Mikä on/oli lastesi päiväkotiryhmän nimi?
Vastavalmistunut lastentarhanopettaja etiskelee töitä ja miettii samalla, miksi useimmilla päiväkotiryhmillä on niin tylsiä nimiä :D "Päiväkodissamme toimii kolme ryhmää; esiopetusryhmä punatulkut, 4-5 vuotiaiden ryhmä keltasirkut ja 0-5 vuotiaiden sisarusryhmä sinitiaiset". Opiskeluaikana kaveri oli harjottelussa päiväkodissa, jossa lapset sai itse päättää ryhmien nimet ja siellä oli dinosaurukset, silmälasit ja hampurilaiset :D
Eli ihan uteliaisuuttani kyselen, minkä nimisiä lastenne päiväkotiryhmät on tai aikoinaan oli? :)
Kommentit (93)
Vatikuru, Tepasto, Kenestupa, Mukkavaara.
Ensin olin Peikoissa josta siirryin Menninkäisiin. Siis 2 eri päiväkotia. Toinen oli luonto- ja toinen liikuntapainotteinen.
Vierailija kirjoitti:
Hehe oon ollu kenestuvassa ja mukkavaarassa parikyt vuotta sitten !:D
Vierailija kirjoitti:
Nekut, Tikkarit ja Lakut.
Hahaa! Eikö "Lakut" ala olla jo vähän liian rasistinen nimi?
Vihreät, keltaiset, siniset ja punaiset :)
Pomppupaavot. Muita ryhmiä oli yökyöpelit(kai) ja ikiliikkujat ainakin.
Mä olen itse ollut Maissihiutaleissa ja Karhunpennuissa.
Lasten päiväkodissa on runollista, löytyy Kastehelmet, Pilvenhattarat ja Lounatuulet.
Kun saivat itse päättää pienryhmien nimet, niiksi valikoitui mm. Korppikotkat, Skeittilaudat ja Muffinsit. Noi itsevalitut (äänestäen, käsittääkseni), nimet oli tärkeät kyllä.
Sinelä, Minttula ja Ruusula oli lapsuuden päiväkodissa.
Meidän lasten päiväkoti oli nimetty läheisen lammen mukaan ja ryhmät olivat vesiötököiden nimiä: Malluaiset, Sukeltajat, Nölliäiset ja Hopeasepät.
Minusta se oli aika hauska :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe oon ollu kenestuvassa ja mukkavaarassa parikyt vuotta sitten !:D
Minä olin siellä myös töissä. Aikaa siitä on ehkä viitisentoista vuotta.
Lipstikat, Rosmariinit ja Timjamit. Varmaan ykskään mukula ei saanu sanottua oman ryhmänsä nimeä oikein.. :D
Preschool 1 - preschool 2 - reception - year 1. Kyseessä siis Helsingissä toimiva englanninkielinen päiväkoti.