Miksi miehet alkaa aina minun läsnäollessa puhumaan lapsistaan tai tuo lapsen jotenkin vaivihkaa näkösälleni
Näin on käynyt pari kertaa, että esim. työpaikalle on ilmestunut joku työkaveri lapsensa kanssa tai sitten ovat ottaneet lapsensa spontaanisti puheeksi ilman, että sitä nyt olisi tarvinut tuoda siinä tilanteessa esille. En osaa selittää. Mutta esim. ekana työpäivänä yhtäkkiä tyyliin "joo mun x-v. " öö näin ja blabla. Ok, mutta mehän puhuttiin tässä just ihan muuta...
Kommentit (43)
No on omituista, jos ainoastaan sun läsnäollessa. Yleensä ihmiset bondaa omien tai lasten ( jotka koskevat vahvasti omaa elämää) tapahtumien tai kiinnostusten kautta. Jos nää miehet vaan haluaa kertoa omasta elämästään sulle. Ei ne välttämättä tiedä, että sua ei kiinnosta.
Ja mietin, että ok, siis haetko jotain lastenvahtia? Jaa ett tommonen lapsi. Juu ihan sulonen on, mutta....?
Ihan normaalia käytöstä sekä miehiltä, että naisilta.
Tai ehkä näytän joltain kiltiltä äitihahmolta. Mulla on omiakin lapsia ja tykkään ihan lapsista, mutta en vaan aina tajua tätä bondaamista tällä tavalla. Joo ymmärrän, jos ollaan oltu vuosia työkavereina ja silleen tultu tosi tutuiksi ja vietetty useita yhteisiä lounastaukoja ja kahvihetkiä yhdessä muun työporukan kanssa. Mutta että heti suoraan niinku, mun mielestä aika henkilökohtaista.
Heti suunnilleen ensi tapaamisessa, että mulla on muuten lapsi. No niin päättelinkin, ottaen huomioon ikäsi (keski-ikäinen ja samaa ikäluokkaa kuin itse olen) ja iskävatsasi. Joten? What?
Otsikossa sanotaan AINA, ja tekstissä PARI KERTAA. Eli Kumpi siis?
Ihan niinkuin pitäisi heti hälyttää, että ei ei ei meistä ei voi tulla mitään, mulla on ...lapsi. Joo en ollutkaan heti ryntäämässä syliin ja rakastelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa sanotaan AINA, ja tekstissä PARI KERTAA. Eli Kumpi siis?
Noh aika usein.
Ilmaisee heti olevansa perheellisiä varattuja.
Niin, meitä voi olla moneen junaan. Mä puhun aika avoimesti kahvipöydästä lapsiin liittyvistä asioista muidenkin kuin oman tiimin, esim eri osastojen välisissä tilaisuuksissa. Ei kannata varmaan liikaa analysoida, kun ei se mun puolelta ainakaan mitään tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisee heti olevansa perheellisiä varattuja.
Miksi? Kai se on aika yleistä, että suurin osa on?
Siis jos joku tuo lapsensa työpaikalle, niin sinä heti tulkitset, että hän toi lapsen sinun takia??
Tarkoitus on saada sinut näkemään miten osallistuvia ja hoivaavia ovat. Sen sitten pitäisi vedota tietysti että olet ihan wau mikä ihmeellinen mies!
No lapset nyt sattuu olemaan isoin ja tärkein osa omaa elämää. Ihan tavallinen puheenaihe eikä merkitse mitään salaperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku tuo lapsensa työpaikalle, niin sinä heti tulkitset, että hän toi lapsen sinun takia??
En jaksa selittää. Mutta tuo niin, että minä ainoastaan pystyn sen näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selittää. Mutta tuo niin, että minä ainoastaan pystyn sen näkemään.
Silti. Voisitko ajatella ettei maailma pyöri vain sinun ympäri?
Ei kaikki yritä iskeä sinua tai tehdä vaikutusta. Sitähän luultavasti toivot.
Otan sen loukkauksena. Ihan kuin olisin joku limainen vikittelijä, jolle pitää näyttää heti, että se on no go zone. :(
Ei tietoa. Outoa on. Ei muita kiinnosta heidän lapset varmaan.