Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on illuusio

Vierailija
11.06.2015 |

On aika sairasta tehdä lapsia tietäen silti koko ajan, että nämäkin kuolevat ennemmin taikka myöhemmin joko kivuliaasti taikka jopa erittin kivuliaasti.

Siksi minua kuvottaa aina kun näen raskaana olevia naisia taikka niitä jotka lykkäävät lastenerattaita. Kuinka itsekästä onkaan tehdä lapsia vain sillä asenteella "että minä haluan lapsia" Voi niitäkin lapsia, jotka joutuvat tämän maailman kirot ja sairaudet läpi käymään - toivovat varmaan laillani, kumpa eivät olisi edes syntyneet.

Itse jos olisin voinut päättää, niin olisin jättänyt elämisen elämättä, mutta eihän sitä kysytty.

Jos asiaa ajattelee järkevästi, niin ei ihmisellä ole mitään tietoisuutta vaan epätietoisuus tulevasta, joka on joka päivä mielessä pelottavana ja vääjäämättömänä, hetki hetki lähestyvänä kuoleman odotuksena - taikka ei niinkään kuoleman vaan sen millä tavalla kuolema tulee.

Minä en tiedä miksi minua rangaistaan ja miksi minun pitää käydä tämä koko "elämisen prosessi" läpi? Olenko tehnyt jotain pahaa jolekin minkä vuoksi minun on nyt elettävä ja odotettava poispääsyä taikka sitä, että jonain päivänä lääkäri sanoaa "sulla on syöpä" ja kuolet erittäin kivuliaasti?

Siinäpä sitä. Elämä on epätietoista, suorastaan piinallisen epätietoista tarkoittaen sitä, että elämässä ei ole mitään järkeä yrittää tehdä mitään, kuten esimerkiksi opiskella, haalia suuria omaisuuksia, tuntea empatiaa, tehdä töitä taikka ylipäätään mitään muutakaan. Kaikki on niin turhaa koska kaiken menettää kuitenkin. Yhtä toivotonta kuin juoksisi maapalloa ympäri päämääränä kuu taikka jupiteri, ei niitä voi tavoittaa juokemalla palloa ympäri. Ainut asia mitä maassa voi ihmisenä ja elävänä lihakasana tehdä, on pelkkä oleminen ja odottaminen ja hengissä pysyminen - kaikki muu on merkityksetöntä ja äärettömän tyhmää kuten elämä on jo itsessään.

Täytyy vain toivoa, että elämä ei kuoleman jälkeen jatku missään muodossaan. Minua ei nämä farssit kiinnosta. Yhdessä elämässä on riittävästi PlayStation -peliä ja uutta kierrosta en halua ottaa kun tähänkin peliin jouduin nappulaksi tahtomattani - aion kyllä vakavasti keskustella kuolemani jälkeen asiasta Jumalan kanssa, mikäli niin käy ja kaikkivaltiaalla Jumalalla varmaan on sitten mahdollisuus pyyhkiä koko elämäni historian kirjoista pois tehden minut sellaiseksi kuin olin ennen syntymääni.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:12"]

Ap & Co, varmaan tiedättekin että olette masentuneita. Nuo teidän tekstit eivät ole terveen, tasapainoisen ihmisen kirjoittamia. Hankkikaa apua.

[/quote]

Masennus on yhteiskunnan diagnoosi, ei absoluuttisen negatiivinen tila.

Yhtälailla koralliriutoilta poispysyminen on tervettä ja tasapainoista, kuin jatkuva kuluttaminen.

Taloususkontoon ja muuhun skeidaan täytyy olla vaihtoehtoja.

Vierailija
82/93 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa unettava aloitus/eka sivu, menen nukkumaan niiden 'innoittamana'. Luen ehkä lisää ketjua jos muistan. Aika vahvat "löysin just Niitsen ja kaikki on paskaa"-lukionihilistivibat tästä kyllä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin.

Vierailija
84/93 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa Jeesus Kristus sydämeenne niin ahdistus näistä asioista helpottaa kummasti. 

Vierailija
85/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko linjoillä ap

Vierailija
86/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sairastaa, mutta sairauden tunto puuttuu ja niinpä koko ainutkertainen elämä valuu kusena lahkeeseen. Sääliksi käy.

Vierailija
87/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolaista olen ajatellut. Paitsi etten pelaa. Olen tosi huono peleissä. Joten tuskin olisin tänne pelaamaan tullut ainakaan vapaaehtoisesti.

Minäkin olen usein ajatellut, että tämä paikka on eräänlainen rangaistussiirtola. Siitä on joku kai kirjoittanut novellinkin kauan sitten.

Toisaalta ehkä elämän tarkoitus onkin se, että löytää tästä elämästä jotain kivaa tekemistä, jotain kiinnostavaa tutkittavaa ja ajateltavaa.

Vierailija
88/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihilistit on tyhjäpäisyyden perikuva. Ei mulla muuta.

Vierailija
89/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapani mukaan, lyhyesti, koska en puhelimeni takia näe mitä kirjoitan; Olemme täällä nostamassa maailman, ja sitä myöten maailmankaikkeuden värähtelytasoa. Tämä on tärkeä ymmärtää, jotta millään olisi mitään merkitystä. Tämänhetkiset värähtelyt tällä pallolla ovat hyvin karkeita ja matalalla tasolla. Sinä olet osa suurta suunnitelmaa, ja sinulla on täällä tärkeä osa. Lisäksi me kaikki olemme yhteydessä toisiimme, sillä meissä kaikissa virtaa Jumalan / alkulähteen pyhä henki. Sain aistit tekevät meistä erilaisia. Joku näkee toisella puolella maailmaa sotaa ja julmuutta omilla silmillään, kun toinen näkee rakkautta ja huolenpitoa. Se sama henki virtaa silti molemmissa. Me luomme tätä maailmaa itse kokoajan. Voit siis päättää, mihin suuntaan haluat tätä maailmaa luoda ja viedä.

Vierailija
90/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu kirjoitus. Itse aattelen myös samoin : )

Vierailija
91/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, muka-syvällistä kliseistä shaibaa.

Vierailija
92/93 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, muka-syvällistä kliseistä shaibaa.

Kerropa sitten että mikä on syvällistä? Ja lisäksi, mitkä asiat näistä mainituista ovat olleet kliseitä?

Vierailija
93/93 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juna saapuu viimeiselle asemalle ja astuu laiturille niin sillä samalla hetkellä tiedät mistä tässä nyt sitten olikaan kysymys ja mikä tän matkan tarkoitus oli, sitä ennen sitä vaan ahdistuneena tai ei, miettii matkan tarkoitusperiä ja yrittää rämpiä eteenpäin.

Sitä ennen kannattaa viedä oma osuutensa joten kuten loppuun, sillä elämä on yksi suuri näytelmä jossa jokaisella on oma roolisuoritus. Se kuinka monta näytelmää kuuluu omaan kiertueeseen niin sitä eivät tiedä vielä tiedemiehetkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi