Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?

Vierailija
06.06.2015 |

Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D

Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilllä pojat on mustikoissa. Päiväkodin muut ryhmät on vadelmat ja mansikat.

Vierailija
42/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli tikankontti ja lintukoto ja sit muutettiin niin tuli karkkikarhut ja super-ryhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 90-luvulla muumit ja hattivatit ainakin. Muita en muista.

Vierailija
44/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

leppäkertut, kerttuset,käköset, tiitiäiset, niiskut, haisulit (pienten ryhmä), kontiot, robotit, autot, muumit, saniaiset, hattivatit, sireenit, hippiäiset ja kissat tulevat ainakin mieleeni.

Haisulit oli siinä rajalla että onko mauton mutta tuo kakkapyllyt?!

Vierailija
45/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on tällä hetkellä Hattara-ryhmässä :) Meillä oli pienenä kanssa tuo että saatiin itse valita oma ryhmänimemme ja oltiin prätkähiiret :D

Vierailija
46/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-sarjasta tuttuja ryhmännimiä oli 2000-luvun alussa. Sitten siirryttiin toiseen, jossa oli ihan vaan "ilta-, päivä-, ja yöryhmä".

Vierailija
47/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EllunKanat

Vierailija
48/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meritähdet taisi ainakin olla yksi ryhmistä... :)

Vierailija
49/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lapsia mutta olin työharjoittelun kristillisessä päiväkodissa ja siellä oli pienten ryhmä karitsat ja isojen ryhmä kyyhkyset.

Vierailija
50/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvikuonot, Kengurut ja Alligaattorit. Muistaakseni ryhmänimien taustalla oli joku että eläimet tulee eri puolilta maailmaa ja silti kaikki on kavereita keskenään tjsp, mutta enemmän huomasin sitä että lapset yritti vaan matkia sarvikuonoja/kenguruja/alligaattoreita riippuen mihin ryhmään kuului :D Että siinä mielessä suosisin itse jotain mansikka/mustikka tai poutapilvi/sateenkaari nimiä...

Vierailija
51/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekut, Tikkarit ja Lakut.

Vierailija
52/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli ensin ravuissa ja sitten simpukoissa (pk oli "vesipainotteinen" kun vieressä meni joki jota tutkisteltiin ja opiskeltiin paljon) ja nyt muuton ja mammaloman jälkeen (eli syyskuussa) kuopus menee kissanpentuihin.

Vierailija
53/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten tarhassa oli mintut, vanamot, ratamot ja eskariryhmät puolukat ja mustikat.

Vierailija
54/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:49"]

Tyttö on tällä hetkellä Hattara-ryhmässä :) Meillä oli pienenä kanssa tuo että saatiin itse valita oma ryhmänimemme ja oltiin prätkähiiret :D

[/quote]

MÄÄKIN OLIN PIENENÄ PRÄTKÄHIIRISSÄ! :D Oltiinkohan samassa? Olitko pk-seudulla?

Vierailija
55/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omassa päiväkodissani niin, että pienet olivat peukaloisia, isot pörriäisiä. Itse en pienten puolella edes koskaan ollut, muta sitten isoissa oli niin, että oli käytännössä eskarilaiset ja muut, ja nämä kaksi ryhmää saivat itse päättää nimensä. :) ,utta silti jonain vuonna oli kissat ja puput tai jotain.. :D tylsää.

päiväkodissa, jossa olen ollut TET-harjoittelussa joskus, on hiirenkolo (alle 3v), siilinpesä (3-4), ja ketunkolo ja karhunluola (molemmat jotain 4-5v)

Vierailija
56/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin oltiin ilo-ryhmässä ja nyt ollaan onni-ryhmässä<3

Vierailija
57/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kultahiput, timantit, rubiinit ja safiirit :D

Vierailija
58/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitulat, Hobitit (ennen Hottentotit :-) ), Hattivatit ja Hipatit :-) terkkuja!

Vierailija
59/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Hemulit ja Hattivatit tai jotain sinne päin. Muumeista oli kaikki, kuinkahan monessa on? Silloin muumit olivat tosi in. 

Vierailija
60/93 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:21"]

Haitulat, Hobitit (ennen Hottentotit :-) ), Hattivatit ja Hipatit :-) terkkuja!

[/quote]

Kuulostaa tutulta, oli päiväkoti erään kaupan vieressä, nykyään vissiin vähän levotonta aluetta, mutta ennen ei ollut.