Oikeasti laadukas kenkämerkki !?
Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?
Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:38"]Rieker (saksalainen) on erittäin laadukas merkki ja ehdottomasti paras kenkä minun leveään ja korkeaan jalkaan. Sirojalkaiset älkööt vaivautuko :) Ihan huippumukavia jalassa ja myös todella kestäviä. Useaan vuoteen en ole enää muun merkkisiä ostanut.
[/quote] Oon luullu Riekeriä suomalaiseksi
[/quote]
Sekoitatko johonkin? Sieviin? Ehkä jos on samanlainen logo?
[/quote]
[/quote]
meni väärään siis oon sekoittanut logot kai
Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
Rieker, Högl, Gabor, Vagabond, Ten Points, El Naturalista, Sanuk - muun muassa.
El Naturalista. Ekologisiakin ovat.
Jos etsit nimenomaan kestävyyttä niin omat Gaborit ovat kestäneet hyvin hoidettuina 7 kesää ja Sievit talvikäytössä 12 vuotta. Ehkä tästä syystä Sievillä menee niin huonosti :(
Ecco ovat supermukavat, mutta laatu on huonontunut viime vuosina todella paljon. Nahkaballerinat kestivät vain 2 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:15"]
Jos etsit nimenomaan kestävyyttä niin omat Gaborit ovat kestäneet hyvin hoidettuina 7 kesää ja Sievit talvikäytössä 12 vuotta. Ehkä tästä syystä Sievillä menee niin huonosti :(
Ecco ovat supermukavat, mutta laatu on huonontunut viime vuosina todella paljon. Nahkaballerinat kestivät vain 2 vuotta.
[/quote]
Tarkennus: siis Eccon balleriinat kestivät vain 2 kesää ennen kuin liimattu pohja lähti irti. Yllä mainitut Gaborit ja Sievin kengät ovat edelleen käytössä.
Art ja Neosens kannattaa tsekata myös.
Vagabond. Hyvä lesti suomalaiselle.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:59"]
Rieker.
[/quote]
Ostin viime talvena Riekerin saapikkaat. Vetoketju kesti kaksi viikkoa.
Hinta-laatusuhteeltaan parhaita mielestäni Gabor, Wonders, Unisa ja Högl. Peter Kaiser hyvä myös, mutta vähän kalliimpi kuin nuo edelliset. Parikoita olen omistanut kahdet, toiset oli aivan hirvittävän kammottavat jalassa, toiset oikein hyvät. Sikamaisen kalliita joka tapauksessa. Rieker ja El Naturalista ovat mun jalkaani todella epämukavia, samoin ecco ja vagabond.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:23"]
Vagabond. Hyvä lesti suomalaiselle.
[/quote]
Vagabondin kengät ovat yllättävän hyvät; kestävät ja hyvännäköiset ja edulliset. Rieker on todella laaduton, tai sitten minulle on joka kerta osunut huonolaatuiset kappaleet. Merrell? on hyvä, samoin Acne. Acne vaan järkyttävän kallis.
El Naturalistalla ei ole juhlakenkiä, muuten hyvät.
Riekerillä on monet kengät muovia!
Tarsalalla on juhlakenkiä. En ole omistanut, eli en tiedä kestävyydestä, mutta kokeillut että lestinsä puolesta hyvät:
Komppaan myös Wondersia, BilliBitä, Pura Lopezia (kalliit...) ja Högliä. Yhdet Michael Korsit on juhlakenkinä, mutta ne on tosiaan niin vähällä käytöllä etten osaa sanoa kestävyydestä. Malli ja väri on klassinen.
38 jatkaa: Unohdin mainita kaikkien aikojen parhaat kenkäni eli ViaVain nahkavuoriset saappaat! Alesta ostin.
Camper, Clarks, Fly London, Art, Neosens
Jos Tennareita käyttää niin suosin panostamaan aitoihin Converseihin tokmanni tennareiden sijaan. Kestävät vuodesta toiseen ja konepesussa eivät mene miksikään. Toisinsanoen liimaukset ei aukea, pohja ei lähde irti jne.
Kävelykengistä ehdottomasti Vagabond, Rieker, Clarks ja Wonders
Talvikengistä entiset Camel Bootsit eli Pampakset.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:38"]Rieker (saksalainen) on erittäin laadukas merkki ja ehdottomasti paras kenkä minun leveään ja korkeaan jalkaan. Sirojalkaiset älkööt vaivautuko :) Ihan huippumukavia jalassa ja myös todella kestäviä. Useaan vuoteen en ole enää muun merkkisiä ostanut.
[/quote] Oon luullu Riekeriä suomalaiseksi
[/quote]
Sekoitatko johonkin? Sieviin? Ehkä jos on samanlainen logo?
[/quote]