Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän naisystävän passiivis-aggressiiviset "lahjat"

Vierailija
02.02.2022 |

En vain enää tiedä mitä sanoa. Aikuisenakin saan sietää ihmistä johon en ole yhteydessä ja jolle en ole tehnyt ikinä mitään.
Kaikki alkoi siitä kun olin 12-vuotias, ja vanhempieni erottua tämä nainen muutti kotiimme muutaman kuukauden jälkeen. Olin joo ujo ja vetäytyvä mutta en ikinä mitenkään epäystävällinen tai ikävä, on opetettu jo pienestä tavoille. Siitä huolimatta tämä ihminen otti mut hampaisiin, kävi läpi tavarani, pyykkini, tarkisti jos olin jättänyt johonkin kohtaan märän läiskän lattiaan suihkun jälkeen (osasin kyllä kuivata lattian), tarkisti mitä olen syönyt jääkaapista, etsi eteisestä jälkiä siltä varalta että olen "pilannut lattian" jne. Kaikki tämä vaiva jotta vain pystyi raportoimaan isälleni mitä olen hänen mielestään tehnyt väärin. Olin jo valmiiksi varovainen ja siisti, mutta hänen tultuaan rupesin "näkymättömäksi".

Niihin lahjoihin.
Tutkimusretkillään hän huomasi että minulla oli omassa pyyhkeessäni jälki ripsiväristä jota olin n. 13-vuotiaana alkanut kokeilla. Teki siitä valtavan numeron ja sai isänikin ihan raivoihinsa että olen pilannut pyyhkeen. Lopetin meikin kanssa kokeilun jotta mitään vastaavaa ei enää seuraisi. Sain sinä vuonna jouluna lahjaksi meikinpoistolappuja ja uuden pyyhkeen. Lahjaa avatessa tämä nauroi "leikkimielisesti" sukulaisteni edessä miten minä olen sottainen ja meikkaan niin paljon että pyyhkeet on pilalla.

Seuraavana jouluna sain alushousuja ja sukkia, ja saman nolaamisen siitä miten minun housuissani ja sukissani on reikiä. (Jännä että sellaisia tulee kun kukaan ei kustanna uusia).

Sittemmin sain samalla kaavalla tyynyliinoja (hiusväriä oli ollut yhdessä), muotimerkkipaidan (koska pukeuduin kuin "hampuusi"), deodoranttia (koska olin haissut jollain mökkireissulla) ja hajuveden koska hän oli hukannut omansa mutta epäili minua sen varastamisesta. En ollut tietoinen koko hajuvedestä enkä sellaisia käytä, mutta edelleen inhoan Tommy Hilfigerin tuoksua tuon ihanan lahjan takia.

Syy miksi puran tällaista vanhaa asiaa nyt on se, että tänään syntymäpäivänäni sain uuden ihanan eleen. Oven taakse jätettiin purkki ryppyvoidetta. Olen kai asunut liian kauan poissa herrain kartanolta eikä ole ollut ketään kiusattavana, joten hän on laittanut oikein rahaa palamaan kalliiseen naamarasvaan. Voi täten vaikuttaa avokätiseltä ja samalla kettuilla. :D

Tästä ihmisestä olisi NIIN monta ihmeellistä tarinaa mutta jätetään tämä lätinä näihin lahjoihin. Onko vinkkejä miten jaksaa? Vai jatkanko vain ottamatta kantaa, kiittäen ja kumartaen?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuttu toi pussin vanhoja vaatteitaan suurieleisesti, kun kerta työtön olin. En ollut pyytänyt vaatteita. Tuntui vittuilulta, kun hän pukeutuu kalliisiin merkkivaatteisiin ja minulle lahjoitettu pussi oli täynnä halvimpia kiinassa tehtyjä vaatteita.

Vierailija
62/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mielinkielin kylään ja ostaisin jonkun kalliin ryppyvoiteen sekä tukisukat hänelle. Saatesanoin, että ajattelin sun olevan jo sen verran iäkäs että tälle on tarvetta *oikein ystävällinen ja lämmin hymy*. Lisäksi voisin vielä laittaa mukaan jotain lämmin kuppi -keittoja "kun sulla varmaan alkaa jo tuo pureminen olla vaikeaa tuossa iässä ^__^

Estä sen viestittely. Esitä täysin tietämätöntä asiasta.

🤣

Mutta ihan oikeesti, mieti kannattaako lähteä tohon kostokierteeseen vai onko fiksumpaa aikuisena vain vetää välit poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suurennuspeili kirppikseltä ja kääri se sekä voide rasiaan ja anna hänelle seuraavana syntymäpäivänä.

Säälin isääsi!

Vierailija
64/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit palauttaa sen ryppyvoiteen ja sanoa, että on tarpeellisempi lahjoittajalle itselleen. Näin itse tekisin

Itse tekisin 18 puukoniskua.

Vierailija
65/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä blokkaisin ihmisen kokonaan. En tiedä olisiko apua, että laittaisit seuraavana juhlapäivänä paketin takaisin. Oli niin hyvää voidetta, että ostin sinullekin… Jos on joku hankalampi, niin kertoisin vielä, että miten paljon näin vaivaa, että löysin juuri samanlaisen paidan, kun minkä olit antanut minulle. Jos kyselee, missä omasi on, niin sanoisin, että kutistui pesussa leikkasin räteiksi…

Veisin tenapaketin. Kaupassa antoivat mainoslahjoja, tulit heti mieleeni… Tai vetäisisin vielä pahemman, kysyin mummolta, mutta hän ei tarvitse. Sanoi, että sinulla on tarvetta… :-) ois sieltä saanut miehienkin, olisko pitänyt isällekin tuoda?

Jos et jaksa tapella, niin estoon vaan.

Vierailija
66/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti puhunut isäsikään kanssa aiheesta? Olisi  ehkä aika. Isoäitiä voi nähdä muuallakin kun suvun pakkojuhlissa.

Lämpimät välit onneksi isoäidin kanssa, soitan hänelle viikoittain. Ihana ihminen mutta ei tiedä mitään siitä mitä tapahtui vanhempieni aikana, tai heidän eronsa jälkeen. Jos siitä avautuisin niin minut nähtäisiin sopankeittäjänä. Niistä aiheista ei saanut puhua silloinkaan, enkä usko että sitä pidettäisiin hyödyllisenä nytkään heidän puoleltaan.

Isäni on aina ollut hieman erikoinen, uskon näin vanhemmiten että hän oli oikeastaan syypää äitini tilaan ja lopulta siihen mitä hänelle kävi. En halua alkaa diagnosoimaan sitä n-sanaa kun ei ole pätevyyksiä, mutta ihan normaali hän ei ole. Kaikki "henkilökohtainen" on sellaista mitä pitää karttaa, muuten joutuu itse tulilinjalle. Olen kai pitänyt sellaista hiljaisuuden tasapainoa, vaikka oma mielenterveys on kaikkia salaisuuksia pidellessä horjunut.

Kiitos ihan valtavasti teille jotka olette vastanneet, olen kai itse menettänyt suhteellisuudentajun täysin. Saatte tajuamaan että ei tämä niin kepeä juttu olekaan, ja että on OK olla pahoilla mielin aiheesta. Mulla on aina tapana heittää mustaksi huumoriksi, mutta tosiasiassa ei ole tervettä.

-ap

Olet joutunut jo nuorena ihan hirvittävän vaikeaan tilanteeseen. Selkeä narsisti tämä henkilö ja niiden kanssa pärjää harmaa kivi -tekniikalla, mitä oletkin tehnyt. Älä missään nimessä lähde nälvintään mukaan, vaan näyttele niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Vierailija
67/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota itseesi äläkä pidä yhteyttä. Käytös johtuu persoonallisuushäiriöstä, ei sinusta.

EIhän tuo isäkään kovin terve ole kun lähtee tuollaiseen mukaan ja kääntyy lastansa vastaan.

Isän pitäisi puolustaa lasta eikä tukea sairasta äitipuolta. Nimensä mukaisesti paha äiitipuoli.

Pysy kaukana - molemmista.

Vierailija
68/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mielinkielin kylään ja ostaisin jonkun kalliin ryppyvoiteen sekä tukisukat hänelle. Saatesanoin, että ajattelin sun olevan jo sen verran iäkäs että tälle on tarvetta *oikein ystävällinen ja lämmin hymy*. Lisäksi voisin vielä laittaa mukaan jotain lämmin kuppi -keittoja "kun sulla varmaan alkaa jo tuo pureminen olla vaikeaa tuossa iässä ^__^

Estä sen viestittely. Esitä täysin tietämätöntä asiasta.

Tähän pakettiin lisäisin vielä Tena Lady virtsankarkailusuojat "kun sulla varmaan on näille tarvetta".

Yleensä en kannata ilkeilyyn vastaamista ilkeilyllä, mutta tämä muija ansaitsee opetuksen. Lisäksi toivon, että Ap pääset purkamaan kokemuksia ammattilaisen kanssa. On helppo täältä huudella, että nythän oot vapaa, mutta kyllä tuollainen jo lapsuudessa alkanut ilkeily vaikuttaa kehen tahansa vielä aikuisenakin. 

Vierailija
69/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit palauttaa sen ryppyvoiteen ja sanoa, että on tarpeellisempi lahjoittajalle itselleen. Näin itse tekisin

Itse tekisin 18 puukoniskua.

Hyvin teroitettu sarkasmi on tehokkaampi ase.

Vierailija
70/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti puhunut isäsikään kanssa aiheesta? Olisi  ehkä aika. Isoäitiä voi nähdä muuallakin kun suvun pakkojuhlissa.

Eiköhän tuo "isä" ole jo menetetty.

AP menetti isänsä jo silloin kun oli 12v lapsi.

Vierailija
71/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäisin etten tajuaisi koko kettuilua: koska hei, ilmainen kallis rasva?? Tosi kiva lahja! :)

Vierailija
72/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aikuinen. Voit vaikka muuttaa antamatta uutta osoitettasi.

Onko sinulla suhetta omaan ätiisi? Oleko saanut siltä taholta tukea?

Muutoin olen sitä mieltä, että lapsia nolaavat aikuiset pitäisi lukita pimeään komeroonriittävän pitkäksi ajaksi.

Äiti kuoli pari vuotta eron jälkeen. Olen ollut isääni hyvin vähällä yhteydellä mutta tämä nainen viestittelee ja on ottanut asiakseen muistuttaa että minun olisi hyvä näyttäytyä edes sukujuhlissa. Sen velvollisuuden suoritankin, mutta ainoastaan vanhan isoäitini vuoksi. Hän ei tiedä mistään minuun kohdistuneesta eikä hänen tarvitsekaan.

Kerro tämä kaikki sille isällesi. Ei se mitään muuta, mutta josko sen naikkosen yhteydenotot loppuisivat. Ja muutenkin, minä blokkaisin koko tyypin, jos isälläni on mulle asiaa, sen kun on yhteydessä. Ventovieraalla naisella ei voi mitään asiaa mulle edes olla.

Minkä ihmeen takia! Et se sinäkään ihan täysillä käy.

ISÄHÄN tuon vuosien kaltoinkohtelun on mahdollistanut ja yhtynyt vieläpä ätipuolen raivoon!

Isä on yhtä paha.

Vierailija kirjoitti:

Teki siitä valtavan numeron ja sai isänikin ihan raivoihinsa että olen pilannut pyyhkeen.

Vierailija
73/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isäsi sanoo uuden vaimonsa sinuun kohdistamasta henkisestä väkivallasta?

Vierailija
74/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata säästellä isoäitisi tunteita. Jos hän joskus sanoo mitään negatiivista äidistäsi, niin sano, että äiti oli hyvä ihminen enkä anna kenenkään puhua hänestä valheita. Samalla voit kertoa, että isälläsi oli suhde äitipuoleesi jo vanhempien parisuhteen aikana. Ei vanhukset ole lasia, jotka menee heti palasiksi, jos kuulevat tosiasioita.

Vierailija
75/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa isoäidiltäni... Parikymppisenä ratkaisin asian niin, että lakkasin pitämästä häneen yhteyttä. Se oli helppoa, koska muutin toiseen kaupunkiin. Olen jatkanut tätä linjaa isäni pyynnöistä huolimatta, ja elämäni on ollut paljon mukavampaa. Ei rasittavaan ja ilkeään ihmiseen ole mikään pakko olla yhteyksissä, vaikka kuinka olisi sukulainen.

Vierailija
76/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohh, Hohh, hoijaa, olipahan taas satu.

Todellisuus on satua ihmeellisempää. Ole onnellinen ettei kohdallesi ole osunut.

Vierailija
77/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se isä sano mitään. Harjoittaa henkistä väkivaltaa itsekin osallistumalla siihen.

Vierailija
78/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran koitin huomauttaa jostain epäkohdasta joka ei liittynyt mitenkään tähän hänen naisystäväänsä. Se oli selvä virhe, sillä vastaukseksi sain pitkän vuodatuksen siitä miten "avautumiseni" (oikeasti sanoin vain yhdestä asiasta) on kauheaa kuultavaa, ja miten hän on uhrautunut hankkimalla minulle uuden äidin ja kaikkea.

Se oli tosiaan jo liian paksua, mutta vastasin vain että kiitos ja anteeksi. Siitä viestistä päättelin että olisi turhaa avautua mistään oikeasti merkityksellisestä, etenkään liittyen tähän naiseen, äitiini, mihinkään menneeseen tai siihen mitä on tapahtunut. Minun on vain tultava sen kanssa itsekseni toimeen. Uskon että jos sanon mitään niin kosto elää.

Isäni ei ole helppo ihminen, en edes tiedä miten kuvailla häntä ilman että kuulostaisi joltain sadulta. Olen kokenut viisaimmaksi pitää suuni ja olen omaksunut sen roolin että olen "epäonnistunut tytär", näyttelen sitä heidän mielikseen sujuvasti. Esitän sitä isoäidillenikin, mikä koko hommassa on ikävintä. Tiedän itse että asia on toisin, mutta näiden ihmisten kanssa tilanne on patissa.

Huh, näin kirjoitettuna kuulostaa jopa itsestäni absurdilta.

-ap

Vierailija
79/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan uudestaan kiittää ihan hurjasti teille jotka vastasitte. Aloitin kohtuullisen kököstä aiheesta (pashgat lahjat), ja sain vastineeksi naurua, ymmärrystä ja kanssakärsijöitä. Saitte ajattelemaan. Ihan uskomattoman tarkkanäköisiä ja suoria ajatuksia joita en edes itselleni ole selventänyt. Ehkä terapia tosiaan olisi hyväksi. Ja kiitos niille jotka pisti pontta pintaan luettelemalla Tenoja sun muita vastalahjaksi! En toki niin tee mutta mielikuvat sai aikaan hersyvät naurut. :D

Ja te muut jotka kärsitte saman aiheen äärellä, teille isoimmat tsempit. Todella syvät jäljet jää, eikä sitä aina pysty itselleen selvittämään miten niitä pitäisi edes alkaa parantaa.

Tenoja, tukisukkia ja epäreikäisiä alushousuja kaikille.

-ap

Vierailija
80/106 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotanmyrkky on mautonta ja hajutonta.