Te-toimisto on sitä mieltä, että ilman autoa 80 km työmatka yhteen suuntaan on ihan ok.
Puhumattakaan siitä, että julkisten lähin pysäkki on 2 km työpaikasta.
Kommentit (272)
Kamala matka. Ajoin joskun tuon matkan ja kyllä stressasi ja vapaa-aikaa huikkui vain ajamiseen.
Yleensä pitkät miehet menestyvät paremmin työelämässä. Hönön mies on tuuheatukkaisuudestaan huolimatta poikkeus. Eihän tuo muuten piereskelevää ja tyhmää Hönöä olisi nainut. Hönö on kuitenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin tyhmä, että jopa tuo alle 100 ÄO:n mieskin saa raivokohtauksia aivottoman eukkonsa vuoksi. Mutta lääkityksen saa kuitenkin Hönö. Ja joutuu typ-palvelun arvioitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa se auto niin ei tarvitse ruikuttaa työttömänä muiden armoilla.
Ei ole ajokorttia.
Mun mielestä työkkärin pitäisi veronmaksajien rahoilla maksaa ne kolmentonnin ajokortit työttömilel ajokortittomille.
Ei matalalla ostovoimalla jää rahaa säästöön että saisi noin kalliin ajoluvan hankittua.
Siihen päälle monen tonnin auto. Siis jollain 10e tuntipalkalla saa säästää ajokorttiinkin kymmenen vuotta. Toinen kymmenen että saa kolmella tonnilla koslan alleen.
Ei vaan riitä ostovoima edes siihen että kansalainen pääsisi tekemään töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pitkät miehet menestyvät paremmin työelämässä. Hönön mies on tuuheatukkaisuudestaan huolimatta poikkeus. Eihän tuo muuten piereskelevää ja tyhmää Hönöä olisi nainut. Hönö on kuitenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin tyhmä, että jopa tuo alle 100 ÄO:n mieskin saa raivokohtauksia aivottoman eukkonsa vuoksi. Mutta lääkityksen saa kuitenkin Hönö. Ja joutuu typ-palvelun arvioitavaksi.
Ymmärrän, että THL :n luvut ja Taloussanomien kirjoitukset harmittaa niinkuin totuus yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia.
Mun mielestä työkkärin pitäisi veronmaksajien rahoilla maksaa ne kolmentonnin ajokortit työttömilel ajokortittomille.
Ei matalalla ostovoimalla jää rahaa säästöön että saisi noin kalliin ajoluvan hankittua.
Siihen päälle monen tonnin auto. Siis jollain 10e tuntipalkalla saa säästää ajokorttiinkin kymmenen vuotta. Toinen kymmenen että saa kolmella tonnilla koslan alleen.
Ei vaan riitä ostovoima edes siihen että kansalainen pääsisi tekemään töitäkään.
Tuttu meni kelataksilla sairaalaan 150 km, maksoi itse 25 euroa, valtio maksoi loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauas ovat todellisuudesta karanneet - polttavatko pilveä siellä TE-toimistolla?
Tunnen kolme henkilöä, jotka on pitkään käyneet Lahdesta Helsingissä töissä. Työmatka yli 100km. Eikä edes työkkärin pakottamana vaan ihan vapaaehtoisesti.
Junalla jopa alle tunti. Voi istua mukavasti, rentoutua, torkkua tai tehdä töitä.
Ihan ok.
Omalla autolla en suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia.
Tuttu meni kelataksilla sairaalaan 150 km, maksoi itse 25 euroa, valtio maksoi loput.
Ihmiset ei ymmärrä kuinka paljon verorahoja kaikkeen menee ja mihin kaikkeen.
Miksi mummot saa kulkea maaseudulta kelataksilla lääkäriin?
Miksei heiltä edellytetä oman auton käyttöä tai muuttoa kaupunkiin?
Kattelin automainosta kun se oli pakko katsoa.
Kotterosta 30 000e
Olen ollut työelämässä jo kaksikymmentä vuotta ja ei mulla ole säästöön jäänyt puoliakaan tuosta.
Sitten ne autotehtaalla työtä tekevät?
10e tuntipalkka. Miten näitä autoja tuotetaan ja myydään tuolla hinnalla, kun ei itse tehtaalla työskentelevä saa vuosikymmenissä säästöön sellaista summaa että saisi ostettua oman tehtaansa tuotteen?
Miten on varaa tuottaa autoja varastoon kun ei ihmisillä ole varaa hankkia niitä?
Saako nämä tehtaat jotain yritystukia ja tarkoitus ei olekaan koskaan myydä autoja kelvolliseen hintaan ihmisille, vaan tuottaa niiitä varastoon pölyyntymään???
Miksi ajokortin hinta on niin kallis?
t. palkasta 70% vuokraan
Vierailija kirjoitti:
Kotterosta 30 000e
Olen ollut työelämässä jo kaksikymmentä vuotta ja ei mulla ole säästöön jäänyt puoliakaan tuosta.
10e tuntipalkka. Miten näitä autoja tuotetaan ja myydään tuolla hinnalla, kun ei itse tehtaalla työskentelevä saa vuosikymmenissä säästöön sellaista summaa että saisi ostettua oman tehtaansa tuotteen?
Miten on varaa tuottaa autoja varastoon kun ei ihmisillä ole varaa hankkia niitä?
Saako nämä tehtaat jotain yritystukia ja tarkoitus ei olekaan koskaan myydä autoja kelvolliseen hintaan ihmisille, vaan tuottaa niiitä varastoon pölyyntymään???
t. palkasta 70% vuokraan
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, he käyvät partureissa ja kahviloissa, työttömät eivät korkeilla vuokrilla. Palvelualalla tulee iso työttömyys 10 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kotterosta 30 000e
t. palkasta 70% vuokraan
Nyt kyllä selkaista palturia, kotterosta ei tosiaan tarvii maksaa 30 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotterosta 30 000e
t. palkasta 70% vuokraan
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, he käyvät partureissa ja kahviloissa, työttömät eivät korkeilla vuokrilla. Palvelualalla tulee iso työttömyys 10 vuoden sisällä.
Jos yrityksessäsi asiakkaista 80 % on nuoria niin se pyörii 10 vuodenkin päästä. Jos enemmistö asiakkaista on eläkeläisiä niin se on yrityksen loppu 10 vuoden sisällä.
Kun menet haastatteluun, eli et ole osannut mokata jo mailissa :) Hakemushan voi oikeasti olla ihan surkea, mutta kilpailijoillasi voi olla vielä huonommat. Muista haista hielle tai lialle, mutta ei viinalle. Älä ainakaan käy pariin päivään suihkussa. Laita rumat vaatteet päälle ja näytä köyhältä. Kättele, jos on pakko, hyvin löysästi äläkä katso silmiin. Vastaa joo ja ei ja en mä tiedä. Älä ole avoin ja innokas. Missään tapauksessa ei saa kieltäytyä, tai edes vihjaista, ettei kiinnosta pätkääkään kurja duuninne. Näin ei voida lusmuilusta syyttää.
Jos kyseessä on kunnan tukityö, joka jossain vaiheessa kohdalle kuitenkin kosahtaa, niin voi koittaa myös sellaista tekofressiä ja älyttömän innostunutta. Siellä on kuitenkin joku mjulkku, joka haluaa antaa tukityön rangaistukseksi jollekin luumuilijalle ja näin vältyt paikasta. Tosin, jos joudut työhön, kunnalla ei juuri hommat rasita ja saat päivärahat nollattua taas pariksi vuodeksi.
Yksityiselle kannattaa aina pyrkiä tekemään määräaikainen soppari, jonka voi uusia tai muuttaa vakituiseksi, jos homma onkin mukavampaa kuin sohvalla piereminen. Työ ei aina ole myrkkyä ja siitä voi saada kelpo korvauksen ja muuta iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä istuisin nurkkapöydässä jättimäisen kahvikupin ja leivän kera ja kuuntelisin koko ajan mitä muissa pöydissä puhutaan. Sitten huutelisin vähän väliä joka keskusteluun ja korjaisin vääriä tietoja. Melko monessa pöydässä haukuttaisiin työttömiä ja kiertelisin välillä kertomassa, että meitä entisiä työttömiä on työelämässä pilvin pimein ja ettekö muka tiedä, että työttömänä on kokeneita ja koulutettuja ihmisiä. Siihen keskustelu hiipuisikin sitten ja luultavasti henkilökunta poistaisi keskustelijat kunnes seuraavana päivänä taas palattaisiin samaan aiheeseen.
Heh heh, tosielämässä Hönö ei saisi suutaan auki ;p
Tosielämässä 22 - vuotias lyhyt mies ei enää kasva. Ei auta, vaikka saisi johtajan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä istuisin nurkkapöydässä jättimäisen kahvikupin ja leivän kera ja kuuntelisin koko ajan mitä muissa pöydissä puhutaan. Sitten huutelisin vähän väliä joka keskusteluun ja korjaisin vääriä tietoja. Melko monessa pöydässä haukuttaisiin työttömiä ja kiertelisin välillä kertomassa, että meitä entisiä työttömiä on työelämässä pilvin pimein ja ettekö muka tiedä, että työttömänä on kokeneita ja koulutettuja ihmisiä. Siihen keskustelu hiipuisikin sitten ja luultavasti henkilökunta poistaisi keskustelijat kunnes seuraavana päivänä taas palattaisiin samaan aiheeseen.
Heh heh, tosielämässä Hönö ei saisi suutaan auki ;p
Tosielämässä 22 - vuotias lyhyt mies ei enää kasva. Ei auta, vaikka saisi johtajan paikan.
170 cm mies on lyhyt, vaikka pääsisi mihin tahansa töihin.
Laita palkkapyyntö sellaiseksi että voit paikan vahingossa saadessasi painella taksilla työmatkat.
Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.
Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.
Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta.
THL:n mukaan alle 100 ÄO:n omaavat eivät työllisty koskaan siten, että ansaitsevat oman eläkkeensä. He tulevat olemaan aina yhteiskunnassa saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotterosta 30 000e
t. palkasta 70% vuokraan
Nyt kyllä selkaista palturia, kotterosta ei tosiaan tarvii maksaa 30 tonnia.
Kotterolta mainoksessa näytti ja en tosiaan ostaisi siihen hintaan.
Ikää on kohta neljäkymmentä ja en ole koskaan autoa ostanut tai haaveillutkaan. Ajokortti pelkän hinnan puolesta tuntuu siltä että ei ole oikea sijoitus kun säästöistä valuisi puolet läpyskään.
Sitten pitäisikin säästää toiset kymmenisen vuotta että saa kolmen tonnin auton. Ei kiitos.
Nuo kenellä on uusia autoja yleensä hermostuu jos vahingossa peruuttaa päin heidän autoa.
Vaikka vakuutus korvaakin remontin.