Rv 4+2 ja menkkakipumainen selkäkipu!! Onko normaalia?
Kauan odotettu plussa pärähti testiin äskettäin ja tänään alkoi kamalat selkäkivut, niinkuin kuukautisten aikaan.
Onko tavallista?
Normaalisti kärsin kipeistä kuukautisista, jotka painottuu selkään.
Kommentit (9)
Kyllä ne kaikenlaiset tuntemukset on ihan normaaleja. Keskenmenoa ei voi estää, jos se on tullakseen, joten ole ihan rauhallisin mielin ja koita nauttia raskaudesta :)
Minulla oli kummankin raskauden aivan alussa tosi kovia kipuja, kaikki meni hyvin :)
Mulla jatkui menkkakivun kaltaiset kivut melkein koko ensimmäisen kolmanneksen. Ihan terve tyttö tuli :)
Minullakin oli menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia alkuraskaudessa. Terve lapsi syntyi lasketun ajan jälkeen.
On joo normaalia. Johtuu turvotuksesta aivan samalla tavalla kuin menkkojen aikana. Ensimmäisten raskausviikojen aikanahan hormoonien vaikutuksesta tulee alavatsan alueelle melko paljonkin turvotusta.
Mä en edes tajunnut olevani raskaana kuin vasta kolmannella kuulla kun oli niin selkeät menkkakivut ja jonkin verran vuotoakin.
Meillä oli pitkä lapsettomuus takana ja oltiin jo luovuttu toivosta. Siksi ei tullut mieleenkään testata.
Raskaus sujui hyvin ja terve lapsi syntyi.