Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?
Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D
Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)
Kommentit (93)
Ensin oli tikankontti ja lintukoto ja sit muutettiin niin tuli karkkikarhut ja super-ryhmä
Meillä oli 90-luvulla muumit ja hattivatit ainakin. Muita en muista.
leppäkertut, kerttuset,käköset, tiitiäiset, niiskut, haisulit (pienten ryhmä), kontiot, robotit, autot, muumit, saniaiset, hattivatit, sireenit, hippiäiset ja kissat tulevat ainakin mieleeni.
Haisulit oli siinä rajalla että onko mauton mutta tuo kakkapyllyt?!
Tyttö on tällä hetkellä Hattara-ryhmässä :) Meillä oli pienenä kanssa tuo että saatiin itse valita oma ryhmänimemme ja oltiin prätkähiiret :D
Muumi-sarjasta tuttuja ryhmännimiä oli 2000-luvun alussa. Sitten siirryttiin toiseen, jossa oli ihan vaan "ilta-, päivä-, ja yöryhmä".
Meritähdet taisi ainakin olla yksi ryhmistä... :)
ei ole lapsia mutta olin työharjoittelun kristillisessä päiväkodissa ja siellä oli pienten ryhmä karitsat ja isojen ryhmä kyyhkyset.
Sarvikuonot, Kengurut ja Alligaattorit. Muistaakseni ryhmänimien taustalla oli joku että eläimet tulee eri puolilta maailmaa ja silti kaikki on kavereita keskenään tjsp, mutta enemmän huomasin sitä että lapset yritti vaan matkia sarvikuonoja/kenguruja/alligaattoreita riippuen mihin ryhmään kuului :D Että siinä mielessä suosisin itse jotain mansikka/mustikka tai poutapilvi/sateenkaari nimiä...
esikoinen oli ensin ravuissa ja sitten simpukoissa (pk oli "vesipainotteinen" kun vieressä meni joki jota tutkisteltiin ja opiskeltiin paljon) ja nyt muuton ja mammaloman jälkeen (eli syyskuussa) kuopus menee kissanpentuihin.
Mun lasten tarhassa oli mintut, vanamot, ratamot ja eskariryhmät puolukat ja mustikat.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:49"]
Tyttö on tällä hetkellä Hattara-ryhmässä :) Meillä oli pienenä kanssa tuo että saatiin itse valita oma ryhmänimemme ja oltiin prätkähiiret :D
[/quote]
MÄÄKIN OLIN PIENENÄ PRÄTKÄHIIRISSÄ! :D Oltiinkohan samassa? Olitko pk-seudulla?
Meillä oli omassa päiväkodissani niin, että pienet olivat peukaloisia, isot pörriäisiä. Itse en pienten puolella edes koskaan ollut, muta sitten isoissa oli niin, että oli käytännössä eskarilaiset ja muut, ja nämä kaksi ryhmää saivat itse päättää nimensä. :) ,utta silti jonain vuonna oli kissat ja puput tai jotain.. :D tylsää.
päiväkodissa, jossa olen ollut TET-harjoittelussa joskus, on hiirenkolo (alle 3v), siilinpesä (3-4), ja ketunkolo ja karhunluola (molemmat jotain 4-5v)
ensin oltiin ilo-ryhmässä ja nyt ollaan onni-ryhmässä<3
Täällä on kultahiput, timantit, rubiinit ja safiirit :D
Haitulat, Hobitit (ennen Hottentotit :-) ), Hattivatit ja Hipatit :-) terkkuja!
Olikohan Hemulit ja Hattivatit tai jotain sinne päin. Muumeista oli kaikki, kuinkahan monessa on? Silloin muumit olivat tosi in.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:21"]
Haitulat, Hobitit (ennen Hottentotit :-) ), Hattivatit ja Hipatit :-) terkkuja!
[/quote]
Kuulostaa tutulta, oli päiväkoti erään kaupan vieressä, nykyään vissiin vähän levotonta aluetta, mutta ennen ei ollut.
Meilllä pojat on mustikoissa. Päiväkodin muut ryhmät on vadelmat ja mansikat.