Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti pikkulasten etävanhempana. Saan todella paljon paheksuntaa osakseni!

Vierailija
06.06.2015 |

Erosimme, kun kaksi poikaamme olivat neljä- ja kaksivuotiaat. Erosta on nyt kolme vuotta. 

Miehemme kanssa päädyimme yhteisymmärryksessä tilanteeseen, jossa hän otti lähivanhemmuuden kontolleen. 

En ymmärtänyt näin tasa-arvon aikoina, kuinka paljon se tulisi leimaamaan elämääni. Toiset ovat aivan suoraan sanoneet, että olen huono äiti (ja paljon pahemmillakin sanakäänteillä), toiset tyytyvät vihjailuun ja hienotunteisimmat huokailuun. 

Meistä tämä oli paras ratkaisu monestakin syystä. Äitimyytti kuitenkin elää vahvana. Kukaan ei syyllistä isää vastaavassa tilanteessa. Tai enpä ole ainakaan kuullut. 

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on. Äiti on aina paska. Oli sitten lähi tai etä. Toista se on miehillä. Sitä ollaan niin sankaria oli miten päin vaan.

Vierailija
82/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:36"]

Useimmat äidit eivät.pystyisi luovuttamaan lapsiaan, joten eivät siksi ymmärrä. Ihan pakosta, vaikka alkoholismi tai sairaus. Muuten ei.

[/quote]

Tässähän se tuli!

Eli ajatellaan, että äiti on varmasti se paras huoltaja. Ellei nyt satu olemaan aivan surkimus eli päihteiden käyttäjä, diagnosoitu mielenterveysongelmainen etc. 

Me emme ajatelleet näin. Olen aivan kuosissa oleva ihminen ja niin on miehenikin. Siinä ei eroa. Kaiken elämän kokonaisuuden kannalta: työt, asuminen, talous, käytännön järjestelyt vapaa-ajan suhteen, päädyimme tähän. 

Mutta kuten jo totesin: jos olisin tajunnut alun perin kuinka paljon joudun paskaa ottamaan niskaani, olisin tehnyt ehkä toisin. 

[/quote]

Siis olisit tehnyt toisin vain koska muiden mielipiteet? Viis siitä mikä olikaan parasta lapsille? Really?

[/quote]

Vau, miltä maailma näyttää sieltä korkealta, kun katselet muita nenääsi pitkin? Näkyykö maailma kahtena, oi moralisti?

Ihmiset tekee asioita jatkuvasti toisin kuin itse haluavat yhteiskunnan paineen takia, eivätkä välttämättä aina edes tajua sitä. Sitä mennään naimisiin, koska niin odotetaan, sitä tehdään lapsia koska niin odotetaan, sitä eletään sovinnaisesti samallalailla kuin muutkin, jotta ketään ympärillä eivät loukkaannu kenenkään erilaisuudesta. 

Yes, really.

[/quote]

Hah, arvasin tämän. On ylimielinen koska ihmettelee sitä, että pohjimmillaan se lapsen paras ei olekaan se tärkein syy, siinäpä logiikkaa kerrakseen. 

Toki tätä voi selitellä itselleen jos se helpottaa. 

[/quote]

Mikäli tämä oli minulle (ap... alkaa velloa nyt keskustelu sillä tasolla, että vaikea hahmottaa), niin ratkaisu tehtiin nimenomaan lasten parasta ajatellen. Säilyi samat kaverit pihalla, sama päiväkoti jne. 

Kuten jo totesin, niin työni on suurelta osin matkustamista. Joku kyselikin, etteikö sitä olisi voinut vaihtaa. Epäilemättä olisi voinut, mutta en nyt ymmärrä, miksi olisi pitänyt. 

Täälläkin moni on siis sitä mieltä, että vain huono äiti ei ole lähivanhempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"]Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona.
[/quote]

Monesti lapsien olisi parempi nimenomaan asua isällään joka monesti tienaa enemmän, asuu väljemmin jne. On enemmän kuin väärin että lapset monesti automaattisesti menevät äidille, vaikka isän luona olisi parempi. Nimim. En saanut muuttaa isälleni, äitini esti sen
[/quote]

Lapsille parempi paikka on sen luona, kuka rakastaa ja välittää enemmän. Kenellä on aikaa lapselle ja kiinnostusta lasta kohtaan. Asunnon väljyys ja vanhempien tulotaso ovat toissijaisia asioita.
[/quote]

Juu, olen samaa mieltä, mutta tarkoitin tässä että jos otetaan yhtä hyvät vanhemmat, joista isä asuu väljästi ja tulotaso on parempi ja äiti taas kitkuttelee elareilla ja kaikki lapset ovat samassa huoneessa ilman yksityisyyttä niin miksi ne kumminkin usein asuvat pääsääntöisesti äidillään jos isä on ilmaissut myös halunsa ottaa lapset luokseen asumaan? Ei voi käsittää. Itselleni on siis käynyt näin. Jaoin koko nuoruuteni huoneen kolmen sisarukseni kanssa, äitimme nukkui olohuoneessa. Isällä meillä oli kaikilla omat huoneet, eikä kukaan moralisoinut meitä siitä että taas on juotu litra maito, mistäs rahat uuteen. Musta tuntuu että väkisin koitat nyt ymmärtää mut väärin, ja siitä vaan, kunhan kerroin oman kokemukseni.
[/quote]

Jep, olen samaa mieltä tuollaisessa tapauksessa. On kuitenkin harvinaista, että molemmat vanhemmat ovat ns. yhtä hyviä. Yleensä kyllä toinen on kiintynyt lapsiin selvästi enemmän, ja toiselle lapset saattavat olla lähinnä riesa, jota vältellään mahdollisuuksien mukaan. Työ ja harrastukset menevät edelle, ja kuoritaan vain kermat päältä (pidetään lapsia kerran kuussa ja tehdään jotain kivaa yhdessä).

Vierailija
84/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:21"]

Kuinka usein näet poikia? Sen normaalin 4 päivää kuukaudessa?

[/quote]

Joka toinen viikonloppu ovat luonani. Luovimme myös viikolla tilanteen mukaan. Esim. tietyt koulun ja päiväkodin tilaisuudet jaamme parhaamme mukaan. Jos miehellä on jokin iltameno, niin otan lapset kyllä, jos vain minulle sopii. 

Isovanhemmatkin ovat lähellä niin minun kuin isänkin puolelta. Välit ovat vähintäänkin kohtalaiset kaikkiin nähden. Tiedän, että tämä oli hyvä ratkaisu meiltä. Mutta miksi minua moititaan jatkuvasti vain sukupuoleni tähden?

Mies sen sijaan saa gloriaa koko ajan yksinhuoltajuudestaan. Naiset suorastaan liimautuvat tähän sankariin.. heh, heh. 

Tämä on totta!

[/quote]

Oli sitten kyseessä isä tai äiti etävanhempana samalla paikkakunnalla  ja päivviä on 4 kuukaudessa on tilanne surkea.

Vierailija
85/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:56"]

Useimmat äidit eivät.pystyisi luovuttamaan lapsiaan, joten eivät siksi ymmärrä. Ihan pakosta, vaikka alkoholismi tai sairaus. Muuten ei.

[/quote]

Tässähän se tuli!

Eli ajatellaan, että äiti on varmasti se paras huoltaja. Ellei nyt satu olemaan aivan surkimus eli päihteiden käyttäjä, diagnosoitu mielenterveysongelmainen etc. 

Me emme ajatelleet näin. Olen aivan kuosissa oleva ihminen ja niin on miehenikin. Siinä ei eroa. Kaiken elämän kokonaisuuden kannalta: työt, asuminen, talous, käytännön järjestelyt vapaa-ajan suhteen, päädyimme tähän. 

Mutta kuten jo totesin: jos olisin tajunnut alun perin kuinka paljon joudun paskaa ottamaan niskaani, olisin tehnyt ehkä toisin. 

[/quote]

Siis olisit tehnyt toisin vain koska muiden mielipiteet? Viis siitä mikä olikaan parasta lapsille? Really?

[/quote]

Vau, miltä maailma näyttää sieltä korkealta, kun katselet muita nenääsi pitkin? Näkyykö maailma kahtena, oi moralisti?

Ihmiset tekee asioita jatkuvasti toisin kuin itse haluavat yhteiskunnan paineen takia, eivätkä välttämättä aina edes tajua sitä. Sitä mennään naimisiin, koska niin odotetaan, sitä tehdään lapsia koska niin odotetaan, sitä eletään sovinnaisesti samallalailla kuin muutkin, jotta ketään ympärillä eivät loukkaannu kenenkään erilaisuudesta. 

Yes, really.

[/quote]

Hah, arvasin tämän. On ylimielinen koska ihmettelee sitä, että pohjimmillaan se lapsen paras ei olekaan se tärkein syy, siinäpä logiikkaa kerrakseen. 

[/quote]

Mikäli tämä oli minulle (ap... alkaa velloa nyt keskustelu sillä tasolla, että vaikea hahmottaa), niin ratkaisu tehtiin nimenomaan lasten parasta ajatellen. Säilyi samat kaverit pihalla, sama päiväkoti jne. 

Kuten jo totesin, niin työni on suurelta osin matkustamista. Joku kyselikin, etteikö sitä olisi voinut vaihtaa. Epäilemättä olisi voinut, mutta en nyt ymmärrä, miksi olisi pitänyt. 

Täälläkin moni on siis sitä mieltä, että vain huono äiti ei ole lähivanhempi?
[/quote]

Suoraan sanottuna kyllä, olethan sen ilmeisesti itsekin jo huomannut. Useimmat ajattelevat äidillä olevan ongelmia, mikäli on etävanhempi. Ja niinhän se usein onkin. Normaalisti rakastava äiti (ja isä) tekee mitä tahansa, jotta saa viettää paljon aikaa lastensa kanssa. Vain harva äiti pystyy ajattelemaan itsensä etä-äitinä.

Vierailija
86/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mielelläni etävanhempi tai viikko/viikko systeemillä jos exä olisi luotettava ihminen ja vanhempi. Nyt näkee lapsiaan ehkä se pari kertaa kuukaudessa; yleensä vain kerran kuukaudessa. Itse olen vuorotyössä, opiskelen ja minulla on vakava perussairaus. Olen ihan puhki aamusta iltaan joka päivä. Kumminkin tämä "osallistuva" etäisä estää kaikki muut mahdollisuudet apuun arjessa.

Vierailija
87/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:56"]

[/quote]

Tässähän se tuli!

[/quote]

[/quote]

Yes, really.

[/quote]

[/quote]

Taisin kirjoittaa sinulle hieman liian hienosti, sisälukutaito ON vaikeaa.

Sinä kirjoitit "Siis olisit tehnyt toisin vain koska muiden mielipiteet?" ELI, ap kertoi että he tekivät juurikin niinkuin lapsille ja heille on parasta ja josta hän saa nyt kuraa niskaansa, ja jonka takia hän nyt sanoo että ehkä tekisi toisin. Sinä sitten arvostelet hänen mahdollista taipumista yhteiskunnan paineeseen, ja nyt vikiset jotain lasten parhaasta vaikka aiemmin on jo todettu että nykyinen tilanne ON lapsille ja koko perheelle paras. Katsos kun lapset ja koko perhe voi parhaiten siten että kaikilla on hyvä olla.

Vierailija
88/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"]

Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona.

[/quote]

Eikö mielestäsi ole olemassa "äitimyyttiä"?

Kyllä tässä tilanteessa olen käsitteeseen tutustunut rankimman kautta. Hyvä isä on se, joka hoitaa etävanhemmuden moitteettomasti. 

Mutta jos minä sen naisena ja äitinä teen huolella, niin en ole hyvä äiti. 

Etkö tosiaan tunnista ilmiötä?

ap

[/quote]

Etkö itse käsitä että 4 päivää omien lasten kanssa on käsittämättömän vähän, oli sitten mies tai nainen.

Aikuiset ihmiset kantavat vastuun lapsistaan. Jostain syystä osa naisista on kehitellyt tasa-arvo kysymyksen siitä miten voi väistellä vastuuta, kun miehetkin niin tekevät. Miten voi ryypätä kun miehetkin niin tekevät jne... Pasdkamainen käytös ei ole tas-arvokysymys. Eikä luojan kiitos kaikki miehet edes toimin noin.

Vierailija
89/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:28"]

Olisitko ollut lähivanhempi jos lapset olisivat tyttöjä?

[/quote]

Mitä tekemistä lasten sukupuolella on asian kanssa?

Vierailija
90/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"]

Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona.

[/quote]

Kyllä tässä tilanteessa olen käsitteeseen tutustunut rankimman kautta. Hyvä isä on se, joka hoitaa etävanhemmuden moitteettomasti. 

ap
[/quote]

Tunnistan ilmiön, mutta kyse ei ole äitimyytistä. Mitään äitimyyttiä ei ole. On hyviä ja huonoja äitejä ja isiä. Normaalisti äiti nyt vaan on kiintynyt lapsiinsa enemmän kuin isä. Johtuu varmaankin siitä, että on kantanut lasta 9 kk, synnyttänyt, hoivannut vauvana enemmän. Sen johdosta muodostuu vahva side äidin ja lapsen välille. Se ei ole myyttiä, vaan biologiaa. Vaikeaa sellaiselle koittaa selittää, jolle ei ilmeisesti ole tälläistä sidettä lapsiin muodostunut... Vain harva äiti haluaa lapsestaan luopua. Rakastava äiti tietää, että lapsille on parasta olla hänen kanssaan. Noin useimmat ihmiset tuntuvat ajattelevan, siksi ratkaisuasi ihmetellään.

Vierailija
91/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:05"]

Sitä se on. Äiti on aina paska. Oli sitten lähi tai etä. Toista se on miehillä. Sitä ollaan niin sankaria oli miten päin vaan.

[/quote]

Tuohan onkin oiva keino väistellä omaa vastuutaan :D

Vierailija
92/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"]Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona. [/quote] Monesti lapsien olisi parempi nimenomaan asua isällään joka monesti tienaa enemmän, asuu väljemmin jne. On enemmän kuin väärin että lapset monesti automaattisesti menevät äidille, vaikka isän luona olisi parempi. Nimim. En saanut muuttaa isälleni, äitini esti sen [/quote] Lapsille parempi paikka on sen luona, kuka rakastaa ja välittää enemmän. Kenellä on aikaa lapselle ja kiinnostusta lasta kohtaan. Asunnon väljyys ja vanhempien tulotaso ovat toissijaisia asioita.

[/quote]

Vanhemman velvollisuus on pystyä myös elättämään lapsi ilman että lapsen tarvitsee nähdä köyhyyttä. Yhteiskunnan EI kuulu lasta tai perhettä elättää. 

Sinun standardeilla työtön lusmu on paras vanhempi kun sillä on aikaa. Sossusta rahaa ja aikaa on miten paljon vaan. 

Vierailija
93/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:05"]

[/quote]

Tuohan onkin oiva keino väistellä omaa vastuutaan :D

[/quote]

Seliseli. Toiset ÄIDIT tuomitsevat olit etä tai lähivanhempi. Oot varmaan muutaman sata yh haukkumisketjua täälläkin lukenut. NAISET on hirveitä.

Vierailija
94/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
95/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"] Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona. [/quote] Eikö mielestäsi ole olemassa "äitimyyttiä"? Kyllä tässä tilanteessa olen käsitteeseen tutustunut rankimman kautta. Hyvä isä on se, joka hoitaa etävanhemmuden moitteettomasti.  Mutta jos minä sen naisena ja äitinä teen huolella, niin en ole hyvä äiti.  Etkö tosiaan tunnista ilmiötä? ap [/quote] Tunnistan ilmiön, mutta kyse ei ole äitimyytistä. Mitään äitimyyttiä ei ole. On hyviä ja huonoja äitejä ja isiä. Normaalisti äiti nyt vaan on kiintynyt lapsiinsa enemmän kuin isä. Johtuu varmaankin siitä, että on kantanut lasta 9 kk, synnyttänyt, hoivannut vauvana enemmän. Sen johdosta muodostuu vahva side äidin ja lapsen välille. Se ei ole myyttiä, vaan biologiaa. Vaikeaa sellaiselle koittaa selittää, jolle ei ilmeisesti ole tälläistä sidettä lapsiin muodostunut... Vain harva äiti haluaa lapsestaan luopua. Rakastava äiti tietää, että lapsille on parasta olla hänen kanssaan. Noin useimmat ihmiset tuntuvat ajattelevan, siksi ratkaisuasi ihmetellään.

[/quote]

Rakastava äiti tietää mikä on lapsille parasta ja aina se ei ole äidin kanssa asuminen vaikka äiti olisikin täysjärkinen ilman mitään alkoholiongelmia sun muita.

Naisten olisi hyvä tiedostaa se, ettei hyvään äitiyteen riitä vain rakkaus. Se kun ei vaateta tai ruoki lasta.

Vierailija
96/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ap aivan oikean ratkaisun ja uskon että olet parempi äiti kuin useimmat tässäkin keskustelussa. Hyvin harva ihan oikeasti ajattelee, että mikä on paras ratkaisu lasten kannalta erossa, vaan lähes automaattisesti lapset jäävät äidille. Tiedän myös useamman tapauksen, jossa isä olisi parempi vaihtoehto lähivanhemmaksi, mutta silti lapset ovat äidillä. Joku tuolla väitti, että yleensä äiti on kiintyneempi lapsiinsa. Ihan käsittämätöntä shittiä ja miesten aliarvioimista. Eiköhän tänä päivänä useimmat isät ole ihan yhtä kiintyneitä lapsiinsa kuin äitikin. Tai niin on ainakin meidän perheessä. En todellakaan voisi väittää niin, että mieheni ei rakastaisi lapsiamme yhtä paljon tai haluaisi olla heidän kanssaan ihan yhtä paljon kuin minäkin.

Toivon että enemmänkin alkaisi yleistymään se, että isä alkaisi lähivanhemmaksi, niin ehkäpä maailma taas olisi hitusen tasa-arvoisempi paikka. Ruotsissahan se onkin tavallisempaa ja siellä isät ovat muutenkin paljon tasa-arvoisempia äitien kanssa. Toisin kuin täällä meillä.

Vierailija
97/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"]

[/quote]

ap

[/quote]

Etkö itse käsitä että 4 päivää omien lasten kanssa on käsittämättömän vähän, oli sitten mies tai nainen.

Aikuiset ihmiset kantavat vastuun lapsistaan. Jostain syystä osa naisista on kehitellyt tasa-arvo kysymyksen siitä miten voi väistellä vastuuta, kun miehetkin niin tekevät. Miten voi ryypätä kun miehetkin niin tekevät jne... Pasdkamainen käytös ei ole tas-arvokysymys. Eikä luojan kiitos kaikki miehet edes toimin noin.

[/quote]

Jossain kommentissa käsittääkseni sanoin, että perustilanne on tämä kaksi viikonloppua kuussa. Sen lisäksi hoidan lapsia kyllä tarpeen mukaan viikollakin. Ihan sopimuskysymyksiä nämä meillä. 

On synttäriä, harrastusmenoja ja vaikka mitä meistä vanhemmistakin johtuvia aikataulusäädöksiä. 

Kumpikaan ei "ryyppää".  Ikävä, että tunnet vain sen kaltaista porukkaa. 

Vierailija
98/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:37"] Niin no, eikö ne lapset aina ns. paremmalle, kykenevämmälle vanhemmalle jää. Useammin se äiti taitaa olla. Olet aika poikkeus, joten se luonnollisesti ihmetyttää. Sun tarvitsee kestää "syyllistämistä", mutta isällä on hoitovastuu. Kumpi sitten onkaan rankempaa... Ps. mitään äitimyyttiä ei ole. Suurin osa äideistä vaan sattuu väluttämään lapsistaan hyvin paljon. Niinhän sinäkin, kun ilmeisesti tiesit, että heillä on parempi olla isänsä luona. [/quote] Eikö mielestäsi ole olemassa "äitimyyttiä"? Kyllä tässä tilanteessa olen käsitteeseen tutustunut rankimman kautta. Hyvä isä on se, joka hoitaa etävanhemmuden moitteettomasti.  Mutta jos minä sen naisena ja äitinä teen huolella, niin en ole hyvä äiti.  Etkö tosiaan tunnista ilmiötä? ap [/quote] Tunnistan ilmiön, mutta kyse ei ole äitimyytistä. Mitään äitimyyttiä ei ole. On hyviä ja huonoja äitejä ja isiä. Normaalisti äiti nyt vaan on kiintynyt lapsiinsa enemmän kuin isä. Johtuu varmaankin siitä, että on kantanut lasta 9 kk, synnyttänyt, hoivannut vauvana enemmän. Sen johdosta muodostuu vahva side äidin ja lapsen välille. Se ei ole myyttiä, vaan biologiaa. Vaikeaa sellaiselle koittaa selittää, jolle ei ilmeisesti ole tälläistä sidettä lapsiin muodostunut... Vain harva äiti haluaa lapsestaan luopua. Rakastava äiti tietää, että lapsille on parasta olla hänen kanssaan. Noin useimmat ihmiset tuntuvat ajattelevan, siksi ratkaisuasi ihmetellään.

[/quote]

Muotoilit juuri itse tämän äitimyytin. Lapselle on aina parasta olla äitinsä kanssa. Siitähän on kyse. Sen voi nähdä biologiana tai sen voi nähdä kulttuurisena aikansa tuoteena. 

ap

Vierailija
99/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:16"]

[/quote]

Rakastava äiti tietää mikä on lapsille parasta ja aina se ei ole äidin kanssa asuminen vaikka äiti olisikin täysjärkinen ilman mitään alkoholiongelmia sun muita.

Naisten olisi hyvä tiedostaa se, ettei hyvään äitiyteen riitä vain rakkaus. Se kun ei vaateta tai ruoki lasta.
[/quote]

Rakastava, täyspäinen äiti tietää, että lasten on hyvä olla hänen kanssaan, miksei olisi? Rakastava, täysjärkinen äiti myös vaatettaa ja ruokkii lapsensa, ei epäilystäkään. Et taida oikein tajuta?
Suomessa lapsilla on onneksi ruokaa ja vaatetta, vaikka vanhemmat eivät edes rakastaisi, joten puheesi siitä on aika turhaa.

Vierailija
100/126 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:34"]

En minäkään voisi elää ilman lapsiani, ellei olisi pakko. Onneksi isä ajatteli kuten sinä eli työ ennen lapsia ja lapset jäi minulle. Nostan hattua siitä,että osasitte tehdä teille sopivan valinnan,mutta ymmärrä nyt niitäkin jotka eivät voi ymmärtää sitä että äiti hylkää lapsensa. Sitähän se suuren osan silmissä on.

[/quote]

Aika paljon ajattelen samoin, vaikka olen lapseton. Minullakin  oli äiti, ei aina ihan ajan tasalla, mutta minun ainoa äiti. Sitä ei korvaa mikään silloin tällöin- viikonloppu. Äitisuhde on erityinen, kun äiti jättää (lapsen silmissä tuo on jättämistä), se on hylkäämistä ja se on loppuelämän ajan mielessä ja aiheuttaa jopa fyysisiä oireita jatkuvan stressin takia, puhumattakaan tulevista seurustelusuhteista. Ymmärrän esim. päihdeongelmat, mutta silloinkin äiti on äiti, se ainoa oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan