Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?
Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D
Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)
Kommentit (93)
Hippiäiset, Tiitiäiset, Peukaloiset.
Haitulat.
Leppäkertut, Muurahaiset.
Malluaiset, sukeltajat, nölliäiset ja hopeasepät
Lapsi oli vuosi sitten Puskajusseissa.
Ovatpas nuo marjojen nimet yleisiä. Meidän lapsi on Puolukoissa, ja tarhan toinen ryhmä on Mustikat.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:48"]leppäkertut, kerttuset,käköset, tiitiäiset, niiskut, haisulit (pienten ryhmä), kontiot, robotit, autot, muumit, saniaiset, hattivatit, sireenit, hippiäiset ja kissat tulevat ainakin mieleeni.
Haisulit oli siinä rajalla että onko mauton mutta tuo kakkapyllyt?!
[/quote]
ai kauhee, luin että satiaiset!
Juu, sehän olisi hupaisaa, tää meidän pikku-irmeli on Satiaisissa ja toi kuopus on Laku-nimisessä rthmässä. Isänsä on muuten afrikkalainen.
Tämänkin lton pitäisi pohtia kolmen pienryhmän nimet. Ja olen miettinyt, että olisi hauska jos ne olisivat oikein liikunnalliset, koska painotamme ensi toimintakaudella liikkumista! Vinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]Tämänkin lton pitäisi pohtia kolmen pienryhmän nimet. Ja olen miettinyt, että olisi hauska jos ne olisivat oikein liikunnalliset, koska painotamme ensi toimintakaudella liikkumista! Vinkkejä?
[/quote]
nopsajalat, vauhtiveikot, touhutassut?? Tommosia tuli mieleen.
Itse olin lapsena eskariryhmissä Tähtisilmät ja Murmelit, päiväkodissa en ollut lainkaan. Omat lapset ovat olleet päiväkotiryhmissä Puukiipijät ja Hömötiaiset.
Kiva idea, että lapset saisivat itse valita ryhmänsä nimen! :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]Tämänkin lton pitäisi pohtia kolmen pienryhmän nimet. Ja olen miettinyt, että olisi hauska jos ne olisivat oikein liikunnalliset, koska painotamme ensi toimintakaudella liikkumista! Vinkkejä?
[/quote]
nopsajalat, vauhtiveikot, touhutassut?? Tommosia tuli mieleen.
[/quote]
Touhukkaat, puuharit
Itse olin aikoinaan kahdessa eri päiväkodissa. Toisessa ryhmäni nimi oli Rentukat (muita oli esim. Lumpeet) ja toisessa päiväkodissa ryhmäni nimi oli Pippurit (muita oli esim. Paprikat ja Inkiväärit). Näin siis 90-luvulla. :)
Lapseni ryhmän nimi on Kuutit. Toinen ryhmä on nimeltään Norpat.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:01"]Röllimetsä<3
[/quote]
Mikkelissä?
Pääskyissä oli 2 lapsista, muiden lasten ryhmiä en muista. Itse olin töissä pk:ssa, jossa oli Pippurit, Mintut, Kanelit, Paprikat ja Meiramit
Kakkapyllyt!! Ihan oikeesti! Minusta oli mautonta, vaikka kyseessä olikin pienten ryhmä.
Persehedelmät, kyseessä Kontulankaaren päiväkoti :D