Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on illuusio

Vierailija
11.06.2015 |

On aika sairasta tehdä lapsia tietäen silti koko ajan, että nämäkin kuolevat ennemmin taikka myöhemmin joko kivuliaasti taikka jopa erittin kivuliaasti.

Siksi minua kuvottaa aina kun näen raskaana olevia naisia taikka niitä jotka lykkäävät lastenerattaita. Kuinka itsekästä onkaan tehdä lapsia vain sillä asenteella "että minä haluan lapsia" Voi niitäkin lapsia, jotka joutuvat tämän maailman kirot ja sairaudet läpi käymään - toivovat varmaan laillani, kumpa eivät olisi edes syntyneet.

Itse jos olisin voinut päättää, niin olisin jättänyt elämisen elämättä, mutta eihän sitä kysytty.

Jos asiaa ajattelee järkevästi, niin ei ihmisellä ole mitään tietoisuutta vaan epätietoisuus tulevasta, joka on joka päivä mielessä pelottavana ja vääjäämättömänä, hetki hetki lähestyvänä kuoleman odotuksena - taikka ei niinkään kuoleman vaan sen millä tavalla kuolema tulee.

Minä en tiedä miksi minua rangaistaan ja miksi minun pitää käydä tämä koko "elämisen prosessi" läpi? Olenko tehnyt jotain pahaa jolekin minkä vuoksi minun on nyt elettävä ja odotettava poispääsyä taikka sitä, että jonain päivänä lääkäri sanoaa "sulla on syöpä" ja kuolet erittäin kivuliaasti?

Siinäpä sitä. Elämä on epätietoista, suorastaan piinallisen epätietoista tarkoittaen sitä, että elämässä ei ole mitään järkeä yrittää tehdä mitään, kuten esimerkiksi opiskella, haalia suuria omaisuuksia, tuntea empatiaa, tehdä töitä taikka ylipäätään mitään muutakaan. Kaikki on niin turhaa koska kaiken menettää kuitenkin. Yhtä toivotonta kuin juoksisi maapalloa ympäri päämääränä kuu taikka jupiteri, ei niitä voi tavoittaa juokemalla palloa ympäri. Ainut asia mitä maassa voi ihmisenä ja elävänä lihakasana tehdä, on pelkkä oleminen ja odottaminen ja hengissä pysyminen - kaikki muu on merkityksetöntä ja äärettömän tyhmää kuten elämä on jo itsessään.

Täytyy vain toivoa, että elämä ei kuoleman jälkeen jatku missään muodossaan. Minua ei nämä farssit kiinnosta. Yhdessä elämässä on riittävästi PlayStation -peliä ja uutta kierrosta en halua ottaa kun tähänkin peliin jouduin nappulaksi tahtomattani - aion kyllä vakavasti keskustella kuolemani jälkeen asiasta Jumalan kanssa, mikäli niin käy ja kaikkivaltiaalla Jumalalla varmaan on sitten mahdollisuus pyyhkiä koko elämäni historian kirjoista pois tehden minut sellaiseksi kuin olin ennen syntymääni.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois pitäny lukee tätä. Iskee paniikkikohtaus. Olen ajatellut asiat samoin kuin aloittaja, mutta saanut jotenkin tukahdutettua ja työnnettyä jonnekin mielen perukoille laatikkoon nää ajatukset. Aika ajoin laatikon kansi kyllä yrittää tempoilla auki.

Vierailija
22/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:42"]

Ei ois pitäny lukee tätä. Iskee paniikkikohtaus. Olen ajatellut asiat samoin kuin aloittaja, mutta saanut jotenkin tukahdutettua ja työnnettyä jonnekin mielen perukoille laatikkoon nää ajatukset. Aika ajoin laatikon kansi kyllä yrittää tempoilla auki.

[/quote]

Paniikkikohtaus? Totuus sattuu, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin

Vierailija
24/93 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:42"]

[/quote]

Paniikkikohtaus? Totuus sattuu, vai mitä?

[/quote]

Vierailija
25/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:18"]

Niin. Miksi mitään on ja mistä se on saanut alkunsa? Ja mitä oli ennen sitä? Fyysikot saattavat jotenkin etäisesti selvittää maailmankaikkeuden olemuksen (suhteellisuusteoria, painovoima jne.), mutta avainkysymys on edelleen: miksi? 

[/quote]

Siitä näkökulmasta, jos ajattelee maailman olevan illuusio, nämä kysymykset käyvät melko turhiksi. Muutos on tapahtunut ihmisen tietoisuuden tilassa. Siinä missä hän ennen koki ikuisuuden, täydellisyyden, paratiisin, nirvanan, hän jossain vaiheessa lankesi ajan ja avaruuden valtakuntaan. Ihminen siis alkoi kokea todellisuuden syntyvänä, muuttuvana, kuolevana, ajallisena, materiaalisena. Joukkoilluusiona. Ja nyt me kyselemme, mikä on omien harhojemme todellinen syy, mutta sitä ei löydy siltä tasolta kuin miltä useimmat sitä etsivät, ei fysiikasta eikä edes ainakaan perinteisestä teologiasta. 

Uskonnot kyllä viittavat usein tähän, esim. kristinuskossa on kertymys tuhlaajapojasta, jolla on isänsä talossa kaikki mutta joka haluaa nähdä maailmaa ja kokea itsenäisyyttä. Tämä retki päätyy sikojen lättiin ja kurjuuteen lopulta, mutta toisaalta sitten uudestaan palatessaan rikkaan isänsä taloon, hän osaa entistä paljon enemmän arvostaa niitä oloja. Ennen hän ehkä piti niitä jopa vähän tylsinä, tavanomaisina, mutta nähtyään köyhyyden ja syötyään sikojen ruokaa, hän osaa nauttia pehmeästä vuoteesta ja hyvistä aterioista ihan eri tavalla. Tämä on vertaus ihmisen syntiinlankeemuksesta, nykyisestä tilasta, ja paluusta hengelliseen tietoisuuteen. Lankeemuksella ja harhoilla siis on tarkoituksensa, mutta niiden aika on loppumassa, sitä Jeesus tuli opettamaan. 

Se mitä moni ei tiedä on, että rukouksessa tai meditaatiossa voi jopa KOKEA maailman synnyn. Minulla on kokemuksia joissa seuraan minussa olevaa energiaa sen Alkulähteelle, ja lopulta olen pisteessä, jossa "katsoessani taakse", näen ikuisen ykseyden ja ajattomuuden, ja katsoessani "eteen", normaalisti kokemani olemassaolon suuntaan, näen maailmankaikkeuden syntymässä, Yhdestä tulevan kymmenentuhatta kuten muinaiset kiinalaiset sanoivat. Tila jossa aika ja avaruus syntyy, ovat vain suhteellisesti totta, tietoisuuden havainnointitavan tasolla. Perimmäinen todellisuus on ja on aina ollut Alkulähde, joka sisältää ikuisesti kaiken mitä me koemme koskaan olleen, olevan tai tulevan.

t. 29

[/quote]

Kuulisin mielelläni lisää!!  Miten olet kokenut sen?

Vierailija
26/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:12"]

Jos asiaa ajattelee järkevästi, niin ei ihmisellä ole mitään tietoisuutta 

[/quote]

Tuossa kohtaa olet väärässä, ihmisellä ei mitään muuta olekaan kuin se tietoisuus - Kaikki muu saattaa olla pelkkää harhakuvaa.

Vierailija
27/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:16"] Miksiköhän ihmiselosta suurin osa on vanhuutta rupsahtaneena ja nuoruutta vain murto-osa? Miksei voisi olla 50/50? [/quote] Ei tarvi mennä pitkälle historiaan niin näin olikin. Joissa kehitysmaissa edelleen. [/quote] Ajatella jos voisi olla 25 vuotiaan näköinen 50 vuotiaaksi ja sitten siitä alkaisi vanheneminen.. ehkä tulevaisuudessa=)

[/quote]

Kuka sitä itseään katselee?

Näiden 50 vuotta vanhojen silmien takaa maailmaa katselee yhä se sama 25 vuotias mieli kuin neljännesvuosisata sitten.

Vierailija
28/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:16"] Miksiköhän ihmiselosta suurin osa on vanhuutta rupsahtaneena ja nuoruutta vain murto-osa? Miksei voisi olla 50/50? [/quote] Ei tarvi mennä pitkälle historiaan niin näin olikin. Joissa kehitysmaissa edelleen. [/quote] Ajatella jos voisi olla 25 vuotiaan näköinen 50 vuotiaaksi ja sitten siitä alkaisi vanheneminen.. ehkä tulevaisuudessa=)

[/quote]

Kuka sitä itseään katselee?

Näiden 50 vuotta vanhojen silmien takaa maailmaa katselee yhä se sama 25 vuotias mieli kuin neljännesvuosisata sitten.

[/quote]

öh

Vierailija
29/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei nää elämää samalla tavoin kuin sinä. Itse olen tyytyväinen, että olen saanut tämän elämän. Elämässä on paljon hyvää ja nautinnollista. Toki on niitä huonojakin puolia. En pelkää kuolemaa. En näe pahana asiana enkä kadu, että olen luonut tänne 2 uutta elämää. Toivottavasti lapsenikin osaavat iloita elämistään.

Vierailija
30/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asia olisikin noin niin mitä sitten? Olen käynyt samoja ajatuksia läpi mutta tullut siihen tulokseen että ihminen voi silti nauttia elämästä ja olla ylpeä itsestään vaikka kaikki olisikin turhaa. Eihän täällä tarvitse maailmaa varten elää vaan itseänsä. Kaikki päättyy kuolemaan mutta onhan tässä aikaa ennen sitä vaikka mihin. Vaikka 1000 vuotta on jumalalle lyhyt aika niin ei kai tässä jumalia olla? Elämä päättyy kun päättyy ja elämässä tapahtuu mitä tapahtuu mutta elellään tässä vaan sen mukaan sitten.

Vierailija
31/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on illuusio.

Vierailija
32/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ap:n pitkissä teksteissä on kaikki mitä hyvään bluestekstiin tarvitaan. Vähän stilisointia ja rytmityksen ja säejaon miettimistä, ja se on siinä. 

Tästä tulee hyvä!

Vierailija
33/93 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:31"]

Noista ap:n pitkissä teksteissä on kaikki mitä hyvään bluestekstiin tarvitaan. Vähän stilisointia ja rytmityksen ja säejaon miettimistä, ja se on siinä. 

Tästä tulee hyvä!

[/quote]

mihin tekstiin???

Vierailija
34/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on illuusio.

Vierailija
36/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

420

Vierailija
37/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja moni muu ketjussa on sekoittanut itsensä uskonnoilla. Jo jumalista höpöttäminen paljastaa tuon.

Miksi Ap luulet että kuolema on kidutusta ja kipeä tapahtuma? Sydänkohtaus ei sen kummemmin satu. Ei myöskään moni muukaan kuolintapa. Lisäksi tänäpäivänä saa kipulääkkeitä niin paljon ettei kuolinhetkellä tiedä onko lintu vai kala.

Ja yhyy millään ei ole mitään merkitystä yhyy. Todella naurettavaa. Itse täällä teet merkityksen itsellesi. Oli se sitten maailman kehittäminen, lapset, harrastukset, puoliso tai joku muu asia josta saat iloa itsellesi.

Mitään illuusioita tai matrikseja ei ole olemassa. ns. Aivoissa oleva "Sielumme" voi olla silti vaikka jotain näkymätöntä sähköverkkoa ja yhteydessä muihin universumeihin/johonkin.

Mutta älä itseäsi ainakaa jumalapaskalla sekoita. Jotain meitä kehittyneempiä lajeja voi olla jossakin maailmankaikkeudessa, mutta turha niitä jumaliksi kutsua.

Vierailija
38/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Nyttenhän on alkanut maailman kuudes (?) lajien joukkotuho, kuten lauantain HS kertoi. Tutkimuksen olivat tehneet Stanfordin, Princetonin ja Berkleyn yliopistot. Vuodesta 1900 on kuollut sukupuuttoon 400 eläinlajia. Normaalisti vastaava määrä kuolee sukupuuttoon 10000 vuoden aikana. Ihminen on kuulemma ensimmäisiä lajeja, joka kuolee. Oikeastaan ihan oikein ihmisrodulle; miksi pitää sotia, miksi talouden on koko ajan kasvettava, miksi luontoon dumpataan muovia, myrkkyjä, muita jätteitä jne.jne.

Tämä tulee silti tapahtumaan, sillä ihmiset eivät tee mitään muutosta, ennen kuin tuho näkyy konkreettisesti jokapäiväisessa elämässä. Silloin on liian myöhäistä kuitenkin tehdä mitään.

http://www.hs.fi/tiede/a1434764073102?ref=hs-art-luetuimmat-#7

Vierailija
39/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän kuolee väistämättä jossain vaiheessa sukupuuttoon. Kuten kaikki muukin meidän tuntemamme elämä. Se mitä maailmankaikkeudelle sitten tapahtuu pitkällä tähtäimellä tai mikä se edes on, onkin jo toinen juttu. Elämä näin yksilönä ja ihmisenä on kuitenkin aika ihmeellinen ja makea juttua. Nautin ainakin jokaisesta päivästä ihan kympillä.

Vierailija
40/93 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä ja järkevä teksti ap mutta mitä tuo jumala paasaus oli? Sinä synnyit koska vanhempasi ja heidän vanhempansa ja heidän vanhempansa jne ennen sinua halusivat lapsia. Muu on sattumaa.

Mitään pointtia elämässä ei ole, mutta kun nyt ollaan täällä aion yrittää pitää hauskaa. Lapsen hankintaa ajatellessa elämän absurdius toki nousee pintaan, tai kun kuulee sukulaisen kuolleen, tai lukee uutisia. Monet päättävätkin elää yksinkertaista oravanpyöräelämää koska se on yksinkertaisesti helpointa. Heitä ahdistaa totuus liikaa. Ahdistaa se minuakin jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän