Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinullekin välimeren suositut rantalomakohteet ehdoton no-go?

Vierailija
05.06.2015 |

Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"]

En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin. 

[/quote]

Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.

[/quote]

Ai rantamatkailu on osoitus sivistyksestä? Sitä sivistyksen kehtoa voi käydä katsomassa muutenkin kuin majoittumalla samaan valkoiseen blokkiin muiden suomalaisturistien kanssa. Veikkaan että nää jokavuotiset turistikohteiden kävijät taas matkustaa etelään ihan musita syistä kuin sivistyksen takia. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
2/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:17"]

Mitkä ovat noita ranta, uima-allas ja baaritiski paikkoja, en ole eksynyt yhteenkään vaikka olen kiertänyt Välimeren ja Kanarian? Jos ei hotellialueelta lähde pois ei tietenkään mitään muuta näe. Minusta nämä "kaupunkilomailijat" ovat omaa muka erinomaisuuttaan korostavia juntteja.

[/quote]

Menee todella mustavalkoiseksi jaotella ihmiset rantalomailijoiksi ja kaupunkilomailijoiksi. Euroopassa on todella makeita kaupunkikohteita, mutta löytyy noiden lisäksi paljon muutakin. Esim. Itävallan ja Ranskan laskettelukohteet muuttuvat kesällä aivan mahtaviksi paratiiseiksi.

[/quote]

ja et sitten huomannut " " merkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin. 

[/quote]

Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.

[/quote]

No minun mielestäni rannalla makailu turistien kanssa ei vaan ole jännää. Siitä huolimatta kulttuuria on nähty ja opiskeltu luultavasti hieman enemmän kuin keskiverto-av-mammat yleensä. Uskaltaisin jopa väittää että enemmän kuin sinä.

terv. taiteen maisteri

Vierailija
4/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree kun pysyy kotona.

Vierailija
5/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:16"]

Meillä on suvussa eläkeläispariskunta, joka on lähestulkoon käynyt kaikkialla - myös välimeren suosituissa rantakohteissa. Kun alkoivat tosissaan harrastaa matkailua, jäivät rantakohteet hyvin nopeasti pois kokonaan laskuista. Niistä kun ei useamman kerran käytynä saa enää mitään uutta.

[/quote]

Noinhan se on. Nää tyypit jotka puolustaa rantakohteita sillä ne ovat sivistysmatkoja tuskin käyvät joka vuosi uudestaan ja uudestaan niissä kulttuurikohteissa vaan oikeasti vaan makaavat lahnoina rannalla paistamassa läskiä. 

Vierailija
6/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen

Vierailija
7/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittem mammat riitelivät tulisesti siitä mikä on oikea tapa viettää loma ja miinuspeukuttivat kilvan niitä jotka kehtasivat poiketa rannalla makaavasta siiderivalaslaumasta. :D :D

Vierailija
8/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs täällä Mallorcalla ollessa. Lämmintä 33 ja lapset on ainakin tykännyt puljata rannalla. Lisäksi nähty luonnonsuojelualue, tippukiviluolat sekä muutama linna ja museo. Kyllä tämä kesäkuun alun Suomen kelit voittaa :).

Vierailija
9/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vakuuttavasti täällä hehkutetaan rantalomien olevan jotain kulttuurimatkoja, vaikka yleinen käsitys on, että pääosin maataan rannalla 7 päivää tekemättä mitään. Lapsille uima-altaat ja rannat ovat huippujuttuja, mutta eihän tämä mikään lasten välinen keskustelu ole?

Vierailija
10/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:00"]

En todellakaan tarkoittanut tässä ketjussa mitään ranskan rivieraa, vaan nimenomaan noita suosituimpia äkkilähtöjen peruskohteita, joihin jo Onnenpyörä-ohjelmassa saattoi voittaa matkan. Ja sen mitä varmaan kymmenessä olen käynyt, niin ainakin niitä leimaa se, että ainoat virikkeet ovat ranta, uima-allas ja baaritiski.

[/quote]

Mitkä ovat noita ranta, uima-allas ja baaritiski paikkoja, en ole eksynyt yhteenkään vaikka olen kiertänyt Välimeren ja Kanarian? Jos ei hotellialueelta lähde pois ei tietenkään mitään muuta näe. Minusta nämä "kaupunkilomailijat" ovat omaa muka erinomaisuuttaan korostavia juntteja.

[/quote]

Av-palstalla ne jotka eivät samoista asioista ovat aina juntteja ja omaa muka erinomaisuuttaan korostavia. Että jotkut voivat ottaa mieltymysten eriämisen noin raskaasti! Riidelkää nyt siitä mikä on ainoa oikea tapa lomailla ulkomailla niin osoitatte oman erinomaisuutenne!

Vierailija
11/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa mutta kyllä tämäkin hyvää tekee.

Vierailija
12/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:57"] Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa. [/quote] Kyllä on. En sanottavammin tykkää maata rannalla, joten en todellakaan käytä rajallista reissubudjettiani tällaisiin kohteisiin. Veden ääreen pääsee Suomessakin, eikä tarvitse jakaa rantaa turistilauman kanssa. Menen ulkomaille ihmettelemään mieluummin jotakin, mitä täällä ei ole: toisenlaista kulttuuritarjontaa, nähtävyyksiä, ostosmahdollisuuksia, ruokaa ja niin edelleen. All inclusive -lomista tulee mieleen lähinnä jokin hermoparantola. :) [/quote]mistä olet tykännyt eniten? [/quote] tai millaisista. Mitkä ovat top 3.

[/quote]

Kaukokohteista olen eniten pitänyt Bangkokista. Se on jotenkin tosi cool kaupunki, vähän kuin jonkin kyberpunk-tarinan metropoli. Uskomaton ruokatarjonta. Viimeisimmästä käynnistä on valitettavasti jo kuusi vuotta aikaa. Ilmeisesti siellä on ollut tässä välissä levottomampaa.

Euroopan kohteista Amsterdam on ylittämätön, kun kukkaistutukset loistavat siinä juhannuksen tienoilla. Voi kävellä kanavakehää ja fiilistellä, miten kaunista joka puolella on. Hollantilaiset ovat tajunneet, että asioista voi samalla vaivalla tehdä paitsi toimivia, myös kivoja. Damista löytyy arkkitehtuurin ystävälle paljon katsottavaa ja valokuvattavaa, sekä uutta että vanhaa.

Lontoossa majoittuminen on kallista, eikä rahalle saa oikein vastinetta, mutta kaupunkina se on todella minulle sopiva. Lontoolaisten kuivakka, sarkastinen huumorintaju uppoaa ihan täysillä. Lontoo on myös varmaankin Euroopan kansainvälisin kaupunki.

Lisättäköön, etten mene lomille varsinaisesti rentoutumaan. Koti on minulle sellainen keidas, jossa on helppo olla ja levätä. Kun laittaa oven kiinni töiden jälkeen, ei tarvitse tehdä mitään, jos ei halua. Ei arjesta tulisi mitään, jos en pystyisi rentoutumaan omassa kodissani. -34

Vierailija
13/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:57"] Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa. [/quote] Kyllä on. En sanottavammin tykkää maata rannalla, joten en todellakaan käytä rajallista reissubudjettiani tällaisiin kohteisiin. Veden ääreen pääsee Suomessakin, eikä tarvitse jakaa rantaa turistilauman kanssa. Menen ulkomaille ihmettelemään mieluummin jotakin, mitä täällä ei ole: toisenlaista kulttuuritarjontaa, nähtävyyksiä, ostosmahdollisuuksia, ruokaa ja niin edelleen. All inclusive -lomista tulee mieleen lähinnä jokin hermoparantola. :) [/quote]mistä olet tykännyt eniten? [/quote] tai millaisista. Mitkä ovat top 3.

[/quote]

Kaukokohteista olen eniten pitänyt Bangkokista. Se on jotenkin tosi cool kaupunki, vähän kuin jonkin kyberpunk-tarinan metropoli. Uskomaton ruokatarjonta. Viimeisimmästä käynnistä on valitettavasti jo kuusi vuotta aikaa. Ilmeisesti siellä on ollut tässä välissä levottomampaa.

Euroopan kohteista Amsterdam on ylittämätön, kun kukkaistutukset loistavat siinä juhannuksen tienoilla. Voi kävellä kanavakehää ja fiilistellä, miten kaunista joka puolella on. Hollantilaiset ovat tajunneet, että asioista voi samalla vaivalla tehdä paitsi toimivia, myös kivoja. Damista löytyy arkkitehtuurin ystävälle paljon katsottavaa ja valokuvattavaa, sekä uutta että vanhaa.

Lontoossa majoittuminen on kallista, eikä rahalle saa oikein vastinetta, mutta kaupunkina se on todella minulle sopiva. Lontoolaisten kuivakka, sarkastinen huumorintaju uppoaa ihan täysillä. Lontoo on myös varmaankin Euroopan kansainvälisin kaupunki.

Lisättäköön, etten mene lomille varsinaisesti rentoutumaan. Koti on minulle sellainen keidas, jossa on helppo olla ja levätä. Kun laittaa oven kiinni töiden jälkeen, ei tarvitse tehdä mitään, jos ei halua. Ei arjesta tulisi mitään, jos en pystyisi rentoutumaan omassa kodissani. -34
[/quote] ok. Kivoja kohteita kaikki. Suosittuja kyllä.

Vierailija
14/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]

[/quote]

No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.

Vierailija
15/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]

[/quote]

No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.
[/quote] kylläpä nyt on taas hedelmällistä keskustelua.

Vierailija
16/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on väärin mennä löhölomalle, mutta oikein tuijotella omatoimilomalla samoja nähtävyyksiä tuhansien muiden kanssa?

Vierailija
17/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:45"]

Yllättävän vakuuttavasti täällä hehkutetaan rantalomien olevan jotain kulttuurimatkoja, vaikka yleinen käsitys on, että pääosin maataan rannalla 7 päivää tekemättä mitään. Lapsille uima-altaat ja rannat ovat huippujuttuja, mutta eihän tämä mikään lasten välinen keskustelu ole?

[/quote]

Tottakai joku voi vain maata rannalla, mutta minun tuntemani ihmiset kyllä oikeasti tutustuvat historiaan rantalomillankin. Ja aika täynnä tuntuvat olevan matkanjärjestäjien bussit, joissa oppaat kierrättävät historiallisiin paikkoihin, ja kertovat tosi paljon tietoa matkan aikana. Yksin en ole koskaan niissä istunut.

Kyllä me matkustamme lasten kanssa muuallakin. On käyty samana kesänä niin Lontoossa kuin Kreikassakin. New York on isompien lapsiemme lempikohteita. Mutta minusta on jotenkin hirveän yksioikoista tuomita koko Välimeri jonkun tyhmän ennakkoluulon takia. Mikä tahansa loma on tylsä, jos yhtään ei osaa itse etsiä uutta.

Vierailija
18/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin.

Vierailija
19/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]

[/quote]

[/quote]

Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani.

Vierailija
20/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:53"]

ok. Kivoja kohteita kaikki. Suosittuja kyllä.

[/quote]

Juu, en tosiaankaan kerää mitään erikoisuuspisteitä matkakohdevalinnoillani. -34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä