Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?

Vierailija
06.06.2015 |

Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D

Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarit oli triangelit ja pienimmät tamburiinit mutta en muista keskimmäistä.

Vierailija
62/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhnut! Eiks se tarkota pierua? Järkytyin tuosta nimestä, mutta nyt oon jo tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutukat, Viljakot, 

Vierailija
64/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

velmut, Tenavat, Ipanat, Nassikat, Vekarat, 

Vierailija
65/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväkodissa oli aikanaan Tatit, Haperot ja Kuukuset. Itse olin Tateissa.

Vierailija
66/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintut, Rosmariinit, Laventelit. Kukaan ei jaksanut sanoa Rosmariinit vaan aina puhuttiin Rossuista.

Vierailija
67/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni oli 90-luvun ja 2000-luvun vaihteessa päiväkodissa, jossa oli ainakin Kanelit, Pippurit, Meiramit, Rosmariinit,Pomeranssit, Mintut ja Mantelit :) Muistelisin että Kanelit ja Rosmariinit olivat eskareita, Pippurit, Meiramit ja Pomeranssit n.3-5 vuotiaiden ryhmät ja olisikohan ainakin Mintut ja Mantelit olleet ihan pienimpien ryhmät. Meiramit taisi olla jokin erityisryhmä siihen aikaan?

Vierailija
68/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ryhmän nimi on Kuutit. Toinen ryhmä on nimeltään Norpat.

Mellunmäessä?:)

Vierailija
69/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ilvekset, lohikäärmeet, pandat ja jäätelöt :D saatiin kans yhessä ryhmän kanssa keksiä nimet

Vierailija
70/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo silmälasit on paras tähän mennessä.

Vierailija
71/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muka on joidenkin mielestä hyvä idea, että lapset keksivät itse ryhmänsä nimen? Miten se niinku käytännössä sujuu? Yksi päsmäri päättää?

Ja ne ryhmän nimet on hyvä olla pysyviä. Ei pysy muuten esim. keittiön väki perässä, että mikä kärry menee mihinkin ym.

Vierailija
72/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienryhmiä lapset voivat hyvin nimetä itse. Koko ryhmän nimen vaihtelu onkin jo vaikeampaa, koska silloin täytyisi vaihtaa esim. sähköpostiosoitetta yhtenään.

Vierailija
73/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa oli Ötökät, Leppäkertut, Sammakot, mehiläiset muistaakseni.

Vierailija
74/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika aloitti naavanupuissa ja eskarilaisena on nyt suoseikkailija. Kaikki ryhmät on luontoaiheisia.

Vierailija
75/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvarpuset, kottaraiset, satakielet, peipposet.

Vierailija
76/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltit, pomput, seikkailijat ja temppuilijat.

Vierailija
77/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa päiväkodissani oli kolme iän mukaan jaoteltua ryhmää, ja olin ajallani niissä kaikissa. Olimme marjoja - mustikat, mansikat ja kolmas oli vadelma tai puolukka

Vierailija
78/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanat, laiskiaiset, kastemadot, kilpikonnat

Vierailija
79/93 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se muka on joidenkin mielestä hyvä idea, että lapset keksivät itse ryhmänsä nimen? Miten se niinku käytännössä sujuu? Yksi päsmäri päättää?

Ja ne ryhmän nimet on hyvä olla pysyviä. Ei pysy muuten esim. keittiön väki perässä, että mikä kärry menee mihinkin ym.

Meillä kokoonnuttiin ryhmän kanssa ja ehdoteltiin nimiä ja yleensä kaikki huus yhteenääneen jooo! Jos tuli hyvä nimiehdotus ja se valittiin. Tai sitte ihan käsiäänestyksellä :)

Ryhmän nimi on luultavasti voimassa aina sen aikaa kun ikäryhmä taas vaihtuu seuraavaan ja keksitään uudet nimet.

Vierailija
80/93 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas marjat tosiaan yleisiä. Mulla ei oo vielä lapsia, mutta mä olin mustikoissa pienenä. Muut olivat mansikoita ja puolikoita ja nuo menivät muistaakseni sen mukaan, oliko koko- vai puolipäiväisiä. Iän mukaan jaottelua ei ollut, koska olin eskarikin noissa mustikoissa.

Musta olis kyllä aika söpöä, jos lapset saisivat itse päättää. Olisi äänestykset ja kaikki. :)