Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto on sitä mieltä, että ilman autoa 80 km työmatka yhteen suuntaan on ihan ok.

Vierailija
02.02.2022 |

Puhumattakaan siitä, että julkisten lähin pysäkki on 2 km työpaikasta.

Kommentit (272)

Vierailija
121/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ovatkin. Mikä on täysin epärealistista. Menet minimipalkalla jonnekin Jumalan selän taakse töihin ja päivästä menee 3 tuntia työmatkoihin, jos bussit eivät tule tai lähde ihan täydellisesti.

Mulla oli 92 km. Työt alkoi klo 08 eikä mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa paikalle

Klo 05 herätys

Klo 06 aamun ensimmäiseen bussiin

klo 07 bussin vaihto, bussi lähti klo 07.30

klo 08.10 töissä eli aina myöhässä. 

Jotta olisin ollut ajoissa niin olisi pitänyt mennä siihen jonnekin yöbussiin, jonka lähtö oli klo 04

Takaisin en koskaan ehtinyt siihen klo 16.15 bussiin vaan piti odottaa 16.45 asti. Kotona olin joskus klo 19, jos piti vielä käydä kaupassakin. Elämäni paskinta aikaa.

Jos ei pääse töihin, niin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä täten ole oikeutta päivärahaan.

Höpsistä.

Mikään laki ei pakota hankkimaan autoa.

Ei pakotakaan, mutta silloin ei tarvitse maksaa työttömyyskorvausta koska ei ole työmarkkinoiden köytettävissä.

Vierailija
122/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hakemus, ja mene haastatteluun jos pääset. Kysy haastattelussa onko heillä jotain kuljetuspalvelua työntekijöille kun sinulla ei ole ajokorttia eikä julkisia näköjään kulje sopiviin aikoihin. Ei pelkoa että palkkaisivat sut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauas ovat todellisuudesta karanneet - polttavatko pilveä siellä TE-toimistolla?

Tunnen kolme henkilöä, jotka on pitkään käyneet Lahdesta Helsingissä töissä. Työmatka yli 100km. Eikä edes työkkärin pakottamana vaan ihan vapaaehtoisesti.

No pohjoisessa tuollaiset 100-140 km sivu ovat normi matkoja, jos asutaan maalla ja työ on kaupungissa.

Mutta pohjoisessa suurimmalla osalla on auto, koska joukkoliikennettä ei ole tai sen aikataulut eivät sovi.

Vierailija
124/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ehto muuttunut`? Aiemmin oli, että matkaan saa kulua enintään 3h yhteensä päivässä.  Kilometrirajat poistuivat muutamia vuosia sitten.

80 km ei lasketa minkään kunnan bussiaikataulujen mukaan. Te-toimistolle se on aivan se ja sama, heidän mielestään 1,5 tunnissa pääsee aika pitkälle.

Pakkohan se on laskea jos ihmisellä ei ole autoa. Ei ajokorttia tai autoa voida olettaa hankittavan. Ja totta, 1.5 h ajaa kyllä tosi pitkällekin. 

Miksi maksettaisiin työttömyyskorvausta kun ei ole työmarkkinoiden käytettävissä?

Vierailija
125/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ovatkin. Mikä on täysin epärealistista. Menet minimipalkalla jonnekin Jumalan selän taakse töihin ja päivästä menee 3 tuntia työmatkoihin, jos bussit eivät tule tai lähde ihan täydellisesti.

Mulla oli 92 km. Työt alkoi klo 08 eikä mitään mahdollisuutta ehtiä ajoissa paikalle

Klo 05 herätys

Klo 06 aamun ensimmäiseen bussiin

klo 07 bussin vaihto, bussi lähti klo 07.30

klo 08.10 töissä eli aina myöhässä. 

Jotta olisin ollut ajoissa niin olisi pitänyt mennä siihen jonnekin yöbussiin, jonka lähtö oli klo 04

Takaisin en koskaan ehtinyt siihen klo 16.15 bussiin vaan piti odottaa 16.45 asti. Kotona olin joskus klo 19, jos piti vielä käydä kaupassakin. Elämäni paskinta aikaa.

Jos ei pääse töihin, niin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä täten ole oikeutta päivärahaan.

Ai että jos YHTEEN työpaikkaan naapuripaikkakunnalla ei pääse, koska sinne ei ole yhteyksiä, tulkitaan, ettei voi tehdä MITÄÄN työtä. Kyllähän tuo sama ihminen pääsisi kävellen tai pyörällä tai vaikka paikallisliikenteen bussilla oman kotipaikkakuntansa työpaikkoihin. En minäkään helsinkiläisenä pääsisi vaikkapa Mustasaaressa sijaitsevaan työhön, mutta ei se sitä tarkoita, että kohdallani on työnteko estynyt kokonaan.

Pitää päästä kulkemaan kaikkiin työssäkäyntialueensa työpaikkoihin.

Vierailija
126/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu tuli pakolliseksi vuonna 2015, tulolloin tehtiin päätös että kukaan ei muuta maaseudulle ja kiinteistöt siellä ovat arvottomia.

Lehdessä oli, että maaseudulle ei uusita edes vesiputkia, kun kunnilla ei ole rahaa eli joutuvat tekemään porakaivon.

Linkki?

Vierailija
127/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauas ovat todellisuudesta karanneet - polttavatko pilveä siellä TE-toimistolla?

Tunnen kolme henkilöä, jotka on pitkään käyneet Lahdesta Helsingissä töissä. Työmatka yli 100km. Eikä edes työkkärin pakottamana vaan ihan vapaaehtoisesti.

Tekevätkö ne kolme tuttuasi työkkärin tarjoamia minimipalkkatöitä tuolta matkalta? Aivan. 

Suomalaisten keskipalkka on yli 3200 e/kk, miksi työttömistä niin moni kuvittelee, että he saavat aina minimipalkkaa.

Työkkärin hakupakot ovat juuri minimipalkkatöitä. Siivoamista kympin tuntipalkalla tai muuta vastaavaa.

Tai palkkatukitöitä kaupungin ja valtion virastoissa 2200 brutto kuukaudessa.

Tuohan on jo ihan kohtuu palkka, joku 1800 jää käteen. Mulla ei ole tuon parempi palkka ollut ikinä ja olen yli 30 vuotta tehnyt töitä ja pärjännyt ihan hyvin. Asunto on maksettu ja reissattukin ihan tarpeeksi. Siis sinkkuihmiselle.

Vierailija
128/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli myös ”työtarjous”, eli käsky hakea yhtä osa-aikaista työtä lähes 60 kilometrin päässä sijaitsevasta työpaikasta. Työ olisi alkanut joka päivä klo 7.00, ja mutta päivän ensimmäinen bussi olisi ollut perillä klo 8.55. Autoa minulla ei ole, eikä tuon työn palkalla olisi hankittu ajokorttia eikä autoakaan. Ei siinä muu auttanut kuin tehdä niin huono hakemus, ettei varmasti tullut kutsua työhaastatteluun.

Olisi riittänyt, kun olisit tehnyt kuten aikaisemmin ohjeistin eli työkkärin omapalveluissa voi rastittaa en hakenut ja selostaa aikatauluista kertoen että ei julkisilla ei pääse.

Vierailija
129/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka ei saa kestää yhteensä yli 3 tuntia! Tuossa tapauksessa se ylittyy varmasti.

Vierailija
130/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasi on lähetetty jo Italiaan, joten kuljet sinne ja suoritat tämmöisiä pussukan kuljetuksia paikallisille nuorisotaloille.

Vierailija
131/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä haastatteluun. Aika monessa paikassa missä minä olen ollut, on ollut jonkinlaisia kimppakyytejä kauempaa tulijoille ja haastattelussa selvinnee onko semmoisia. Ja toisaalta jos ei ole niin selviää varmaan sekin ettei työssä käynti mitenkään järkevästi onnistu, tuskin kukaan haluaa palkata semmoista jonka on hirveän vaikea päästä paikalle.

Vierailija
132/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää asua jossain hel...... korvessa?

Ajatellaan, että AP asuu vaikkapa Raahessa. Se on pikkukaupunki, jossa pärjää ihan hyvin ilman autoa eikä ole missään korvessa. Mutta jos työpaikkaa pitäisi hakea Oulusta, matkaa tulisi autolla n. 75 kilometriä. Mutta ensimmäisellä bussilla Oulun linja-autoasemalle saapuu hieman ennen klo 8 ja takasin Raahen pitää lähteä viimeistään 17.30. Jos työt alkaa klo 7 tai päättyy klo 18, tulee hankala yhtälö.

Vierailija
133/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tyhmäkin tietää, että Helsingin ulkopuolella on oltava ajokortti ja auto, jotta voi kulkea töissä tarvittaessa kauempanakin. Ensimmäisestä paskaduunista (tai jo ekoista kesätöistä hankituilla rahoilla) hommataan se eka paska auto, jolla pääsee kulkemaan, siitä paskaduunista pääsee toiseen, vähän parempaan ja aikanaan vihdetana autoki parempaan ja siitä taas ylöspäin. Jos jää se eka paskaduunikin saamatta, kun ei ole ajokorttia eikä autoa niin sinnehän sitten syrjäydyt. Ja pysyt siellä.

Ei tarvitse autoa jos älyää asua lähellä niitä työpaikkoja. Olen kotoisin ihan oikeasta korvesta läheltä Venäjän rajaa, en tosin enää asu siellä, mutta minulla ei ole vieläkään henkilöauton kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia ja ikää on 40. Kuljen työhöni polkupyörällä vuoden ympäri, matkaa on yhteensä 12 kilometriä. Monet eivät jaksa edes tuon vertaa liikkua omin voimin ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
134/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö ne kolme tuttuasi työkkärin tarjoamia minimipalkkatöitä tuolta matkalta? Aivan. 

Suomalaisten keskipalkka on yli 3200 e/kk, miksi työttömistä niin moni kuvittelee, että he saavat aina minimipalkkaa.

Työkkärin hakupakot ovat juuri minimipalkkatöitä. Siivoamista kympin tuntipalkalla tai muuta vastaavaa.

Tuohan on jo ihan kohtuu palkka, joku 1800 jää käteen. Mulla ei ole tuon parempi palkka ollut ikinä ja olen yli 30 vuotta tehnyt töitä ja pärjännyt ihan hyvin. Asunto on maksettu ja reissattukin ihan tarpeeksi. Siis sinkkuihmiselle.

Mun palkka on 2600 ja käteen jää 1880e, esimerkin brutosta ei jää käteen 1800e, ehkä joku 1600e.

Vierailija
135/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön keksii helposti syyn kieltäytyä työstä kun työnteko ei maita.

Ketä estää hakemasta lähempää se työpaikka, itsestäsi kiinni.

Demokratiassa on yhteisesti sovittu pelisäännöt kuten työnhakuvelvoite, työssäkäyntialue, työlainsäädäntö ym.

Turha täällä itkeä ja valittaa, muuta vaikka venäjälle.

Ei niitä ole yhteisesti sovittu, ainakaan kansalaisten kanssa. Päättäjät ovat ne sopineet kahvitellessaan veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
136/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on 2600 ja käteen jää 1880e, esimerkin brutosta ei jää käteen 1800e, ehkä joku 1600e.

Juu, 1600-1700 siitä jää. Oma palkkani on 2200, ja käteen jää ilman matkakorvauksia 1685€ (otan matkakorvaukset veronpalautuksina).

Vierailija
137/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi asun syrjässä ja ei ole ajokorttia, niin TE-toimisto ei voi osoittaa oikeastaan minnekkään. Saa olla rauhassa.

Vierailija
138/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskin päässyt tuollaisella palkalla kunnalle palkkatukitöihin. Pari vuotta sitten oli omassa palkkatukityössä brutto hieman vajaat 1500e ja 85% työaika.

Vierailija
139/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mullekin sanottiin. Onneksi työhakemus piti tehdä englanniksi. Kirjoitin niin huonon, etten ymmärtänyt itsekään sitä enää. Ei kutsutti edes haastatteluun.

Osaatko oikeasti englantia? naurattaa ajatus, että jotain kielitaidotonta pitkäaikaisityötöntä käsketään kirjottamaan hakemus englanniksi. Se varmaan pärjäis hyvin siellä töissä kans 😂😂

Vierailija
140/272 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi asun syrjässä ja ei ole ajokorttia, niin TE-toimisto ei voi osoittaa oikeastaan minnekkään. Saa olla rauhassa.

Kuinka pitkään olet jo saanut olla rauhassa? Itsellä vähän sama tilanne mutta välimatka on "pyöräiltävä" kesäaikaan sanoo te-toimisto. Silti ei ole tullut osoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän