Mies haluaa lapsen, mutta ei halua suunnitella elämää sen kanssa
Siis käytännössä ongelma on se, että mies haluaa kovasti lasta mutta ei pysty kommunikoimaan lapsiin liittyvistä asioista. Kun tahtoisin puhua etukäteen perhevapaiden jaosta, raha-asioista, kasvatuksesta tms. niin ahdistuu ja jopa suuttuu. Keskustelut päätyy aina riitaan.
Itse mies on sanonut usein, että on kaveripiirinsä ainoa lapseton mies ja harmittaa kovasti. Haluaisi kovasti lapsen ja mainitsee sen usein. Itse olen myös kiinnostunut hankkimaan lapsen, mutta koen valtavaa tarvetta puhua ja suunnitella myös asiaa. Siis ihan yleiselläkin tasolla, mitä odotuksia, toiveita tai pelkoja asiaan liittyy.
Ei väliä milloin tai millä tapaa kysyn vaikka ”olisitko kiinnostunut hoitamaan lasta kotona pidempää? Milloin mielestäsi lapsi voisi mennä hoitoon? Kastaminen? Turvaverkot? Rahojen riittävyys?” niin aina keskustelu päätyy riitaan. Mies ei sanojensa mukaan halua suunnitella, vaan elää päivä kerrallaan. Mua on alkanut ahdistaa kamalasti puhua lapsestakaan kun keskustelu ei ole koskaan iloinen ja haaveileva, vaan tappelua kun ”utelen ja haluan kontrolloida kaikkea”.
Pelkään, ettå jos en saa puhuttua miehen kanssa asioista, en pian uskalla lähteä perustamaan perhettä lainkaan :( olen ihminen, joka haluaa suunnitella ja keskustella asioista, vaikka myöhemmin joutuisi muuttamaankin suunnitelmiaan.
Kommentit (155)
Joko etit toisen miehen tai poikkeet klinikalla
Ap on tyypillinen nainen - nalkuttamassa koko ajan jostain. Toivottavasti mies jättää tuollaisen narisijan.
Meillä on miehen kanssa sama ongelma. Sanoin että lasta ei tule jos hän ei kykene keskustelemaan näistä asioista. Tästä on nyt pari vuotta ja lasta ei meillä ole. Minua ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen nainen - nalkuttamassa koko ajan jostain. Toivottavasti mies jättää tuollaisen narisijan.
Toivottavasti uusi putsaa miehen. Meinaa, oot omillasi tuollaisen kanssa.
Jokainen suhde on tuollainen, aina toinen puhuu enemmän ja toinen reagoi. Ei sille mitään voi. Jos hän suunnittelisi niin sinä olisit se reagoija.
Jos jätät lapsia tämän takia tekemättä niin olet juuri syypää siihen minkätakia juuri 90% lapsista vuonna 2022 on isättömiä.
Älä tee lasta tuon miehen kanssa! Mies on keskenkasvuinen ja kypsymätön ja haluaa lapsen vain, koska kavereillakin on. Päädyt yh:ksi jo vauva- tai taaperoaikana tai sitten näännyt, kun joudut hoitamaan myös miestä, aikuisvauvaa.
Jos haluat lapsia, jätä se ja etsi uusi mies.
Mies haluaa siittää lapsen ja että sinä hoidat loput. Tuohan on ilmiselvä.
Lapsen syntymän jälkeen sinä olet se, joka saa perua työt/harrastukset/ menot, koska mies ei ole luvannut mitään. Hän jatkaa normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suhde on tuollainen, aina toinen puhuu enemmän ja toinen reagoi. Ei sille mitään voi. Jos hän suunnittelisi niin sinä olisit se reagoija.
Jos jätät lapsia tämän takia tekemättä niin olet juuri syypää siihen minkätakia juuri 90% lapsista vuonna 2022 on isättömiä.
Jos mä käyn siementämässä itteni Suomen puolen klinikalla lapsi saa kyllä tietää isästään täyttäessään 18.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lasta tuon miehen kanssa! Mies on keskenkasvuinen ja kypsymätön ja haluaa lapsen vain, koska kavereillakin on. Päädyt yh:ksi jo vauva- tai taaperoaikana tai sitten näännyt, kun joudut hoitamaan myös miestä, aikuisvauvaa.
Mies ei ole ”hoidettava” vaan pitää itsestään huolta ja tekee myös kotitöitä. Mutta kommunikointi ei suju millään. Tämä ei toki sius ole ainoa aihe mistä emme voi puhua, niitä on mm. seksi, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Mutta se, että lapsestakaan ei voi puhua on mulle kestämätön ajatus.
-ap
Tiedän pariskunnan , joka asui eri osoitteesa : äiti lasten kanssa ja isä yksin. Olivat sopineet näin, kun isä ei halunnut arkea lasten kanssa. mutta nainen halusi lapset. Muuten avioliitossa ja tapailivat tietysti säännöllisesti ja lapsilla oli isä. Mutta täytyy sopia ja kenen kantti kestää .
Kuulostaa siltä, että ei mies oikeasti halua lasta, mutta ei halua jäädä kaveripiirinsä ulkopuolelle lapsettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole ”hoidettava” vaan pitää itsestään huolta ja tekee myös kotitöitä. Mutta kommunikointi ei suju millään. Tämä ei toki sius ole ainoa aihe mistä emme voi puhua, niitä on mm. seksi, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Mutta se, että lapsestakaan ei voi puhua on mulle kestämätön ajatus.
-ap
No kai hän nyt jotain saa sanottua? Tunnen miestyypin ja saattaa olla avulias isänä, mutta sinä teet päätökset. Valtaosa miehistä on sellaisia, että nainen päättää lapsiin liittyvät asiat - oikeasti. Mies sitten vain kertoo, että meillä lapsi menee päiväkotiin xx iässä, kun nainen on sen päättänyt.
Selvästi tarkoitus on, että sinä teet kaiken... Melko ikävää, varsinkin, kun miehen syy haluta lapsi, on se, että muillakin on.
Ihme tuppisuun olet sitten itsellesi valinnut. Onneksi olkoon. Tainnut olla raha tärkein kriteeri kumppania hakiessa. No ota ero kun et häntä enää taloudellisesti tarvitse. Esim. lapsilisät jne. Vaikka en usko hänen kestävän kovin kauaa voi lähteä jo ennen kun lapsi edes syntyy.
Haluatko sä perheen miehen kanssa, joka ei pysty kommunikoimaan ja tekemään yhdessä päätöksiä tärkeistä asioista? Mä en kestäis tuollaista, mutta ei se kaikille oo niin iso juttu. Ja jotkut tykkääki siitä et saa ite päättää asiat eikä tarvii keskustella.
Miehet vain ovat sellasia, että haluavat lapsen, mutta eivät halua hoitaa lapseen liittyviä asioita.
Itse olen nainen, mutta olen tällainen päivä kerrallaan eläjä ja en halua suunnitella eli varmasti samantyylinen, kuin miehesi. Annan sinulle yhden neuvon: Älä tee tuollaisen kanssa lasta. Hän ei tule kantamaan vastuutaan ja olettaa, että kaikki vastuu on sinulla ja sinä hoidat kaiken lapseen liittyvän, mutta hän saa sanoa olevansa perheellinen ja nauttii siitä ajatuksesta, että hänellä on lapsi. Muu lapsessa ei sitten kiinnosta. Jo se, ettei pysty keskustelemaan asiasta on iso varoitusmerkki. Ei sellaisen kanssa voi perustaa perhettä, joka ei osaa suunnitella eikä osaa sanoa omaa mielipidettään lapseen liittyviin asioihin.
Jos itse todella haluat lapsen niin etsi joku toinen mies tai hanki sellainen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No kai hän nyt jotain saa sanottua? Tunnen miestyypin ja saattaa olla avulias isänä, mutta sinä teet päätökset. Valtaosa miehistä on sellaisia, että nainen päättää lapsiin liittyvät asiat - oikeasti. Mies sitten vain kertoo, että meillä lapsi menee päiväkotiin xx iässä, kun nainen on sen päättänyt.
No kun ei saa, se on ongelma. Kun puhun saattaa ottaa puhelimen esille ja näyttää vaivaantuneelta. Saattaa myös avata tv:n tai mitä vaan, ettei joutuisi puhumaan. Sit kysyn vaikka että ”Linnean mies kävi kaikki neuvolareissut mukana jotta oppisi lapsesta. Tulisitko säkin? Musta olis kiva et oltais yhtä paljon oerillä lapsen asioista” …. Saattaa sanoa että ”en tiiä, en coi tietää mikä tilanne on. Ei voi etukäteen sanoa” … siis mitä hittoa? Kai voi sanoa edes mitä ajattelee?
-ap
ET TEE!