Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?
Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D
Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)
Kommentit (93)
Tuhnut! Eiks se tarkota pierua? Järkytyin tuosta nimestä, mutta nyt oon jo tottunut.
velmut, Tenavat, Ipanat, Nassikat, Vekarat,
Mun päiväkodissa oli aikanaan Tatit, Haperot ja Kuukuset. Itse olin Tateissa.
Mintut, Rosmariinit, Laventelit. Kukaan ei jaksanut sanoa Rosmariinit vaan aina puhuttiin Rossuista.
Oma lapseni oli 90-luvun ja 2000-luvun vaihteessa päiväkodissa, jossa oli ainakin Kanelit, Pippurit, Meiramit, Rosmariinit,Pomeranssit, Mintut ja Mantelit :) Muistelisin että Kanelit ja Rosmariinit olivat eskareita, Pippurit, Meiramit ja Pomeranssit n.3-5 vuotiaiden ryhmät ja olisikohan ainakin Mintut ja Mantelit olleet ihan pienimpien ryhmät. Meiramit taisi olla jokin erityisryhmä siihen aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ryhmän nimi on Kuutit. Toinen ryhmä on nimeltään Norpat.
Mellunmäessä?:)
Mulla oli ilvekset, lohikäärmeet, pandat ja jäätelöt :D saatiin kans yhessä ryhmän kanssa keksiä nimet
Tuo silmälasit on paras tähän mennessä.
Miten se muka on joidenkin mielestä hyvä idea, että lapset keksivät itse ryhmänsä nimen? Miten se niinku käytännössä sujuu? Yksi päsmäri päättää?
Ja ne ryhmän nimet on hyvä olla pysyviä. Ei pysy muuten esim. keittiön väki perässä, että mikä kärry menee mihinkin ym.
Pienryhmiä lapset voivat hyvin nimetä itse. Koko ryhmän nimen vaihtelu onkin jo vaikeampaa, koska silloin täytyisi vaihtaa esim. sähköpostiosoitetta yhtenään.
Lapseni päiväkodissa oli Ötökät, Leppäkertut, Sammakot, mehiläiset muistaakseni.
Mun poika aloitti naavanupuissa ja eskarilaisena on nyt suoseikkailija. Kaikki ryhmät on luontoaiheisia.
Pikkuvarpuset, kottaraiset, satakielet, peipposet.
Voltit, pomput, seikkailijat ja temppuilijat.
Omassa päiväkodissani oli kolme iän mukaan jaoteltua ryhmää, ja olin ajallani niissä kaikissa. Olimme marjoja - mustikat, mansikat ja kolmas oli vadelma tai puolukka
Etanat, laiskiaiset, kastemadot, kilpikonnat
Vierailija kirjoitti:
Miten se muka on joidenkin mielestä hyvä idea, että lapset keksivät itse ryhmänsä nimen? Miten se niinku käytännössä sujuu? Yksi päsmäri päättää?
Ja ne ryhmän nimet on hyvä olla pysyviä. Ei pysy muuten esim. keittiön väki perässä, että mikä kärry menee mihinkin ym.
Meillä kokoonnuttiin ryhmän kanssa ja ehdoteltiin nimiä ja yleensä kaikki huus yhteenääneen jooo! Jos tuli hyvä nimiehdotus ja se valittiin. Tai sitte ihan käsiäänestyksellä :)
Ryhmän nimi on luultavasti voimassa aina sen aikaa kun ikäryhmä taas vaihtuu seuraavaan ja keksitään uudet nimet.
Onpas marjat tosiaan yleisiä. Mulla ei oo vielä lapsia, mutta mä olin mustikoissa pienenä. Muut olivat mansikoita ja puolikoita ja nuo menivät muistaakseni sen mukaan, oliko koko- vai puolipäiväisiä. Iän mukaan jaottelua ei ollut, koska olin eskarikin noissa mustikoissa.
Musta olis kyllä aika söpöä, jos lapset saisivat itse päättää. Olisi äänestykset ja kaikki. :)
Meillä eskarit oli triangelit ja pienimmät tamburiinit mutta en muista keskimmäistä.