Oikeasti laadukas kenkämerkki !?
Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?
Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:17"]
Mun kengistä Clarksit ovat olleet parhaat, mielestäni hyvä hinta-laatusuhde ja ovat ainakin mun jalkaan todella hyvät.
Billi Bitä en suosittele, oli pettymys. Heiltä mulla on kahdet kengät. Kova hinta ja nätti ulkonäkö, mutta eivät erityisen hyvät jalassa, kovaa joustamatonta nahkaa ja joutui suutarilla laitattamaan uudet pohjat, kun olivat todella liukkaat talvella (ihan H&M:nkin kengillä pysyy paremmin pystyssä). En suosittele!
[/quote]
Oon joskus koittanu ihania Billi Bin talvisaappaita, mutta pohjat oli ihan sileät! Hintaa oli niin paljon, että ajattelin etten kyllä ala suutarille vielä erikseen maksamaan. Ihme kun esim. Wondersin talvisaappaissa on ihan kunnon pohjat joilla pärjää Suomen jääkeleissäkin.
Ten Points. Ruotsalainen design, valmistus Portugalissa. Sopii suomalaiseen jalkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:38"]El Naturalistalla ei ole juhlakenkiä, muuten hyvät.
Riekerillä on monet kengät muovia!
Tarsalalla on juhlakenkiä. En ole omistanut, eli en tiedä kestävyydestä, mutta kokeillut että lestinsä puolesta hyvät:
Komppaan myös Wondersia, BilliBitä, Pura Lopezia (kalliit...) ja Högliä. Yhdet Michael Korsit on juhlakenkinä, mutta ne on tosiaan niin vähällä käytöllä etten osaa sanoa kestävyydestä. Malli ja väri on klassinen.
[/quote] hei kiitos kun muistutit Tarsalasta! Unohtunut koko merkki!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Milloin (ja mistä) olet ostanut? Jos sun kengät on esim. viiden-kuuden vuoden takaa, niin iiiiiiihan eri juttu kuin nyt. Materiaalit, valmistusmaa, valmistustapa..... kaikki muuta kuin mainostettu.
Oma luottamus meni täysin kun erehdyin niiden omilta sivuilta tilaamaan suoraan ja ta-daa! sain jonkun selkeesti *käyttämät* kengät. Joo-o.
Sen jälkeen on meno kuulemma vaan huonontunut entisestään, niin olen käyttänyt rahani sellasiin ton hintaluokan merkkeihin joita kiinnostaa laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys.
Clarksit kesällä ja Sievit talvella,jos arkikengistä puhutaan. Juhlakenkien taas ei minusta tarvitse olla niin superkestävät ja laadukkaat, kun niitä ei tule käytettyä niin paljon. Pääasia, että näyttää hyvältä.
Artin kengistä mulla on huonot kokemukset, ei kestäneet paljon mitään.
Eccot kestää vuosikausia. Olen ollut tyytyväinen myös kaikkiin Vagabondeihin.
El Naturalistat on kuin Marimekon paitulit: takuuvarma ehkäisykeino, koska ovat varsinaisia seksintappajia. Varmaan kyllä ihan mukavia...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:08"]
El Naturalistat on kuin Marimekon paitulit: takuuvarma ehkäisykeino, koska ovat varsinaisia seksintappajia. Varmaan kyllä ihan mukavia...
[/quote]
:D Mä kyllä yllätyin totaalisesti kun kokeilin El Naturalistan kenkiä ja olivat niin epämukavat mun jalkaani. Näyttivät niin mukavilta. Sama pätee Riekereihin.
Parhaita merkkejä: ellos shoes, nly shoes (nelly.com) ja zalandon Anna Field.
Camperit on ihan must. Löytyy arki- ja juhlakenkiä. Todella hyvät jalkaan, kauniita ja kestäviä. Kunhan rasvaat huolella esim. nahkissillä tai muulla mehiläisvaharasvalla, ne kestävät vuodesta toiseen. Mulla on kahdet ja miehellä yhdet. Mies suunnittelee just hankkivansa toisetkin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"]Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut?
[/quote]
Milloin (ja mistä) olet ostanut? Jos sun kengät on esim. viiden-kuuden vuoden takaa, niin iiiiiiihan eri juttu kuin nyt. Materiaalit, valmistusmaa, valmistustapa..... kaikki muuta kuin mainostettu.
Oma luottamus meni täysin kun erehdyin niiden omilta sivuilta tilaamaan suoraan ja ta-daa! sain jonkun selkeesti *käyttämät* kengät. Joo-o.
Sen jälkeen on meno kuulemma vaan huonontunut entisestään, niin olen käyttänyt rahani sellasiin ton hintaluokan merkkeihin joita kiinnostaa laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys.
[/quote]
käytetyt kengät? Hyi hit*o! Kirppikseltä ok ja kirppishintaan... 200 euroa likasista kengistä? Alapeukku kertaa miljoona.
Käytän Calou-kenkiä kesäisin. Paras kesti - hoitohlökuntakin käyttää.
Wondersit on nättejä, kestäviä ja hyviä jalkaan!
DKNY:llä,on myös ihania kenkiä.
Itsellä yhdet sandaalit, jotka olleet kyllä,oikein hyvät!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:20"]Hyvälaatuisia kenkiä tosiaan clarksit, gaborit, höglit, arat, unisaat, peter kaiserit, billibeetkin, suomalaisista sievi ja tuomi-kenkä.
ecco ei mun mielestä ole kovin hyvälaatuinen, mutta lestikään ei sovi mulle, joten en oo niin tarkkaan tutustunut. Mulla on yhdet minna parikat. Ne on kivan näköiset, mutta sekään lesti ei oikein sovi mulle, ja kengistä hajosi vetoketju ajassa, joka mielestäni oli liian lyhyt 200 euron kengille.
[/quote]
Lisäksi Ara.
Arche on myös hyvä ja mukava
Kävelyyn ja arkeen schekkersit.
On mukavat
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:38"]Rieker (saksalainen) on erittäin laadukas merkki ja ehdottomasti paras kenkä minun leveään ja korkeaan jalkaan. Sirojalkaiset älkööt vaivautuko :) Ihan huippumukavia jalassa ja myös todella kestäviä. Useaan vuoteen en ole enää muun merkkisiä ostanut.
[/quote] Oon luullu Riekeriä suomalaiseksi
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:06"]Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!
Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?
Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...
[/quote]
No noista muista en tiedä, mutta siis ton swedishhasbeenin voin kyllä kompata. Ei riitä kirosanoja edes, oikeesti. Ihan järkky lafka. Onneksi ei myydä enää Suomessa!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:38"]Rieker (saksalainen) on erittäin laadukas merkki ja ehdottomasti paras kenkä minun leveään ja korkeaan jalkaan. Sirojalkaiset älkööt vaivautuko :) Ihan huippumukavia jalassa ja myös todella kestäviä. Useaan vuoteen en ole enää muun merkkisiä ostanut.
[/quote] Oon luullu Riekeriä suomalaiseksi
[/quote]
Sekoitatko johonkin? Sieviin?
Oikeasti laadukas ja ergonominen on Mephisto. Varsinkin Mobils-alamerkin kengät ovat ergonomiset ja leveämpilestiset.
Myös Arche- ja Geox-kengät ovat aika hyviä.
Suomessa ei myydä, mutta olen käyttänyt myös Italiasta ostettuja Stonefly-kenkiä.
Suomalaisista käytän enimmäkseen talvisaappaita, parhaat merkit on Avec-merkkiä.
Palmrothin, Eccon, Vagabondin kengät eivät ole koskaan mulle istuneet.