Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto on sitä mieltä, että ilman autoa 80 km työmatka yhteen suuntaan on ihan ok.

Vierailija
02.02.2022 |

Puhumattakaan siitä, että julkisten lähin pysäkki on 2 km työpaikasta.

Kommentit (272)

Vierailija
141/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mullekin sanottiin. Onneksi työhakemus piti tehdä englanniksi. Kirjoitin niin huonon, etten ymmärtänyt itsekään sitä enää. Ei kutsutti edes haastatteluun.

Osaatko oikeasti englantia? naurattaa ajatus, että jotain kielitaidotonta pitkäaikaisityötöntä käsketään kirjottamaan hakemus englanniksi. Se varmaan pärjäis hyvin siellä töissä kans 😂😂

Itse laittaisin googlekääntäjällä menemään jos olisin kielitaidoton.

Mitenkä tähän liittyy muuten pitkäaikaistyöttömyys? Ihan yhtä hyvin se lyhytaikaistyötönkin voi olla kielitaidoton.

Vierailija
142/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ovatkin. Mikä on täysin epärealistista. Menet minimipalkalla jonnekin Jumalan selän taakse töihin ja päivästä menee 3 tuntia työmatkoihin, jos bussit eivät tule tai lähde ihan täydellisesti.

Mulla oli 92 km. Työt alkoi klo 08 eikä mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa paikalle

Klo 05 herätys

Klo 06 aamun ensimmäiseen bussiin

klo 07 bussin vaihto, bussi lähti klo 07.30

klo 08.10 töissä eli aina myöhässä. 

Jotta olisin ollut ajoissa niin olisi pitänyt mennä siihen jonnekin yöbussiin, jonka lähtö oli klo 04

Takaisin en koskaan ehtinyt siihen klo 16.15 bussiin vaan piti odottaa 16.45 asti. Kotona olin joskus klo 19, jos piti vielä käydä kaupassakin. Elämäni paskinta aikaa.

Jos ei pääse töihin, niin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä täten ole oikeutta päivärahaan.

Höpsistä.

Mikään laki ei pakota hankkimaan autoa.

Ei pakotakaan, mutta silloin ei tarvitse maksaa työttömyyskorvausta koska ei ole työmarkkinoiden köytettävissä.

Mikäs laki näin sanoo? Olisko antaa linkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖSSÄKÄYNTIALUETTA koskeva säännös kumottiin vuoden alussa. Aikaisemmin työttömän piti ottaa vastaan työtä, joka sijaitsi enintään 80 kilometrin päässä kotoa. Nyt työssäkäyntialue poistuu ja matkaa mitataan ajalla eli työmatkat saavat kestää enintään yhteensä kolme tuntia päivässä. Osa-aikatöihin mennessä työmatkat voivat kestää enintään kaksi tuntia päivässä.

Vierailija
144/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sanotaan työssäkäyntialueeksi.

Niin mutta jos ei ole autoa niin sitä ei sillon ole.

Niitä saa rahalla ihan ostettua ja ilmankin rahaa rahoituksella. 

Kävin työhaastattelussa ja kyseltiin autoa. Sitä ennen oli jotain jupinaa palkasta. Olin laittanut euron isommaksi vaditun tuntipalkan. Kyse oli eurosta.

Halusivat 8e tuntipalkalla hommiin.

Tokaisin autokohdassa että ei näillä palkoilla autoa ylläpidetä tai hankita edes sitä korttia mikä puuttuu.

Säästöön ei näillä rahoilla jää rahaa. Totesin että palkatkaa joku kiiltävä hampainen rikkaiden kakara jolla löytyy auto. Minä en kahdeksalla eurolla duunia tule tekemään.

Siihen samaan muuten kannattaa kysellä suoraan työpaikan työfilosofiaa.

Että saako pitää lakisääteisiä ruokatunteja ja muita taukoja. Entä maksetaanko ylityölisiä ja painostetaanko jäämään ylitöihin minimimiehityksellä?

Vierailija
145/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, onko toukokuussa tulossa jokin uudistus työnhakuun (monet maininneet kommenteissaan)?

Vierailija
146/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin?

Vierailija
147/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, onko toukokuussa tulossa jokin uudistus työnhakuun (monet maininneet kommenteissaan)?

Luulen että moni tulee saamaan karenssin, koska rahaa tarvitaan jostain johonkin.

Karensseja annetaan takulla monille että saadaan jotain säästöjä.

Otan osaa niiden kohdalla kenelle se osuu.

Toivottavasti korkeatuloiset ansiosidonnaisella lepäävät asuntolainaiset olisivat kohteena, mutta pelkään että kyllä se köyhän osaan napsahtaa. Ne dipan inssit säästyy ja saavat parin tonnin ansiosidonnaisensa.

Vierailija
148/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYÖSSÄKÄYNTIALUETTA koskeva säännös kumottiin vuoden alussa. Aikaisemmin työttömän piti ottaa vastaan työtä, joka sijaitsi enintään 80 kilometrin päässä kotoa. Nyt työssäkäyntialue poistuu ja matkaa mitataan ajalla eli työmatkat saavat kestää enintään yhteensä kolme tuntia päivässä. Osa-aikatöihin mennessä työmatkat voivat kestää enintään kaksi tuntia päivässä.

Kyllä se edelleen on laissa näin : Henkilön työssäkäyntialue ulottuu 80 kilometrin etäisyydelle hänen tosiasiallisesta asuinpaikastaan. Jos muuhun arvioon ei ole aihetta, henkilön tosiasiallisena asuinpaikkana pidetään hänen työ- ja elinkeinotoimiston asiakastietojärjestelmään merkittyä osoitettaan.

Vierailija
149/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hel*ettiä uliset siinä? Jos ei työ kelpaa, niin ei varmaan kelpaa rahakaan. MENE TÖIHIN JA LOPETA VOLINA.

Vierailija
150/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa se auto niin ei tarvitse ruikuttaa työttömänä muiden armoilla. 

Ei ole ajokorttia.

Vierailija
151/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin työn toiselta puolelta Suomea. Pienen vuokrayksiön hommasin työnantajan avustuksella, siitäkin työmatka oli erikseen 5 km. Muutaman vuoden jaksoin, sitten kun lapsista viimeinen oli pois kotoa, muutettiin lopullisesti miehen kanssa minun työn perässä. Nuorin oli 15 kun aloitin, yksi lähtenyt jo opiskelemaan, ja hyvin lapset isän kanssa pärjäsivät.  Aika rankkaa se oli, olin perjantaina myöhään kotona ja sunnuntaina piti takaisin lähteä jo vähän puolen päivän jälkeen, että ehti viimeiseen junaan. Junanvaihto välissä ja kiertokautta, suoraa yhteyttä ei ollut. Töistä piti perjantaisin lähteä vähän etuajassa, mutta onneksi oli joustoa työajassa ja työnantaja ymmärsi. Alallani ei ole osaavia tekijöitä, joten siksi otettiin ei paikallinen.  Palkkataso ei ole yleensä korkea, vaikka tekijöitä on vähän. Ansiosidonnaisella olisin saanut saman, jos en jopa enemmän, kun kulut vähennetään nettopalkasta, mutta onpahan nyt eläkekertymää vähän paremmin ja nykyään jo palkasta jää jotain käteenkin.  Mutta en suosittele perheelliselle tai jos lasten kanssa on jotain ongelmaa, meillä tämä nuorin on aina ollut hyvin omatoiminen ja reipas, mutta kyllä hänellä selvästi ikävä oli.

Vierailija
152/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ovatkin. Mikä on täysin epärealistista. Menet minimipalkalla jonnekin Jumalan selän taakse töihin ja päivästä menee 3 tuntia työmatkoihin, jos bussit eivät tule tai lähde ihan täydellisesti.

Mulla oli 92 km. Työt alkoi klo 08 eikä mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa paikalle

Klo 05 herätys

Jotta olisin ollut ajoissa niin olisi pitänyt mennä siihen jonnekin yöbussiin, jonka lähtö oli klo 04

Takaisin en koskaan ehtinyt siihen klo 16.15 bussiin vaan piti odottaa 16.45 asti. Kotona olin joskus klo 19, jos piti vielä käydä kaupassakin. Elämäni paskinta aikaa.

Jos ei pääse töihin, niin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä täten ole oikeutta päivärahaan.

Höpsistä.

Mikään laki ei pakota hankkimaan autoa.

Ei pakotakaan, mutta silloin ei tarvitse maksaa työttömyyskorvausta koska ei ole työmarkkinoiden köytettävissä.

Ei autottomuudesta mitään karenssia saa tai menetä työttömyyskorvaustaan. 

Vierailija
153/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 05 herätys

Ai että jos YHTEEN työpaikkaan naapuripaikkakunnalla ei pääse, koska sinne ei ole yhteyksiä, tulkitaan, ettei voi tehdä MITÄÄN työtä. Kyllähän tuo sama ihminen pääsisi kävellen tai pyörällä tai vaikka paikallisliikenteen bussilla oman kotipaikkakuntansa työpaikkoihin. En minäkään helsinkiläisenä pääsisi vaikkapa Mustasaaressa sijaitsevaan työhön, mutta ei se sitä tarkoita, että kohdallani on työnteko estynyt kokonaan.

Pitää päästä kulkemaan kaikkiin työssäkäyntialueensa työpaikkoihin.

Eli rannikolla kukaan ei saisi työttömyyskorvausta, elleivät omista venettä, jolla voi ajaa majakalle.

Vierailija
154/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanu kouluttautua työkkärin virka-apinaksi, niin saisi vettuilla muille sen sijaan, että joutuu ottamaan sitä vastaan. Eikä tarttis huolehtia työmatkoista, kun kaikki palvelut on keskitetty isoimpiin kaupunkeihin.

Vierailija
155/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istuisin nurkkapöydässä jättimäisen kahvikupin ja leivän kera ja kuuntelisin koko ajan mitä muissa pöydissä puhutaan. Sitten huutelisin vähän väliä joka keskusteluun ja korjaisin vääriä tietoja. Melko monessa pöydässä haukuttaisiin työttömiä ja kiertelisin välillä kertomassa, että meitä entisiä työttömiä on työelämässä pilvin pimein ja ettekö muka tiedä, että työttömänä on kokeneita ja koulutettuja ihmisiä. Siihen keskustelu hiipuisikin sitten ja luultavasti henkilökunta poistaisi keskustelijat kunnes seuraavana päivänä taas palattaisiin samaan aiheeseen. 

Vierailija
156/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 05 herätys

Ai että jos YHTEEN työpaikkaan naapuripaikkakunnalla ei pääse, koska sinne ei ole yhteyksiä, tulkitaan, ettei voi tehdä MITÄÄN työtä. Kyllähän tuo sama ihminen pääsisi kävellen tai pyörällä tai vaikka paikallisliikenteen bussilla oman kotipaikkakuntansa työpaikkoihin. En minäkään helsinkiläisenä pääsisi vaikkapa Mustasaaressa sijaitsevaan työhön, mutta ei se sitä tarkoita, että kohdallani on työnteko estynyt kokonaan.

Lapsen saa vietyä tarhaan pyörällä.

Se ei varmaan auta mitään, jos oma työpaikka sijaitsee jossain hevonkuusessa.

Vierailija
157/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmeisesti tarkoittavat sitä liukuhihnahakua, jossa pitää lähettää kuukaudessa ainakin neljä työhakemusta. Työpaikkoja sitten massapommitetaan hakemuksilla, kunnes työnanatajat vaativat muutosta aktiivimalliin, koska eivät halua sähköpostiensa tukkeutuvan kuukaudessa siitä, että 3000 ihmistä hakee heiltä töitä, ja näistä 15 tosissaan.

Vierailija
158/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että moni tulee saamaan karenssin, koska rahaa tarvitaan jostain johonkin.

Karensseja annetaan takulla monille että saadaan jotain säästöjä.

Otan osaa niiden kohdalla kenelle se osuu.

Toivottavasti korkeatuloiset ansiosidonnaisella lepäävät asuntolainaiset olisivat kohteena, mutta pelkään että kyllä se köyhän osaan napsahtaa. Ne dipan inssit säästyy ja saavat parin tonnin ansiosidonnaisensa.

Meiltä tulee 3 eläkeläistä kaupungin hoidettavaksi. Puoliso on ainoa lapsi.

Työttömiä kohdellaan niin huonosti, että en osallistu eläkeläisten hoitoon.

1,6 miljoonaa eläkeläistä. Onnea sosiaaliohjaajille urakkaan.

Vierailija
159/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mullekin sanottiin. Onneksi työhakemus piti tehdä englanniksi. Kirjoitin niin huonon, etten ymmärtänyt itsekään sitä enää. Ei kutsutti edes haastatteluun.

Osaatko oikeasti englantia? naurattaa ajatus, että jotain kielitaidotonta pitkäaikaisityötöntä käsketään kirjottamaan hakemus englanniksi. Se varmaan pärjäis hyvin siellä töissä kans 😂😂

Itse laittaisin googlekääntäjällä menemään jos olisin kielitaidoton.

Mitenkä tähän liittyy muuten pitkäaikaistyöttömyys? Ihan yhtä hyvin se lyhytaikaistyötönkin voi olla kielitaidoton.

Meillä on palkkatukityössä englanninkielinen asiakaspalvelu

Vierailija
160/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka auto voi olla 500-800e ja sen voi maksaa osamaksulla.

800€:n auton kustannukset ovat 2 vuoden sisällä n. kolminkertaiset. 2400€ kannattaa ainakin säästää, jos meinaa saada auton enemmän kuin yhdestä katsastuksesta läpi.

Voi opetella itse korjaamaan auton, netistä löytyy ohjeet joita tyhmempikin osaa seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän