Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on illuusio

Vierailija
11.06.2015 |

On aika sairasta tehdä lapsia tietäen silti koko ajan, että nämäkin kuolevat ennemmin taikka myöhemmin joko kivuliaasti taikka jopa erittin kivuliaasti.

Siksi minua kuvottaa aina kun näen raskaana olevia naisia taikka niitä jotka lykkäävät lastenerattaita. Kuinka itsekästä onkaan tehdä lapsia vain sillä asenteella "että minä haluan lapsia" Voi niitäkin lapsia, jotka joutuvat tämän maailman kirot ja sairaudet läpi käymään - toivovat varmaan laillani, kumpa eivät olisi edes syntyneet.

Itse jos olisin voinut päättää, niin olisin jättänyt elämisen elämättä, mutta eihän sitä kysytty.

Jos asiaa ajattelee järkevästi, niin ei ihmisellä ole mitään tietoisuutta vaan epätietoisuus tulevasta, joka on joka päivä mielessä pelottavana ja vääjäämättömänä, hetki hetki lähestyvänä kuoleman odotuksena - taikka ei niinkään kuoleman vaan sen millä tavalla kuolema tulee.

Minä en tiedä miksi minua rangaistaan ja miksi minun pitää käydä tämä koko "elämisen prosessi" läpi? Olenko tehnyt jotain pahaa jolekin minkä vuoksi minun on nyt elettävä ja odotettava poispääsyä taikka sitä, että jonain päivänä lääkäri sanoaa "sulla on syöpä" ja kuolet erittäin kivuliaasti?

Siinäpä sitä. Elämä on epätietoista, suorastaan piinallisen epätietoista tarkoittaen sitä, että elämässä ei ole mitään järkeä yrittää tehdä mitään, kuten esimerkiksi opiskella, haalia suuria omaisuuksia, tuntea empatiaa, tehdä töitä taikka ylipäätään mitään muutakaan. Kaikki on niin turhaa koska kaiken menettää kuitenkin. Yhtä toivotonta kuin juoksisi maapalloa ympäri päämääränä kuu taikka jupiteri, ei niitä voi tavoittaa juokemalla palloa ympäri. Ainut asia mitä maassa voi ihmisenä ja elävänä lihakasana tehdä, on pelkkä oleminen ja odottaminen ja hengissä pysyminen - kaikki muu on merkityksetöntä ja äärettömän tyhmää kuten elämä on jo itsessään.

Täytyy vain toivoa, että elämä ei kuoleman jälkeen jatku missään muodossaan. Minua ei nämä farssit kiinnosta. Yhdessä elämässä on riittävästi PlayStation -peliä ja uutta kierrosta en halua ottaa kun tähänkin peliin jouduin nappulaksi tahtomattani - aion kyllä vakavasti keskustella kuolemani jälkeen asiasta Jumalan kanssa, mikäli niin käy ja kaikkivaltiaalla Jumalalla varmaan on sitten mahdollisuus pyyhkiä koko elämäni historian kirjoista pois tehden minut sellaiseksi kuin olin ennen syntymääni.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä minä?

Vierailija
62/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen oikeasti että elämä sellaisena kuin näemme, siis tämä materiaalinen ja ajallinen maailma, jossa "koi syö ja ruoste raiskaa", on illuusio. Monet uskonnotkin tukevat tällaista näkemystä, suoremmin tai epäsuoremmin. Buddhalaisuus sanoo suoraan tämän mitä nyt tässä tietoisuudentilassa näemme, olevan maya, illuusioiden verho. Mutta jopa Jeesus opettaa epäsuoremmin tätä, sillä hän sanoo Taivasten valtakunnan olevan keskellämme. Mutta kaikkihan ymmärtävät ettei tämä kuoleman ja sairauden ja turhuuden maailma ole mikään taivas, joten sen on oltava illuusio, vääristynyt näkymä Taivasten valtakunnasta tai paratiisista, mitä maailma oikeasti on. 

Koen, että maailma oikeasti on puhtaasti henkinen tai hengellinen. Ei ole aikaa, ei etäisyyttä, ei kappaleita. Kaikki mitä on, on jumalallinen tietoisuus ilmentämässä itseään miljardeilla yksilöllisillä tavoilla, ikuisuudessa ja ajattomuudessa. Jokainen meistäkin on Jumalan ilmentymä, mutta oman tämänhetkisen tietoisuudentilanne, sen mitä kristinusko sanoo syntiinlankeemukseksi, olemme katkaisseet tietoisen yhteyden siihen todellisuuteen ja luulemme olevamme yksinäisiä olemassaolon sirpaleita kylmässä maailmassa, jossa sattuma hallitsee ja millään ei ole mitään merkitystä. 

Mutta sen toisen maailman näkeminen on mahdollista, ja siitä monet uskonnot puhuvatkin. Silloin ihmisestä tulee kahden maan kansalainen, koska hän vielä näkee ihmisten harhan, mutta myös sen läpi, ja menettää kiintymyksensä harhoihin, olivatpa ne harhan miellyttäviä puolia kuten nautintoja tai harhan kärsimystä aiheuttavia puolia. Ihminen tietää olevansa ikuinen jumalallisen tietoisuuden ilmentymä, jonka "ruumiskin" on henkinen, ei aineellinen, ja siksi syntymän ja kuoleman tuolla puolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:19"]Minä ajattelen oikeasti että elämä sellaisena kuin näemme, siis tämä materiaalinen ja ajallinen maailma, jossa "koi syö ja ruoste raiskaa", on illuusio. Monet uskonnotkin tukevat tällaista näkemystä, suoremmin tai epäsuoremmin. Buddhalaisuus sanoo suoraan tämän mitä nyt tässä tietoisuudentilassa näemme, olevan maya, illuusioiden verho. Mutta jopa Jeesus opettaa epäsuoremmin tätä, sillä hän sanoo Taivasten valtakunnan olevan keskellämme. Mutta kaikkihan ymmärtävät ettei tämä kuoleman ja sairauden ja turhuuden maailma ole mikään taivas, joten sen on oltava illuusio, vääristynyt näkymä Taivasten valtakunnasta tai paratiisista, mitä maailma oikeasti on. 

Koen, että maailma oikeasti on puhtaasti henkinen tai hengellinen. Ei ole aikaa, ei etäisyyttä, ei kappaleita. Kaikki mitä on, on jumalallinen tietoisuus ilmentämässä itseään miljardeilla yksilöllisillä tavoilla, ikuisuudessa ja ajattomuudessa. Jokainen meistäkin on Jumalan ilmentymä, mutta oman tämänhetkisen tietoisuudentilanne, sen mitä kristinusko sanoo syntiinlankeemukseksi, olemme katkaisseet tietoisen yhteyden siihen todellisuuteen ja luulemme olevamme yksinäisiä olemassaolon sirpaleita kylmässä maailmassa, jossa sattuma hallitsee ja millään ei ole mitään merkitystä. 

Mutta sen toisen maailman näkeminen on mahdollista, ja siitä monet uskonnot puhuvatkin. Silloin ihmisestä tulee kahden maan kansalainen, koska hän vielä näkee ihmisten harhan, mutta myös sen läpi, ja menettää kiintymyksensä harhoihin, olivatpa ne harhan miellyttäviä puolia kuten nautintoja tai harhan kärsimystä aiheuttavia puolia. Ihminen tietää olevansa ikuinen jumalallisen tietoisuuden ilmentymä, jonka "ruumiskin" on henkinen, ei aineellinen, ja siksi syntymän ja kuoleman tuolla puolen.
[/quote]

Hienoja aatoksia. Kiitos.

Vierailija
64/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
65/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:42"]

29, oletko nimimerkki kristitty mystikko? :)

[/quote]

Kyllä, mutta en yleensä välitä "allekirjoittaa" viestejä, sisältö puhukoon puolestaan ilman tukea tai haittaa aiempien kirjoitusteni aiheuttamilta käsityksiltä.

[/quote]

Kiva :) Ilahdun aina sun kirjoituksista, välillä jotain oikeasti miettimään pistäviä ajatuksia!

Vierailija
66/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:16"]

Kaikki on niin turhaa koska kaiken menettää kuitenkin.

[/quote]

Ei ole!

Avaan sampanjapullon, ja nautin sen hyvässä seurassa. Pullo loppuu, ja vieraatkin lähtevät kotiinsa. Onko ollut turhaa? Ei ole! Jää jäljelle ihmissuhteita, tunteita, muistoja ja merkityksellisiä ajatuksia. Ja sitten kun viimeinen pullo on juotu ja hautajaisvieraatkin lähteneet kotiin, ja lopulta heidätkin haudattu, johonkin ihmiskunnan jatkuvan kulttuuriperinnön sopukkaan jää pieniä fragmentteja tästäkin eläneestä ihmisestä, hänen teoistaan, ajatuksistaan ja ehkä geeniperimästään.

Se että sinulle tulee omassa päänsisäisessä maailmassasi maailmanloppu muutaman vuosikymmenen kuluttua, on monille niin kova paikka käsittää, että on helpompi hyväksyä mikä vain yliluonnollinen pelastaja. Kun vain ei tarvitse tunnustaa että sinä kuolet, eikä sinua sen jälkeen enää ole. Mutta, jos asia on liian vaikea hyväksyä, sitä varten on uskonnot, ihan tarpeeseen. Kukin tulkoon autuaaksi omalla uskollaan.

Itse juon vielä erinäisiä pulloja hyvää viiniä, vietän aikaa hyvien ystävien seurassa, seuraan lasten kasvua ja koetan elää ihmisiksi. Ja aikanaan kuolen pois, elämästä kylliksi saaneena. Tai jos äkkikuolema aikaisemmin korjaa, silti olen elänyt hyvän elämän.

Vierailija
67/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:47"]

Olen Ap kanssa samaa mieltä esim. noista lapsista. En ymmärrä miksi ihmiset lisääntyy, kun elämä on muutenkin jo vaikeaa. Kaikki vaativat jotakin, raha sitä ja tätä, työtä, opiskelua, oma mieli ja niin edelleen. Ihmisiä alkaa muutenkin olla jo liikaa. Silti jatkamme lisääntymistä, raivaamme metsiä emmekä välitä maapallon muista asukeista, kuten eläimistä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Haluanko tuoda lapsia maailmaan, jossa vesikin pian yksityistetään jollekin miljardöörille? Haluanko lapsia maailmaan, jossa on pakko tehdä töitä yhteiskunnan mukaan ja kuluttaa 40 vuotta siihen? Haluanko lapsia tähän maailmaan, jossa kukoistaa itsekkyys, ahneus, ulkonäköpaineet, netti ja some? Mikrosirutkin tekevät pikkuhiljaa tuloaan ja maailma alkaa robotisoitua teknologian myötä. Vastaukseni on En. Vauvat ja lapset ovat kyllä ihania ja hoidan mielelläni muiden omia, mutta en koskaan halua omaa lasta nykymaailman tilanteen takia. En halua lasteni kärsivän tulevaisuudessa tai mitään vastaavaa. Toisin kuin suurinosa naisista tekee, niin minä ennakoin tulevaa myös näiltäkin kantilta. Otan lapsen teon tosissaan, enkö minään vitsinä. En ole niin itsekäs, että teen niitä sen takia koska se olisi ihanaa ja niin söpöä.

[/quote]

Hulluinta on, että meitä jotka valitsemme lapsettomuuden, sanotaan usein ITSEKKÄIKSI. Itse kokisin olevani itsekäs, jos tekisin lapsia kokemaan tuskaa tänne ja ylikansoittamaan lisää tätä jo ennesteään ylikansoitettua maailmaa, jossa joka päivä kuolee lajeja sukupuuttoon siksi että liikaväestön ruokkimiseksi on raivattava luonnontilaisia alueita pelloiksi tai laitumiksi tai teollisuuden raaka-aineiksi.

[/quote]

äitiyshaaveille hei hei...

Vierailija
68/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi mitään on ja mistä se on saanut alkunsa? Ja mitä oli ennen sitä? Fyysikot saattavat jotenkin etäisesti selvittää maailmankaikkeuden olemuksen (suhteellisuusteoria, painovoima jne.), mutta avainkysymys on edelleen: miksi? 

Vierailija
70/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:18"]Niin. Miksi mitään on ja mistä se on saanut alkunsa? Ja mitä oli ennen sitä? Fyysikot saattavat jotenkin etäisesti selvittää maailmankaikkeuden olemuksen (suhteellisuusteoria, painovoima jne.), mutta avainkysymys on edelleen: miksi? 
[/quote]

Senkun tirtäisi

Vierailija
71/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, Jaden Smith on vissiin tullut tännekin jakamaan viisauttaan ja filosofisia mietteitään! :))

Vierailija
72/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:26"]itse olette angstisia teinejä sokeat av-lampaat:)
[/quote]
Aina on mahdollista keskittyä nykyhetkeen ja tehdä siitä itselleen mahdollisimman mukava. Siihen kuolemaan ei voi vaikuttaa kovinkaan, vaikuttaa voi nyt.

Vierailija
73/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään henkisiin höpöhöpöihin, olen ateisti ja elämä vaan on. Turha sitä on lähteä sen enempää pohtimaan. Olet täällä, voit vain koettaa tehdä siitä parasta aikaa itsellesi ja läheisillesi. Kehitä itseäsi ja koeta saada muutosta aikaan, jätä jälkipolville jotain viisasta.

Mammapalstalla filosofian peruskurssin juttujen jauhaminen taas on ajanhukkaa.

Vierailija
74/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:18"]

Niin. Miksi mitään on ja mistä se on saanut alkunsa? Ja mitä oli ennen sitä? Fyysikot saattavat jotenkin etäisesti selvittää maailmankaikkeuden olemuksen (suhteellisuusteoria, painovoima jne.), mutta avainkysymys on edelleen: miksi? 

[/quote]

Siitä näkökulmasta, jos ajattelee maailman olevan illuusio, nämä kysymykset käyvät melko turhiksi. Muutos on tapahtunut ihmisen tietoisuuden tilassa. Siinä missä hän ennen koki ikuisuuden, täydellisyyden, paratiisin, nirvanan, hän jossain vaiheessa lankesi ajan ja avaruuden valtakuntaan. Ihminen siis alkoi kokea todellisuuden syntyvänä, muuttuvana, kuolevana, ajallisena, materiaalisena. Joukkoilluusiona. Ja nyt me kyselemme, mikä on omien harhojemme todellinen syy, mutta sitä ei löydy siltä tasolta kuin miltä useimmat sitä etsivät, ei fysiikasta eikä edes ainakaan perinteisestä teologiasta. 

Uskonnot kyllä viittavat usein tähän, esim. kristinuskossa on kertymys tuhlaajapojasta, jolla on isänsä talossa kaikki mutta joka haluaa nähdä maailmaa ja kokea itsenäisyyttä. Tämä retki päätyy sikojen lättiin ja kurjuuteen lopulta, mutta toisaalta sitten uudestaan palatessaan rikkaan isänsä taloon, hän osaa entistä paljon enemmän arvostaa niitä oloja. Ennen hän ehkä piti niitä jopa vähän tylsinä, tavanomaisina, mutta nähtyään köyhyyden ja syötyään sikojen ruokaa, hän osaa nauttia pehmeästä vuoteesta ja hyvistä aterioista ihan eri tavalla. Tämä on vertaus ihmisen syntiinlankeemuksesta, nykyisestä tilasta, ja paluusta hengelliseen tietoisuuteen. Lankeemuksella ja harhoilla siis on tarkoituksensa, mutta niiden aika on loppumassa, sitä Jeesus tuli opettamaan. 

Se mitä moni ei tiedä on, että rukouksessa tai meditaatiossa voi jopa KOKEA maailman synnyn. Minulla on kokemuksia joissa seuraan minussa olevaa energiaa sen Alkulähteelle, ja lopulta olen pisteessä, jossa "katsoessani taakse", näen ikuisen ykseyden ja ajattomuuden, ja katsoessani "eteen", normaalisti kokemani olemassaolon suuntaan, näen maailmankaikkeuden syntymässä, Yhdestä tulevan kymmenentuhatta kuten muinaiset kiinalaiset sanoivat. Tila jossa aika ja avaruus syntyy, ovat vain suhteellisesti totta, tietoisuuden havainnointitavan tasolla. Perimmäinen todellisuus on ja on aina ollut Alkulähde, joka sisältää ikuisesti kaiken mitä me koemme koskaan olleen, olevan tai tulevan.

t. 29

Vierailija
75/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:29"]

En usko mihinkään henkisiin höpöhöpöihin, olen ateisti ja elämä vaan on. Turha sitä on lähteä sen enempää pohtimaan. Olet täällä, voit vain koettaa tehdä siitä parasta aikaa itsellesi ja läheisillesi. Kehitä itseäsi ja koeta saada muutosta aikaan, jätä jälkipolville jotain viisasta.

[/quote]

Tuo on sinulle oikein ja sinun tiesi, mutta älä erehdy luulemaan että se on kaikkien tie, että kaikkien pitäisi tehdä noin. On ihmisiä, joiden kutsumus ja merkitys elämässä ei ole niinkään tämän tavallisen elämän tasolla, vaan juuri noiden kysymysten ytimessä kuin mitä ap nyt miettii. 

Vierailija
77/93 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:42"]

[/quote]

Kyllä, mutta en yleensä välitä "allekirjoittaa" viestejä, sisältö puhukoon puolestaan ilman tukea tai haittaa aiempien kirjoitusteni aiheuttamilta käsityksiltä. 

Vierailija
78/93 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
79/93 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:29"]

[/quote]

Taitaa tuo ateismikin olla ajanhukkaa

"elämä vaan on"

nii

Vierailija
80/93 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:46"]

No jos joku nyt on merkityksetöntä merkityksetöntä, niin tällaisen hömpän jauhaminen avlle.

[/quote]

Niin on. Eli älä enää jauha. Mene katsomaan ruokaohjelmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi