Helsinki täyttyi luvattomista ja pakarat paljastavista mainoksista
"Helsingin keskustaan levitettiin keskiviikkona aamulla valtava määrä pahvisia Nicki Minajeja. Isot figuurit ovat kääntäneet katseita ja aiheuttaneet pahennustakin, sillä yhdysvaltalainen rap-tähti poseeraa kuvassa pakarat paljaana".
http://hs10.snstatic.fi/webkuva/taysi/700/1305961939233?ts=45
Eroottisilla julisteilla mainostetaan lahtelaista kesäfestivaalia. Järjestäjien mukaan mainoksia on kaikkiaan tuhat. Ne kaikki aseteltiin ensin varhain keskiviikkoaamuna Tuomiokirkon portaille, minkä jälkeen figuureja leviteltiin keskustan lisäksi muun muassa Kallioon, Pasilaan, Punavuoreen, Hakaniemeen ja Itäkeskukseen.
Kommentit (86)
Miksi ei koskaan esitellä paljaspyllyisiä miehiä samalla tavalla? Miksi vain naisen alastomuus on tarkoitettu myyntituotteeksi?
Olen lahtelainen, boikotoin SummerUppia ja teen siitä välittömästi valituksen, kun sävel kaikuu kajareista sen jälkeen, kun luvan mukaan bileet on ohi.
Mainosten tarkoituksena on kertoa, että järjestäjä Martin Mustonen ei ole hankkinut tarpeeksi bajamajoja vaan tarpeet täytyy tehdä kyykkypaska-asennossa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:52"]
Miksi ei koskaan esitellä paljaspyllyisiä miehiä samalla tavalla? Miksi vain naisen alastomuus on tarkoitettu myyntituotteeksi?
Olen lahtelainen, boikotoin SummerUppia ja teen siitä välittömästi valituksen, kun sävel kaikuu kajareista sen jälkeen, kun luvan mukaan bileet on ohi.
[/quote]
Komen sepän patsas...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:34"]
Lasten kannalta eteenkin ikävä asia. Vanhempana itse selittäisin, että kuvassa oleva täti on köyhä, eikä hänellä ole varaa ostaa kunnon vaatteita.
[/quote]
Lapsistasi taitaa tulla aika estyneitä, kun melkein paljas pyllykin on jo liikaa.
[/quote]
Hohhoijaa, on vähän eri asia, että saunassa ollaan pylly paljaana, kuin että täti kyykkii stringeissä keskellä kaupunkia. Ja toi tuomiokirkon liepeille vieminen - mautonta.
[/quote]
Ja vielä tuomiokirkon, hyvät hyssykät sentään! Kyllä nyt Jahve raivostuu ja lähettää uuden kesämyrskyn Helsinkiin! :D
[/quote]
No siis itse ateistina ei ole tärkeää, että tuo on juuri kristillinen paikka, yhtä lailla kunnioitan muidenkin uskontoja sen verran, että hyvää makua ei olisi myöskään laittaa tuota moskeijan tai hare krishna -liikkeen tai minkä vaan tuontyyppisen paikan liepeille.
Vaikka en todellakaan ole mikään tiukkapipo ja kuuntelen Nickin musiikkia, niin mielestäni tuo tempaus oli todella todella mauton. Varsinkin se, että Helsingin Tuomio_kirkon_ portailla oli 1000 puolialastonta Nickia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:42"]
Lasten kannalta eteenkin ikävä asia. Vanhempana itse selittäisin, että kuvassa oleva täti on köyhä, eikä hänellä ole varaa ostaa kunnon vaatteita.
[/quote]
Lapsistasi taitaa tulla aika estyneitä, kun melkein paljas pyllykin on jo liikaa.
[/quote]
Hohhoijaa, on vähän eri asia, että saunassa ollaan pylly paljaana, kuin että täti kyykkii stringeissä keskellä kaupunkia. Ja toi tuomiokirkon liepeille vieminen - mautonta.
[/quote]
Nojaa. Samoilla kulmilla kusta lorotellaan, tapellaan ja öristään umpi jurrissa joskus joku piikkikin suoneen laitetaan. Kiva tota on katsella loppujenlopuksi.
Meinasin mennä tuohon tapahtumaan mutta paskan mainonnan takia taidan jäädä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Komen sepän patsas...
[/quote]
Mitäs festaria sillä Kolmen sepän patsaalla mainostetaan?
Onhan tuo hyvää mainosta festareille, joissa raiskataan 3-4 naista joka vuosi. Järjestäjät hyssyttelevät ja kieltävät kertomasta poliisille, koska "on vain sana sanaa vastaan". Niinpä. Mitä mainoksella haluttiinkaan kertoa?
Mä en ole yleensä se ensimmäisenä loukkaantuva tyyppi, enkä mitenkään tiukkapipoisin nillittäjä, mutta toi kamppis nyt vaan on _mauton_. Mulle kirkko ei nyt sinänsä merkitse mitään erityistä, mutta joillekin merkitsee, joten toi Tuomiokirkon portaiden perse-instaallatio on aivan typerä. Jokunen turistikin voi olla kiinnostunut paikasta, ja kyllä noi perseet vähän haittaavat.
Hyvinhän tuo mainostus toimi. Sai palstatilaa hesaristakin, vaikkei ollut rahaa laittaa sinne mainosta.
En käsitä Ilta-Sanomien kommentteja aikeesta:
Raivostuttavat? Siksikö että suomalaisen naisen peppu on 5 kertaa leveämpi siiderin juonnista ja sohvalla makaamisesta? Puhumattakaan niistä mystistä raskauskiloista joita saa noin 50kg per lapsi. Ottakaa mallia suomen naiset. Tuossa pepussa on sitä jotain.
Ja tällä siis yli 600 yläpeukkua. Tuo kommentoija on varmasti joku kaljamahainen keski-ikäinen mies. Mua niin suututtaa tää KAIKKIEN suomalaisten naisten haukkuminen!
Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Noita kuvia näkee levyjen kannessa kaupassa. Ja tv:ssä keskellä päivää mm. Musiikkivideoissa. Eiköhän ne lapset nää paljon pahempaakin muualla...
Kuvat kirkonportailla voi olla viesti/ muistutus vaikka siitä kuinka papit on kautta-aikojen silitellyt noita rippikouluikäisten pikkupyllyjä. Onhsn taas se aika.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:47"]
Mä kävelin tänään yliopiston metroaseman "opintoputken" läpi ja siellä oli näitä kylttejä, ja täytyy sanoa että mulle tuli oikeasti melkein fyysisesti paha olo. Tiedän Nicki Minaj'n, mutten häntä tässä tunnistanut (epäilin että kuvassa on joku Miss Helsinki tms.) ja mä näin tässä vaan äärimmäisen esineellistetyn, kaupallistetun naisruumiin ja mulle tuli todella paha olo siitä, että mun täytyy kävellä kaupungilla ja kohdata tuollaisia kuvia. Ja vielä enemmän, että esim. pienten lasten, erityisesti tyttöjen, täytyy altistua tuollaiselle kuvastolle.
[/quote]
Nicki Minaj on varmasti imagonsa takana, eikä mitenkään raukkana esineellistettynä hupakkona. Hän on muusikko ja liikenainen, yrittäjuudessä ei ole mitään pahaa. Lapsille olisi hyvä vain selittää, että siinä on vain vähäpukeinen nainen ilman kauhistelua. Ei ne alastonkuvat tule maailmasta loppumaan, lasten kanssa niistä kannattaa keskustella neutraalisti.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 15:02"]
Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Noita kuvia näkee levyjen kannessa kaupassa. Ja tv:ssä keskellä päivää mm. Musiikkivideoissa. Eiköhän ne lapset nää paljon pahempaakin muualla...
[/quote]
Niin pahoitin. Kyllä noita näkee, ja musta se on ihan ok paikoissa joissa voi olettaa niitä näkevänsä. Kuten esim. musiikkivideoissa (keskellä päivää missä?) tai levyn kannessa, mutta ei leviteltynä pitkin kaupunkia paikoissa, joissa ei vaan kertakaikkiaan voi niiltä välttyä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:47"]
Mä kävelin tänään yliopiston metroaseman "opintoputken" läpi ja siellä oli näitä kylttejä, ja täytyy sanoa että mulle tuli oikeasti melkein fyysisesti paha olo. Tiedän Nicki Minaj'n, mutten häntä tässä tunnistanut (epäilin että kuvassa on joku Miss Helsinki tms.) ja mä näin tässä vaan äärimmäisen esineellistetyn, kaupallistetun naisruumiin ja mulle tuli todella paha olo siitä, että mun täytyy kävellä kaupungilla ja kohdata tuollaisia kuvia. Ja vielä enemmän, että esim. pienten lasten, erityisesti tyttöjen, täytyy altistua tuollaiselle kuvastolle.
[/quote]
Nicki Minaj on varmasti imagonsa takana, eikä mitenkään raukkana esineellistettynä hupakkona. Hän on muusikko ja liikenainen, yrittäjuudessä ei ole mitään pahaa. Lapsille olisi hyvä vain selittää, että siinä on vain vähäpukeinen nainen ilman kauhistelua. Ei ne alastonkuvat tule maailmasta loppumaan, lasten kanssa niistä kannattaa keskustella neutraalisti.
[/quote]
On siis ihan ok lyödä vaikka tuon 9-vuotiaan eteen vaikka Jallu? Tuleehan sitä pahempaakin kerran vastaan.
Jollain tai aika monellakin on täällä hiekkaa sukupuolielinten alueella. :D Se on vaan mainos ja pahvia. Onko ne h&m:n tai vastaavan ketjun bikini ja alusvaatemallit hyväksytympiä siksi kun heillä on 14 vuotiaan tytön pieni sievä kroppa? Peppukipeät lättäpyllyt itkee. :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:42"]
[/quote]
[/quote]
Totta, paljas pylly kirkon ovella on ihan normijuttu helsinkiläisille. Siellä ei miehet tai naiset käytä alushousuja lainkaan.