Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa pitää kesävaatteita pohkeideni takia

Vierailija
08.06.2015 |

Olen hoikka nuori nainen, jonka ongelmana on liian iso pohkeet. Ongelmani on, että en uskalla/kehtaa käyttää mekkoja, shortseja tai capreja koska pohkeet ovat niin paksut. Kyseessä siis liian isot pohjelihakset, joita en ilmeisesti saa pienemmäksi kuin kirurgin veitsen alla. Reiden ja pohkeen erotus on minulla vain 20cm.

Haluaisin kysellä muilta jotka on samassa tilanteessa että kuinka isot pohkeenne ovat leveimmästä kohtaa ja käytätkö huoletta mekkoja yms kesäisin?

Haluaisin todella päästä tästä ongelmasta eroon, mutta en tiedä miten. Olen saanut tosi paljon kommentteja siitä että pohkeeni ovat tosi isot ja lihaksikkaat ja en todellakaan osaa ottaa sitä positiivisena kehuna. En valehtele kun sanon, että aiempina kesinä olen pukeutunut 25 asteen helteessä farkkuihin yms koska tunnen niin suurta häpeää pohkeiden suhteen.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:00"]Onhan nuo kieltämättä paksuhkot...Itselläni (olen keskikokoinen) on pohkeet 32 cm ja reisi paksuimmasta kohdasta 50 cm. Sinuna käyttäisin paljon korkokenkiä ja A-mallisia mekkoja, jotka ulkottuvat juuri pohkeen paksuimman kohdan alapuolelle.
[/quote]

Jos sun reitesi on 50cm niin et voi olla "keskikokoinen", olet melkein lapsen kokoinen!

Ap: sun pohkeet ei ole paksut.
[/quote] Lihaksia ei noihin mittoihin ainakaan mahdu, joten ei voi edes vertailla.

Vierailija
22/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:05"]

Onko muita jonka mielestä 36cm pohje ei ole paksu?! Etenkin jos se koostuu lihaksesta. Mä olen nuorempana kilpaurheillut ja pohje paksumpi kuin ap:lla enkä ikinä ole tullu edes ajatelleeksi että olisi liian paksu! :O

[/quote]

Mun mielestä tuo ei ole mikään erityisen paksu pohje. Normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin pohkeet rajoittaa elämää. Oma mies sanoo että ne näy hyvältä kun lihas erottuu mutta on myös sanonut että mulla on isommat pohkeet kuin monilla naisilla. Vähän aikaa sitten meillä oli riita kun en suostunut menemään yhtiin juhliin missä piti olla mekko päällä. Kuulostaa lapselliselta ja sitä se onkin, mutta olen vain niin epävarma.

Mies myös tuli yks päivä kotiin ja oli käynyt ostamassa mulle mekon. Sanoi että mun pitäisi laittaa se tuleville isäni 50v synttäreille. Eli mies todella on kyllästynyt tähän mun pohjejuttuun ja yrittää sentään kannustaa käyttämään mekkoja yms.. -ap

Vierailija
24/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama ongelma. Hyviä ovat maksimekot, maksihameet ja erilaiset löysemmän malliset 3/4-mittaiset housut, jotka kätkevät pohkeen paksuuden ja saavat oikeaan kohtaan loppuessaan nilkan näyttämään sirolta. Jos olet persjalkainen, muista korkkarit, sillä nuo korostavat kyseistä ominaisuutta.

Vierailija
25/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:55"]Ap paljonko sun pohkeen ympärys on?
[/quote]

Pohje on 36cm ja reisi 56cm :/ Ja olen myös vain 164cm pitkä. Olen tosiaan tyytyväinen reisiini mutta pohkeita vihaan niin paljon. Ja vihaan sitä että en uskalla käyttää mekkoja yms. -ap
[/quote]

Heh, mun pohje on n. 10 cm paksumpi. Tiedostan kyllä, että pohkeeni ovat paksut, mutta eipä tuo ole estänyt minua käyttämästä mekkoja ja hameita. Miksi pohkeiden pitäisi olla solakat? Itselläni on lihaksikkaat ja vahvat jalat, ja olen sinut sen kanssa. Ainoa mikä harmittaa, on se, että jotkut housut ovat todella tiukat pohkeista, enkä siksi voi niitä pitää, ja sopivien saappaiden löytäminen on vaikeaa. Mulle käy vain löysävartiset tai stretch-vartiset saappaat, mikä rajoittaa valikoimaa hurjasti.

Vierailija
26/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun tarkotus ei todellakaan ole kerjätä mitään huomiota tai muuta. Niin kuin sanoin niin olen tästä asiasta vääntänyt niin paljon miehenikin kanssa. Lisäksi harkitsin operaatiota mikä olisi pienentänyt pohkeita, mutta mies meinasi saada hepulin ja sanoi ettei hyväksy sellaista.

Arvostan ihmisiä, jotka eivät välitä muiden mielipiteistä. Mä olen vain kasvanut niin ulkonäkökeskeiseksi enkä tiedä miten pääsen tästä eroon :( Viimeksi eilen mietin, miten kehtaan useim itkeäkin näitten pohkeiden takia, kun muilla ihmisillä saattaa olla jotain paljon vakavampaa. - Ap

Vierailija
27/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös miehiä, joiden mielestä muodokkaat pohkeet on seksikkäät, niinkuin minä.

Vierailija
28/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pohkeideni paksuus on 37 cm ja pidän joka päivä mekkoja ja hameita sukkahousujen tai leggingsien kanssa, kuumalla ilmalla ilman. Pituuteni on 155 cm. Mielestäni pohkeeni ovat ihan kauniinmuotoiset, ehkä vähän tukevat, mutta olen niihin oikein tyytyväinen. Näytän hyvältä!

Vierailija
29/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:12"]Minun pohkeideni paksuus on 37 cm ja pidän joka päivä mekkoja ja hameita sukkahousujen tai leggingsien kanssa, kuumalla ilmalla ilman. Pituuteni on 155 cm. Mielestäni pohkeeni ovat ihan kauniinmuotoiset, ehkä vähän tukevat, mutta olen niihin oikein tyytyväinen. Näytän hyvältä!
[/quote]

Ihana kommentti ja ihanaa, että joku osaa puhua itsestään näin kauniisti :) - Ap

Vierailija
30/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:55"]Ap paljonko sun pohkeen ympärys on?
[/quote]

Pohje on 36cm ja reisi 56cm :/ Ja olen myös vain 164cm pitkä. Olen tosiaan tyytyväinen reisiini mutta pohkeita vihaan niin paljon. Ja vihaan sitä että en uskalla käyttää mekkoja yms. -ap
[/quote]

Heh, mun pohje on n. 10 cm paksumpi. Tiedostan kyllä, että pohkeeni ovat paksut, mutta eipä tuo ole estänyt minua käyttämästä mekkoja ja hameita. Miksi pohkeiden pitäisi olla solakat? Itselläni on lihaksikkaat ja vahvat jalat, ja olen sinut sen kanssa. Ainoa mikä harmittaa, on se, että jotkut housut ovat todella tiukat pohkeista, enkä siksi voi niitä pitää, ja sopivien saappaiden löytäminen on vaikeaa. Mulle käy vain löysävartiset tai stretch-vartiset saappaat, mikä rajoittaa valikoimaa hurjasti.
[/quote]

Tämä on muuten totta, että vaatteita ei tahdo löytyä. Nykyajan pillihousumuoti on hyvä esimerkki. Itse jos sellaiset ostaisin, normaalisti menisi 36/38 koko, mutta pohkeiden takia pitäisi ottaa kokoa 42.

Vierailija
31/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laita kuva! Nyt muakin todella kiinnostaa nähdä että onko ongelma sun pään sisällä vai onko sun pohkeet oikeasti paksut! Koska 36cm ei kuulosta paksulta.

Vierailija
32/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä pohkeiden pitäisi olla sirot. Ainakin vaatemuoti edellyttää tätä.

Miettikääpä esim. juhlamekkoja: kuinka moni niistä menee paksupohkeiselle naiselle?  - niinpä, eipä kovin moni imartele paksuja pohkeita kun mekot loppuvat jo ennen polvia tai viimeistään polviin.

Vierailija
33/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:54"] Tuntuu että niihin kiinnitetään liikaa huomiota.

[/quote]

Oikeasti sun elämä on ihan sekaisin, jos et pysty kulkemaan kadulla kiinnittämättä huomiota kaikkien muiden katseisiin. Voit ihan yhtä hyvin pysytellä kotona loppuelämäsi, koska eihän sinulla riitä aikaa esim. nähtävyyksien katseluun tuolla menolla.

Vierailija
34/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaksikkaat pohkeet näyttää paljon paremmilta kuin treenaamattomat kanankoivet. Tämä on miehen mielipide!

Vierailija
35/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:19"]Nykypäivänä pohkeiden pitäisi olla sirot. Ainakin vaatemuoti edellyttää tätä.

Miettikääpä esim. juhlamekkoja: kuinka moni niistä menee paksupohkeiselle naiselle?  - niinpä, eipä kovin moni imartele paksuja pohkeita kun mekot loppuvat jo ennen polvia tai viimeistään polviin.
[/quote]
Kaikki juhlamekot kyllä menevät myös paksupohkeisille. Typerä ja aiheeton itsekritiikki ja huono itsetunto estävät käyttämästä mekkoa, ei mikään muu.

Vierailija
36/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh pah! Jos kyse lihaksesta eikä läskistä niin turha niitä ujostella. (: Jäntevät lihaksikkaat jalat kantaa terveenä oikein hyvin koko elämän läpi ♡

Vierailija
37/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin samat mitat ja rakastan jalkojani. KUKAAN ei ole KOSKAAN maininnut pohkeitteni "paksuudesta" :D Normaalit saappaatkin menevät ja vaatteiden kanssa ei ole ongelmia.

Hankkikaa saatana oikeita ongelmia elämäänne!

Vierailija
38/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pohkeen ympärys on 36,5 cm ja kesäisin pidän lyhyitä shortseja, mekkoja (yleensä helma vähän polven yläpuolelle) jne. Joskus viileämmällä ilmalla päälle eksyy haaremihousut tms. ja maksimekkojakin pidän silloin tällöin. Lihaksikkaat jalat ja pohkeet näyttää vaan hyvältä. Ongelmia mulla on pohkeiden kanssa vaan silloin, kun pitäisi ostaa talveksi uudet saappaat; monissa vetoketju ei mene kiinni, eikä samanlaisia saappaita ole saatavilla isommalla ympärysmitalla.

Vierailija
39/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies, enkä kehtaa käyttää shortseja ohuiden pohkeiden takia.

Vierailija
40/110 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:05"]

Onko muita jonka mielestä 36cm pohje ei ole paksu?! Etenkin jos se koostuu lihaksesta. Mä olen nuorempana kilpaurheillut ja pohje paksumpi kuin ap:lla enkä ikinä ole tullu edes ajatelleeksi että olisi liian paksu! :O

[/quote]

Oman kinttuni mitattuani olen täysin samaa mieltä. Ongelma ei ole pohkeissa vaan korvien välissä näillä kompleksien potijoilla. Jopa viisikymppinen nainen jaksaa potea jotain kinttukompleksia!!! Mitä hiivattia? Onko pakko yrittää sovittaa kroppaansa johonkin kaavaan johon se nyt sitten ei mahdu, antaa sen olla semmonen kuin on? Pohkeita kun ei voi edes laihduttamalla kovin helposti kaventaa...

Mun pohje on 40 cm, melko kiinteää lihaa ja ihan hyvin voin käyttää polvipituisia hameita ja capreja, viime kesänä pääsin kroppani kanssa sen verran sinuiksi että jopa shortseja kehtaisin käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän