausi loppui eli kun lapsi oli n. 3kk, isä jäi vanhempainvapaalle n. 7kk ajaksi. Ei ongelmia, imetyskin jatkuin yli vuoden ikään....
En oikeasti pystyisi. Tulisin varmaan sairaaksi huolesta. Ja mun vauva on nyt 4 kk.