Oikeasti laadukas kenkämerkki !?
Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?
Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:57"]
Minulla on monet Minna Parikan kengät, ja valitettavasti laatua ei voi kehua. Ballerinat on vuoden kestävät, ja juhlakenkinäkään korkokengät eivät ole kovin monta vuotta kestäneet. Esim juuri vanhat palmrothit ovat olleet paljon laadukkaammat, samoin ballerinoista Eccot painivat omassa sarjassaan. Nyt kaipaisin uusia mustia korkkareita, mutta parikoita en osta todellakaan.
[/quote]
Onpa harmillista kuulla! :(
Högl korkkarit on niin mainiot, että niillä voi vaikka juosta. Muilla korkkareilla liikkuminen on horjuvaa kuin bambilla.
Kaikissa merkeissä on syytä perehtyä, että valittu kenkä on juuri se hyvälaatuinen omaan käyttötarkoitukseen. Clarkseissa löytyy ainakin Englannissa myynnissä halvemmat Clarksit ja arvokkaat. Ne arvokkaammat minulla on kestäneet vaikka kuinka, kun samalla kertaa ostin myös edulliset, jotka kuluivat melko nopeasti kuin mitkä tahansa kengät. Eccoissa laatu on korkea ja tasainen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:06"]Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?
Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...
[/quote]
Jos yhtään reissaat niin Briteissä on paljon kivoja kenkämerkkejä ja perinteisillä Clarkseilla kaikenhintaisia ja laajat mallistot.
Yhdet Minna P:n kengät omistin joskus, sitä sen perusmallia mutta möin jonkun muuton yhteydessä. En pitänyt kun merkki oli tunnistettava. Nythän niitäkin on kaikenlaisia.
Toi Hasbeens yrittää tänne rantautua, ihan karseeta kamaa. Mainoskampanjat ei ole asiallisia. Onneksi ei täkäläisille iske. ei kai tollaset kestä edes sadetta.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:06"]Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
[/quote]
Jos yhtään reissaat niin Briteissä on paljon kivoja kenkämerkkejä ja perinteisillä Clarkseilla kaikenhintaisia ja laajat mallistot.
Yhdet Minna P:n kengät omistin joskus, sitä sen perusmallia mutta möin jonkun muuton yhteydessä. En pitänyt kun merkki oli tunnistettava. Nythän niitäkin on kaikenlaisia.
Toi Hasbeens yrittää tänne rantautua, ihan karseeta kamaa. Mainoskampanjat ei ole asiallisia. Onneksi ei täkäläisille iske. ei kai tollaset kestä edes sadetta.
[/quote]
Ja ehkä oon ainoa, mutta en haluaisi Acne-nimisiä tuotteita. ;) (Enkä kyllä mitään has beensejakaan....)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]
Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Tuolla olikin jo muiden vastauksia, mutta omani hajosivat yhden käytön jälkeen. Siis ihan normaali työpäivä sisätiloissa. Palauttaminen oli ihan järkyttävä prosessi! En edes muista kauanko kesti saada rahat takaisin, kun uusien kenkien saaminen tilalle oli jotenkin niin mahdotonta... Tosin jos ekat hajoaa niin olisivat ne hajonneet kai toisetkin. Aikaa meni hukkaan, siitähän ei korvausta saa.
Taitavat nykyään ihan tietoisesti myydä huonoa laatua.
[/quote]
Mulla on sitten varmaan käynyt vain hyvä tuuri. Kävelykengät ihan moitteettomat neljän vuoden jälkeen ja saapikkaat kolmen. Sandaalit viime syksyltä on vielä korkkaamatta. Miehellä myös omat ok, mutta se käyttää niitä paljon vähemmän. Alennusmyynnistä heidän verkkokaupasta ollaan kaikki ostettu. En maksaisi normaalihintaa, ovat minusta järkyttävän kalliit.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:16"]Eccot kestää vuosikausia. Olen ollut tyytyväinen myös kaikkiin Vagabondeihin.
[/quote]
Sama!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]
Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Tuolla olikin jo muiden vastauksia, mutta omani hajosivat yhden käytön jälkeen. Siis ihan normaali työpäivä sisätiloissa. Palauttaminen oli ihan järkyttävä prosessi! En edes muista kauanko kesti saada rahat takaisin, kun uusien kenkien saaminen tilalle oli jotenkin niin mahdotonta... Tosin jos ekat hajoaa niin olisivat ne hajonneet kai toisetkin. Aikaa meni hukkaan, siitähän ei korvausta saa.
Taitavat nykyään ihan tietoisesti myydä huonoa laatua.
[/quote]
Mulla on sitten varmaan käynyt vain hyvä tuuri. Kävelykengät ihan moitteettomat neljän vuoden jälkeen ja saapikkaat kolmen. Sandaalit viime syksyltä on vielä korkkaamatta. Miehellä myös omat ok, mutta se käyttää niitä paljon vähemmän. Alennusmyynnistä heidän verkkokaupasta ollaan kaikki ostettu. En maksaisi normaalihintaa, ovat minusta järkyttävän kalliit.
[/quote]
Siis sulla on melkein vuoden vanhat kengät joita et oo edes käyttäny ? Miks ihmeessä ? Tai siis ei mulla vaan oo rahaa ostaa kenkiä muuten, vaan käyttöön tulee heti...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:44"]Rieker
Gabor
Clarks
[/quote]
Alkaa top 3 muodostua ;)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Milloin (ja mistä) olet ostanut? Jos sun kengät on esim. viiden-kuuden vuoden takaa, niin iiiiiiihan eri juttu kuin nyt. Materiaalit, valmistusmaa, valmistustapa..... kaikki muuta kuin mainostettu.
Oma luottamus meni täysin kun erehdyin niiden omilta sivuilta tilaamaan suoraan ja ta-daa! sain jonkun selkeesti *käyttämät* kengät. Joo-o.
Sen jälkeen on meno kuulemma vaan huonontunut entisestään, niin olen käyttänyt rahani sellasiin ton hintaluokan merkkeihin joita kiinnostaa laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys.
[/quote]
käytetyt kengät? Hyi hit*o! Kirppikseltä ok ja kirppishintaan... 200 euroa likasista kengistä? Alapeukku kertaa miljoona.
[/quote]
Mä oon tottunu siihen, että sen tietyn hintatason yli menevissä kenkäkaupoissa ja vaatekaupoissa on kokeiluparit ja just tyyliin mekot erikseen. Ja sama koskee nettii, että ihan puhtaat ja koskemattomat saa olla. En hyväksyis tollasta yhtään. Edes Hennesilt en ole koskaan saanu netistä likasta kamaa.
Mutta hei josnimi on jovalmiiks hasbeens...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Milloin (ja mistä) olet ostanut? Jos sun kengät on esim. viiden-kuuden vuoden takaa, niin iiiiiiihan eri juttu kuin nyt. Materiaalit, valmistusmaa, valmistustapa..... kaikki muuta kuin mainostettu.
Oma luottamus meni täysin kun erehdyin niiden omilta sivuilta tilaamaan suoraan ja ta-daa! sain jonkun selkeesti *käyttämät* kengät. Joo-o.
Sen jälkeen on meno kuulemma vaan huonontunut entisestään, niin olen käyttänyt rahani sellasiin ton hintaluokan merkkeihin joita kiinnostaa laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys.
[/quote]
Lähetithän takas...?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:16"]Eccot kestää vuosikausia. Olen ollut tyytyväinen myös kaikkiin Vagabondeihin.
[/quote]
Sama!
[/quote]
Eccolta arkeen, Vagabondilta juhliin. :) Vois olla mun motto!
Joo no omat alesta ostetut kesän juhla kengät rikkoutuivat nyt sitte illan päätteeksi... tiedä edes mitä sadekesänä voi käyttää? Töissä mulla on birkenstock mutta että jos viihteellä tai hääjuhlaan?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:18"]
Gaborit, hyvä lesti. Paljon erilaisia malleja.
[/quote]
Minkä maalainen Gabor on? Saksalainen? -ap
[/quote] on saksasta
Hyvälaatuisia kenkiä tosiaan clarksit, gaborit, höglit, arat, unisaat, peter kaiserit, billibeetkin, suomalaisista sievi ja tuomi-kenkä.
ecco ei mun mielestä ole kovin hyvälaatuinen, mutta lestikään ei sovi mulle, joten en oo niin tarkkaan tutustunut. Mulla on yhdet minna parikat. Ne on kivan näköiset, mutta sekään lesti ei oikein sovi mulle, ja kengistä hajosi vetoketju ajassa, joka mielestäni oli liian lyhyt 200 euron kengille.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:59"]Rieker.
[/quote]
ei ehkä oo apn mieleen mutta ovat toooodella hyviä jos mitään jalkaongelmia ja omat on keränny reissuilla kehujakin ihan yllätyksenä!
Clarksin juhlakengistä ja Tamariksesta olen pitänyt
Minulla on monet Minna Parikan kengät, ja valitettavasti laatua ei voi kehua. Ballerinat on vuoden kestävät, ja juhlakenkinäkään korkokengät eivät ole kovin monta vuotta kestäneet. Esim juuri vanhat palmrothit ovat olleet paljon laadukkaammat, samoin ballerinoista Eccot painivat omassa sarjassaan. Nyt kaipaisin uusia mustia korkkareita, mutta parikoita en osta todellakaan.