Onko sinullekin välimeren suositut rantalomakohteet ehdoton no-go?
Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"] Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen [/quote] No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä. [/quote] kylläpä nyt on taas hedelmällistä keskustelua.
[/quote]
Olen aivan samaa mieltä! Onhan se älytöntä väittää, että joku on sivistymätön eikä laajenna näkökulmiaan vain sillä perusteella että joku ei pidä rantalomista. Kapeakatseista ajattelua, että muka vain pakettimatkoilla voi käydä kulttuurikohteissa eikä siitä tietenkään hedelmällistä keskustelua synny.
Vierailija 05.06.2015 klo 18:27
Vierailija 05.06.2015 klo 18:08
En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin.
Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:22"]
Pidin Santorinista, joka ei mielestäni ollut juoppoörkkisaari, kuten Kos. Korfu oli hyvin kaunis, mutta olisi pitänyt asua kaupungissa.
[/quote]
Santorinin hintataso kovempi kuin Suomen hintataso ja joku sanoi että olisi tänä kesänä jo Sveitsin hintatasoa, sama Mykonoksella, mutta noissa viihtyykin parhaiten kuhertelevat hääparit ja bilettävät homoparit :D Heillä raha ei ole ongelma ja pistävät monta sataa tai jopa tonneja hotelliyöhön ja ravintoloihin päivässä.
Lapsiperheelle nämä kohteet voivat kuitenkin olla yhtä helvettiä koska hotellilla saatetaan yhtäkkiä sanoa että tänne onkin 18 v ikäraja, ja useimmat ravintolat eivät ota vastaan lapsia. Toki kuka noissa paikoissa haluaa lasten kanssa käydä kun joka puolella pelkkiä rotkoja ja jyrkänteitä eikä kunnon uimarantoja.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]
Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen
[/quote]
No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.
[/quote]
Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani.
[/quote]minun koulutukseni matkustaa pikein on parempi kuin sinun?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]
[/quote]
No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.
[/quote]
Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani.
[/quote]minun koulutukseni matkustaa pikein on parempi kuin sinun?
[/quote]oikein
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"] Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen [/quote] No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä. [/quote] Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani. [/quote]minun koulutukseni matkustaa pikein on parempi kuin sinun?
[/quote]
?? Nyt en tajunnut??
Taiteen ystävälle mahtava rantalomakohde on Italia, varsinkin Pesaron alue, mutta myös suositummat Cattolica jne. Sieltä pääsee helposti Firenzeen, Venetsiaan, San Marinoon jne, eikä voi väittää, etteikö nähtävää olisi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta ilmeisesti se tutustuminen pitäisi tehdä rantaloman kautta jotta se olisi avartavaa? Ilmeisesti omatoimimatkat (joihin ei liity rannalla makoilemista) sivistyksen kehton alueelle eivät avarra tarpeeksi?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:22"]
Pidin Santorinista, joka ei mielestäni ollut juoppoörkkisaari, kuten Kos. Korfu oli hyvin kaunis, mutta olisi pitänyt asua kaupungissa.
[/quote]
Santorinin hintataso kovempi kuin Suomen hintataso ja joku sanoi että olisi tänä kesänä jo Sveitsin hintatasoa, sama Mykonoksella, mutta noissa viihtyykin parhaiten kuhertelevat hääparit ja bilettävät homoparit :D Heillä raha ei ole ongelma ja pistävät monta sataa tai jopa tonneja hotelliyöhön ja ravintoloihin päivässä.
Lapsiperheelle nämä kohteet voivat kuitenkin olla yhtä helvettiä koska hotellilla saatetaan yhtäkkiä sanoa että tänne onkin 18 v ikäraja, ja useimmat ravintolat eivät ota vastaan lapsia. Toki kuka noissa paikoissa haluaa lasten kanssa käydä kun joka puolella pelkkiä rotkoja ja jyrkänteitä eikä kunnon uimarantoja.
[/quote]
Kuvailitkin juuri, miksi tykkään Santorinista niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"] Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen [/quote] No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä. [/quote] Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani. [/quote]minun koulutukseni matkustaa pikein on parempi kuin sinun? [/quote]oikein
[/quote]
Siis mitä?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:09"]
Taiteen ystävälle mahtava rantalomakohde on Italia, varsinkin Pesaron alue, mutta myös suositummat Cattolica jne. Sieltä pääsee helposti Firenzeen, Venetsiaan, San Marinoon jne, eikä voi väittää, etteikö nähtävää olisi.
[/quote]
Mutta taiteen ystävä voi myös jättää rannan väliin ja mennä suoraan Firenzeen ja Venetsiaan. Miksi pitäisi mennä rantalomalle jos ei pidä niistä?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"] Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen [/quote] No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä. [/quote] Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani. [/quote]minun koulutukseni matkustaa pikein on parempi kuin sinun?
[/quote]
?? Nyt en tajunnut??
[/quote]no samanlaista jankkausta teillä kuin mainoksessa " meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti"
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta ilmeisesti se tutustuminen pitäisi tehdä rantaloman kautta jotta se olisi avartavaa? Ilmeisesti omatoimimatkat (joihin ei liity rannalla makoilemista) sivistyksen kehton alueelle eivät avarra tarpeeksi?
[/quote]
Kuka niin on väittänyt? Me ainakin teemme molempia, ja molemmissa on omat hyvät puolensa. Minusta on vaan tyhmää väittää yksioikoisesti, että rantalomat ovat tylsiä, ja muut hyviä, koska tylsyys johtuu silloin vain omasta kyvyttömyydestä löytää todella mielenkiintoisista paikoista mitään nähtävää. Vai kerrotko minulle sen Välimeren rantalomapaikan, josta ei sadan kilsan säteellä löydy kiinnostavaa katsottavaa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"]
En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin.
[/quote]
Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.
[/quote]
Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin.
[/quote]
No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa.
[/quote]
Usko tai älä, sitä kulttuuria voi mennä katsomaan menemättä rantalomalle. Se että ihminen ei käy rantalomalla turistikohteessa ei tarkoita ettei hän voisi, osaisi ja todellakin myös matkustaisi monissa paikoissa, myös niissä Välimeren kulttuurikohteissa, ihan itse.
Sehän riippuu siitä onko laadulla merkitystä vai riittääkö määrä. En käy noissa kyseisissä halppiskohteissa koska käyn harvoin ulkomailla, en tuhlaa aikaani turistirysään. Ne harvat kerrat kun käyn ulkomailla, haluan nähdä ja kokea asioita mistä voin vain haaveilla Suomessa. Olen yöpynyt New Yorkissa Hotel Plazassa, samalla hinnalla saisi muutamat lennot Canarialle, mutta en unohda sitä elämystä koskaan, sai viikon elää kuin miljonääri. Auto kuljetti kauppoihin ja katsomaan nähtävyyksiä. Vastapainoksi olen käynyt vaeltamassa Uudessa-Seelannissa ja Skotlannissa. Taas elämyksiä mitä koetaan vain kerran elämässä. Minua ei kiinnosta tuhlata rahaa rantalomaan, koska rantaloma on Suomessakin kesämökillä. Mutta toki, joka vuosi ei ole varaa reissata. Meitä on moneen lähtöön.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:17"]
[/quote]
[/quote]
Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin.
[/quote]
No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa.
[/quote]
Usko tai älä, sitä kulttuuria voi mennä katsomaan menemättä rantalomalle. Se että ihminen ei käy rantalomalla turistikohteessa ei tarkoita ettei hän voisi, osaisi ja todellakin myös matkustaisi monissa paikoissa, myös niissä Välimeren kulttuurikohteissa, ihan itse.
[/quote]
Kukaan ei ole väittänyt mitään tuollaista. Minä vastasin vain siihen väitteeseen, että rantalomakohteista ei ole mitään kiinnostavaa nähtävää. Ja väitän, ettei sellaista Välimereltä löydy. Ihan sama minulle on, käykö joku rantalomilla vai ei, itsekin käyn vain lasten ja isovanhempien takia. Mutta on tyhmää väittää, että rantalomilla on vain se hotellialue, koska se ei ole totta. Vai kerrotko nyt sen paikan, missä näin on.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, olen käynyt katsomassa noita. Taidehistorian kurssien aikana tein reppumatkan. Mutta se ei ollut rantaloma enkä majoittunut rantahotellissa. Ilmeisesti matka oli siis sivistyksen kannalta yhtä tyhjän kanssa?
t. taiteen maisteri
Minä seurasin kerran viikon espanjalaisten perhekulttuuria ihan vain Torremolinoksen rannalla. Oli ihana reissu. Kaikki sisämaan kynnelle kykenevät suvut olivat lähteeneet joukolla kuumaa karkuun rannikolle.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, olen käynyt katsomassa noita. Taidehistorian kurssien aikana tein reppumatkan. Mutta se ei ollut rantaloma enkä majoittunut rantahotellissa. Ilmeisesti matka oli siis sivistyksen kannalta yhtä tyhjän kanssa?
t. taiteen maisteri
[/quote] siltäkö tuntuu? :(
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. taiteen maisteri
[/quote]
No ei se ainakaan luetun ymmärtämistäsi lisännyt. Ei ehkä kannata suhtautua muihin ihmisiin niin alentuvasti. Minusta ihminen, joka tuomitsee jonkun jutun itse kokematta ja kokeilematta, on yksinkertainen. Jos et ole koskaan tehnyt jotakin, ja silti esität siitä tuomitsevia mielipiteitä, käyttäydyt sivistymattömästi, on sinulla muuta sivistystä sitten miten paljon tahansa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]