Mitä ajattelet miehestä, joka ei suhteessa osta lahjoja?
Syntymäpäivä ja joululahja jäi muistamatta. Olen loukkaantunut tästä.
Mun mielestä kertoo vain siitä, ettei kunnioita eikä välitä tarpeeksi. Ilmeisesti ei ajattele suhdettamme vakavasti.
Mitä mieltä?
Kommentit (167)
En ikinä olisi sellaisen miehen kanssa.
Odotan lahjoja / kukkia jouluna, synttärinä, ystävänpäivänä, äitienpäivänä, naistenpäivänä plus pieniä muistamisia arjessa.
Haluan huomioivan ja romanttisen miehen.
Käske miestäsi tekemään testi viidestä rakkauden kielestä. Jos lahjojen saaminen on hänellä viimeisellä sijalla, voi selittää asiaa. Silloin on kaksi vaihtoehtoa, joko mies oppii puhumaan sinun rakkauden kieltäsi, eli alkaa muistamaan sinua lahjoilla, tai jätät miehen ja löydät jonkun, joka tykkää antaa lahjoja.
Minä en ole enää pikkulapsi, joten löydän joulutunnelmani muista asioista kuin lahjoista. Itseasiassa koen enemmänkin turhautuneisuutta siitä että ei uskota jos sanon että en halua lahjoja. Haluan yhdessäoloa, hyvää ruokaa, tunnelmaa ja rauhoittumista: se on minulle täydellinen joulu.
Kumppania voi huomioida muutenkin kuin lahjoilla. Ja minä haluaisin sitä muuta. Joten tuollainen mies (olettaen että siis huomioi) olisi täydellinen.
Minä tykkään ostaa ja saada lahjoja rakkaimmaltani. Joten turn off. Ei minun mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Odotan lahjoja / kukkia jouluna, synttärinä, ystävänpäivänä, äitienpäivänä, naistenpäivänä plus pieniä muistamisia arjessa.
Käske miestäsi tekemään testi viidestä rakkauden kielestä. Jos lahjojen saaminen on hänellä viimeisellä sijalla, voi selittää asiaa. Silloin on kaksi vaihtoehtoa, joko mies oppii puhumaan sinun rakkauden kieltäsi, eli alkaa muistamaan sinua lahjoilla, tai jätät miehen ja löydät jonkun, joka tykkää antaa lahjoja.
Hei satuprinsessa, miksi sinä et halua oppia miehesi rakkauden kieltä? Oletko itsekäs, vai tarvitseeko sitä edes kysyä?
Ja luuletko ihan oikeasti että naistenpäivä on mikään hemmottelupäivä? 😳
No kai nyt olet puhunut sen puolisosi kanssa asiasta? Mitä hän vastaa? Jos sinä ostat hänelle lahjan ja hän ei osta sinulle niin silloin on kyllä törppö. Jos taas et osta hänelle lahjaa, mutta oletat yksipuolisesti, että hänen pitäisi tajuta sinua lahjoa silti, niin sitten vaan keskustelemaan. Ei kaikki miehet tai naiset osta kukkia ja lahjoja, heidän rakkaudenkielensä voi olla jotain muuta. Usein miehet on huonoja ostamaan lahjoja, mutta pitävät perheestään muuten huolen ja esim. asioiden tekeminen on rakkauden ja välittämisen osoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat, yhdessä sovitaan käyttö. Tavallaan se lahja olisi pois sinunkin käyttörahoistasi, jos mies ostaisi vaikka pahanhajuisen hajuveden.
Mikä pakko on ostaa pahanhajuinen hajuvesi? Sen verran voisi puolisoonsa kiinnittää huomiota että suurinpiirtein tietää mistä hän tykkää. Se sen lahjan tarkoitus nimittäin on, toisen ajatteleminen.
Sitä toista voi ajatella tavattoman monella tavalla ihan siinä perusarjesta, eikä olla amatööri joka ajattelee toista sen kaksi kolme kertaa vuodessa. Mikä on parempi lahja kuin se yhteinen arki?
Niin että muina päivinä voi ajatella toista mutta jouluna ja synttäreinä ei sovi näin tehdä?
Mikä sinusta on parempi lahja kuin yhdessä tehdä se joulu sille omalle perheelle?
Ei se ole lahja. Joulupuuhat on ihan oma, ihana juttunsa johon jokainen meistä osallistuu. Koko joulukuu on mahtavaa aikaa touhuineen, joihin kuuluu myös se lahjojen miettiminen ja tekeminen tai hankkiminen. Aattoiltainen lahjojen avaaminen on yksi joulun kohokohdista ja kyllähän siinä nyt harmittaisi jos joku ei saisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat, yhdessä sovitaan käyttö. Tavallaan se lahja olisi pois sinunkin käyttörahoistasi, jos mies ostaisi vaikka pahanhajuisen hajuveden.
Mikä pakko on ostaa pahanhajuinen hajuvesi? Sen verran voisi puolisoonsa kiinnittää huomiota että suurinpiirtein tietää mistä hän tykkää. Se sen lahjan tarkoitus nimittäin on, toisen ajatteleminen.
Sitä toista voi ajatella tavattoman monella tavalla ihan siinä perusarjesta, eikä olla amatööri joka ajattelee toista sen kaksi kolme kertaa vuodessa. Mikä on parempi lahja kuin se yhteinen arki?
Niin että muina päivinä voi ajatella toista mutta jouluna ja synttäreinä ei sovi näin tehdä?
Mikä sinusta on parempi lahja kuin yhdessä tehdä se joulu sille omalle perheelle?
Ei tuollaiset miehet tee sitä joulua yhdessä koko perheelle. Marisevat, kun vaimo huhkii hiki hatussa, mutta silti syövät napansa täyteen eivätkä silti tee mitään. Näiden miesten mielestä joulu ja muut juhlapyhät tulee tekemättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjesta nimensä mukaisesti tulee lopulta arkea. Eli ei enää sitä alkuajan huumaa, jolloin oli vaan niin ihana herätä toisen vierestä aamulla jne.
Jos puolisoa pitää itsestäänselvyytenä vailla huomionosoituksia ja arvostuksia, niin kauanko se yhteinen arki sitten jatkuu.Miksi se arki on joku peikko? Arki on hyvää kun rintarinnan tehdään ja huomioidaan sitä toista.
No onhan se nyt ihan kornia, jos on niin ihana puoliso, että saa silta jatkuvasti huomionosoituksia arkena, mutta juhlapäivinä ei mitään erikoista.
Kurjaa kun on jollekin tärkeä joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mitä naiset ovat ostaneet miehilleen.
Itse ostin exälleni tarkkaan harkittuja lahjoja. Loppuvaiheessa tosin en enää, koska en itsekään mitään koskaan saanut.
Olen antanut miehelleni mm viskimatkan Skotlantiin kavereiden kanssa ja ajelun Ferrarilla Maranellossa, kellon mistä hän haaveili vuodia. Emme ole varakkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mitä naiset ovat ostaneet miehilleen.
Macbookin, lumilaudan, keikkalippuja, viskiä, lennot ja hotellin viikonlopuksi Berliiniin, Playstation 5:n. Tuossa nyt muutama mitä tulee mieleen.
Aika lokkeilijan olet itsellesi löytänyt🤣
Kun suhde on kunnossa, minulle ei lahjoilla ole merkitystä. En tykkää ostamisen vuoksi ostamisesta. Itsekin stressaantuisin jos pitäisi keksiä lahja miehelle kaksi krt vuodessa, ellei mitään tarpeita ole.
Joskus ostetaan lahjoja, välillä ei, eikä siitä mitään kriisiä tule. Rakkaus ja kunnioitus on syvää, toista kohdellaan hyvin vuoden jokaisena päivänä. Ollaan hyvätuloisia eikä mistään pihiydestä ole kyse.
Ehkä nuorempana tällaìset oli tärkeämpiä, mutta näin 20v yhdessä olleena arvostus ja rakkaus konkretisoituvat ennen kaikkea arjen teoissa ja sanoissa. Itse en turhasta kuluttamisesta välitä.
Tiedätkö millaiset lahjanantotavat hänen kasvuperheessään on ollut? Kaikilla ei ole tapana ostaa lahjoja eli ei välttämättä "ole oppinut" sellaiseen.
Mitä on sanonut, kun olette (olettehan) puhuneet asiasta?
Ja tuohon huomioimiseen, niin meillä ainakin on muita tapoja huomioida toisiamme kuin lahjat. Ei lahjattomuus tarkoita ettei toista huomioida. Jotenkin hämmentävää tuollainen ajattelutapa, että vain materia on huomiointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset miehet tee sitä joulua yhdessä koko perheelle. Marisevat, kun vaimo huhkii hiki hatussa, mutta silti syövät napansa täyteen eivätkä silti tee mitään. Näiden miesten mielestä joulu ja muut juhlapyhät tulee tekemättäkin.
Kuten aiemmin on jo sanottu ne naiset kaipaa huomiota edes yhtenä päivänä vuodessa, joille se arki on tätä. He odottaa ja odottaa, että se toinen muuttuisi että viimeinkin saisi sen minkä suhteeltaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei satuprinsessa, miksi sinä et halua oppia miehesi rakkauden kieltä? Oletko itsekäs, vai tarvitseeko sitä edes kysyä?
Lakatkaa olemasta niin ylimielisiä. Viisi rakkauden kieltä, mikään ei ole automaattisesti parempi kuin toinen, mutta jokaisella on tarve, että kumppani osoittaa rakkauttaan sillä kielellä, mitä henkilö itse puhuu.
Se, että toinen ei syty timanttikorun saamisesta vaan mieluummin näkisi kumppaninsa kolaavan lumet pihalta ei tee kyseisestä ihmisestä parempaa, se vaan tarkoittaa, että hänellä on eri rakkauden kieli. Tuollainen ihminen olisi surkeana, jos hänen kumppaninsa olisi vaikka superrikas mutta huomioisi lähinnä lahjojen kautta. Toinen taas on surkeana, kun ei edes synttärinä tai jouluna muisteta, vaikka kumppani olisikin ajanut nurmikon.
Joku haluaa kuulla kauniita sanoja, kuten ”Minä rakastan sinua” kumppaniltaan, toisen mielestä taas teot puhuvat sanoja enemmän jne.
Naistenpäivän perinteisiin kuuluu kukkienanto.
Vierailija kirjoitti:
Teot ovat paljon konkreettisempia. Teot ovat muun muassa huolenpito, kannustus, yhdessäolo, empatia ja arjen ratkaisut. Parisuhde ei ole kauppasopimus, jossa välittäminen osoitetaan ja ostetaan rahalla saatavalla materiaalilla. Maailma hukkuu jo muuten tavaraan.
Ja noihinko ei voi lahjat kuulua? Minä olen esimerkiksi saanut opiskeluun liittyvän lahjan mieheltäni saatuani koulupaikan ja kukkia saatuani työpaikan. Äitienpäivisin mies on tehnyt yhdessä lasten kanssa jonkun lahjan. Joululahjat häneltä on yleensä tyyliin konserttiliput tai ravintolaillallinen. Miten nämä ei ole yhdessäoloa, kannustusta, huolenpitoa jne? Miten lahjan antaminen ei ole konkreettinen teko?
Se on EI. Olen mieluummin omillani/yksin, kuin miehen kanssa joka ei välitä minusta. Yksi tapa osoittaa välittämistä ovat lahjat - se ei tarkoita että jatkuvasti pitäisi olla lahjoja vaan että muistetaan syntymäpäivät ja joulut ja niiden lisäksi huomioidaan yllärilahjoilla ja välittämisen osoituksilla - ei tarkoita kallista pröystäilyä vaan vain hellyyden ja onnen välittämistä. Ja kyllä, tykkään myös itse huomioida toista, olen hyvin helläntyyppinen ihminen, jos kerran koirallekin sanoin joka rakastan sinua ja yllärilahjoja sai sekin uros. Mutta en halua joutua suhteeseen, jossa itse enemmän jaan hellyyttä ja mies pahimmillaan pitää itsestäänselvyytenä. Hommaan kuuluu vilpitön rakastaminen, tai siis miten sanoisi, kun rakastat toista, haluat pitää hyvänä, haluat välillä hemmotella, ja se että pitää yllä hyvää suhteessa arjessa ja joka päivä ja huononkin ajan aikana lämpöä ei unohdeta, sanoin ja teoin ja tunteena, se olisi oooOoo. Mutta kun ei moni mies ymmärrä sellaisen päälle, ja ihmisiä on erilaisia, osa niin miehissä kuin naisissa voi tykätä kylmästä tyylistä, ihan ok, kunhan vakka löytää kantensa, eikä niin että osa joutuu suhteessa riutumaan. Yksin/omillaan on myös hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa olemasta niin ylimielisiä. Viisi rakkauden kieltä, mikään ei ole automaattisesti parempi kuin toinen, mutta jokaisella on tarve, että kumppani osoittaa rakkauttaan sillä kielellä, mitä henkilö itse puhuu.
Se, että toinen ei syty timanttikorun saamisesta vaan mieluummin näkisi kumppaninsa kolaavan lumet pihalta ei tee kyseisestä ihmisestä parempaa, se vaan tarkoittaa, että hänellä on eri rakkauden kieli. Tuollainen ihminen olisi surkeana, jos hänen kumppaninsa olisi vaikka superrikas mutta huomioisi lähinnä lahjojen kautta. Toinen taas on surkeana, kun ei edes synttärinä tai jouluna muisteta, vaikka kumppani olisikin ajanut nurmikon.
Joku haluaa kuulla kauniita sanoja, kuten ”Minä rakastan sinua” kumppaniltaan, toisen mielestä taas teot puhuvat sanoja enemmän jne.
Naistenpäivän perinteisiin kuuluu kukkienanto.
Naistenpäivän alkuperäinen merkitys ja poliittiset juuret vaikuttavat pitkälti unohtuneen, eikä etuoikeutetut länsimaalaiset kiinnittää huomiota siihen, mitä täytyy vielä tehdä, jotta sukupuolten välillä vallitsisi todellinen tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Ap mittaa miehen rakkauden määrää lahjojen määrällä. Eipä yllätä.
Taitaa olla samoja naisia, jotka tuossa toisessa ketjussa on sitä mieltä että miehen tulee maksaa kaikki treffeillä.
Taitaa olla minusta kyse. Sopii aloitus täysin.
Kerroin kyllä etukäteen etten osta joululahjoja kenellekään.
Jos minusta on kyse niin turha odottaa isoa muutosta asiaan. Minusta ei ole miehen tehtävä kustantaa treffejä ja lahjoja naiselle koko ajan. Jos en muuten kelpaa niin voit etsiä jonkun toisen itsellesi.
Kuulostaa mieheltä, jolle ei tarvitse ostaa lahjoja. Toivottavasti mies kuitenkin muuten huomioi sinulle tärkeät päivät. Itse tykkäisin lahjaa enemmän jos mies tekisi hyvää ruokaa ja leipoisi. Koska noin ei käy, niin minulle kelpaa hyvin syöminen ulkona, jonka mies maksaa.